Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

PROGRAM CORECT SAU NU


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 93
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • Members

salutari !

poate ma lamureste si pe mine cineva concret cu recuperarea orelor de odihna saptamanala ca la cate variante am auzit sant derutat rau . de ex am condus prima saptamana si sambata ,a2a saptamana am facut 45 iar a 3a saptamana ar trebui 66 in ceea ce ma priveste asa ar trebui sa fie corec , insa idiotu de la capatul firului care ma suna zilnic imi zice ca in a3a sapt trebuie sa recuperez doar 9 ore deoarece asa i apare lui ca prima saptamana am faut 30 ore a doua saptamana 50 si a3a saptamana ar trebui sa recuperez dor diferenta ! intrebare mea este : ce zice nesimtitu ala de la birou este corect ? trebuie sa recuperex diferenta s au trebuie sa recuperez 66 de ore cum zice cartea ?

multumesc celor care o sa mi raspunda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Salut , daca ai prima pauza (din exemplu tau ) de 30 h ( pauza saptamanala redusa ) inseamna ca trebuie sa recuperezi 15 h , dar recuperare lor se face in BLOC ,alipita la o pauza zilnica ( normala sau redusa ) sau la o alta pauza saptamanala normala ( la una normala pentru ca pana mu recuperezi , nu mai poti face redusa ) .daca ai facut 30h prima pauza , 45 in a doaua , recuperarea o faci ori cu urmatoarea pauza saptamanala normala , 45h plus 15 h egal 60 h neintrerupte, ori cu o pauza zilnica ( pe decursul a celor 3 saptamani dupa reducere in care poti face recuperarea ) fie un 11h plus 15h , fie un mimim 9 h plus 15 h . Mai tarziu o sa-ti unesc subiectul la altu deschis mai demult , cu mai multe discutii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

regulamentul spune ca poti si 9+ o parte sau 11+o parte pina se recupereaza itegral diferenta de 45 h .

??? Sigur zice asa ?

la mine zice :  art 8

(6) Pe parcursul a două  săptămâni consecutive, un conducător trebuie  să efectueze cel

puţin: – două perioade de repaus săptămânal normale sau

          – o perioadă de repaus  săptămânal normală şi o perioadă de repaus  săptămânal redusă de

            cel puţin douăzeci şi patru de ore. Cu toate acestea, reducerea se compensează cu o

            perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia săptămâni care

              urmează săptămânii în discuţie

O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.

(7) Orice perioadă de repaus luată în compensaţie pentru reducerea unei perioade de repaus săptămânal trebuie alipită unei alte perioade de repaus de cel puţin noua ore

http://www.arr.ro/files/tahograf-digital/legislatie/561.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

se recupereaza in bloc...............pt cei care stau la casa pot  citi reg 561,,,,,,,,,,,,,,,,oare este asa greu sa citesti sau mai bine intrebi ca este mai simplu dar raspunsurile sant uneori primite de la cei care stau la casa  ;D ;D

REG 561 ARE O SINGURA VARIANTA ,,,,,,,,,,,,,poate ma lamureste si pe mine cineva concret cu recuperarea orelor de odihna saptamanala ca la cate variante am auzit sant derutat rau ,,,,,,,,,,DECI NU ARE 2 VARIANTE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

virgil ...sant noua pe acest sait dar din cate am citit pe acest sait referitor la program de condus am intrat in ceata ,vad ca sant si oameni profesionisti  ex gongy,bandit,tu si poate mai sant cativa care stiu ce inseamna soferia si cu ce se mananca,dar sant si uni care consider ca sant pietoni...........totusi nu te simti obosit la un asemenea program ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Acum sa va zic programul meu:Plec la 23,30 de la garaj merg 45 de min ajung la depozit ,astept sa ne dea drumul inauntru circa 45min- 1 ora bag masina la rampa pentru descarcat ambalajul gol (circa 10minute)bag masina la alta rampa pentru incarcat de la 30min pana la 1 ora...dupa care plec,ajung la primul punt de descarcare in 50 min 1 ora, descarc minim 30 de minute dupa care plec spre a doua descarcare la care ajung in 15 minute si descarc minim 20 de minute,dupa care plec la incarcat iar spre depozit unde ajung in 1 ora,acum nu mai astept ci in carc in maxim 40 min si plec iar spre primul punc de descarcare unde ajung in 1 ora,descarc in 20 minute si ma duc la a2a descarcare(5min de mers) unde astept 15 min sa deschida sau nu astept de loc ,depinde,,...intru ,descarc 20 de minute dupa care plec la urmatorea descarcare (10 min de mers)stau la descarcat si aici 20 minute dupa care plec spre ultimul punct de descarcare (10 min de mers)descarc in maxim 10 minute si plec spre garaj in jur de 45 min-1 ora depinde de trafic ajung la in jur de ora 9 dimineata.DECI plec la 23,30 si ajung inapoi la 9-9,30.acum nu stiu pe ce trebuie sa tin selectorul de la tahograf pe ciocanele mereu sau pe patrat mereu,ca el oricum inregistraeaza timpi in care conduci.si va rog sa imi spuneti deaca respect pauza si daca nu cum sa fac ....de sambata de la 09,oo sunty liber pana duminica seara la 23,00.va multumesc anticipat pentru rabdare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Administrators

manyx86 , cu  selectorul tahografului modifici inregistrile in functie de ceea ce faci , cand stai la poarta sa intrii in incinta pui pe disponilibilate , cand mergi cu actele , cand descarci / incarci , cand asiguri marfa etc , pui pe alte activitati - alte munci , pe pauza cand faci pauza de odihna zilnica  saptamanala sau intre perioadele de sofat  , pe conducere trece automat restul de activitati trebuie sa selectezi tu !

aici trebuie sa ai mare grija , sa zicem ca  ai descarcat , tahograful pus pe alte munci , conduci de retur la baza si trece automat pe condus , dar cum ai ajuns si iti incepi pauza trebuie sa pui selectorul pe pauza , sa inregistrezi acest timp ca pauza , daca il uiti pe alte munci tot aceast timp de pauza ti se inregistreaza ca alte munci .

in ceea ce priveste munca daca incepi la 23.30 si termini la 09.00 sau 09.30 nu ar fii problema daca in perioada de munca respecti timpii maximi de condus , pauzele si inregistrezi bine activitatile , dar ai o mare problema cu pauza de odihna saptamanala !!

precum stii ( sau ar trebuii ) iti trebuie un mimim de 45 h  , ( dupa cel mult 6 perioade de 24 h muncite de dupa ultima pauza de odihna ) -- pauza saptamanala normala sau mai putin de 45 h dar nu mai putin de 24 h -- pauza saptamanala redusa ( pe care nu o poti face saptamana de saptamana daca  nu recuperezi )

sambata ora 09.00 pana la ora 23.00 duminica , sunt fix : 38.00 h  in mod normal ar trebuii sa incepi luni la ora 06.00  ... hai sa zicem ca in o saptamana poti face redusa , mai putin de 45 h , ( dar nu mai putin de 24 h ) cum faci dupa cu recuperarea ??  ar trebuii ca la o pauza zilnica sa aduni orele lipsa , ( cele reduse ) sau la o alta pauza de odihna saptamanala , 45 + orele lipsa  , ceea ce-ti modifica ora de pornire  ..... nu stiu cum poti impaca si capra si varza , dar ori termini saptamana de munca sambata la ora 02.00  ori incepi  luni la ora 06.00  ca sa te incadrezi fix cu pauza saptamanala intre timpii spusi de tine de inceput sau sfarsit ( daca mai faci si recuperare ore ar venii luni ora 12 ,00 :D :D ceea ce te scoate din munca pe acea ,, zi ,, de munca )  , ori in timpul saptamanii la o pauza zilnica sa faci recuperare , 9 h ( mimim ) + 7 h luate in bloc = 16 h de pauza ,la care  ai putea face daca incepi cum zici tu la 23.00  si muncesti pana la 06.58/59 dupa care pauza pana la ora 23.00 .  asta doar o data , sa recuperezi orele .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Sunt interesat din punctul de vedere al ARR-ului cum se interpreteaza diagrama in cazul meu. Sunt sofer pe un camion de distributie si timpul de condus este foarte fragmentat. Am zilnic intre 25-35 de clienti la care livrez marfa, la fiecare stationez in jur de 5 minute pana la 1 ora, depinde de cantitatea de marfa. La oprirea motorului tahograful trece automat in modul "pat". Problema este cum interpreteaza ARR-ul inregistrarea, ca timp la dispozitie sau ca timp de odihna. Pentru ca eu pornesc din depozit in jur de ora 8 si ma intorc dupa orele 19, caz in care as depasi cele 9 ore de condus zilnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

      Salut ,

Am zilnic intre 25-35 de clienti la care livrez marfa, la fiecare stationez in jur de 5 minute pana la 1 ora, depinde de cantitatea de marfa. La oprirea motorului tahograful trece automat in modul "pat".

la oprire si stationarea vehiculului pentru a descarca sau a incarca trebuie sa folosesti selectorul tahografului pentru a schimbata activitatea inregistrata pe alte munci , ciocanelele alea  . ( din butonul din dreptul soferului 1 la tahograful analog , sau ,,rotita ,,  1 de pe panelul frontal tot in dreptul soferului 1 la tahograful mecanic )

prin aceasta se inregistreaza perioadele de conducere automat ca ( , ) conducere si perioadele  incarcat si descarcat ( plus activitatile anexe acestora ) ca timp de munca .

Problema este cum interpreteaza ARR-ul inregistrarea, ca timp la dispozitie sau ca timp de odihna.

un agent de control isctr te poate amenda pentru nefolosirea corespunzatoare a tahografului prin selectarea si inregistrarea incorecta a activitatilor , si da , perioadele inregistrate se considera ca ,, pauza ,,  desii tu faci altceva in acel moment .

art15 din 3821

(3) Conducătorii auto trebuie:

— să opereze mecanismele de schimbare pentru a permite ca urmă­

toarele perioade de timp să fie înregistrate separat și distinct:

(a) cu semnul:timpul de conducere;

▼M11

(B) se înțelege prin „altă muncă” orice altă activitate în afară de cea

de conducere, definită la articolul 3 litera (a) din Directiva

2002/15/CE a Parlamentului European și a Consiliului din

11 martie 2002 privind organizarea timpului de lucru al

persoanelor care efectuează activități mobile de transport

rutier (

1

), precum și orice activitate desfășurată pentru același

sau un alt angajator din sectorul transporturilor sau din afara

acestui sector; aceste activități se înregistrează cu semnul

;

© „disponibilitatea”, definită la articolul 3 litera (B) din Directiva

2002/15/CE, se înregistrează cu semnul .

▼B

(d) cu semnul: pauzele de muncă și perioadele de odihnă zilnice

Pentru ca eu pornesc din depozit in jur de ora 8 si ma intorc dupa orele 19, caz in care as depasi cele 9 ore de condus zilnic.

Pornesti la ora 08.00 cu camionul incarcat ??  ;) ;) ;) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pai nu trebuie sa pun pe ciocanele ca eu efectiv stau si ma odihnesc. Dimineata camionul il preiau gata incarcat din depozit iar pe parcursul zilei am un manipulant care descarca, eu doar stau. Asta ma nedumereste, care este punctul de vedere al ARR-ului in cazul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Pai nu trebuie sa pun pe ciocanele ca eu efectiv stau si ma odihnesc. Dimineata camionul il preiau gata incarcat din depozit iar pe parcursul zilei am un manipulant care descarca, eu doar stau. Asta ma nedumereste, care este punctul de vedere al ARR-ului in cazul meu.

norocosule  ;D ;D ;D , da in cazul acesta trebuie sa selectezi activitatea de disponibilitate  , astepti ca cealanta persoana sa termine incarcarea / descarcarea  , dupà care continuii mai departe .

la mine e diferit , eu comand eu execut :D :D

http://postimage.org/image/s9liqhg8x/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.