Members macelaruegz Postat Septembrie 18, 2013 Members Share Postat Septembrie 18, 2013 Va salut. Incerc sa ma informez de cateva zile in legatura cu scolile de soferi din Bucuresti pentru categoriile de profesionisti. Eu vreau sa studiez pentru C, CE si D. In afara de informatiile culese direct de la scolile de soferi nu am gasit mare lucru pe internet despre unde e recomandat sa te inscrii, cum sunt instructorii, ce costuri ascunse, adica ceva recenzii pertinente din partea soferilor profesionisti care s-au scolit in Bucuresti. Eu am sa va tin la curent cu parcursul demersului meu propriu, dar as aprecia daca se ofera cineva sa dea niste sfaturi, niste informatii reale, niste recenzii. Iata ce am aflat eu: dupa ce am studiat atent ofertele, cel mai ok mi se par cei de la Biditrans de pe soseaua Alexandriei care au cel mai mic pret: CCE-1800 lei, D-1000 lei, 200 lei/examen traseu, adica 600 pentru cele 3 categorii, in total 3400. O a doua varianta este o scoala mica de pe bld. Basarabia si anume Andy Automixt unde au o oferta de 3100 lei pentru C, CE, D si 250 lei/examinare traseu, total 3850. Alte taxe ar fi cazierul judiciar 17 lei si taxa de examinare sala 64 lei/categorie catre stat. Daca a avut cineva contact cu cele 2 scoli va rog indrazniti cu un comentariu aici. Daca aveti idee si ce alte taxe mai apar pe parcurs, la fel. Eu vreau sa iau aceste categorii pentru a-mi cauta de munca in UK la anul. Daca are cineva idee sau a urmat acelasi parcurs va rog lasati un comentariu. Ce stiu este ca la inceput trebuie sa lucrezi cu agentiile din UK, sa schimbi permisul dupa o perioada si ca atestatele de la noi ar fi valabile acolo. In rest, astept parerile voastre si haideti sa creeam aici un mic ghid pentru incepatori pornind cu scoala de soferi. Va multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 18, 2013 Moderators Share Postat Septembrie 18, 2013 Una din scolile mari din Bucuresti este si Autogeneral,pe pagina lor sunt afisate si preturile,sa nu uitam si de Transcom[la fel,aveti preturile pe pagina lor]. In mod normal va intereseaza preturile scolarizarii si ''ce intra'' in ele.Intrebati inainte de a plati daca sunt costuri ulterioare,gen motorina la camion,etc.Mentionati pe timpul scolarizarii ca doriti sa stiti cum se completeaza o diagrama,o foaie de parcurs,un CMR [scrisoare de transport internationala]cum sa lucrati cu tahograful,este necesar sa stiti macar ABC-ul meseriei.Instructorii vor strimba din nas ,dar cu cit mai multi elevi intreaba si doresc sa stie aceste lucruri cu atit le va intra lor in obisnuita sa va invete,pe linga cele necesare condusului practic si celor teoretice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members macelaruegz Postat Septembrie 21, 2013 Autor Members Share Postat Septembrie 21, 2013 Pana la urma m-am inscris la Biditrans. In afara de costurile mentionate mai sus din care am dat un avans, am mai platit 60 de lei taxa de inscriere (formulare si poze), taxa care nu a fost mentionata in discutia telefonica avuta initial cu secretara si 93 lei 2 manuale (o brosura cu informatiile necesare din legislatie foarte sintetizata si o culegere de teste). Voi incepe practica pe camion dupa 2 saptamani de instruire teoretica (1 curs de mecanica pe saptamana si pentru cine doreste 3 cursuri de legislatie pentru recapitulare). La traseu se fac 16 ore pentru C in sistemul de 2 ore pe sedinta din care 1 conduc eu si 1 conduce un coleg pentru a observa mai bine observatiile profesorului si greselile ce se fac. Banuiesc ca e un sistem eficient, dar rezulta 8 ore de condus efectiv. La categoria CE am inteles ca sunt 4 ore de practica. Cam atat pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members evil Postat Octombrie 8, 2013 Members Share Postat Octombrie 8, 2013 scriu si eu aici ca sa nu mai deschid alt subiect cam cu aceiasi tema :locuiesc in bucuresti si vreau sa iau D-ul , am de ales intre 2 scoli :autogeneral si biditrans , acum preturile difera , eu am doar B-ul si pretul e mai mare .... nu e problema , dar la autogeneral e 1700 lei si efectuez 72 ore pregătire teoretică şi 50 ore de pregătire practică în traseu iar la biditrans e 2200 lei si dureaza 12 saptamani da nu zice cate ore de pregatire practica in traseu. voi ce ati alege ? un feedback pentru cele 2 scoli mi-ar fi folositor nu vreau sa incepeti cu postari de genu : de ce vrei sa treci direct la D , daca nai condus tiru niciodata , vrei sa omori lumea etc.... eu fac transport persoane in regim de taxi in acest moment de vreo 7 ani .... am o relatie la ratb sa vedem ce iese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Octombrie 8, 2013 Members Share Postat Octombrie 8, 2013 Pana la urma m-am inscris la Biditrans. In afara de costurile mentionate mai sus din care am dat un avans, am mai platit 60 de lei taxa de inscriere (formulare si poze), taxa care nu a fost mentionata in discutia telefonica avuta initial cu secretara si 93 lei 2 manuale (o brosura cu informatiile necesare din legislatie foarte sintetizata si o culegere de teste). Voi incepe practica pe camion dupa 2 saptamani de instruire teoretica (1 curs de mecanica pe saptamana si pentru cine doreste 3 cursuri de legislatie pentru recapitulare). La traseu se fac 16 ore pentru C in sistemul de 2 ore pe sedinta din care 1 conduc eu si 1 conduce un coleg pentru a observa mai bine observatiile profesorului si greselile ce se fac. Banuiesc ca e un sistem eficient, dar rezulta 8 ore de condus efectiv. La categoria CE am inteles ca sunt 4 ore de practica. Cam atat pana acum. Cum adica? Platesti dublu si-ti dau jumate? Nu prea ai facut nici o afacere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members macelaruegz Postat Octombrie 8, 2013 Autor Members Share Postat Octombrie 8, 2013 scriu si eu aici ca sa nu mai deschid alt subiect cam cu aceiasi tema :locuiesc in bucuresti si vreau sa iau D-ul , am de ales intre 2 scoli :autogeneral si biditrans , acum preturile difera , eu am doar B-ul si pretul e mai mare .... nu e problema , dar la autogeneral e 1700 lei si efectuez 72 ore pregătire teoretică şi 50 ore de pregătire practică în traseu iar la biditrans e 2200 lei si dureaza 12 saptamani da nu zice cate ore de pregatire practica in traseu. voi ce ati alege ? un feedback pentru cele 2 scoli mi-ar fi folositor nu vreau sa incepeti cu postari de genu : de ce vrei sa treci direct la D , daca nai condus tiru niciodata , vrei sa omori lumea etc.... eu fac transport persoane in regim de taxi in acest moment de vreo 7 ani .... am o relatie la ratb sa vedem ce iese Încep prin a corecta ceea ce am scris în prima postare referitor la numărul de ore de practică, astfel dându-i un răspuns și colegului care spunea că plătesc întreg și fac jumătate din orele de condus (se pare că le fac pe toate 16 + 16 de observare). M-au programat la 16 ore de practică în traseu, câte una pe zi, iar a doua oră voi asista la cum conduce un coleg. Mâine am prima ședință de traseu și vă spun cum a ieșit. Încercând să-i răspund colegului de mai sus, țin să-i spun că prețurile de pe site-ul Biditrans nu mai sunt de actualitate, sunt mult mai mici. Colegu, dă un telefon la Biditrans să afli cât costă doar D-ul. Înainte să mă înscriu la Biditrans (din proprie inițiativă) am stat de vorbă cu un fost instructor la toate categoriile, vecin de-al mamei mele, și mi-a spus că nici un instructor nu face toate orele de practică. Acesta a fost un motiv pentru care am ales Biditrans, pe principiul că nu se laudă ca alții cu multe ore de condus, și pentru prețurile rezonabile. Am fost programat, cum ziceam mai sus la 16 ore de condus, deci tind să cred că sunt reale. În materie de cursuri teoretice nu te ambala să te arunci unde se fac mai multe. La Biditrans sunt 5 ședințe de 2 ore pentru legislație (să-ți reîmprospătezi memoria - crede-mă că trebuie să faci asta) și încă 3 ședințe de mecanică. Altceva nici n-ai ce să înveți. Biditrans comercializează o broșură cu tot ce trebuie să știi la toate categoriile foarte compact realizată și care facilitează extraordinar procesul de asimilare de informații. Eu sunt foarte mulțumit până acum de această școală. Dacă mai vrei o sugestie, dintre toate școlile unde am căutat să mă înscriu singura care mi s-a mai părut ok este Andy Automixt, undeva pe bld. Basarabia. Sună și acolo. Baftă și ține-ne la curent cu ce demersuri iei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members evil Postat Octombrie 8, 2013 Members Share Postat Octombrie 8, 2013 Pana la urma m-am inscris la Biditrans. In afara de costurile mentionate mai sus din care am dat un avans, am mai platit 60 de lei taxa de inscriere (formulare si poze), taxa care nu a fost mentionata in discutia telefonica avuta initial cu secretara si 93 lei 2 manuale (o brosura cu informatiile necesare din legislatie foarte sintetizata si o culegere de teste). Voi incepe practica pe camion dupa 2 saptamani de instruire teoretica (1 curs de mecanica pe saptamana si pentru cine doreste 3 cursuri de legislatie pentru recapitulare). La traseu se fac 16 ore pentru C in sistemul de 2 ore pe sedinta din care 1 conduc eu si 1 conduce un coleg pentru a observa mai bine observatiile profesorului si greselile ce se fac. Banuiesc ca e un sistem eficient, dar rezulta 8 ore de condus efectiv. La categoria CE am inteles ca sunt 4 ore de practica. Cam atat pana acum. Cum adica? Platesti dublu si-ti dau jumate? Nu prea ai facut nici o afacere. face doar 8 ore de pregatire doar la o categorie , nu vezi ca a scris mai sus ca vrea sa ia c + c+e si D ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members evil Postat Octombrie 9, 2013 Members Share Postat Octombrie 9, 2013 andy automixt e cumva aia de la diham mai exact ? eu va trebui sa ma inscriu la o scoala aproape de casa cat de cat ... mai exact sect 5 ... spui ca preturile nu sunt actualizate la biditrans am inteles o sa dau telefon maine sa vad ce pret si cate ore se fac de conducere .... si cate de legislatie ... si daca sunt obligatorii stii ceva? ma refer la orele de legislatie rutiera eu vreau sa fac cat mai putine spre ex cum faci tu 5 sedinte de 2 ore + 3 sedinte de mecanica asa o fi si la categoria mea nu stiu , dar ma framanta cel mai mult daca sunt obligatorii ca eu invat mai bine singur decat cu domn profesor din ce imi aduc aminte la B nu erau obligatorii domn instructor va trebui sa faca cu mine toate orele fie ca vrea fie ca nu si o sa le faca asta ca sa invat sa conduc , o sa il pun in tema de la inceput + ca nu sunt baiat rau ii iau de baut de mancat cate ceva la fiecare sedinta .... iar daca no sa le faca o sa-mi datoreze 2 milioane cat costa o ora + reclamatie la firma + bataie daca e cazu maine o sa sun si la biditrans si la autogeneral sa intreb de preturi si ore de condus .... si va tin la curent , cum a decurs prima sedinta de condus tia prezentat bordu si comenzile autovehicului sau te-a scos in trafic ? ))))))))) EDITARE ULTERIOARA : m-am uitat ca si ratb-ul are scoala de soferi proprie doar pt ca B , D , Tv , TB la ei D-ul e 2100 lei ce scrie pe site si au sediu in balta alba dupa trapezului ... langa autobaza titan si am mai gasit la CDY la 1800 lei , dar e departe in colentina in spate la kaufland pe electronicii , la teo nu au afisate pretuirle pe site dar sunt f aproape de mine pe petre ispirescu , maine o sa dau cateva telefoane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Octombrie 9, 2013 Members Share Postat Octombrie 9, 2013 Eu zic mai intai sa faci varsta macar de scuter si apoi sa iesi din visul ala al tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members macelaruegz Postat Octombrie 13, 2013 Autor Members Share Postat Octombrie 13, 2013 Vă salut. Colegu "evil" orele nu știu dacă sunt obligatorii neoficial, dar îți recomand să le frecventezi; îți rămân informațiile în cap mai ușor. La categoria B sunt 5 ședințe de 2 ore fiecare. Eu fiind la categoria C, fac în fiecare săptămână o ședință de mecanică teoretică și fac 16 ore de practică și mai pot rămâne să asist încă o oră cum conduce alt coleg de fiecare dată. La prima oră de pratică, am asistat mai întâi și pe urmă am trecut eu la volan, mi-a explicat comenzile camionului, mi-a dat sfaturi, mi-a explicat și despre tahograf și îmi răspunde la orice întrebare. Am făcut două ședințe până acum. În afară de unele diferențe la comenzi, în special la frânare unde frânele sunt pe aer și trebuie să frânezi din timp și să anticipezi ce trebuie să faci și în afară de gabarit că ești mare cât o bandă și trebuie să ai altă poziție și atitudine pe drum, se conduce foarte ușor un camion. Până acum sunt mulțumit de alegerea făcută. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Decembrie 26, 2013 Members Share Postat Decembrie 26, 2013 Nu in Bucuresti .....ci in toata tara , nu mai sunt scoli de soferi profesionisti , inca incepand cu anul 1990 ! Actualele ,,scoli" sunt institutii particulare ce urmaresc profit maxim , neoferind nimic in schimb. Ba mai mult .....multe ,,scoli" au ,,profesori" ce nu au avut niciodata tangenta cu aceasta meserie ! Ma abtin in a dezvolta acest subiect , ca tare multe as avea de comentat si .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius SB Postat Decembrie 26, 2013 Members Share Postat Decembrie 26, 2013 Nu in Bucuresti .....ci in toata tara , nu mai sunt scoli de soferi profesionisti , inca incepand cu anul 1990 ! Actualele ,,scoli" sunt institutii particulare ce urmaresc profit maxim , neoferind nimic in schimb. Ba mai mult .....multe ,,scoli" au ,,profesori" ce nu au avut niciodata tangenta cu aceasta meserie ! Ma abtin in a dezvolta acest subiect , ca tare multe as avea de comentat si .... La fel este și în Sibiu, eu tocmai ce am gătat cu școala de șoferi și atestatul. Vreau să spun că în școala de șoferi pur și simplu am învățat să țin un volan mai mare în mână și cum să folosesc un schimbător de viteze cu gamă. În rest nu mi s-a explicat absolut nimic. Când am cerut instructorului să îmi explice un pic bordul, mi-a răspuns sec spunându-mi că nu trebuie să știu prostiile alea. Că ce eu vreau să iau carnetul sau să ascult povești? Restul lucrurilor le-am învățat la atestat, acolo mi-au pus oamenii o diagramă în față să o completez, acolo mi-au spus cum stă treaba cu timpii de conducere, cu retarderul, cu folosirea corectă a cutiei de viteze, etc etc. În schimb școlile de șoferi sunt la pământ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members macelaruegz Postat Decembrie 27, 2013 Autor Members Share Postat Decembrie 27, 2013 Am terminat școala și toate examenele. Am luat permisul. Am fost mulțumit de școală. S-au făcut toate ședințele. Doar că ședința era de 45-90 de minute. În rest totul a fost ok. Urmează atestatele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lordloth Postat Decembrie 27, 2013 Members Share Postat Decembrie 27, 2013 Felicitari! Este normal asa deoarece este ora de curs de 50 minute ca la scoala si nu ora de 60 minute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius SB Postat Decembrie 27, 2013 Members Share Postat Decembrie 27, 2013 Păi o ședință nu are 2 ore de cursuri? Asta înseamnă cca. 100 minute. Hai că 90 de min. merge, dar 45 de min. o sedință este foarte puțin. Și eu am pățit la fel, am făcut ședințe de 50-60 minute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Decembrie 27, 2013 Members Share Postat Decembrie 27, 2013 Asa ar fi normal. Dar multora le e rusine sa vorbeasca pe banii lor. Mi s-a intamplat si mie sa termin de cateva ori mai devreme cu 10-15 minute - m-am dus la secretariat si m-am plans, nu s-a mai intamplat. Am un prieten care la toate categoriile se bucura ca scapa mai devreme... Nu stiu de ce s-a mai apucat de scoala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Februarie 3, 2014 Members Share Postat Februarie 3, 2014 Am terminat școala și toate examenele. Am luat permisul. Am fost mulțumit de școală. S-au făcut toate ședințele. Urmează atestatele. Felicitari! Si salutari tuturor celor de pe acest forum! Daca nu deranjez vin si eu cu o intrebare: am inceput scoala pt. C, C+E in 4 noiembrie. Am luat sala categoriaC pe 8 ianuarie si dau traseul abia pe 25 februarie. Mi se pare ca pierd prea mult timp. Deja incepe a4a luna si nici macar nu am inceput pregatirea practica pt. categoria E. Banuiesc ca E-ul o sa mai dureze minim o luna de la data de 25 februarie cu tot cu pregatire+ examene sala+traseu. Se fac 5 luni astfel. Si acum intrebarea: ca sa mai obtin timp pot da sala la E imediat dupa traseu la C? Si intre timp sa-i sugerez la instructor sa incepem odata orele practice pt. E? Din cate stiu poti incepe practica la E fara sa fi obtinut categoria C( examen traseu) cu conditia sa fi terminat practica la C(eu am terminat in decembrie). Nu mai zic ca am colegi in aceeasi serie programati la traseu( C ) abia pe 25 martie si intre timp nu fac nimic nici ei. Va multumesc pt. eventualele sugestii si ajutor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Februarie 3, 2014 Members Share Postat Februarie 3, 2014 Poti sa faci orele inainte, dar degeaba. Legea zice ca trebuie sa ai minim de zile in care sa termini scoala. Nu e legal sa mergi cu remorca pana nu iei C. Asa ca daca faci orele de E inainte, tot o sa trebuiasca sa stai doua/trei saptamani pana la sala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Februarie 3, 2014 Members Share Postat Februarie 3, 2014 Eu am gasit In "Metodologia de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică în vederea obţinerii permisului de conducere" asa: "Pregătirea practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere valabil pentru categoriile/subcategoriile BE, C1E, CE, D1E şi DE se efectuează numai după finalizarea pregătirii practice pentru vehicule din categoria B, C1, C, D1, şi D." Nu stiu daca exista vreun alt articol care sa spuna ca trebuie sa ai obtinut anterior categoria C, de asemenea se poate face pregatirea practica si pentru C daca nu ai inca B-ul totul e sa ai terminata pregatirea pt. B si numarul de ore efectuate. Despre timpi de asteptare nu am citit nimic, poate ca nu am citit eu ce trebuie \ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Februarie 3, 2014 Members Share Postat Februarie 3, 2014 In carte scrie clar ca trebuie sa fi absolvit cu succes examenele pentru categoria antecedenta. O sa scot cartea maine dimineata si-o sa copiez paragraful aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Februarie 4, 2014 Members Share Postat Februarie 4, 2014 Multumesc UNHleaSHD pt. raspuns si pt. timpul acordat. Nu-mi ramane decat sa astept. Poate ca sunt prea nerabdator, dar vreau sa imi gasesc ceva in domeniu (sau asemanator pt. ca stiu ca nu ma va accepta nimeni ) si nu voiam sa pierd inceputul de sezon, ma refer la perioada martie-aprilie cand isi incep firmele de constructii activitatea, firme la care te mai poti angaja pe o basculanta, o masina de <7.5t etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dutza Postat Februarie 4, 2014 Members Share Postat Februarie 4, 2014 Dupa ce iei traseul la C trebuie sa mai astepti 2 saptamani( perioada de scolarizare) pentru a da sala la E si apoi cu domnul inainte la traseu . Sper sa nu astepti 2 luni cum am asteptat eu. PS. Eu am luat astazi traseul la E. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Februarie 5, 2014 Members Share Postat Februarie 5, 2014 Multumesc Dutza si felicitari! Ce sa-i faci ....asa e la noi ...mai greu. Altii iau permisul in 3-4luni, in provincie se pare ca minimul este de 5luni Ba chiar am colegi din seria mea care vor intra intr-o ciudata incurcatura: le va expira cazierul(6luni) din cauza ca au fost programati f f tarziu. Dar important este rezultatul final! La mine nu-i vorba ca ma grabesc, ca am B-ul de ceva ani si nu-i o noutate condusul dar pierd timp aiurea asteptand in loc sa muncesc in acest domeniu( chiar si pe basculanta sau orice ma ajuta la experienta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Februarie 25, 2014 Members Share Postat Februarie 25, 2014 Am luat traseul la C, asta dupa ce am asteptat cele 2455 de saptamani degeaba. Acum am aflat ca programarile se fac la 2-3 saptamani, a revenit la normal. Astept si E-ul. Poate cineva sa imi spuna cand trebuie sa predau permisul vechi ca sa nu risc sa imi trimita de 2 ori acasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members UNHleaSHD Postat Februarie 25, 2014 Members Share Postat Februarie 25, 2014 Cand vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.