Jump to content

vida clara

Members
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About vida clara

  • Rank
    Incepator
  • Birthday 12/22/1989

Profile Information

  • Location:
    toledo

Contact Methods

  • Yahoo
    vidaclara9

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. (Aviz! Nu va luati dupa vorbele ce le spun eu pentru . . . "ziua de maine". Pentru "ziua de maine" aparati-va cum stiti, cum va povatuiesc cei mai vechi pe aici, dar luati aminte la cuvintele mele pentru termene (in timp) de distanta "medie" si "lunga"). N-am mai putut intra de mult pe aici dar vad ca tot nu a-ti ajuns la nici o concluzie si ca fiecare pasare pe limba ei piere. Asta, este si "reteta succesului", si de-aia ne si iau astia pielea. Daca "jocul" asta era fotbal noi nici nu puteam sa incepem vreodata sa-l jucam pentru ca nu ne intelegeam nici macar asupra momentului cand trebuia sa
  2. Nu am putut vedea video-ul. Din pacate insa problema principala o constituie propriul nostru raspuns ce dam exploatarii la care suntem supusi. Este lipsit de eficienta sa denunti o intreprindere sau un angajator. Este ... picatura de apa pusa (sau luata) din ocean. Acelasi lucru il reprezinta si faptul ca tu te comporti corect, intr-un ocean de incalcari ale dreptului. Din punct de vedere juridic nu ai lege care sa te ajute sa te comporti corect. Nu ai lege pe care sa o folosesti (si) in apararea ta. Sunt unii care au norocul sa lucreze la niste oameni cu inima si , se cred ei destepti ca, v
  3. @spetsnaz Am vazut tarziu raspunsul tau. Cu toate astea nu se face sa nu-ti raspund. Este "lege" si nu "tocmeala" Spetsnatz. Nu exista motivatia de a spune "asta-i viata" intr-un domeniu reglementat juridic. Nu ai de ce sa spui ca "macar nu toti patronii romani nu sunt idioti ...." pentru ca nu la bunul plac al cuiva se joaca "jocul" asta ci dupa reguli prestabilite pe care trebuie sa le respecte toti "jucatorii". Acuma, ce rezulta din optica prin care privesti tu lucrurile (si, daca ai privi doar tu asa nu ar fi mare problema, problema este ca asa este majoritar perceputa) este ca (si tu) nu
  4. Daca te referi la o zi (oricare), nu poti face alta referinta (in ceea ce priveste a o relationa cu vreun om, decat la o "zi naturala" (doar pentru "masini" se poate spune "24 de ore"). Nu trebuie uitat ca nu doar fiecare zi in parte are propria ei identitate (identitate unica), ci fiecare moment al fiecarei zi in parte. Nici macar in cazul "condamnatilor pe viata" nu cred sa se faca abstractie de asta. (Daca noi nu constientizam, angajatorii nu au de ce sa ne foloseasca ca pe boi). Daca prin "zi de munca" te referi la ceea ce in spaniola se numeste "laborable" (deci nu este zi stabilita prin
  5. Am incarcat din Olia del Rey. Din Incarlopsa. Toledo imi este o resedinta ... virtuala. In teorie te poti abstrage de la ce vrei Mario. In practica insa faci parte din ele, oricum ai da-o. Dar ... gusturile nu se discuta. Salutari si toate cele bune.
  6. Tot e un semn Mario. Multumesc. Dupa adresa am parea "vecini". Cum stim insa, chiar si de la o casa la alta difera ale casei, obiceiuri. Am inceput sa public parte din "jurnalul meu de bord". Mi-ar face placere sa te uiti un pic (si pentru aceea ca este tot un amestec de romana si de ce spaniola stiam). "Jurnalul" meu nu este o chestie de citit ca un roman ci are rostul ca impreuna cu discurile, impreuna cu niste "partes de trabajo" zilnice, si cu alte chestii se suprapun reconstituind un .... dinozaur. https://sites.google.com/site/servereur ... rnal/09-05 Toate astea demonstreaza, prin f
  7. Stimate sofer (profesionist). Suntem obligati de createle deja circumstante sa facem ce zice popa, dar (deodata cu asta) trebuie sa ne aplecam cu atentie asupra textului legii pentru ca daca nu o face fiecare dintre noi in parte in al sau drept, nici un angajator nu o face in locul nostru (pentru ca nu are nici cel mai mic interes. Romanii mai vin (fata de altii) si din urma cu un bagaj asupra conceptului proprietate care este al naibii de sumar si de deformat iar la asta se adauga si traditia sofereasca romaneasca (cand eram sofer inainte de 89 "masina" pe care lucram era ca si a mea, eu o in
  8. 1) Pe cate inteleg din ce se vorbeste pe chat "Gongy" are probleme cu sanatatea. Asta nu e bine. Ii urez insanatosire grabnica. Necazurile sunt ... de toate felurile, dar daca suntem sanatosi, le infruntam. 2) Nu e intentia mea sa plictisesc eventualul cititor al randurilor mele. Eu am o viziune mai aparte asupra modului cum se aplica legislatia si normativele in vigoare si nu vin aici pentru a fi impotriva cuiva ci pentru a-mi sustine "puncte de vedere". Cred ca este interesul fiecaruia (dintre acei care se prezinta drept "soferi" si nu doar se prezinta ci chiar fac parte din tagma "conducat
  9. Mario, poate ca in opinia ta nu facem vorbire tot despre oameni. Eu zic insa ca da, si zic ca atat la munca in echipaj cat si la munca in solitario daca se incepe programul la ora 7 (sa zicem) doar de 2 ori pe saptamana pot ajunge sa lucreze pana la 17 (indiferent ca in timpul asta se conduce, se incarca sau se descarca, se spala masina, etc) cu exceptia faptului cand soferul este "consemnat la domiciliu" (cabina nu este "domiciliu"). Parasirea domiciliului mai mult de 15 zile trebuie anuntata si trebuie anuntat noul domiciliu. In afara de asta, nici Directiva 2002/15 si nici Regulamentul 561
  10. Intreb si eu asa de curios, cat permite Codul Muncii sa lucreze un angajat intr-o zi? 10, 12, 15 sau 18 ore? Este posibil ca doi strungari sa fie legati unul de altul cu un cablu de 2 -3 m lungime si sa inceapa programul la 7 dimineata, sa lucreze unul 4:30 in timp ce celalalt sa stea asezat intr-un scaun, legat cu centura, iar la 4:30 sa schimbe intre ei locul si tot asa pana se insumeaza 21 de ore de munca, dupa care pot dormi amandoi langa strung un maxim de 9 ore (daca intre timp nu le baga marfa sau daca nu trebuie sa livreze, si apoi sa reia ciclul ? Dar doi agenti de circulatie? Este po
  11. @ rossy . Mesajul 112 (pagina 1 a acestui subiect) Dupa cum vezi, in textul legii se foloseste expresia " conducator auto". Tocmai aici este tot "chitibusul" confuziei ce domneste in domeniul nostru. Cand ne referim la circulatia rutiera in general, "conducator auto" este tot acel ce este asezat la postul de conducere al oricarui fel de vehicul autorizat de lege sa circule pe drumurile publice. Cand ne referim la acest regim special care este cuprins in "legislatia tahografului" in conceptul "conducator auto" intra doua "sub-concepte" pe care Directiva 15/2002 le defineste: - "conducator indep
  12. @maramu Amice nu stiu ce-ti spune tie "Obligatiile intreprinderilor de transport" din Regulamentul 561 dar eu am inteles din el ca angajatorul este obligat sa verifice respectarea "discului" in asa fel incat sa garanteze respectarea legislatiei tahograf. Nu-ti cunosc puterea economica dar un "lucrator mobil" abia-si permite (economic vorbind) sa faca naveta cu turismul proprietate personala d-apoi sa deplaseze un ditamai camionul impotriva vointei angajatorului. Nu stiu cati angajatori in Romania au reclamat vreun "lucrator mobil" ca in loc sa se odihneasca insista sa-i bage angajatorului nis
  13. @raduro1985 Daca nu incurci lucrurile, ai avea dreptate "raduro". Este adevarat ca ... tot omul ce misca de un volan se numeste "sofer", dar nu tot ce este "sofer" are o aceeasi treaba cu acest Regulament internationa (care pentru noi, europenii, se numeste Regulamentul CE 561/2006. Daca ai treaba cu domeniul asta este imposibil sa nu stii ca "Directiva 2002/15" stabileste ca "actorii" carora li se permite sa joace sub regulile legislatiei tahografului sunt de doua categorii: "conducatorii independenti" si "lucratorii mobili". Diferenta intre cele doua categorii o da "prezenta" sau "absenta"
  14. Asa este, amenzile se dau ... pe sofer. Cu toate ca este si ilogic si ... fara lege. Mai intai ca in "transport" nu mai existe "sofer" din 2002 (Diretiva 15). De atunci exista 1) conducator autonom (sau ...independent) si "lucrator mobil". Ma rog ... vorba multa si putin efect. Cata vreme n-o sa ne duca capul "ei", .... ne jupoaie si cu ajutor de la noi. Sunt in lucru cu niste discuri de tahograf, de prin 2009, 2010 sa le urc in pagina mea ca sa facem operatie si pe "pacient" si nu doar pe papusoi de plastilina sau pe papusi gonflabile. Imi asum riscul ca s-ar putea folosi impotriva mea, dar c
  15. CAPITOLUL III RĂSPUNDEREA ÎNTREPRINDERII DE TRANSPORT Articolul 10 (1) Se interzice întreprinderilor de transport să remunereze conducătorii auto salariați sau care sunt puși la dispoziția lor în funcție de distanța parcursă și/sau de cantitatea de mărfuri transportată, chiar și sub formă de prime sau majorări salariale, în cazul în care o asemenea remunerare este de natură să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea prezentului regulament. 2) Întreprinderile de transport organizează activitatea conducătorilor auto menționați la alineatul (1) astfel încât aceștia să se con
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.