Administrators Gongy Postat Martie 8, 2015 Administrators Share Postat Martie 8, 2015 articol preluat din .infotrucker.ro Miercuri, 4 martie 2015 la Valence in Franta a inceput procesul impotriva a sase directori ai companiei franceze de transport si logistica Norbert Dentressangle pentru utilizarea ilegala a fortei de munca straine, in special de soferi profesionisti angajati de catre filiale din Portugalia, Romania si Polonia Acest proces cu dimensiune internationala este unul de durata, nu numai pentru ca este unul dintre primele de acest gen impotriva unei companii mari, dar si datorita faptului ca dumping social a devenit o problema europeana. Mai mult decat atat, in ultimele luni, Franta a adoptat o pozitie ferma prin votarea unei legi stricte impotriva utilizarii ilegale a fortei de munca straine si impotriva cabotajului neregulat. „Acest proces este in mod clar un test pentru compania noastra, dar suntem pregatiti”, recunoastea in luna februarie, presedintele consiliului de administratie al Norbert Dentressangle, Hervé Montjotin. Ancheta care a condus la acest proces a fost initiata in 2012 de catre Biroul Central de Lupta impotriva Muncii la Negru din Franta. Anchetatorii acuza compania de utilizare in perioada 2005 – 2012, a circa 1.200 de soferi profesionisti polonezi, portughezi si romani, incalcandu-se astfel legislatia franceza. In practica, compania este acuzata ca prin filialele sale din Portugalia, Polonia si Romania a incurajat dumping-ul social in Franta. Dentressangle sustine ca filialele sale sunt autonome si au executat transportul rutier international regulat. Practic, acesta este si punctul forte al companiei franceze in fata acuzarii. Printre reclamantii din acest proces sunt sindicatele CFDT si URSSAF. Soferii straini care se afla in centrul anchetei sunt angajati ai ND Polska, ND Portugalia si Transcondor si au fost platiti in conformitate cu legislatia tarilor de origine. si tot din franta: Sindicatele soferilor profesionisti din Franta au anuntat ca vor relua protestele privind reinnoirea contractului colectiv de munca ce contine si o crestere salariala de 5%, aproximativ 100 euro. Cele cinci sindicatele (CGT, FO, CFTC, CFE – CGC si CFDT), care au organizat protestele in luna februarie, au anuntat reluarea protestului la nivel national incepand cu 15 martie, ora 22:00, pe termen nelimitat. Reprezentantii celor cinci sindicate ale soferilor profesionisti vor sa se intalneasca cu Ségolène Royal, ministrului Mediului, Dezvoltarii si Energie, pentru a facilita un acord privind pretentiile salariale ale soferilor.In momentul de fata, negocierile dintre soferii profesionisti si companiile de transport s-au blocat, deoarece companiile de transport sunt dispuse la o crestere salariala de 2% fata de 5% cu o doresc soferii. Acesta nou val de proteste vine pe fondul ultimelor actiuni de combatere a dumping-ului social derulate de Franta, printre care si propunerea supusa votului in Senat, de introducere a salariului minim pentru soferii profeionisti, in valoare de 9.61 euro/ora 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Martie 8, 2015 Members Share Postat Martie 8, 2015 Bravo lor ! Stiu ce vor de la viata . Abia astept ziua cand si romanii vor intelege, ca modul la care se lucra acum , este sclavie autorizata. Pe romanii nu-i va scoate din mocirla decat miscarile Westului ......altfel ...... Pe de alta parte si legislatia nationala ajuta societatile straine ca acest lucru sa se intample , astfel ca muncitorul roman(Estic) sa fie discriminat. Daca statele din Est ar impune societatilor cu filiale in aceste state, normative ca si conditiile de salarizare sa fie egale cu cele practicate in tara de origine , ar fi alta mancare de peste. Totodata societatilor romanesti ce opereaza pe zona comunitara ,afara de statul de origine , sa li se interzica aplicarea tarifelor de dumping si salarizarea minimala la nivel national. Salariile pe meserii ar trebui egalizate la un minim in toata comunitatea necreind discordante intre statele membre. La aceeasi munca prestata , venituri egale ! Problema insa nu se afla in Romania sau aiurea , ci la Bruxelles din pacate , iar acolo sunt decidenti cei ce detin capitalul , iar capitalul face legea ! Totusi , cei ce pot schimba oarecum lucrurile , sunt sindicalistii , dar cei adevarati , uniti si puternici . Nu e si cazul Romaniei! 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 3, 2015 Autor Administrators Share Postat Septembrie 3, 2015 Introducerea legislatiei privind interzicerea efectuarii odihnei saptamanale normale in cabina camionului de catre Franta la 10 iulie 2014 a creat dubii intre operatori. Ministerul francez al Transporturilor a emis o circulara care raspunde la intrebarile venite din partea transportatorilor. Una dintre primele intrebari la care raspunde documentul ministerului este despre obligatiile soferilor si angajatorilor. Ministerul insista asupra faptului ca nu se aplica nicio sanctiune pentru conducatorii auto, in timp ce pentru angajatori se va aplica o amenda de pana la 30.000 de euro si o pedeapsa penala de pana la un an de inchisoare. Textul clarifica faptul ca regula se aplica conducatorilor de orice nationalitate care conduc un vehicul de bunuri cu o greutate totala mai mare de 3.5 tone. In schimb, interdictia nu se aplica conducatorilor auto care sunt proprietari ai vehiculelor de transport. In ceea ce priveste controalele, circulara clarifica si modul de stabilire a elementului material ce demonstreaza incalcarea legislatiei prin simpla prezenta a conducator auto in cabina camionului in perioada de repaus saptamanal normal. In toate cazurile, controlul se refera la momentul controlului nu la o perioada anterioara. Legat de raspunderea penala a detinatorului companiei de transport, circulara spune ca „pedeapsa cu inchisoarea poate fi impusa numai in ultima instanta in cazul in care gravitatea infractiunii si autorului necesita o astfel de pedeapsa si daca orice alta sanctiune este inadecvata”. In privinta unitatii de cazare, circulara spune ca aceasta trebuie sa fie decenta „pentru a asigura conditii adecvate de igiena si confort”. In plus, in cazul unei unitati de cazare colective, compania de transport trebuie sa comunice numarul si datele persoanelor cazate, primeriei de care apartine unitatea de cazare. O alta problema majora pe care circulara o clarifica se refera la paza vehiculului pe perioada odihnei. Avand in vedere ca soferul nu va fi langa vehiculul, decat in situatia in care parcarea de camioane are si unitate de cazare, intreaga raspundere a pazei vehiculului intra in atributia companiei de transport. 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Giani Grecu Postat Septembrie 3, 2015 Members Share Postat Septembrie 3, 2015 Bun, au lamurit toate " dilemele ", poate se apuca acum francezii de facut bani la buget, mai ales ca au nevoie, cu atatia emigranti pe capul lor. In felul asta, nu mai aud prostii prin parcare, precum ca " cineva, a auzit de la cineva, ca nu se mai aplica legea ". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Driver-ul Postat Mai 23, 2016 Members Share Postat Mai 23, 2016 Noutati despre acest proces gasiti aici : http://www.aradon.ro/sclavie-aradeana-pe-drumuri-europene/1641808 . Lectura placuta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Davos Postat Mai 24, 2016 Members Share Postat Mai 24, 2016 Comentariile la articolul respectiv, "fac toti banii". Este cel mai elocvent exemplu al firii tipice romanesti. N 910F by mobile app Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 30, 2016 Administrators Share Postat Mai 30, 2016 http://www.infotrucker.ro/managerii-dentressangle-achitati-procesul-de-dumping-social/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Iunie 28, 2016 Autor Administrators Share Postat Iunie 28, 2016 si tot din franta: - Secretarul de Stat pentru Transporturi Alain Vidalies, a anunțat trei proiecte imediate pentru îmbunatatirea controalelor in domeniul transportului rutier, cu scopul de a lupta impotriva cabotajului ilegal si a dumping-ului social. Acest plan prevede o inmultire a controalelor in locurile de incarcare si descarcare. Trei proiecte imediate propune Secretarul de Stat: 1.Intensificarea controalelor privind locurile de încarcare si descarcare; 2.Intarirea actiunilor în lupta impotriva fraudei: pentru a consolida detectarea fraudei la tahograf si pentru a pregăti viitoarele instrumente de monitorizare prevazute in noul regulament de tahograf; 3.Inasprirea sanctiunilor administrative si penale. Acesta a subliniat faptul că legea privind perioadele de repaus, pentru conducătorii auto, a fost în cele din urmă aprobata de catre Comisia Europeana (1 an de inchisoare și 30.000 € amenda). Pana in prezent au fost aplicate 200 de sanctiuni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.