Jump to content

Despre sofer profesionist


Recommended Posts

  • Moderators

Consider ca aici este cel mai bine sa discutam despre acest subiect.Tot aud in ultima vreme folosita expresia asta,sincer in opinia mea sofer profesionist este o persoana care are cel putin cat C .Acea persoana isi imbunatateste tot timpul cunostiintele si respecta regulamentele in vigoare.Facind o scoala de soferi,urmind apoi diferite cursuri de perfectionare acesta nu are cum sa nu stie normele legale normale.Plecind de la aceasta opinie mie nu mi se pare normal ca un sofer sa intrebe cum sa complecteze o foaie de parcurs,cum sa complecteze un CMR,etc.Inteleg ca nu are experienta si are nevoie de alte sfaturi dar nu de cele elementare decit daca acesta nu a invatat si a trecut ca voda prin loboda la scoala de soferi.In acel caz inteleg de ce este forumul plin de intrebari uluitoare,pentru mine.Daca pe un coleg care are doar B il inteleg punind anumite intrebari pe unul care are C in urma unei calificari nu il mai inteleg.Observ ca pentru multi dintre noi la anumite cursuri este mai usor sa invete raspunsurile la 400 intrebari decit sa studieze manualul.Pai ce e mai usor?sa stai 3 zile frunzarind o carte sau sa stai o saptamina sa bagi la cap raspunsurile ? Mie personal nu imi pare rau ca vin 500 incepatori in locul meu,sunt bucuros.Dar prefer ca din cei 500 macar 200 sa fie seriosi,dedicati meseriei.Daca ii spui unui coleg care vrea sa se faca sofer ca este bine pentru inceput sa invete sa citeasca harti pentru a se descurca acesta se simte ironizat sau luat la misto,pai ce e mai rau decit sa nu stii sa te uiti pe o harta? Asa au ajuns printre noi colegi gen acel Tarzan,care cred ca soferia e ceva asaa... aiuristic,doar bagi in viteza si mergi.Datorita unora ca el soferii au ajuns sa fie priviti ca niste persoane neserioase,mai mult daca priviti cu atentie subiectul veti observa ca patronatul considera ca soferii de dupa 90 incoace sunt nepregatiti,ori asta inseamna ceva.De asta salariile tot scad,noi suntem priviti cum suntem,etc.Sincer eu sunt deranjat de aceste lucruri si de cite ori am avut ocazia le-am demonstrat celor care credeau altceva ca gresesc,soferii romani sunt destul de pregatiti si uneori chiar superiori celor din UE.Voi de ce credeti ca in afara de experienta va lipseste altceva?Si de ce credeti ca experienta lipsa inseamna ca va face pe voi sa acceptati salarii mai mizere si conditii mai grele? Ma opresc aici,sper sa avem o discutie fructuoasa chiar daca va fi uneori in contradictoriu,ne auzim,bafta

Link to comment
Share on other sites

  • Members

    Sofer profesionist ?  Pana in 1990 notiunea de sofer profesionist era bine definita . Trebuia sa ai minim C , D sau F rutier . Cand te incadra ,te clasa in grupe de vehicole  si aveai ierarhii . O luai de la  treapta a IV a , apoi functie de vechime dadeai examene de treapta . Cresteai incet incet. Incepeai cu ceva usor , un TV-u ceva . Faceai meserie vrand nevrand .  Greu ajungeai sa fii sofer , dar cand erai considerat sofer  , chiar erai ! Azi ...nu mai e ce a fost , nici ca meserie,nici ca placere , nici ca bani , nici .... Eu unul , pentru a lua toate gradele ( absolut , mai putin tramvaie) am facut scoli multe si dese. Am luat-o ca sofer II si vedeam volanul numai prin garaj, in schimb cunosteam fierul surub cu surub , mai bine ca un inginer mecanic. Eram tot negru si uns de toate vaselinele, si mandru cand luam masina sa o spal si sa o parchez . Apoi mi-am capatat propria masina . Am ajuns titular. Prima cursa interurbana a fost Bucuresti - Buzau . Ma simteam fericit ! Am avansat in branse si am realizat multe , am vazut lumea , dar cu sacrificii si sudoare . Azi nu mi se mai recunoaste categoria ! Sunt pus in acelasi  plan cu unul ce are 30 de ore de scoala ! Unul care e taximetrist de trei luni e mai sofer ca mine  , si ce sa mai zic ?

    Soferia ca profesie a devenit obscura ! Nedefinibila ca profesionalism obligatoriu !

    Banuiesc ca multi de varsta mea ce si-au pierdut statutul si categoriile gandesc cam la fel .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Azi nu mi se mai recunoaste categoria ! Sunt pus in acelasi  plan cu unul ce are 30 de ore de scoala ! Unul care e taximetrist de trei luni e mai sofer ca mine  , si ce sa mai zic ?

mama mor cand va aud ala care are 30 de ore e mai sofer ca mn , sa inteleg ca suferim

poate unu cu 30 de ore are mai mult talent si poate se considera mai sofer ca unu care are 20 ani de soferie

si oricum am vazut multi care au 15-20 ani de soferie si habar au sa bage la rampa

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Vass reciteste te rog ce am scris eu,vei observa ca n-ai de ce sa mori cind ne auzi.Daca vrei ma repet ,eu, in opinia mea, cred ca cel care are cat C e sofer profesionist,dar trebuie si sa dovedeasca asta.Este adevarat ca sunt baieti care acum termina scoala si sunt mai meseriasi [aici ma refer la manevre daca vrei] ca unii care au vechime mare in aceasta meserie.Dar tot asa sunt si foarte multi care termina scoala si nu au habar de ce trebuie sa faca,despre ei este vorba si ei aduc ,sau au adus,penibilul in meseria noastra.In afara de experienta nu ne deosebeste nimic,consider eu,si chiar ma bucur cind vad un coleg incepator care stie mai multe decit mine.Colegul nostru oldtrucker incerca sa ne spuna insa altceva,si acum este aceiasi legislatie dar nu se mai respecta,asta e problema.Ca sa intelegi o sa fac un scurt isoric.Dupa scoala de soferi pentru cat C,si aici il contrazic pe old cu cat D sau F,erai considerat profesionist,retine ,nici ca sofer de director nu te puteai angaja daca nu aveai C.Dupa terminare scolii 1 an de zile nu aveai voie sa iesi pe interurban,adica intre orase,tocmai pentru a capata experienta in conducere.Ulterior in functie de pile, relatii,te bagai pe unde puteai.Acum pe posturi de sofer vei gasi o gramada cu B,nu am nimic cu asta dar cel care a facut o scoala de B nu invata ce invata unul cu C,bine ,nici asta nu mai invata din 1990 incoace nimic.Eu personal as fi foarte bucuros sa ma duc la un interviu unde sa fiu eu cu 20 ani experienta si 10 baieti incepatori dar care stiu tot atitea ca mine lipsindu-le doar experienta si patronul sa aleaga dintre ei.Nu m-ar deranja,ma deranjeaza in schimb ,asa cum am mai spus ,ca cel care este incepator,datorita necunoasterii accepta multe lucruri,[bani mai putini,ore mai multe,etc]Stai ca l-am facut prea lung,mai vb dupa ce mai zici si tu cite ceva,sa nu acaparez eu totul

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Azi nu mi se mai recunoaste categoria ! Sunt pus in acelasi  plan cu unul ce are 30 de ore de scoala ! Unul care e taximetrist de trei luni e mai sofer ca mine  , si ce sa mai zic ?

mama mor cand va aud ala care are 30 de ore e mai sofer ca mn , sa inteleg ca suferim

poate unu cu 30 de ore are mai mult talent si poate se considera mai sofer ca unu care are 20 ani de soferie

si oricum am vazut multi care au 15-20 ani de soferie si habar au sa bage la rampa

Vass nu cred ca ai inteles ce a vrut sa spuna Oldtrucker!Bineinteles ca el,cu 30 de ani la volan are mult mai multa experienta decat cel cu 30 de ore,nu asta e problema,problema e ca Angajatorii nu recunosc aceasta experienta in sensul ca nu platesc corespunzator pentru cei 30 de ani in plus!Cam asta a vrut sa spuna Oldtrucker!Angajatorii nu vor un sofer uns cu toate alifiile,ei vor naivi dispusi sa lucreze pe nimic si pe care sa-i prosteasca cu consumuri fanteziste si cu voiaje care se incadreaza in programul legal de condus doar teoretic,pe hartie,in birou,pe sosea,cu trafic,furtuna de zapada si drumuri blocate alta este realitatea!
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Talent ai la cercul artistic sau la teatru in soferie iti trebuie alceva soferia o practica multi dar putini o cunosc.

Banuiesc ca soferii aceia cu 15-20 ani vechime aveau permisul in parbriz sa vada tot poporul de cind sint soferi?

De ce va suparati de fiecare data cind cineva incearca sa va invete ceva,majoritatea nu o fac cu rautate este purul adevar,ce este rau din a luao incet de jos pas cu pas voi vreti direct in virf, se poate si asa dar ginditiva ca, caderea este mult mai dureroasa. Cei ce iubesc aeasta meserie cu adevarat incet,incet vor triumfa,ceilanti in timp or sa-si dea seama ca poate nu-i de ei dar pina atunci se va alege praful si de meseria de sofer si de tot.Foarte multi sint in stare sa lucreze 2, 3 luni fara bani gindinduse la gramezile de bani care ii asteapta in viitor fara sa se gindeasca cit rau fac si fara sa-si dea seama ca dupa ei or sa vina alti care vor lucra tot degeaba iar euroii visati nu or sa vina deoarece locul bine platit pe care lau visat a fost ocupat de altcineva care surpriza lucreaza degeaba deoarece asa se poarta.Pacat de soferie ca a fost o meserie foarte frumoasa in care banii erau pe locul doi.sau dus vremurile in care plecai cu placere in cursa.DE CE? intrebativa si reflectati.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Apoi zi tu mai colegule kenworth , cine e de vina ca patroni astia nu va platesc cat meritati,  eu am lucrat pe 3,5 t 1 an si ceva si bagam cate 3000 si ceva de km pe saptamna si tot prost eram considerat , pana mi -a sarit dracii si i-am aruncat cheile si am plecat acasa , app aveam 12 mil salariu, eu imi incarcam duba , eu descarcam , eu bagam cele mai lungi curse , dormeam cate 2 ore pe noapte si tot nu  era  bn,  mai aveam ......... sefului si cred ca tot nu era multumit , ca sa nu mai zic ca ziua ma muncea pe depozit si seara imi spunea ca plec la tm

Suntem o tara de valeti,  astea sunt vremurile din ziua de azi , zi tu ce putem sa facem ?

Eu nu am pretenti cum au alti direct pe tir ,si salariu de 2000 e , ma duc si pe 5 t , 7t , ce o fi , numai ca am parte de acelasi raspuns si aici  ca nu am experienta

Asa ca , daca imi ofera o sansa pe bani putini si multa munca , eu ma duc ca nu am de ales.

Si veteranilor in aceasta meserie le doresc salarii de 3000e pe luna , ca vb aia muncesc pt ei si nu-i angajeaza  nimeni degeba.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

    De ce salariile nu cresc in transporturi?Pentru ca este legea cererii si a ofertei!Atata timp cat companiile gasesc soferi pe bani putini nu au nici un interes sa mareasca salariile,ca nu sunt nebuni!Acolo unde ai nevoie mare de soferi dar soferii nu se prea inghesuie,trebuie sa-i atragi cu ceva si anume cu bani!Ca daca nu,nu are cine sa-ti faca voiajele!Si trebuie sa-i platesti bine ca sa-i pastrezi!Asta se intampla acuma in Alberta,Canada!Asa a fost si in Quebec inainte de criza,acuma in Quebec salariile nu prea mai cresc in transport pentru ca sunt destui soferi incepatori pe piata ca sa faca voiajele si pe mai putin!Dar,cum spuneam,este legea cererii si a ofertei!In transportul specializat,acolo unde nu poti sa trimiti un sofer fara experienta,salariile sunt mari peste tot in Canada pentru ca firmele de transport nu au de ales daca vor sa-si pastreze soferii!Intr-o economie sanatoasa toate lucrurile astea se regleaza prin legea cererii si a ofertei!Este un cerc vicios!Daca o companie gaseste soferi low-cost,bineinteles ca nu o sa le ofere din proprie initiativa mai mult!Pentru ca face economii cu salariile soferilor ea poate sa faca transporturi pe bani mai putini,deci sa strice piata transporturilor!Marile magazine si marile centre de distributie daca vad ca pot sa transporte mai ieftin doar n-or fi nebune sa plateasca mai mult,in felul asta castiga si ele si pot sa-si vanda produsele mai ieftin!Cumparatorul la randul lui va cumpara de unde e mai ieftin!Si tot asa totul este strans legat!Dar daca companiile nu ar mai gasi soferi dispusi sa lucreze pe bani putini,automat ar trebui sa mareasca salariile,marind salariile ar fi nevoite sa mareasca pretul la voiaj,ca sa mai ramana si ele cu profit,clientii daca ar vedea ca nu mai pot sa faca transport pe nimic ar fi nevoiti si ei sa plateasca mai mult daca vor sa-si transporte marfa si tot asa!Cum spuneam,este legea cererii si a ofertei si noi suntem primii vinovati!Este ca si cu companiile petroliere,fac profituri colosale,ar putea sa vanda carburantii mult mai ieftin si tot sa faca profit,dar pentru ca publicul este dispus sa plateasca pretul actual doar n-or fi proaste sa scada pretul din bunatate!La fel este si cu transportul,totul depinde de soferi cat de jos accepta sa mearga salariile,in sus depinde de cat de mult sunt dispusi sa plateasca clientii!Si este normal ca daca toate magazinele gem de marfa si se bat care sa vanda mai ieftin clientul nu va fi prost sa plateasca mai mult pe acelasi lucru!Dar daca rafturile n-ar mai fi asa de pline(din cauza ca soferii nu mai sunt dispusi sa lucreze pe seminte) iar companiile de transport ar fi nevoite sa ceara mai mult la voiaj ca sa-si poata plati mai bine soferii sa nu-i piarda atunci si clientii nu vor avea de ales,au nevoie urgenta de produsul respectiv,trebuie sa plateasca pretul!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Si inca o chestie,terminati cu prostiile astea,suntem o tara de valeti!Aceeasi placa o aud in Canada de la multi emigranti(nu numai romani,si indieni,pakistanezi,africani,etc)Suntem emigranti,companiile nu ne platesc mai mult,etc!Pai companiile nu va platesc mai mult pentru ca nu cereti mai mult!Pentru ca va multumiti cu mai putin si stricati piata!Sunteti valeti doar pentru ca acceptati sa fiti valeti!Cand companiile de transport nu au de ales o sa vezi cum nu va mai trateaza de valeti!Eu astazi stau acasa pentru ca am refuzat un voiaj care nu era bine platit!Le-am spus sa si-l bage undeva ca eu pe nimic nu lucrez!Si nu este prima data!Iar compania asta nu ma considera valet,din contra,stie ca nu accept orice iar voiajele proaste le da"valetilor"!Si nu-mi e frica sa refuz!Eu de cand colaborez cu compania asta si pana acuma am refuzat voiajele proaste si am luat doar voiajele bune!Si in toamna,compania,din cauza ca a scazut volumul lor de transport,a fost nevoita sa incheie contractele cu cativa brokeri(tractionari).Si pe nici unul dintre cei care refuzam voiajele proaste nu ne-a pus pe liber!De ce?pentru ca nu au avut niciodata probleme cu noi!Nu amenzi,nu intarzieri la client,am livrat intotdeauna marfa in conditii perfecte!Pe cine au pus pe liber?pe unii dintre valetii care accepta orice!De ce?Tocmai pentru ca accepta orice,aveau amenzi de greutate,luau voiaje desi stiau ca nu pot ajunge la timp la client numai sa nu refuze,si clientii se plangeau,marfa nu era bine atasata,etc!Ideea este nu e totul  sa muncesti,ideea e sa muncesti cu folos!Am un coleg roman,asta frate e disperat sa munceasca!El ia orice voiaj,nu conteaza cum e platit,"sa bage mare"!Si el ma intreaba pe mine cum rezist,cu numai 40Hlucrate/saptamana!Si i-am spus,pentru ca stiu sa calculez!Eu nu merg in pierdere!Am facut comparatia intre castigurile  si cheltuielile lui si ale mele si la sfarsit nu i-a venit sa creada!El avea venituri cu 4000$ mai mari pe luna!DAR il costa motorina cu 2000$ mai mult decat pe mine(face mai multi km dar o si calca)reparatiile cam cat pe mine(dar are un camion mult mai nou,pe care a fost nevoit sa-l ia in rate pentru ca pe camionul vechi l-a birjarit ca pe hotii de cai pana i-a sarit motorul!Si are rata de 1500$/luna!Pe care eu nu o am!Daca mai adaugam ca plateste si impozit pe profit cu vreo 3000$/an in plus fata de mine si ca plateste si asigurarea la camion aproape dublu(a avut un accident responsabil),in buzunarul lui intra cu cateva sute de $ pe luna mai putin decat in al meu!Iar el munceste 60-70H/saptamana,aproape dublu fata de cat muncesc eu!Care-i valetul?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

foarte buna analiza...ca urmare ar fi nevoie de un sindicat pentru ca suntem multi dar din pacate  dezorganizati :(

Nu cred ca un sindicat rezolva problemele!Mai degraba o asociatie puternica,creata de soferi si pentru soferi!Un sindicat ia doar cotizatiile fara sa rezolve mare lucru!Eu,la compania de care vorbeam mai inainte am refuzat sa intru in sindicatul lor!Pentru ca sunt pe cont propriu,lucrez la ei cu jumatate de norma,fac voiajele care imi convin mie si cand nu au nimic care sa-mi convina fac voiaje pentru alte companii sau stau acasa!Dar majoritatea sunt in sindicat!Platesc 30 de $/luna taxe de sindicat!Cei pe care i-au dat afara erau membrii de sindicat!Si ce a facut sindicatul pentru ei?Nimic!Cand o companie nu mai are de lucru pentru toti si hotaraste sa-i dea afara pe cei cu probleme sindicatul nu prea are ce sa faca!O asociatie insa este mult mai buna!Daca este puternica ea poate sa aiba influenta asupra guvernului!Ea poate sa se implice mai mult si sa sesizeze,la instantele indreptatite,eventualele abuzuri pe care unele companii de transport le fac(abuzuri referitoare la legea concurentei neloiale,de exemplu)
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Buna seara colege si colegi.Bag sama ca majoritatea colegilor nu vad padurea din cauza copacilor! Notiunea de sofer profesionist este relativa,da,da este relativa si pe scurt va explic; daca d-mne ferste se intampla si vi se anuleaza permisul atunci intrebarea este: mai sunteti sofer profesionist? Intrebarea este si pentru cei care au facut sc.profesionala. Soferia este o indeletnicire,o ocupatie atat cat timp vi se poate lua acest drept. Iarasi ma repet,notiunea de sofer prof a fost data de comunisti deoarece daca nu alegeai sa te faci sofer prof doar facand sc.profesionala s.au eventual liceul auto si prin urmare daca nu faceai scoala lor alta alternativa de a deveni sofer pe camion era nula deoarece traseul tau profesional ERA deja trasat si nu mai aveai cum sa ti schimbi optiunea pt o meserie s.au alta. Asa ca dragi colegi care v.ati nascut mai devreme nu va mai bateti cu pumnul in piept ca patiti precum vanzatoarele de dinainte de revolutie si dupa revolutie(cei mai in varsta stiu despre ce vorbesc) Trebuie sa va faceti un talon de masura a valorii umane si sa lasati deoparte mentalitatea de doi lei ca nu se stie poate ca maine ramaneti puetoni definitiv si atunci ca si acum aveti o mare lipsa de indentitate.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

la asta  ma gindeam si eu, nu e neaparat nevoie sa fie sindicat, dar de o asociatie sau organizatie oricum ar fi denumirea structuri respective e fff mare nevoie ,cu conditia ca politicul sa fie cit mai putin prezent in interiorul acestei organizati.......

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Buna seara colege si colegi.Bag sama ca majoritatea colegilor nu vad padurea din cauza copacilor! Notiunea de sofer profesionist este relativa,da,da este relativa si pe scurt va explic; daca d-mne ferste se intampla si vi se anuleaza permisul atunci intrebarea este: mai sunteti sofer profesionist? Intrebarea este si pentru cei care au facut sc.profesionala. Soferia este o indeletnicire,o ocupatie atat cat timp vi se poate lua acest drept. Iarasi ma repet,notiunea de sofer prof a fost data de comunisti deoarece daca nu alegeai sa te faci sofer prof doar facand sc.profesionala s.au eventual liceul auto si prin urmare daca nu faceai scoala lor alta alternativa de a deveni sofer pe camion era nula deoarece traseul tau profesional ERA deja trasat si nu mai aveai cum sa ti schimbi optiunea pt o meserie s.au alta. Asa ca dragi colegi care v.ati nascut mai devreme nu va mai bateti cu pumnul in piept ca patiti precum vanzatoarele de dinainte de revolutie si dupa revolutie(cei mai in varsta stiu despre ce vorbesc) Trebuie sa va faceti un talon de masura a valorii umane si sa lasati deoparte mentalitatea de doi lei ca nu se stie poate ca maine ramaneti puetoni definitiv si atunci ca si acum aveti o mare lipsa de indentitate.Janika,nu ai dreptate!Un sofer profesionist este acela care isi castiga existenta conducand un vehicol comercial(poate fi si de pasageri).Daca ai un permis profesionist luat acum 30 de ani in armata si nu ai condus niciodata asta nu inseamna ca esti profesionist!Daca doamne fereste iti pierzi permisul esti un fost sofer profesionist!Notiunea nu a fost inventata in Romania sau de comunisti!Notiunea de sofer profesionist exista in toata lumea!Poate ca nu ii spune peste tot asa(poate sa ii spuna permis poids lourds,de exemplu,sau ca la americani CDL,commercial driver's license)dar asta reprezinta!Nu compara o vanzatoare cu un sofer profesionist!Ca vanzatoare poti lucra si fara mare pregatire,sau experienta,si sa ai rezultate mai bune decat o vanzatoare batrana,acrita de viata si scarbita de clienti!O tinerica,studenta,care munceste la timp partial doar ca sa-si plateasca studiile,draguta si cu zambetul pe buze poate sa aiba mai mult succes la clienti!Din pacate,cu camionul nu e asa!La camion fara experienta practica nu ai cum sa fi bun!Oricat talent ai avea,ca mai vorbea cineva aici de talent!Da,Talentul conteaza,in proportie de 5%,in sensul ca cineva cu aptitudini mai bune va invata mai repede,pasiunea conteaza si ea in mica masura,dar 90%  este practica si munca!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

in romania e greu in prezent sa fi tanar si sa te descurci de unul singur dac nu ai macar un ajutor cat de mic  ,nu ma e ca pe vremea lu Ceasca , voi asta cu 10-20 de ani experienta dac ati avea acu 20- 25 de ani tare curios sunt sa vad si eu cum va-ti descurca ma refer in toate domeniile , si hai sa fim seriosi pe vremuri nu era tarfic ca acum si toata nebunia asta si punct. PS suntem doar soferi de tir sau vrem sa devenim nu doctori, chirurgi , nu facem operati pe creier sau transplanturi de inima .                 

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Simi,din start pornesti gresit!Daca tu te desconsideri,si spui ca esti doar un prapadit de sofer,de ce ai vrea sa te aprecieze ceilalti,restul populatiei si in special companiile de transport?Voi astia tineri de unde stiti ca era mai usor pe vremea lui Ceasca?De unde stiti voi in ce conditii se lucra pe atunci,cu ce echipamente,sau ce mancatorie era atunci?Multi tineri(nu generalizez)gresesc drumul si cu GPS-ul sub nas si voi spuneti ca era mai usor "pe vremuri".Multi tiner cred ca webasto s-a inventat dinainte sa se inventeze camionul!Sau ca singura scula de care are nevoie un sofer de camion este telefonul celular,cat mai inteligent posibil,ca sa sune la garaj!Ei bine,pe vremea lui Ceasca,cand era asa usor si bine,nu exista telefon mobil nici inteligent nici prost!Si nici internet pe camion nu aveai!Multi soferi"de pe vremuri"s-au adaptat foarte bine la noile conditii de munca,noile reglementari in transporturi,noile echipamente!Nu stiu insa cati dintre tinerii de azi ar fi in stare sa lucreze in conditiile de atunci!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Acuma o sa va dau un exemplu de tanar din ziua de azi!Ma rog,nu chiar foarte tanar,are 30 de ani!Sta aici la Montreal,e roman,cunostinta cu cumnata-miu si vrea sa se faca "trucker",adica a inceput scoala de soferi profesionisti!Si m-a rugat sa-l iau cu mine pe camion sa mai invete cate ceva!Nici o problema!Il iau cu mine,face inspectia la camion(in stilul lui,50% din elementele care trebuiau verificate le uita),si,inainte sa ma bag sub remorca il vad ca se baga sub remorca si incepe sa traga de cuiul de remorcare cu mana!Il intreb "de ce faci asta?"Si imi raspunde:"sa vad daca e destul de solid"! Prietene,tot ce ai facut acuma a fost sa murdaresti o pereche de manusi,tu crezi ca o sa poti cu mana sa vezi daca un cui de remorcare este destul de solid cand intru eu in el cu un tractor de 10T si dupa aia trag dupa mine o remorca de 30T?Plecam la drum si la un moment dat il intreb:"ce faci daca vezi in fata un indicator interzis camioanelor si unul de pod de 3,9 M inaltime,la 500M in fata noastra?"(mentionez ca aveam un container de 40"high cube pe sasiu).La care el imi raspunde:"daca nu e politie trec!"Si nu e banc!Stiu ca exista un banc pe tema asta dar asta chiar e caz real!Nu dau nume,ca i-am zis si lui de forumul asta si s-ar putea sa se inscrie,dar chiar e caz real!Trist dar adevarat!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Trebuie sa dam un vot de incredere OBLIGATORIU tinerilor pt ca ei sunt viitorul,cine credeti ca vor conduce camioanele peste 20 ani ? Noi,care vom fi la pensie?  Hai sa fim cu picioarele pe pamant si sa gandim in viitor. Pt colegul care nu stie de vanzatoarele de dinainte de revolutie anume ca intrau la liceele de alimentatie publica doar cei f buni la matematica iar la sc de soferi puteau intra toti semianalfabetii.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

    Zau asa Jenika?Eu sunt din Brasov!Si am facut liceul auto,ai ghicit,pe vremea lui Ceausescu!Si pe vremea aia liceul auto din Brasov era pe Strada CaRIEREi,iar liceul Economic,unde se duceau viitoarele vanzatoare,pe strada Lunga!Pentru cei care nu cunosc Brasovul,strada CarIEREI este perpendiculara pe Lunga!Si sunt 5 min de mers pe jos intre cele 2 licee!Si cum la noi la liceu nu prea erau fete,la economic nu prea erau baieti,eram tineri cu hormoni si mai golani din fire dupa ore ne cam faceam veaculo cu fetitele de la "eco".Am si avut cateva prietene de la economic! Si pot sa-ti garantez ca la inteligenta nu erau sclipitoare!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

mda , e jale ce e si pe forumu asta,  daca ma nasteam mai devreme si eu ,adica pe timpu lu ceasca , bn m-am nascut in 88 dar eram prea mik, acum sigur eram pe tir si eu, da voi cred ca nu vreti sa vedeti realitatea , sunt curios si eu voi cei care spuneti ca noi incepatori stricam piata si asa mai departe, as fi vrut sa va vad si eu pe vremea asta cum va angajati voi pe 1500e , eu de ex am incercat sa ma angajez si pe 7,5 t si tot asa ca nu am exp, tin sa specific ca am lucrat pe 3,5 t , nu cum imi spune mie johnnie_driver sa incep cu 1,5 t , pe urma cu 3,5 t si tot asa, si cred ca pana ies la pensie, sigur daca apuc sa ies , ajung sa conduc si eu tiru

poi daca imi dai un camion de 12 t crezi ca nu stiu sa merg pe el , cu tiru sunt total de acord sa faci initierea pe undea ca e tonaj mare si alta mancare de peste ca este articulat , da pe astia care cer 5 ani exp pe 7,5 t imi vine sai scuip , fara sa supar pe cineva asta e parerea mea

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Vass,nu iti gasesti de lucru tocmai din cauzele pe care le-am enumerat mai sus!In primul rand,legea cererii si a ofertei!Daca in prezent,in Romania,companiile de transport au atatia soferi profesionisti cu experienta de unde sa aleaga,de ce ar alege pe cineva fara experienta?Nu toti care fac studii de aeronautica ajung cosmonauti!Nu toti care fac studii de actorie ajung celebrii,unii mai livreaza si pizza!Ideea e ca,daca tu sau alti tineri va duceti la companii si va milogiti sa va ia si pe gratis,ca voi vreti sa lucrati din pasiune si pentru experienta,tot ce faceti este sa stricati piata!Pentru ca dupa 3 luni lucrate "din pasiune" o sa vedeti ca mai trebuie si salariu ca sa traiesti,nu numai dragoste si apa rece!Iar compania ce o sa faca?O sa va dea afara si o sa angajeze altii care vor sa lucreze"din pasiune"!Trist,dar asta-i adevarul!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Ca sa termin,cum vad eu lucrurile,bineinteles ca 5 ani de experienta pentru 3,5 T este exagerat!Probabil ca cei de la resurse umane au vazut ca au destui musterii cu experienta incat pot sa impuna si asta!Si atunci sunt 2 variante:ori te lasi de meserie,pentru ca inseamna ca pe moment cererea este mai mica decat oferta,ori lucrezi pe camionete!Dar nu pe orice pret!Le spui,sunt profesionist,n-am experienta,dar am facut totusi o scoala si am trecut un examen care atesta ca sunt profesionist,pot bineinteles sa conduc duba ta dar vreau un salariu de profesionist!Bineinteles ca o camioneta nu se conduce ca un ansamblu rutier,dar daca esti deja in companie,si compania vede ca te descurci bine pe camioane mici,teoretic cand se elibereze un post o sa-ti ofere formare,cu un veteran,pe vehicole articulate!Spun teoretic,pentru ca practic se poate intampla ca compania sa nici nu vrea sa auda de formare,sau,de la inceput,sa nici nu vrea sa te angajeze fara experienta,dar daca cu un permis profesionist in buzunar chiar nu gasesti de lucru,chiar si fara experienta, nicaieri in LUME pe un salariu decent inseamna ca meseria asta nu mai are nici un viitor si trebuie sa te lasi de ea!Trist dar adevarat!Ca la actori,milioane fac scoala,dar doar cateva mii prind roluri bune!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

asa e colegu  kenworth ai dreptate , da acum  ce sa fac ma duc lucrator comercial la mega sau la plus, am investi o gramada de bani in sc si atestate , ca sa ce , sa stau cu ele in buzunar , eu tot traiesc cu speranta ca se poate si treaba ca stric piata ,  cam asa sta treaba  in tara asta , isi bat joku de tn sti cum e te faci frate cu draku pana treci lacu , ca alta optiune nu vad

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Azi nu mi se mai recunoaste categoria ! Sunt pus in acelasi  plan cu unul ce are 30 de ore de scoala ! Unul care e taximetrist de trei luni e mai sofer ca mine  , si ce sa mai zic ?

mama mor cand va aud ala care are 30 de ore e mai sofer ca mn , sa inteleg ca suferim

poate unu cu 30 de ore are mai mult talent si poate se considera mai sofer ca unu care are 20 ani de soferie

si oricum am vazut multi care au 15-20 ani de soferie si habar au sa bage la rampa

  Esti frustrat rau !  Pe langa a-ti mai zic ceva . Unii fac meseria asta de 30 de ani , iar in timpul asta , cat de prosti or fi fost s-au emancipat ! S-au perfectionat pana la automatism . Tu nu te poti compara ca varsta cu anii de munca ce-i au unii chiar prosti in meserie. Sa stii ca in meseria asta numai timpul a-ti da valoare . Multi ancepatori ( nu jignesc pe nimeni) traiesc cu impresia , de impuls al momentului , ca daca au talent sunt si pregatiti. Ca pentru ei soferia e floare la ureche dupa ce au permisul in buzunar. Va trece timpul si-mi vei da dreptate !  De vina este societatea . Cei ce nu va asigura dezvoltarea ! Eu inteleg frustrarile dar nu le pot accepta ! Sa afirmi ca tragi la rampa mai bine decat un avansat ....poate . Desi nu cred ! Nu ma dau mare dar pun ramasag ca la o proba adevarata pici examenul ! Cand nu esti pregatit nu invarti TIR-ul chiar asa cum crezi .

  Ca sa nu ies prea mult din subiect , eu vorbeam de altceva in ce am postat ! Despre diferenta intre a fi profesionist sau posesor de permis , despre pregatire si recunoastere a pregatirii .  Nebunia a inceput in anii 90 cand baietii destepti din transporturi au considerat aceasta meserie o bagatela. Au facut scoli de soferi particulare , au limitat timpul de scoala la 30 de ore , totul pentru bani !!! In scolile de soferi de azi nu se invata nimic . Instructorii , din cele 30 de ore , nu te trece la volan nici macar jumatate . Si tu vrei sa-mi spui ca elevul ala este profesionist ? Despre teorie , ce sa mai zic ? Ceata totala ! Pariez pe orice ca din toti ce termina scoala nici 1 % , dac-l pun pe TIR nu trece un examen !  Cat despre teorie ....noapte!

  Tare as dori sa vad baieti sa ceara sfaturi si sa aculte pe cei ce sunt soferi profesionisti . Sa invete ce nu ai mai anvata nimeni! Ce nu se preda la scoala de soferi.  Baietii cu bun simt , nu cu idei ! Mai scria un baitas pe aici ca el poate conduce si un avion . O putea , nu zic nu , dar daca-l sui pe TIR-ul mult dorit , al trimiti la Praga si el ajunge la Sascut , daca nu face o belea ceva !  Si gata cu polemica ! Eu nu mai raspund la astfel de atacuri juvenile !

 

  Ca sa ma,, racoresc " si eu putin , cu unul ca tine sustin orice proba de meserie , chiar si beat sa fiu si nedormit de trei zile , a-ti dau clasa la ce vrei tu !

  Nu am nimic cu tine , eu am drumul meu tu pe al tau. Si nu am nimic cu nimeni , insa urasc prostia , inegalitatea , lasitatea si drumul lung anevoios!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.