Members PislaruFlorin93 Posted May 2, 2020 Members Share Posted May 2, 2020 Bună ziua! Doresc şi eu câteva informații. Precizez că am citit legea 561 plus majoritatea subiectelor de pe site dar nu am găsit ceva care să mă lămurească. Dețin de puțin timp un Iveco daily basculabil de 6.5t cu tahograf din fabrică înmatriculat pe persoană fizică ( înscrisă pe numele meu). Maşina clar se conduce cu categoria C. Motivul pentru care am cumpărat această maşină: să pot transporta în scopuri personale orice am nevoie şi oricând lângă domiciliu, adică nisip, cereale din câmp, materiale de construcții de la magazine etc. Nu am de gând să fac transport marfă pentru profit, ci doar să îmi transport bunurile. Nu am folosit tahograful deloc deşi ştiu cu ce se mănâncă ( lucrez de câțiva ani ca şofer pe camion plus remorcă 40t, național şi internațional) Intenționez ca pe viitor să îmi transport marfa din camp (pepeni) la piețele din alte oraşe vecine sau să asigur transportul gratuit clienților ce cumpără în cantități mai mari. Întrebarea mea: am voie să îmi transport marfa în scopul vânzări fără a folosi tahograful? Iar dacă trebuie să îl folosesc cum fac? Să folosesc diagrame doar pe durata drumului plecând de acasă până la întoarcere respectând aceleaşi reguli ca şi cum aş fi la serviciu? Am auzit extrem de multe păreri diferite de la angajați arr şi de la inspectori isctr pe care i-am întâlnit. Uni spun că am voie pentru că maşina nu depăşeşte 7.5t şi e înscrisă pe persoană fizică. Alți spun că dacă mă prind fără licență de transport şi cu marfă în benă mă lasă fără numere ( eu în gândul meu: cum *** să obțin licență dacă nu am firmă, maşina e pe persoană fizică). Mulțumesc mult oricui pentru orice răspuns! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted May 2, 2020 Moderators Share Posted May 2, 2020 Spuneai ca ai citit regulamentul 561/2006,intradevar, ai dreptate...l-ai citit ,nu si invatat.Pacat,spui doar ca lucrezi ca sofer profesionist pe un camion cu remorca de 40 t atit national cit si international.Folosind tachograful pe acel camion probabil ai observat ca exista functia ''out of scope''. Aceea trebuie folosita in acest caz.In acel regulament ai fi observat ca exista articolul 3,exceptii,care nu se incadreaza cum ar veni.Acolo la litera H gasesti motivul pe care il folosesti tu,respectiv asta h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depășească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale; Tu nu depasesti 7,5 t deci te incadrezi ....insa..te incadrezi doar daca transporti bunurile tale pentru tine.In momentul in care transporti marfa altuia nu mai esti exceptat.Ca sa ne intelegem,uite explicatia la litera H h) Tipul/capacitatea vehiculului sunt specificate în documentele vehiculului. Traseul nu trebuie să fie efectuat contra cost în numele unui terț, iar mărfurile transportate nu trebuie să aibă un caracter comercial. Conducătorul auto trebuie chestionat, iar încărcătura trebuie inspectată pentru a se verifica toate aceste lucruri. Un vehicul mixt înseamnă un vehicul cu remorcă sau semiremorcă. Asa ca daca transporti marfa ta de pe cimp si o duci la magazinul lui nea Dorel sa o vinda nimeni nu te va crede.Vor zice ca e o abureala si o intelegere intre voi..Depinde si peste cine dai la control,in sensul de cit de bine pregatit este profesional.Ai observat ca ai avut opinii contradictorii de la cei in masura sa ofere sfaturi legale.Asa ca e foarte posibil sa te opreasca cineva nepregatit si sa iti faca pv,ulterior tu pierzind bani,timp sa rezolvi problema.Asa ca ramii doar la transportul bunurilor tale personale.Opinia mea,bineinteles.Foloseste functia cautare si foarte posibil sa gasesti discutii pe tema apropiata,Succes 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members PislaruFlorin93 Posted May 3, 2020 Author Members Share Posted May 3, 2020 Mulțumesc frumos pentru răspuns. Cel mai sigur este ca maşina să o folosesc doar prin apropiere şi să evit contactul cu controalele. Sunt sigur că topicul acesta va lămuri şi alte persoane aflate în circumstanțe asemănătoare. Rog moderatori să nu îl închidă încă, poate mai are cineva ceva de completat ce ne poate ajuta pe viitor pe noi cei ce au autoutilitare până în 7.5t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted May 4, 2020 Moderators Share Posted May 4, 2020 nu il inchidem,stai linistit,succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tony0512 Posted September 9, 2023 Members Share Posted September 9, 2023 Salutare, între timp s a mai schimbat ceva referitor la licență pentru autoutilitare sub 7,5 t pe persoana fizică? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted September 20, 2023 Moderators Share Posted September 20, 2023 Da,s-a schimbat,din februarie 2022 [alta etapa mai 2022] a intrat in vigoare regulamentul european 1055/2020 care prevede ca toate vanurile cu masa intre 2,5 tone si 3,5 tone trebuie sa fie licentiate,indiferent daca sunt pe persoana fizica [gen ai si tu un van] sau pe firma,transport international.Nu se aplica auto sub 2,5 t si nici celor care fac transport in cont propriu,vezi pachetul de mobilitate 1. Profitind de situatie stiu ca si ARR a dorit ca si in transportul national sa se licentieze,nu stiu insa daca au reusit sa reglementeze asta.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.