Members Bogdan_ton Postat Mai 8, 2014 Autor Members Share Postat Mai 8, 2014 Salutare colegi! Cu nr de KM garantati e o chestiune la care,fiecare, trebuie sa fie foarte atent. Adica, km GARANTATI se practica la foarte putine firme, eu am mai auzit doar de VOS ca practica asa ceva, adica plataste 10000 minim, chiar daca nu ii faci. Freja, spere exp, nu iti garanteaza, iti promite in oferta pe care o primesti cand ii intrebi de vorba, dar in contract nici vorba de asa ceva, ba chair dupa ce citesti (cu atentie) contractul,descoperi clauze de genul : "timpii de asteptare nu sunt acoperiti in nici un fel de FREJA etc, aceasta din urma neputand fi trasa la raspundere pt faptul in cauza. sau : "FREJA poate intrerupe oricand contractul, fara o notificare in prealabil sau un motiv anume" clauza care vine in completare unei alteia (nu retin exact exprimarea) unde este specificat faptul ca tractionistul nu poate intrerupe contractul decat cu o notificare de 14 zile si cu APROBAREA Freja, in caz contrar fiind pasibil de penalitati. Adica poti sa le trimiti si mesager - nu doar mail - daca ei nu aproba, si tu pleci dupa 14 zile se considera intrerupere nejustificata a contractului si de aici decurg diverse.... In fine, sunt multe adunate, Eu as sfatui lumea sa se fereasca de FREJA, sau sa incerce o negociere atenta a contractului - adica sa ceri nr de km garantati, sa ceri garantia specificata in contract pt service remorca (mie imi cer bani pt o pana, deci nici macar explozie, pur si simplu pana si vor sa o platesc eu) etc. Bine , presupun ca sunt lucruri valabile pt orice colaborare. Cat despre colegul care vrea sa inceapa treaba asta raspunsul meu e simplu : Daca nu faci rata in banca pt masina si esti dispus(te si pricepi) sa lucrezi tu(eu sunt plecat de pe 20 ian si abea acum ma intorc catre casa) da, se merita si se poate trai din asta. Succes si drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Chaser Postat Mai 17, 2014 Members Share Postat Mai 17, 2014 Salutari Bogdan Intr-adevar, la Freja ca si la NTG, sa lucrezi ca si tractionist, un prea ies calculele. Vorbeai la un momento dat de spanioli. Aici mafia este mai mare. O groaza de firme cauta tractionisti, iar la inceputul campaniei promit marea cu sarea. Daca vrei sa faci pasul spre Spania, ca si sfat, sa te feresti de Frio Navarra, Oliva Logistic, Grupajes Almeriense( astia platesc cand isi aduc aminte, si in general cu pagares- un fel de Bilet la Ordin in Romania) Mai nou si cei de la Carrion cauta tracionisti, dar la 0,30centi/kilometru cam vii cu bani de acasa. Grija mare si spor la bani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members bliviu Postat Mai 25, 2014 Members Share Postat Mai 25, 2014 Multumim Bogdan si mai asteptam noutati.Cu 2000 de euro cistigi cit un angajat nu cred ca se merita sa iti cumperi camionul tau.Poate se mai shimba ceva in bine.Drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Mai 25, 2014 Moderators Share Postat Mai 25, 2014 Salutari BogdanIntr-adevar, la Freja ca si la NTG, sa lucrezi ca si tractionist, un prea ies calculele. Vorbeai la un momento dat de spanioli. Aici mafia este mai mare. O groaza de firme cauta tractionisti, iar la inceputul campaniei promit marea cu sarea. Daca vrei sa faci pasul spre Spania, ca si sfat, sa te feresti de Frio Navarra, Oliva Logistic, Grupajes Almeriense( astia platesc cand isi aduc aminte, si in general cu pagares- un fel de Bilet la Ordin in Romania) Mai nou si cei de la Carrion cauta tracionisti, dar la 0,30centi/kilometru cam vii cu bani de acasa. Grija mare si spor la bani Ar trebui sa vorbiti ori din propria experienta, ori cu toate "cartile" pe masa. Nu cred ca un tarif sau o metoda de plata, etc, trantite asa ca raspuns rapid, sunt foarte evidente intr-o formula de calcul intr-o afacere. Am mai zis si revin. Detaliile si clauzele contractelor sunt in general negociabile si secrete. Asta e pentru cei care stiu citi ...... pentru ceilalti; sper ca nu i-am deranjat de la ,a da cu parerea sau a cere o parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Bogdan_ton Postat Iunie 2, 2014 Autor Members Share Postat Iunie 2, 2014 Din ce mai vorbesc cu alti colegi, daca vreau o schimbare, trebuie sa schimb firma cu care lucrez... Am auzit si eu de oferta celor de la Carrion, din ce am vb cu colegii de acolo ar fi ok,dar au si ei "spilu" lor cu tonaju...adica fara un 460cp minim, nu prea faci treaba si sa te si incadrezi in consumu lor. In rest km se zice ca se fac, plata e ok. Am mai gasit cateva oferte dar pe la fiecare e cate o "schema" ba plata la 60 de zile, ba tre sa vii cu motorina ta, ori preturi mai mici - aici sfatuesc colegii sa fie atenti la ofertele ce le primesc, deoarece uneori oferta se face pe pretul total(km platit+taxa de autostrada) si cand vezi o oferta de 1e/km zici ca e ok, dar cand te uiti mai atent observi ca trebuie sa scazi 0.33 pe Austria-sa zicem - si nu prea iti mai convine... Intr adevar, contractele sunt negociabile si au clauze diverse, dar pt noi,cei ce detinem un singur cap tractor nu cred ca e loc de prea multe negocieri...abea de la 3-4 in sus, poti sa emiti niste pretentii. Salutare si drumuri bune tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members zagato Postat Iulie 7, 2014 Members Share Postat Iulie 7, 2014 Cu un singur camion e foarte greu dar nu imposibil! Chiar daca am o varsta frageda eu sunt tractionist si o spun din proprie experienta. Cand am inceput acum un an credeam ca va fi cu totul altceva. M-am inselat. Trebuie sa te gandesti de la inceput daca: --esti facut pentru camion ( nu glumesc! am avut o persoana care a venit in spania si a doua zi a plecat acasa. A zis ca el nu poate dormi in cabina, nu poate manca la roata, etc) --poti suporta tot stresul (km taiati, plati cu intarziere, probleme in contabilitate, la finante, etc; chiar daca ai contabil angajat nu o sa iti calculeze niciodata tie fiecare km, fiecare cursa,etc. pentru ca nu poate. Tu o sa faci toate astea DIN MERS!! eu personal am avantaj ca imi tine fratele meu contabilitatea insa daca iti pui un contabil strain vei avea mari surprize. te trezesti dupa cateva luni ca te scoate dator la stat cu cateva mii bune de lei!) --ai inca 10000E pentru eventualele probleme?. (Aici depinde de masina. Daca ai noroc si totul merge bine pana incasezi te ridici usor; insa daca ai probleme cu masina de la inceput greu reusesti sa te mentii.) -- Daca vrei sa faci rate sau leasing stai linistit ca o sa iti para rau. (Uite exemplul meu: in ianuarie mi s-a oferit posibilitatea sa iau al doilea camion in leasing. noroc ca nu l-am luat. In doua luni maxim l-as fi pierdut. De ce? pentru ca din noiembrie pana in ianuarie mi-a mers foarte bine; insa din ianuarie pana in iunie am avut probleme atat cu cursele, cu banii cat si cu masina.) -- De asemenea depinde ce asteptari ai. Daca te astepti sa faci zeci de mii de euro nici sa nu te gandesti. Media e undeva inte 2-4000E/luna (cel putin asa este in cazul meu) . --Inca ceva: nici sa nu te gandesti sa iti pui sofer iar tu sa stai acasa pentru ca nu vei avea nici o sansa sa rezisti. Acum sa iti spun si partile bune: --Nu mai ai sefi. Tu decizi, tu comanzi, tu executi !! --Lucrezi cat vrei si cand vrei. Eu de exemplu am venit aproape in fiecare luna acasa si nu a avut nimeni nimic de comentat! --Nu te obliga nimeni cu magnet discuri aruncate, foi de concediu,etc. Tu decizi daca folosesti sau nu --Comunicarea e cu totul altfel. Ex: Cand eram sofer dispecerul imi zicea rastit de fiecare data" VEZI CA LA ORA --- SA FII ACOLO!!" insa de cand sunt tragator ma intreaba "CAM LA CE ORA CREZI CA POTI AJUNGE?" --Nimeni nu te scoate dator la motorina pe nedrept. --Nimeni nu te poate ameninta ca te da afara. > Exact cum a spus si colegul nu faci mare avere cu un camion dar poti trai destul de bine din asta. Eu personal sunt mult mai multumit ca tragator decat ca sofer. Si ca un sfat pentru cei care doresc sa inceapa: evitati firmele mari gen Freja, Roos, Dsv, Ewals, Norbert, Sese, etc. Cautati pe cat posibil sa colaborati cu firmele mai mici pentru ca firmele astea vin cu pretentii mult prea mari pentru ce ofera. La fel cum a mai scris cineva pe aici j.carrion da de lucru la tragatori si din ce am auzit pe la tractionisti ar fi seriosi cu banii. De asemenea indiferent de ce contract semnati nu bagati voi motorina si/sau autostrazile. Va treziti ca dupa o perioada ramaneti si cu motorina bagata si cu o mare teapaaa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members bliviu Postat Iulie 8, 2014 Members Share Postat Iulie 8, 2014 Eu in momentul de fata lucrez ca angajat dar un gind sa imi iau un tractor l-am facut de multe ori.Firma ii facuta banii sint dar pina nu gasesc o oferta care sa imi ramina macar 4000E nu cred ca are rost mai bine angajat ,fara batai de cap si dorm linistit.Multumesc colegilor care dedica timpul lor sa ne mai explice si noua cum sta treaba.Salutare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dactari Postat Ianuarie 22, 2017 Members Share Postat Ianuarie 22, 2017 (editat) Buna seara, incerc sa incep o activitate ca tractionist si am o intreaga lista de intrebari prima ar fi ce forma de societate sa aleg ? PFA ESTE CEA MAI SIMPLA FORMA JURIDICA si are o contabilitate simpla poate fi platitoare de tva dar este acceptata afara? SRL este acceptat oriunde dar are o contabilitate stufoasa daca ai activitatea transport secundara si nu activitate principala in societate taxele de asigurare sint la fel sau mai mici? Editat Ianuarie 22, 2017 de cico_3504 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.