Jump to content
lucianM

Ajutor achizitie cap tractor ! Start-up !

Recommended Posts

Buna seara, si bine v-am gasit :) Sper sa primesc de la voi raspunsurile pe care le caut in urmatoarele probleme . 

 

In primul rand, doresc sa achizitionez un cap tractor second-hand. Din documentatia mea, si din ce gasesc la ora actuala pe internet in Romania am urmatoarele variante :

 

1.Volvo FH 440cp din anul 2007, Euro 5, 1.015.000km, 17.000E + TVA

 

2. MAN TGA 18, 480cp, din anul 2007, 900.000km, 12.700E + TVA

 

3. IVECO STRALIS, AN 2009, 450CP, 12.000E + TVA.

 

Dupa achizitionarea capului tractor, cati bani imi trebuie pentru rulaj ? ( excluzand cardul de motorina ). Mentionez ca plata primei curse se va face la 45 zile.

 

Urmatoarea intrebare : Credeti ca se merita din prima sa angajez sofer ? Sau ar fi de preferat sa fiu chiar eu soferul ? 

 

Stiu ca la unele intrebari nimeni nu prea raspunde concret, stiu ca sunt foarte multi factori care poate influenta venitul aferent unei luni, etc, dar totusi, cu 3-4 curse de Italia sa zicem, cam care ar fi profitul lunar angajand un sofer si punand la socoteala si motorina ? 

 

Si ultima intrebare : Se merita sa pornesc la acest drum cu achizitionarea unui singur cap tractor si un buget de maxim 25.000E ? 

Multumesc pentru rabdarea voastra si astept un raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-as face probleme in privinta curselor, altfel stai prin parcari pe proprii bani.

Apoi bun ar fi sa iei si o semiremorca. Sau poate prinzi ceva firma care iti da ce sa tragi.

Ca bani as zice ca ai nevoie pentru plata vignetelor, eventual bac daca trebuie plus alte cheltuieli neprevazute.

Si la inceput de ce nu ramai tu ca sofer? E musai sa angajezi pe cineva?

La curse cu camionul propriu am inteles ca se cam plateste pe la 1 euro pe kilometru (ca sa fie si rentabil) si de acolo scazi tu tot ce inseamna cheltuieli (motorina, taxe, reparatii etc). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Salut, multumesc pentru raspuns, am gasit deja o casa de expeditii, deci problema curselor nu se va pune . Am inteles ca tot ei au si ceva carduri de motorina, iar din prima plata isi vor trage ei motorina pana in momentul actual. 

 

In privinta alegerii capului tractor ai vreo parere ?

 

Nu e musai sa angajez neaparat un sofer, dar eu am foarte putina experienta, si vreau sa incep "mica afacere " cu dreptul.

 

Ca si cheltuieli neprevazute ( service-uri, piese, vigniete, bac, etc ) cam care ar fi suma necesara pana la prima plata,desigur aproximativ ( 45 zile ? ) . Mi-ar ajunge undeva la 5000E ?

 

M-am orientat spre cap tractor dupa 2006 ( casco neaparat )  si neaparat euro 5 ( taxele sunt mai mici la euro 5 decat la euro 3) . Dar inca imi lipsesc multe informatii.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre capul tractor eu nu am lucrat decat pe Mercedes si pe Daf, ambele euro6 deci nu pot sa dau sfaturi si despre alte masini. Ambele camioane mi-au lasat o impresie buna...

Daca vrei sa angajezi sofer eu as zice sa faci si un full-casco la masina ca niciodata nu se stie ce se poate intampla.

Despre cheltuieli neprevazute nu pot zice nimic din necunostinta de cauza, nu am idee cat costa de ex. reparatiile + piesele la un anumit tip de camion in functie de ce s-a defectat la el.

Acum daca iti cumperi un camion in stare buna nu ar trebui sa iti faca probleme chiar din prima luna.

Cu alte informatii sper sa te ajute si alti colegi mai experimentati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule in primu rand din ce camioane ai expus tu acolo eu unul ti-as recomanda Volvo fara discutii daca si dispui de banii necesari . Dupaia banuiesc ca ai luat in calcul deschiderea firmei , obtinerea licentei , inscrierea camionului  etc.... care depasesc 3000 euro mai alesc ca vrei casco . Pentru rulaj depinde ce tari vrei sa faci. Italia - Romania tur retur? Sau cum ? O cursa tur retur Italia romania costa cam 600 euro sa platesti taxele de drum. Nu stiu sigur ca nu fac rutele astea dar in principiu. Deci in 45 de zile trebuie sa mai ai 3000 Euro  pentru  autostrazi aproximativ.  Cheltuielile pentru service depinde tu automat cand iti iei camionul te duci la reprezentanta si i faci o revizie cap coada ( ulei cutie , axe , motor filtre , acumulatori etc) ca sa nu ai surprize pe drum . Cat despre bani depinde si aici cati kilometrii faci intr-o luna . Sa zicem la 10000 Km cu 1 euro. Ai 10000 euro din astia scazi taxe de drum pe o luna  zi 2000 euro  a(aproximativ ti-am zis nu stiu exact ruta asta) si  zi la un consum de 35 % mediu  3500 litrii motoina . Acuma depinde de pret  deci e intre 3500 si 4000 Euro motorina . Deci ne mai ramane in jur de 4000 euro  care din astia mai trebuie sa platesti dispecerat daca e nevoie  sau eventual abonament localizator daca lucrezi cu remorca inchiriata .Acuma ti-am zis depinde de mai multi factori calculele astea de numarul de kilometrii facuti pe luna de consumul masinii , de eventualele probleme tehnice aparute de amenzi .... trebuie sa le iei pe toate in calcul .Si apropo cel putin pentru inceput nu iti recomand sa angajezi sofer pentru simplu motiv ca trebuie sa vezi tu cu ochii tai cu ce se mananca treaba asta si daca tu decizi pe viitor ca e rentabil si pentru tine si crezi ca poti sa-i oferi un salariu decent si la sofer atunci da. Multa bafta si drumuri bune 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule in primu rand din ce camioane ai expus tu acolo eu unul ti-as recomanda Volvo fara discutii daca si dispui de banii necesari . Dupaia banuiesc ca ai luat in calcul deschiderea firmei , obtinerea licentei , inscrierea camionului  etc.... care depasesc 3000 euro mai alesc ca vrei casco . Pentru rulaj depinde ce tari vrei sa faci. Italia - Romania tur retur? Sau cum ? O cursa tur retur Italia romania costa cam 600 euro sa platesti taxele de drum. Nu stiu sigur ca nu fac rutele astea dar in principiu. Deci in 45 de zile trebuie sa mai ai 3000 Euro  pentru  autostrazi aproximativ.  Cheltuielile pentru service depinde tu automat cand iti iei camionul te duci la reprezentanta si i faci o revizie cap coada ( ulei cutie , axe , motor filtre , acumulatori etc) ca sa nu ai surprize pe drum . Cat despre bani depinde si aici cati kilometrii faci intr-o luna . Sa zicem la 10000 Km cu 1 euro. Ai 10000 euro din astia scazi taxe de drum pe o luna  zi 2000 euro  a(aproximativ ti-am zis nu stiu exact ruta asta) si  zi la un consum de 35 % mediu  3500 litrii motoina . Acuma depinde de pret  deci e intre 3500 si 4000 Euro motorina . Deci ne mai ramane in jur de 4000 euro  care din astia mai trebuie sa platesti dispecerat daca e nevoie  sau eventual abonament localizator daca lucrezi cu remorca inchiriata .Acuma ti-am zis depinde de mai multi factori calculele astea de numarul de kilometrii facuti pe luna de consumul masinii , de eventualele probleme tehnice aparute de amenzi .... trebuie sa le iei pe toate in calcul .Si apropo cel putin pentru inceput nu iti recomand sa angajezi sofer pentru simplu motiv ca trebuie sa vezi tu cu ochii tai cu ce se mananca treaba asta si daca tu decizi pe viitor ca e rentabil si pentru tine si crezi ca poti sa-i oferi un salariu decent si la sofer atunci da. Multa bafta si drumuri bune 

Multumesc pentru informatii, cateva din intrebarile mele au disparut, dar au aparut altele: cunosc pe cineva care pretinde ca are casco la capul tractor, si cu toate astea, tirul  a fost avariat grav in Italia, si a trebuit sa il aduca acasa pe cheltuiala lui ( am inteles ca l-a dus 10.000e ) .E adevar sau fictiune ? 

Se poate face full casco pentru un cap tractor SH ? Care sunt firmele de asigurari care trebuiesc "ocolite"? Daca imi mai vine ceva in cap te mai deranjez :) Inca o data multumesc pentru rabdare si raspunsurile la obiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule eu am casco doar avarii si furt. La mine la avarii imi asigura doar daca sunt implicat in accident casco. Daca spre exemplu imi explodeaza un cauciuc pe fata si lovesc camionul nu-i intereseaza. Da poti sa faci full casco la camion second hand dar nu stiu cat e pretul. Oricum cred ca e mare. Eu dau 9 milioane trimestrial. Eu am incheiat polita la unica asigurari . Nu stiu ce sa te indrum ca nu am avut nevoie de ei si nici nu sper sa am , nici nu prea am auzit de firme dastea mari de asigurari sa nu plateasca la casco...

P.s cat despre colegul tau care a ramas in italia nu stiu ce sa zic depinde ce varianta are de casco dar normal putea sa o repare si afara din cate stiu eu

Edited by fery20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule eu am casco doar avarii si furt. La mine la avarii imi asigura doar daca sunt implicat in accident casco. Daca spre exemplu imi explodeaza un cauciuc pe fata si lovesc camionul nu-i intereseaza. Da poti sa faci full casco la camion second hand dar nu stiu cat e pretul. Oricum cred ca e mare. Eu dau 9 milioane trimestrial. Eu am incheiat polita la unica asigurari . Nu stiu ce sa te indrum ca nu am avut nevoie de ei si nici nu sper sa am , nici nu prea am auzit de firme dastea mari de asigurari sa nu plateasca la casco...

P.s cat despre colegul tau care a ramas in italia nu stiu ce sa zic depinde ce varianta are de casco dar normal putea sa o repare si afara din cate stiu eu

 

Multumesc din nou de informatii, da-mi voie sa recapitulez ce anume am inteles din ce informatii mi-ai furnizat tu, si te rog corecteaza-ma daca gresesc :

1. aproximativ 3000E - 4000E cheltuieli deschidere firma, obtinere licente, inscriere cap tractor, casco 

2. pentru prima perioada, pana incep sa incasez mai am nevoie de aproximativ inca 4500E ( reprezentand taxe de autostrazi, etc ) 

3. pentru primele revizii, eventualele schimburi cel putin 2-3000E ( cauciucuri, acumulatori, uleiuri, axe, filtre , service-uri ) 

4. pentru dispecerat si abolanement localizare remorca aproximativ 1000E 

5. capul tractor 15.000E - 18.000E

6. rezerve pentru eventualele neplaceri inca 2-3000E cel putin  

 

TOTAL MAXIM : 4000+4500+3000+1000+18.000+3.000 = 33.500E ( nu am luat in calcul motorina, asa cum am precizat mai sus, probabil inca se mai dau ceva carduri de motorina ) 

 

Te rog mai verifica o data ce am scris aici. Multumesc pentru amabilitate, foarte putini oameni te mai ajuta in ziua de azi, chiar si cu o parere/ idee. Drumuri bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule la punctul 3 revizia eu o fac odata pe an costa undeva la 1200 euro revizia generala . Acuma depinde ce cuprinde ca daca trebuie sa schimbi anvelope , acumulatori e alta treaba . Depinde cum iti iei tu camionul. Punctul 4 dispeceratul e 100-200 de euro pe luna si localizatorul 50 euro dar si aici depinde de firma ca poate sa nu fie nevoie daca iti asigura ei dispeceratu. Si la punctul 2 e bn sa ai in mare banii aia dar depinde ce rute faci ca poti sa nu platesti mai mult de 2000 euro in 45 zile taxe de drum sau chiar mai putin. Vezi ca sunt firme care iti asigura si cardurile de autostrazi inclusiv facturarea neta fara TVA. Sau poti sa faci un contract cu DKV spre exemplu si iti vine factura lunara si ai la dispozitie 15 zile sa o platesti. Ca o concluzie generala e bine sa ai cati mai multi bani ca, mai bine sa, ti mai ramana decat sa ai dupaia probleme. Spor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule la punctul 3 revizia eu o fac odata pe an costa undeva la 1200 euro revizia generala . Acuma depinde ce cuprinde ca daca trebuie sa schimbi anvelope , acumulatori e alta treaba . Depinde cum iti iei tu camionul. Punctul 4 dispeceratul e 100-200 de euro pe luna si localizatorul 50 euro dar si aici depinde de firma ca poate sa nu fie nevoie daca iti asigura ei dispeceratu. Si la punctul 2 e bn sa ai in mare banii aia dar depinde ce rute faci ca poti sa nu platesti mai mult de 2000 euro in 45 zile taxe de drum sau chiar mai putin. Vezi ca sunt firme care iti asigura si cardurile de autostrazi inclusiv facturarea neta fara TVA. Sau poti sa faci un contract cu DKV spre exemplu si iti vine factura lunara si ai la dispozitie 15 zile sa o platesti. Ca o concluzie generala e bine sa ai cati mai multi bani ca, mai bine sa, ti mai ramana decat sa ai dupaia probleme. Spor

Cand am facut totalul meu, am zis ca ceva nu e bine, cand mi-ai mai dat niste preturi, mi-a mai venit inima la loc :). Am gasit ceva informatii suplimentare despre DKV si lantul lor de benzinarii, stiu ca pare o intrebare prosteasca, dar care sunt cele mai bune curse ( raportat la costuri autostrazi, motorina etc ... ) Germania, Italia ? Franta eventual ??  Nu vreau sa ma imbogatesc din afacerea asta ( daca o voi incepe ) dar nici sa aleg curse proaste unde veniturile sunt mai mici . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc din nou de informatii, da-mi voie sa recapitulez ce anume am inteles din ce informatii mi-ai furnizat tu, si te rog corecteaza-ma daca gresesc :

1. aproximativ 3000E - 4000E cheltuieli deschidere firma, obtinere licente, inscriere cap tractor, casco 

2. pentru prima perioada, pana incep sa incasez mai am nevoie de aproximativ inca 4500E ( reprezentand taxe de autostrazi, etc ) 

3. pentru primele revizii, eventualele schimburi cel putin 2-3000E ( cauciucuri, acumulatori, uleiuri, axe, filtre , service-uri ) 

4. pentru dispecerat si abolanement localizare remorca aproximativ 1000E 

5. capul tractor 15.000E - 18.000E

6. rezerve pentru eventualele neplaceri inca 2-3000E cel putin  

 

TOTAL MAXIM : 4000+4500+3000+1000+18.000+3.000 = 33.500E ( nu am luat in calcul motorina, asa cum am precizat mai sus, probabil inca se mai dau ceva carduri de motorina ) 

 

Te rog mai verifica o data ce am scris aici. Multumesc pentru amabilitate, foarte putini oameni te mai ajuta in ziua de azi, chiar si cu o parere/ idee. Drumuri bune !

salut colegi.  http://www.rolegal.com/licenta-transport-marfa.html,  http://actefirma.ro/infiintare-firma-transport-rutier-de-marfa.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh... 9k euro pentru primul camion licentiat...atestate pentru manager de transport....costul semiremorcii(inchiriere) plus cele luate in calcul mai sus...adica un cazanel de camion pe la vreo 900k km, de care mai poti trage vreo 400-500k km( cu un sofer bun) dar cu un consum prea mare , si costuri de intretinere mai mari, care sa l faca rentabil. Plus un salariu decent pentru sofer. Si alt amanunr important: pretul la motorina e foarte jos azi... Ce te faci cand maine revine pretul pe la 1,5 euro? Ia in calcul comisioanele de recuperare a tva. Si cat plata pentru un km? Un euro? In cazul asta te voi vedea sigur injurat la rubrica firme de transport de catre soferul pe care tu l angajezi.

Edited by lucimarco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.