Members silviudan83 Posted January 10, 2020 Members Share Posted January 10, 2020 Bună seara! Am o nelămurire. Închiderea programului după minim 9 ore de repaus și începerea unui nou program este corecta? Adică... Dacă stau pe pauza minim 9 ore fără sa inchid programul, iar dupa aceea selectez tara final, se considera ca am luat pauza zilnică? Imediat după ce am închis programul, pot deschide alt program? Este corect dpdv legal dacă procedez asa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted January 10, 2020 Moderators Share Posted January 10, 2020 Nu, inchizi programul,intri in repaus zilnic minim sau normal apoi cind incepi o noua zi de munca deschizi din nou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members silviudan83 Posted January 10, 2020 Author Members Share Posted January 10, 2020 Asa este normal, dar... Citește aici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted January 10, 2020 Moderators Share Posted January 10, 2020 pentru a putea citi acolo da-mi sursa..[sursa incorecta sau nesofereasca,ca sa zic asa..ei folosesc termenul de pauza..ilar..ar trebui repaus zilnic..]..tu acum vrei sa incepi o discutie..initial ai intrebat altceva..cum e corect sa procedezi,aveai o nelamurire..eu ti-am oferit forma corecta de exemplu tu poti fi incadrat la ''utilizarea incorectă a mecanismului de comutare a tahografului''..ceea ce este considerata abatere grava Uite aici din 165/2014....(7) Conducătorul auto introduce în tahograful digital simbolul țării unde își începe și cel al țării unde își încheie ziua de lucru. Un stat membru poate totuși să impună conducătorilor de vehicule care efectuează un transport în interiorul teritoriului său adăugarea la simbolul țării a unor specificații geografice mai detaliate, cu condiția ca statul membru să fi notificat Comisiei specificațiile geografice detaliate respective înainte de 1 aprilie 1998. Introducerea informațiilor menționate în prima frază a primului paragraf de către conducătorii auto nu este necesară dacă tahograful înregistrează în mod automat datele de localizare în conformitate cu articolul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members silviudan83 Posted January 10, 2020 Author Members Share Posted January 10, 2020 https://www.traficmedia.ro/ro/8815-folosirea-corecta-a-tahografelor,-mereu-un-subiect-de-actualitate.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted January 12, 2020 Moderators Share Posted January 12, 2020 Revin,..bun...dupa cum spune FMN ambele variante ar fi interpretate corect..insa...ai exemplul cu ungaria,ei sunt mai cu mot si atunci pot gasi o bresa in activitatea ta..sau altiii.De ce sa risti..? doar asa de dragul artei..?..Link-ul dat te duce spre o discutie organizata in cadrul Expotranzit a unor persoane care au legatura cu transportul,patroni,manageri,reprezentanti IFPTR,ISCTR,Tachonan. ...DISCUTIE...nu confunda cu regulamentul,care poate fi amendabil daca se constata erori[ de aia apar note orientare ]Ei au avut ceva constatari in urma analizei efectuate dar constatarile lor nu modifica regulamentul 561.Principala constatare este ca soferii nu cunosc 561..Corect...foarte multi habar nu au de el,de aceea apar o sumedenie de intrebari hilare mai ales pe fb..Sfatul meu,lucreaza corect si legal.Te-ai oprit pentru un repaus zilnic,opereaza tachograful.Incepi ziua urmatoare..din nou operezi...Ca uneori se va intimpla sa uiti sa faci inchiderea programului si a tarii si o vei pune a 2a zi inainte de a incepe o noua zi de munca le va arata celor care te vor controla ca a fost o scapare...Daca exista zilnic aceast lucru fii sigur ca vor considera ca nu stii sa lucrezi cu tachograful.In fine,dupa mine nu are rost sa te expui aiurea.Tu procedeaza cum crezi,eu ti-am aratat varianta legala.Voi pune si tot citatul ca sa se inteleaga mai bine,bafta '''''Multi soferi nu cunosc Regulamentul 561! O alta realitate ingrijoratoare despre care a vorbit Viorel Gherdan, bazata pe numeroasele descarcari de date de pe cardurile soferilor pe care le face Tachonan, este aceea ca ei nu stiu sa aplice Regulamentul 561 si au multe incalcari pentru activitati pe care nu le cunosc. De exemplu, unii soferii nu stiu sa utilizeze aparatul tahograf - mai exact, sa introduca inceputul sau sfarsitul de program, iar dupa un anumit interval apare ca nu au efectuat odihna zilnica. Ei considera ca au luat pauza, dar in realitate nu cand trebuie. „Si cel mai bine pot fi invatati prin cursuri practice: sa aiba acces la un tahograf cu un instructor si sa vada cand incepe si cand se termina ziua de munca.“ O alta greseala este aceea ca soferii nu-si inchid activitatile, iar cand incep un nou program, luni, de exemplu, exista riscul ca pana la sfarsitul celei de-a treia saptamani sa fie detectata o incalcare referitoare la pauza saptamanala. Si verificarile facute de ISCTR la sediile firmelor sanctioneaza astfel de incalcari. In plus, trebuie tinut cont de faptul ca, daca soferul isi incepe programul de condus si uita sa-si deschida conducerea pe card, dupa un timp nu mai poate deschide aceasta activitate si va ramane o incalcare care poate fi eliminata daca soferul observa din timp neglijenta. In schimb, inchiderea programului se poate face si dupa ce s-a terminat pauza, inainte de inceperea unui nou program. Sanctiunile pentru neefectuarea manuala a inregistrarilor se aplica soferilor, nu firmei de transport, dar, pe de alta parte, inspectorii romani se arata suspiciosi in legatura cu motivele pentru care s-a comis o neglijenta.''''' Ca un ps.....toti stim ca atunci cind esti controlat ai cele 28 zile aferente....Multi uita insa esentialul..Firma trebuie sa tina datele cel putin 1 an,deci daca vine un control la firma si tu ai avut cu 5 luni in urma probleme in activitatea ta esti penalizat ,cam rare controalele...dar se intimpla si acest lucru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members AdiVasi Posted June 30, 2021 Members Share Posted June 30, 2021 Bună. Am o întrebare dacă ma puteți ajuta va rog am cautat în mai multe locuri dar nu am prea găsit nimic concret. Exemplu am închis prg la ora 18 eu mai având din amplitudine încă o ora de prg dar după ce am închis prg la vreo 15-20 min am fost nevoit sa mișc camionul iar pauza sa întrerupt și am reluat pauza de la capăt. Ce ma interesează este ca dacă am închis prg și după inchiderea prg mai conduc din nou 5 min dar nu depășesc cele 13 ore de prg sau cele 15 după caz pot fi sancționat sau este vreo abatere anume adică mai serioasa sau nu ? Mulțumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cri5tian Posted June 30, 2021 Members Share Posted June 30, 2021 Bineînețeles că poți fi sancționat. Dar ceva îmi spune că n-o să te certe nimeni pentru atât. Bagă somn cât de mult și nu-ți bate capul pentru atât. Situația pe drumuri e aia care e și o știu și agenții... fii cât mai corect, respectă toate legile și n-are nimeni treabă cu tine pentru câteva minute... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.