VIP MANV10 Posted April 11, 2009 VIP Share Posted April 11, 2009 Voi pentru ce ati opta pentru EGR sau pentru SCR http://www.euro4.co.uk/ EGR-Rearderea gazelor de esapament [img width=562 height=400]http://img25.imageshack.us/img25/892/6a00d8341c4fbe53ef00e54.png [img width=600 height=360]http://img338.imageshack.us/img338/5231/egrh.jpg SCR=Ad Blue adica obtinerea normelor de poluare euro 5 cu ajutorul unui aditiv [img width=600 height=376]http://img97.imageshack.us/img97/6662/mukodes.jpg [img width=533 height=400]http://img7.imageshack.us/img7/9010/94230004.jpg Avantaje EGR nu trebiue aditivi pe cand la SCR trebiue Uree,Ad Blue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 24, 2009 Members Share Posted September 24, 2009 Ce este AdBlue? AdBlue® este o solutie de uree (32,5%) si apa de inalta puritate, a carei calitate este definita prin norma DIN 70070 a VDA si prin norma ISO 22241-1/22241-2. La ce foloseste AdBlue? AdBlue® este un produs netoxic si nepericulos, strict necesar functionarii vehiculelor utilitare diesel EURO 4 si EURO 5 (prevazute cu rezervor special pentru AdBlue®). Norma EURO 4 este obligatorie de la 1octombrie 2006, iar Norma EURO 5, de la 1 octombrie 2008, ambele reglementand emisiine de substantele nocive din gazele de esapament ale vehiculelor utilitare ce functioneaza cu motoare DIESEL. Tehnologia SCR utilizeaza substanta AdBlue® care este injectat în gazele de evacuare, înainte ca acestea sa treaca printr-un catalizator SCR. În catalizator, oxizii de azot sunt transformati în azot si vapori de apa inofensivi - substante care se afla deja în mod natural în mediul înconjurator Prin tehnologia SCR (SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION), substanta AdBlue® intervine in reducerea, pana la neutralizare, a emisiilor nocive ale gazelor de esapament si in reducerea emisiei de pulberi fine (particule de funingine) in atmosfera, contribuind astfel la reducerea poluarii si pastrarea unui mediu inconjurator curat. Sistemul de reducere catalitica selectiva (SCR) este o alternativa buna pentru respectarea normelor antipoluare Euro 4. SCR este o tehnologie fiabila, care nu afecteaza performantele motorului. De asemenea, tehnologia SCR reprezinta cea mai eficienta solutie în materie de economie de combustibil dintre tehnologiile disponibile, în vedere respectarii normelor antipoluare Euro 4 si Euro 5. Care este consumul de AdBlue? Rezervorul pentru AdBlue® este diferit de rezervorul pentru motorina. Consumul de AdBlue® echivaleaza cu cca 5% din consumul de motorina. Deci AdBlue® nu trebuie alimentat de fiecare data cand se alimenteaza cu motorina. De exemplu, un rezervor de 50-60 litri AdBlue® este suficient pentru parcurgerea unei distante de cca 2.000 km. În cazul standardului Euro 4, consumul curent de aditiv corespunde unui procent de 3-4% din cantitatea de combustibil, iar în cazul standardului Euro 5, procentul este în jur de 5-7%. A se depozita la temperaturi intre – 5 °C si 25 °C Punct de cristalizare: -11 °C La temperaturi peste 30 °C este posibila degajarea de amoniac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 24, 2009 Members Share Posted September 24, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 24, 2009 Members Share Posted September 24, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 24, 2009 Members Share Posted September 24, 2009 Asta spun cei de la Volvo Romania... Manevrare în siguranţă, uşor de stocat Un ingredient natural din mediul înconjurător Substanţa activă a aditivului AdBlue - ureea - este produsă din gaz natural. Ureea este un praf cristalin alb care se găseşte şi în mediul înconjurător. Este o substanţă stabilă şi netoxică fără restricţii la înmagazinare sau transport. Păstrat în rezervoare încălzite pentru climatul rece La temperaturi scăzute, AdBlue este păstrat în rezervoare încălzite. Furtunurile şi racordurile sunt, de asemenea, încălzite pentru a asigura fiabilitatea sistemului. Dacă un camion este parcat o perioadă mai lungă de timp la temperaturi foarte scăzute, lichidul va îngheţa, dar se va încălzi şi dezgheţa de îndată ce motorul este pornit. De notat că pornirea motorului nu este afectată în nici un fel. AdBlue face parte din sistemul de tratare a gazelor la ieşirea din catalizator, iar gazele de evacuare nu sunt filtrate în întregime până când motorul şi sistemul de evacuare nu ating temperatura normală de funcţionare. In comparaţie cu motorina, AdBlue nu ocupă mult spaţiu. La un amestec de 4%, 1000 de litri de motorină necesită doar 40 de litri de AdBlue. Consumul de AdBlue rămâne întotdeauna în proporţie fixă faţă de consumul de motorină. Rezervoarele pentru aditiv AdBlue sunt disponibile în variante cu capacitate de la 30 la 120 de litri. Rezervoarele sunt din aluminiu sau plastic. De asemenea, este disponibil şi în canistre din plastic ce pot fi transportate ca orice altă canistră de rezervă. Calitate garantată în conformitate cu normele în vigoare AdBlue este un lichid stabil, incolor, asemănător apei. Nu este toxic şi este inodor. AdBlue are calitate garantată conform standardului DIN 70070. Lichidul conţine 32,5% uree diluată în apă deionizată. A fost aleasă o concentraţie de 32,5% deoarece este raportul ideal în funcţie de punctul de îngheţ, care este de -11 grade Celsius. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 24, 2009 Members Share Posted September 24, 2009 Bine, acuma sa nu va asteptati sa vedeti asa ceva pe la benzinarii pe la noi prin Romania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted September 24, 2009 Author VIP Share Posted September 24, 2009 Sunt si in romania da mai putine ,pe la OMV sunt din cate stiu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members leobango Posted September 25, 2009 Members Share Posted September 25, 2009 Voi ati facut o chestie de genul Sula impotriva Prefecturii Pai chiar asa: ce treaba sa aiba una cu alta??? EGR e un sistem prin care se poate recircula gazul de ardere si reintroduce in circuitul de ardere si SCR e altul prin care se introduce ADblue in circuitul gazelor de evacuare pentru reducerea noxelor. Toate motoarele euro5 au sistem scr dar... si sistem egr, nu se exclud una pe alta, eventual se completeaza. Sistemul EGR a fost prezent pe masini inca de la euro2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 29, 2009 Members Share Posted September 29, 2009 Voi ati facut o chestie de genul Sula impotriva Prefecturii Pai chiar asa: ce treaba sa aiba una cu alta??? EGR e un sistem prin care se poate recircula gazul de ardere si reintroduce in circuitul de ardere si SCR e altul prin care se introduce ADblue in circuitul gazelor de evacuare pentru reducerea noxelor. Toate motoarele euro5 au sistem scr dar... si sistem egr, nu se exclud una pe alta, eventual se completeaza. Sistemul EGR a fost prezent pe masini inca de la euro2 Sincer, si eu ma miram dc a pus EGR vs SCR , dar ce mai conteaza.....oricum, eu am postat informatiile alea cu adblue doar ca sa se informeze cei care nu stiu ce inseamna si atat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 29, 2009 Members Share Posted September 29, 2009 Apropo, am vazut vineri un camion volvo euro 4 care era prevazut cu rezervor pentru adblue.Am sa pun poze cu el la pozele mele ( din pacate nu am pozat si rezervorul ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted September 29, 2009 Author VIP Share Posted September 29, 2009 Am pus ''vs'' pentru ca ,practic se bat pentru normele de poluare, amandoua merg spre acelasi obiectiv dar cu arme diferite ...daca intelegeti ce vreau sa spun...daca nu mai explic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Perfect adevarat,sunt 2 "scoli"diferite,si majoritatea fabricantilor de motoare au optat pentru una sau alta dintre cele 2 solutii tehnice(foarte putini fabricanti care produc si motoare SCR si EGR)asa ca daca esti fan-ul unei anumite marci de motor(cummins de ex)trebuie sa te multumesti cu solutia tehnica propusa de ei!In Europa,daca esti fan Volvo de exemplu,trebuie sa te multumesti cu motoarele pe care le construiesc ei! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted October 1, 2009 Members Share Posted October 1, 2009 Asa e , sunt 2 metode de combatere a poluarii.Dupa parerea mea cred ca mai eficienta este cea cu SCR , dar poate nu chiar atat de comada , tinand contul ca trebuie sa ai grija sa nu se goleasca rezervorul cu adblue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.