Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

ROMAN


Guest Anonymous

Recommended Posts

  • 5 weeks later...
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Frumoase Roman-urile !, dar nu inteleg de ce nu am vazut nici unul pe soselele nostre (eu, iau cazul meu).Imi place cum arata.Nu stiu cat sunt de bune si de ce nu am vazut asa ceva la noi pe sosele, dar imi plac. ;D

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Frumoase Roman-urile !, dar nu inteleg de ce nu am vazut nici unul pe soselele nostre (eu, iau cazul meu).Imi place cum arata.Nu stiu cat sunt de bune si de ce nu am vazut asa ceva la noi pe sosele, dar imi plac. ;D

Nici eu nu am vazut vreun Roman nou dar cred ca sunt destule pe soselele noastre! Nu cred ca se cumpara :(.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Members

Salutare !!!

Eu sunt de parere ca aceste noi modele de Roman arata chiar bine.Nu stiu cat de fiabile sunt si ce motoare au , dar cred ca au facut totusi un pas inainte cu noile aparitzii. Nici eu nu am vazut niciunul in trafic ( cu exceptia unei autobasculate , dar nu eram atent si nu am vazut decat putin din lateral si spatele). Totusi, ma surprinde foarte mult faptul ca cei de la Roman Brasov nu au postat pe site-ul lor nici o poza cu interiorul acestor masini sau date tehnice mai relevante. Ar trebui sa vedem mai multe Roman-uri pe soselele Romaniei macar prin simplul fapt ca sunt facute la noi si ar trebui sa fie cu mult mai ieftine decat cele importate.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • Members

este o prostie unele modele au motoare de caterpilar altele de man  dar au pastrat transmisia  sasiul si suspensia batranei rabe

Nu stiu de ce spui ca este o prostie, multe firme de renume au folosit acest model (vezi Renault=motoare Mack, Opel=motoare Suzuki, Fiat, etc). De ce nu ar fi folosit si Roman aceiasi reteta. Si Roman Brasov nu are renumele acelor firme mai sus amintite. Personal am lucrat pe Roman ...am preluat-o la 70 000,SI am predat-o la 180 000 si nu am avut probleme cu transmisia. Daca ai grija de uleiuri si o gresezi la timp merge mult si bine.Cu toate ca sunt off-topic as vrea sa fac o completare la comentariul tau de la sectiune Tatra -ulei NU se baga in tubulatura (burlan), uleiul ajunge acolo din reductor si din diferentiale, pentru ca primele care cedeaza sunt simeringurile de pe arborele care transmite miscarea. De asta este recomandat sa verifici nivelurile de ulei din diferentiale si din reductor pana se egalizeaza. Am dreptate?

Link to post
Share on other sites
  • Members

cand am afirmat ca e o prostie nu m am referit la motoare ele sant foarte bune

dar raba este vulnerabila in interaxial

si foarte proaste in axa portanta 

poate tu ai avut raba ungureasca cu punte ungureasca asta e alta socoteala si la motor daca aveai un set de unguresca era cu totul altceva

si la tatra uleiul din reductor nu comunica cu grupul pentru ca reductorul este montat pe burlan si este la un nivel mult mai sus decat grupul  intre fiecare segment de burlan sant semeringuri dar cu timpul ele mai scapa ulei si mai pleaca uleiul din grup  pe acolo

Link to post
Share on other sites
  • Members

  Nu vreau sa intru intr-o polemica pe tema asta cu nimeni. Eu mi-am spus parerea si nu inseamna  ca detin adevarul absolut. Dar hai sa le luam pe rand.

  Da, Raba este vulnerabila in interaxial si axa portanta, dar eu am spus ca trebuie gresate la timp ca sa nu ai probleme.

  Nu, nu am avut raba ungureasca si nici puntile unguresti ,nici macar AB, am avut axe normale de Raba.

  Vizavi de Tatra am spus ca NU se baga ulei in burlan el ajungand acolo din reductor si diferentiale si am si spus de ce se intampla asta. Si reductorul este montat intre cele doua segmente de burlan, si uleiul care scapa pe la simeringuri ajunge in burlan.Cu timpul ajunge sa se egalizeze uleiu din reductor, burlan, diferentiale. Pt. raspunsul cu reductorul uita-te aici http://soferii.ro/Forum/http://forum.soferii.ro//viewtopic.php?t=9.

Link to post
Share on other sites
  • Members

scuze mad-driver daca m am exprimat gresit ai ne spunem parerile atata tot

la raba la axa portanta  de fapt lagarele la arcuri  degeaba gresezi ca acolo sant niste rulmenti care ei nufac o rotatie complecta si chiar daca schimbi astazi rulmentii si umbli peste7 '8 luni gasesti camasile la rulmenti pe partea inferioara uzate cu urme de bile pe ele pentra ca toata greutatea acolo sta 

daca lucrezi pe asfalt cu raba sa fie bine pusa la punct nu e nici o problema

dar daca tragi de ea in conditii grele cum era la canal atunci spune tot acolo motor facut la an  interaxial  bride  foi de arc la ordinea zilei

pana acum vreo 5 ani am avut un cap tractor raba  era batrana din 85 daca nu ma insel i am facut revizie cu mana mea din fata pana spate avea motor turbo cutie cu gv finale de fuga am colindat tara in lung si lat cu ea nu m a lasat dar daca trageam de ea cum se tragea odata de scotea flacari pe asapament cadea

Link to post
Share on other sites
  • Members

Asa este reductorul este montat intre cele doua burlane dar se continua mult in sus.Cutia de viteze este montata pe reductor are o priza micuta, eu am avut odata probleme la cutie s-a spart un rulment si am dat-o jos  cutia se desface in doua ca la dacie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Members

Pai asa iti iei IVECO ca tot sunt mai bune.Am facut la scoala practica in uzina Roman si ca motoare au Man euro 2si3 cu cutii tot de man(asa ne-au zis).motoarele le-am vazut da cutiile de viteza nu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Guest Anonymous

Mie  chiar  imi  plac  am  vazut  pe  un  site  de  vanzari  un cap  tractor  de  la  Petrom    si  cerea  6000  de  euro , sunt  curios  de  fiabilitatea  lor  in  comparatie  cu  alte oferte  la  aceiasi  bani . 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Guest Anonymous

Si  chiar  nimeni  nu  a  condus  sau  a aflat  nimic  despre  cap  tractorul  de  la  ROMAN  ?(in  special  de  modelele galbene    care  au  fost  in  dotarea  Petrom ?

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Members

Roman-urile sunt masini rezistente. Cele proiectate pentru o sarcina maxima de 7 tone rezista si la 10 t si isi duc misiunea la bun sfarsit, mai greut, mai incetut...dar rar se intampla sa te lase. O raba sau un saviem intretinute te tin o viata de om.....vorbesc din experienta proprie. :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
Guest Anonymous

Am citit ce zic unii de Raba.........unii au dreptate si altii vb prostii...habar nu au.........la 21 de ani cati am am lucrat pe Actros,Kerax(nou) si acum sunt pe Raba frate......da pe Raba de 16 tone..........si de cand lucrez pe ea nu am avut probleme cu ce ziceti voi......axa portanta sau interaxial.....la fel ca orice masina sunt de parere ca daca ii dai tot ce ii trebuie merge.......am prins o Raba de 16 ca cea pe care lucrez eu si pariez ca proprietarul nu este toata ziua pe sub ea,ci sta mai mult la volan

Copy_of_P1050244_Large_thumb.jpgCopy_of_P1050246_Large_thumb.jpgCopy_of_P1050251_poza_4_Large_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • Members

Si  chiar  nimeni  nu  a  condus  sau  a aflat  nimic  despre  cap  tractorul  de  la  ROMAN  ?(in  special  de  modelele galbene    care  au  fost  in  dotarea  Petrom ?

am un var care lucreaza la petrom pe un cap tractor galben cu motor caterpillar,cv caterpillar,merge motorul si cv de rupe nu ai treaba cu ele,ramane sasiul si confortul,RABA fraticule,iti sparge coloana,antifonarea 0,zgomotul il suporti,electronica putina ,asta e,cu asta defileaza,isi castiga banu,asa cum si altii cu RABA 16215,isi rupeau sanatatea pe canal...ca mine,dar am invatat meserie...

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.