Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

un simplu sfat


Recommended Posts

  • Members

Servus tuturor! Am hotarat sa scriu sugestia mea , deoarece vad ca tot mai multi tineri nu-si gasesc de munca din cauza experientei. Iata cum vad eu lucrurile : daca as fi patron nu as angaja un nepriceput , din multe puncte de vedere, insa si incepatorul tre sa lucre si atunci...... creste-l incetul cu incetul. Acum sa nu fiu rau , dar multi cum iau C+E au pretentii sa traga la 40 t la international. Experienta incepe de la mic la mare! Incepe-ti cu o 7,5 apoi un 10 t  , apoi legati o remorca dupa 10 t , iesiti pe tara , apoi o semiremorca , studiati intre timp legisletii , limbi straine........ apoi iesiti ! In aparenta  e usor sa mergi cu TIR-ul , dar si daca ai merge bine , soferia nu-i numai birjerie! Traficul mai ales pe afara necesita multe cunostinte, fiecare stat avand specificul lui si legislatia-i proprie, terbuie sa-ti menagerizezi singur traseul, timpul trebuie deasemeni calculat, terbuie sa ai orientare, trebuie sa stii ce documente sunt necesare si ce trebuie sa contina, sa nu mai vorbesc ca documentele pot fi completate intr-o limba sau alta si  trebuie sa cam intelegi ce scrie pe acolo .......si cate mai sunt de povestit! Din cauza asta vi se cere experienta ! Daca nu te poti descurca acasa ...nu poti pretinde ca te-ai descurca acolo! Daca reusesc sa ma fac inteles cred ca multi vor ajunge acolo unde-si doresc , insa totul trebuie sa plece de la modestie si perseverenta ! Toate cele bune . Voi mai continua ,daca voi gasi interes

Link to comment
Share on other sites

  • Members

sii tucum ai obtinut cele mai sus mentionate ?

stateai pe clac si jucai jocurii cu camioane si dupa ai zis gataaaa sunt pregatit ?

nu mai baga atat vrajelii cu atata expeienta ca nu iti cade bn experimentatule

[/quote

uitate la profil si vezi citi ani are si pe urma gindestete care din voi s-ia trait copilaria in fata calculatorului? te crezi destept ca poti conduce un camion orcine poate, importante sint deciziile pe care le ei cind te afli la volan, asta face esperienta .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

oldtrucker - respect.ai dreptate.Multi nu inteleg ca soferia nu inseamna numai sa te plimbi si sa faci poze.Cei care termina scoala de soferi vor sa intre pe T.I.R pe salarii de mii de euro,sa se dea mare pe mess sau forum ca e mare sofer si ca el le stie pe toate.Nu accepta cum ai spus si tu sa faca ucenicia cum se spune de jos,so ia incet cu perseverenta,sa invete,sa asculte,sa respecte pe cei cu experienta ca tot ei au de castigat si de invatat daca il asculta pe unu care are ani grei de soferie in spate.Eu cred ca sunt foarte putini care intradevar vor sa urmeze drumul asta, a fi sofer pe T.I.R, sa fie dispusi sa invete ......restul NU AU NICI O SANSA

Drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Servus tuturor! Am hotarat sa scriu sugestia mea , deoarece vad ca tot mai multi tineri nu-si gasesc de munca din cauza experientei. Iata cum vad eu lucrurile : daca as fi patron nu as angaja un nepriceput , din multe puncte de vedere, insa si incepatorul tre sa lucre si atunci...... creste-l incetul cu incetul. Acum sa nu fiu rau , dar multi cum iau C+E au pretentii sa traga la 40 t la international. Experienta incepe de la mic la mare! Incepe-ti cu o 7,5 apoi un 10 t  , apoi legati o remorca dupa 10 t , iesiti pe tara , apoi o semiremorca , studiati intre timp legisletii , limbi straine........ apoi iesiti ! In aparenta  e usor sa mergi cu TIR-ul , dar si daca ai merge bine , soferia nu-i numai birjerie! Traficul mai ales pe afara necesita multe cunostinte, fiecare stat avand specificul lui si legislatia-i proprie, terbuie sa-ti menageriezi singur traseul, timpul trebuie deasemeni calculat, terbuie sa ai orientare, trebuie sa stii ce documente sunt necesare si ce trebuie sa contina, sa nu mai vorbesc ca documentele pot fi completate intr-o limba sau alta si cam trebuie sa cam intelegi ce scrie pe acolo .......si cate mai sunt de povestit! Din cauza asta vi se cete experienta ! Daca nu te poti descurca acasa ...nu poti pretinde sa te descurci acolo! Daca reusesc sa ma fac inteles cred ca multi vor ajunge acolo unde-si doresc , insa totul trebuie sa plece de la modestie si perseverenta ! Toate cele bune . Voi mai continua ,daca voi gasi interes

Salut. Eu inca nu am categoriile necesare, dar ai foarte mare dreptate!!! Esti foarte intelept. Eu iti multumesc pentru sfat.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutare!

Pentru tineretul de azi poate ca e greu sa astepte sa fie pe un TIR. Si uneori sunt de inteles!

Dar pentru un incepator de 40 da ani mai e vre-o sansa sa o ia de la capat in meseria asta? Oare se merita sa fac CDE la varsta asta?

Conteaza ce meserii ai avut pana acu?

Ma gandesc ca poate conteaza maturitatea, faptul ca poti sa ai incredere in cineva care are copii acasa. Care stie ce sunt greutatile vietii!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutare!

Pentru tineretul de azi poate ca e greu sa astepte sa fie pe un TIR. Si uneori sunt de inteles!

Dar pentru un incepator de 40 da ani mai e vre-o sansa sa o ia de la capat in meseria asta? Oare se merita sa fac CDE la varsta asta?

Conteaza ce meserii ai avut pana acu?

Ma gandesc ca poate conteaza maturitatea, faptul ca poti sa ai incredere in cineva care are copii acasa. Care stie ce sunt greutatile vietii!

  Depinde de tine ! Sunt multi factori de luat in seama atunci cand te hotaresti! Dar daca te-ai hotarat , atunci fa-o! Incearca sa devii profesionist si nu uita sa fii vertical! E o meserie dura , ,,golaneasca ", dar frumoasa si chiar nobila ! Putini sunt cei ce o inteleg! Daca o vei intelege probabil vei fi satisfacut . Succes!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Depinde de tine ! Sunt multi factori de luat in seama atunci cand te hotaresti! Dar daca te-ai hotarat , atunci fa-o! Incearca sa devii profesionist si nu uita sa fii vertical! E o meserie dura , ,,golaneasca ", dar frumoasa si chiar nobila ! Putini sunt cei ce o inteleg! Daca o vei intelege probabil vei fi satisfacut . Succes!

Asta imi da si mie curaj :P

Link to comment
Share on other sites

  • Members

nu-i mai dezamagiti pe baietii mai tinerei pentru ca si noi am fost la fel si  faptul ca am spalat chiulasele si pistoanele etc cu motorina nu ne face sa fim mai buni soferi ,faptul ca am facut 13 pene intr-o noapte nu ma face mai bun ca baietii tineri si in plus nici nu vreau sa-mi mai aduca cineva aminte de raba sau de saviem pentru ca as prefera nici macar sa nu le mai vad pe drum sa mai trag fumul lor in plamani,deci pentru cei mai tinerei si incepatori nu va lasati ,datii inainte cu curaj.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce imi plac mie persoanele astea care se dau importante...hmmm...fara sa intru in polemica cu nimeni...dar totul are un inceput....si daca eu cred ca pot conduce avioane....o sa conduc avioane....la fiecare cursa inveti cateceva...toata viatza invetzi....chiar si tu....cel care ai spalat motoare.....lumea a evoluat....nu mai spalam chiloasa....o punem pe tester...sau ne apare in bord ce probleme avem....hau drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu zic ca is important si ma dau smecher. Da eu am luat de la 0 treaba asta daca am vrut sa invat ceva. E cam dintr-o data sa sari din scoala de soferi direct pe un "TIR", nu credeti? De asta apar topic-uri pe aici " cum se schimba jumatatile", " la ce turatii se schimba viteza" si din astea. Parerea mea e sa o iei de jos frate daca vrei sa fii sofer adevarat. Ca orice parlit stie sa invarta de volan si sa se uite in bord la eroarea ce-i apare si sa sune la firma... " sefu, nu stiu ce s-a aprins in bord... un triunghi rosu si nu stiu ce cod e.... ca masina nu mai pleaca..." Asta e soferia evoluata din ziua de azi??? Si apropo, daca e de condus avioane, cred ca prima data tot te pune sa inveti ceva mecanica.... Nu te lasa direct la "volan" ...  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

Ce imi plac mie persoanele astea care se dau importante...hmmm...fara sa intru in polemica cu nimeni...dar totul are un inceput....si daca eu cred ca pot conduce avioane....o sa conduc avioane....la fiecare cursa inveti cateceva...toata viatza invetzi....chiar si tu....cel care ai spalat motoare.....lumea a evoluat....nu mai spalam chiloasa....o punem pe tester...sau ne apare in bord ce probleme avem....hau drumuri bune

Nenea MediaFM , las-o mai usurel cu .....bruiajul, ca altfel iti schimb frecventa !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce imi plac mie persoanele astea care se dau importante...hmmm...fara sa intru in polemica cu nimeni...dar totul are un inceput....si daca eu cred ca pot conduce avioane....o sa conduc avioane....la fiecare cursa inveti cateceva...toata viatza invetzi....chiar si tu....cel care ai spalat motoare.....lumea a evoluat....nu mai spalam chiloasa....o punem pe tester...sau ne apare in bord ce probleme avem....hau drumuri bune

  Esti bun! Vezi ca angajaza piloti pe Otopeni . Nu cer experienta ! Ai dreptate , lumea a evoluat , dar sunt curios cum e cu testerul la chiulasa ? Ar trebui sa ne inveti si pe noi ce scrie in bord ! Eu unul am facut scoala pe un SR si nu scria nimic in bord !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

respect pt cei batranii dar sa stitii ca si noi incepatorii suntem exact cum au fost majoritatea la inceput,e drept fiecare etapa e inportanta in cariera dar cateodata,nu ai timp sa parcurgii acest drum,nu ai timpul necesar risti sa ajungi la o varsta care nu iti mai da dreptul  de a evolua pe plan profesional si trebuie sa te retragi,deci iti trebuie un pic de noroc si de o persoana care sa te ajute atata tot nimic mai mult sa nu uitam ca nimenii nu sa nascut invatat dar nu toti au plecat de jos

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

Bravos domnule,deci se poate avea si un pic de umilinta in viata asta .

Ai pus punctul pe " I " , dar dupa cum bine spui, altii au sarit peste etapele pregatirii profesionale,nu admit sfaturi si au un comportament care lasa de dorit .

In asemenea cazuri,cum trebuie sa procedezi cu ei ?

Forumul este plin de intrebari ...cum se schimba jumatatile,cite viteze are un anume tip de camion,cum se cupleaza / decupleaza o semiremorca,furtune...respectarea timpiilor de conducere si odihna,munca cu diagramele si cardul tahograf .....nimeni nu s-a nascut invata, dar a avut rabdare sa invete, si mai ales RESPECT pentru cei mai in varsta sau cu experienta .

Deci , la randul vostru aveti ....putintica rabdare  !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu ii inteleg pe cei mai in varsta in meseria asta, vin aia mai tineri si vor tot, salar mai mic, acceptam orice. Dar... cum sunt si eu, un loc de munca oribil, unde castig putin, as face treaba de sofer si pentru mai putin la inceput, ca e visul meu acest lucru. Daca la angajare m-ar intreba daca accept sa zicem 3000 ron pe luna, as accepta!!! Numai sa conduc. Cu timpul, dupa ce am demonstrat ce pot, as putea avea pretentii. Dar la inceput eu zic ca NU!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu ii inteleg pe cei mai in varsta in meseria asta, vin aia mai tineri si vor tot, salar mai mic, acceptam orice. Dar... cum sunt si eu, un loc de munca oribil, unde castig putin, as face treaba de sofer si pentru mai putin la inceput, ca e visul meu acest lucru. Daca la angajare m-ar intreba daca accept sa zicem 3000 ron pe luna, as accepta!!! Numai sa conduc. Cu timpul, dupa ce am demonstrat ce pot, as putea avea pretentii. Dar la inceput eu zic ca NU!!!

  Parerea mea e ca daca te-ai apucat de meseria de sofer trebuie inteles ca devii profesionist ,iar daca conduci numai de dragul volanului,  te numesti amator! Un profesionist lucreaza pe bani , nu pe placere! Placerea de a devenii profesionist , nu este similar  cu placerea de a conduce, desi ca terminologie limba romana in acest caz devine parsiva! Daca intrebi un adevarat profesionist , de cate ori se urca la volan , daca o face cu placere, eu sunt convins ca vei obtine un raspuns ce te-ar duce-n paradox. Multi , profesionisti cred ca ti-ar raspunde in dodii , sau a lehamite. Cati profesionisti lucreaza de dragul volanului? Doar amatorii!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu personal am rabdare de a invata si de a ajunge PROFESIONIST ca deocamdata sunt la stadiu de amator nu imi castig painiica din soferie dar sper ca de la anul sa pot fii si eu in bransa voastra,si imi place enorm cea ce se leaga de aceasta meserie si in orice situatie si oricand avem ce invata de la cei mai in varsta in aceasta bransa dar si voi suntetii convinsii ca in orice domeniu sunt si,, uscaturii " dar nui nimic si de acele persoane avem de invatat nu trebuie sa le criticam deci un sincer RESPECT pt soferii profesionistii

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Decat sa o fac doar pentru bani, sa nu simt nicio placere, mai bine nu o fac. Nu sunt robot. Eu nu prea as avea ocazia sa vad alte tari, sa vad Marea Mediterana si altele, doar asa. Si daca intre timp mai si castig bani, e cel mai minunat lucru. Oricat de suparator e ceea ce am zis pentru voi "profesionistii" nu ma intereseaza. Schimba-ti tu locul de munca, intr-unul in care te trezesti dimineata cu gandul ca iar trebuie sa mergi in locul acela nesuferit, sa vezi aceleasi fete dimineata cum isi beau cefeaua, sa ai o femeie sef, sa astepti ora 14:30 sa poti pleca din calvarul acela. Deci eu vreau sa fac aceasta meserie in primul rand din placere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu ii inteleg pe cei mai in varsta in meseria asta, vin aia mai tineri si vor tot, salar mai mic, acceptam orice. Dar... cum sunt si eu, un loc de munca oribil, unde castig putin, as face treaba de sofer si pentru mai putin la inceput, ca e visul meu acest lucru. Daca la angajare m-ar intreba daca accept sa zicem 3000 ron pe luna, as accepta!!! Numai sa conduc. Cu timpul, dupa ce am demonstrat ce pot, as putea avea pretentii. Dar la inceput eu zic ca NU!!!

daca nu te respecti tu ce pretentie sa ai ca sa te respecte altii? daca pleci pe doi lei e foarte greu sa mai ai pretenti la mai mult oricit de bun ai fii.de unde gindirea asta?te faci sofer  ca sa vezi mediteraniana,ai mai multe sanse ca comis voiajor,ca sofer o sa vezi autostrazi si zone industriale ,nici soferii de autocar nu mai vad tot ce vrei sa vizitezi tu,acum sint soferi de linie sau dus escursiile de alta data .sfatul meu este sa te mai maturizezi putin si dupa aceea ne mai auzim.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

(Un profesionist lucreaza pe bani , nu pe placere! Placerea de a devenii profesionist , nu este similar  cu placerea de a conduce).Total gresit colegule :.Un sofer neprofesionist nu lucreaza tot pe bani.In orice meserie lucrezi daca iti place meseria respectiva  si o faci cu drag si incerci sa devi mai bun in fiecare zi atunci te poti numi profesionist.Poti sa lucrezi toata viata pe tir ,asta nu inseamna ca esti profesionist in adevaratul sens al cuvantului (  ca ai toate categoriile in carnet de 40...de ani)Daca nu ai nebunia si dragostea asta de masina de drumuri , de a cunoaste mereu ceva nou,de neprevazut de imprevizibil,cu toate greutatile ce impune viata de sofer(tirist)atunci esti doar un sofer de tir (partea materiala e mai interesanta :-\)Adevaratii soferi profesionisti daca i-ai intreba cand se pensioneaza daca s-ar putea sa ia viata de la capat ca sofer,fi sigur ca nu ar ezita sa-ti raspunda cu un DA mare,Ma repet inca o data ,in orice munca daca o faci cu placere si daruire cu sacrificiile de rigoare(orice pe  lumea asta se face cu sacrificiu  :)atunci te poti numi PROFESIONIST :-\

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.