Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

eu cum calculez?


Postări Recomandate

  • Members

deci asta mi se aplica si mie ?

Dupa ce am pus diagrama in tahograf am voie sa conduc 4:45h dupa care fac pauza de 45 si mai conduc inca 4:45h ? In total ar venii 9h 30 min :) la care mai pot adauga(de 2 ori pe saptamana) o pauza de 45 si inca 1 ora de condus ?:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
ba da, stai asa ca n-am vazut ca e si o a 2-a pagina :) am citit doar de pe prima ...

si ce ai inteles ?

dat ffind faptul ca sunt pe un tahograf analog nu beneficiez de nota de orientare 4 :)

in consecinta dupa 4:30h dupa ce am introdus diagrama in tahograf trebuie sa fac pauza oricat as conduce in perioada asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Daca tu vrei sa te opresti la 4.30 h maxim din momentul începerii munci dupa o pauza zilnica saptamanala sau pauza dintre perioadele de condus e treaba ta , legea e mult mai permisiva , regulamentul 561 / 2006 cere o durata de conducere de maxim 4.30 h , atentie la termen , durata conducere !! In cazul celor cu opriri si porniri dese gen distributie cum se mai depun alte activitati e posibil ca nici in 15 h perioada de munca zilnica sa nu atingi aceasta limita , totusi directiva 15 / 2002 limitează munca si zice la articolul 5 ca nu se poate munci mai mult de 6 ore ( evident din momentul începerii muncii ) fara o pauza . Asadar trebuie sa iei o pauza la împlinirea maximului duratei de conducere chiar daca nu ai atins limita celor 6 h munca pentru ca indeplinesti prima conditie sau la limita a celor 6 h fara sa atingi 4.30 h conducere pentru ca indeplinesti a doua contitie .

ps : unde ai obtinut atestatul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Aici chiar depinde de dorinta soferului de a fi in timp liber sau in timpul munci. Atat timp cat face distributie, incarca descarca, preda marfa sau documente, asteapta sa intre la incarcare/descarcare, asteapta asistenta rutiera sau sa raspunda seful la telefon, deci atat timp cat munceste pentru angajator e in timpul serviciului si trebuie platit. Cand se opreste (acele 45 minute) si are pauza de masa sau merge la strand sa se relaxeze, sunt la latitudinea contractului de munca daca intra sau nu in perioada platita de catre angajator.

Ca si program de conducere recomand specificarea pe spatele diagramei a timpilor de asteptare si/sau alte activitati si a pauzei/lor luate. Asta daca chiar si acel tahograf "antic" nu are buton de comutare a activitatilor.

P.S. Eu nu cred ca ai primul model de tachograf. Sunt sigur ca al tau din 2008 are si buton de comutare pe ........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Daca tu vrei sa te opresti la 4.30 h maxim din momentul începerii munci dupa o pauza zilnica saptamanala sau pauza dintre perioadele de condus e treaba ta , legea e mult mai permisiva , regulamentul 561 / 2006 cere o durata de conducere de maxim 4.30 h , atentie la termen , durata conducere !! In cazul celor cu opriri si porniri dese gen distributie cum se mai depun alte activitati e posibil ca nici in 15 h perioada de munca zilnica sa nu atingi aceasta limita , totusi directiva 15 / 2002 limitează munca si zice la articolul 5 ca nu se poate munci mai mult de 6 ore ( evident din momentul începerii muncii ) fara o pauza . Asadar trebuie sa iei o pauza la împlinirea maximului duratei de conducere chiar daca nu ai atins limita celor 6 h munca pentru ca indeplinesti prima conditie sau la limita a celor 6 h fara sa atingi 4.30 h conducere pentru ca indeplinesti a doua contitie .

ps : unde ai obtinut atestatul ?

sa inteleg ca fac pauza de 45 dupa 6 ore.. si mai am voie iarasi 6 ore de munca sau 4h:30 de condus? :D

La atestat nu te invata gen distributie :) sau cel putin unde am facut eu nu am invatat asa ceva :) doar chestiile elementare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

sa inteleg ca fac pauza de 45 dupa 6 ore.. si mai am voie iarasi 6 ore de munca sau 4h:30 de condus? :D

La atestat nu te invata gen distributie :) sau cel putin unde am facut eu nu am invatat asa ceva :) doar chestiile elementare :D

in locul tau as fi foarte suparat , domul nero zicea ceva ca aici oferim informatii eronate si avem capacitate slaba de perceptie si ce mai batea campii dansul , in fine , chiar as vrea sa recunosti ca aici ai invatat gratis si corect pentru a optimiza timpii de munca si odihna .

citez : Articolul 5

Pauze

Statele membre adopta masurile necesare pentru a asigura ca, fara a aduce atingere nivelului de protectie asigurat de Regulamentul (CEE) nr. 3820/85 sau, in absenta unor astfel de dispozitii, de catre acordul AETR, persoanele care efectueaza activitati mobile de transport rutier, fara a aduce atingere art. 2 alin. (1), nu lucreaza in nici o situatie mai mult de sase ore consecutive fara a face o pauza. Timpul de lucru se intrerupe cu o pauza de cel putin 30 de minute, daca orele de lucru totalizeaza intre sase si noua ore, si de cel putin 45 de minute, daca orele de lucru totalizeaza peste noua ore.

ps : a nu se incurca cu limita pauzei dintre perioadele de conducere , doar se intercaleaza .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Si la ce mai platiti cursurile de instruire inainte de examinare ? Inafara de CPI nu sunteti obligati sa urmati si cursurile.

La fiecare reexaminare e un "obicei platit" de a face un curs de instruire. "Curs" ce nu te invata nimic mai mult decat stii de aici. Ba dimpotriva le dai tu idei lectorilor.

Cred ca normal, logic si etic ar fi sa indreptam un procent din acele taxe inutile spre acest forum. Pentru sustinerea economica a lui.

Acesti oameni, minunati, care au deschis si suportat cheltuielile acestei cai de comunicare intre noi au dreptul de a nu fi singuri sponsori (din punct de vedere banesc) a acestui spatiu , virtual, de intalnire si discutii folositoare.

Nu exista cotizatie pentru a intra aici.

Cheltuieli sunt, pentru a sustine acest forum online. Si nu sunt neglijabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da domnule Mario,aveti dreptate.In cazul in speta nu se poate aplica prevederile notei de orientare 4.Imi cer scuze pentru faptul ca am aprins discutia dar veti observa ca intodeauna,in urma unei asemenea discutiii un pic mai aprinsa,rezultatele bune apar.Daca unor oameni se chinuie alti 20 sa le explice un lucru,nu vor intelege mai nimic.Dar aproape intodeauna omul retine ideia rezultata in urma unui mic scandal.Si pentru domnul Gongy,aceleasi scuze de rigoare.Am rasfoit forumul dumneavoastra si am observat ca de multe ori au fost dezbatute probleme asemanatoare.Asa se intampla si la cursuri.Oamenii intreaba prima data cand fac simularea intrebarilor de examen pe calculator.In momentul in care i-am amenintat ca sparg calculatoarele,au venit la cursuri si cu caiet pentru notite,si nici nu au mai insistat cu simularea.Cat priveste desfasurarea cursurilor,eu sunt dezamagit.Si soferii,si lectorii(probabil o mare parte)se rezuma la simularea intrebarilor de la examen.Ori eu va spun ca in aceasta situatie,nimeni nu va retine mai nimic.Inca o data imi cer scuze pentru discutia iscata,dar a fost cu interes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members
Salutare dragi colegi am o dilema care imi da batai de cap.

Lucrez pe o masina de distributie pe diagrama si va intreb cum ar trebui sa-mi calculez timpul in conditiile in care timpul de conducere cumulat nu depaseste 4-5 ore . :-s dar ziua de munca e undeva la 9 ore.

Daca masina pe care lucrezi este de sub 7,5 t nu trebuie sa te autodistrugi ! Nu e necesar ! Daca masina este mai mare de 7,5 t este mare belea .

#-o Despre ce vorbeam?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.