Members mihaitza Posted March 28, 2012 Members Share Posted March 28, 2012 Romania Conduci un Autoturism...te aflii in colana...o banda pe sens...depasire alt autoturism..cel depasit anticipeaza ca vrei sa te bagi fortat.....te lasa....tu apesi butonul de avarii..."multumesti" frumos.....mergi mai departe Conduci un Autocamion...exact aceleasi conditiii...insa...atunci cand se "multumeste",in afara de cea mentionata mai sus exista si a doua varianta....semnalizatorul il dai o data in dreapta...o data in stanga intr-un interval de 2 - 3 secunde. In Romania acest mesaj de "multumire"(din cate stiu , nu se mentioneaza oficial in Legislatia Ruriera) se interpreteaza ca fiind un gest de bun simt intre doi soferi,ma rog unul ca a fost marlan si a fortat un pic,celalalt ca a fost "baiat" si la lasat. Europa Acelasi semn de "multumire"...in schimb, se spune in "legenda" ca daca apesi butonul de avarii, este ca si cum lai injura pe cel care lai depasit.In loc de "multumire",el o ia ca pe o insulta. In schimb daca efectuezi semnul de "multumire" cu semnalizatorul......o data dreapta...o data stanga ,atunci esti in regula. Acest gest se practica mai des intre soferii de autocamioane si tiruri,si ei inteleg diferit semnele de"multumire" Este adevarat aceasta "legenda"? Drumuri Bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members yakwza Posted March 28, 2012 Members Share Posted March 28, 2012 Romania Conduci un Autoturism...te aflii in colana...o banda pe sens...depasire alt autoturism..cel depasit anticipeaza ca vrei sa te bagi fortat.....te lasa....tu apesi butonul de avarii..."multumesti" frumos.....mergi mai departe Conduci un Autocamion...exact aceleasi conditiii...insa...atunci cand se "multumeste",in afara de cea mentionata mai sus exista si a doua varianta....semnalizatorul il dai o data in dreapta...o data in stanga intr-un interval de 2 - 3 secunde. In Romania acest mesaj de "multumire"(din cate stiu , nu se mentioneaza oficial in Legislatia Ruriera) se interpreteaza ca fiind un gest de bun simt intre doi soferi,ma rog unul ca a fost marlan si a fortat un pic,celalalt ca a fost "baiat" si la lasat. Europa Acelasi semn de "multumire"...in schimb, se spune in "legenda" ca daca apesi butonul de avarii, este ca si cum lai injura pe cel care lai depasit.In loc de "multumire",el o ia ca pe o insulta. In schimb daca efectuezi semnul de "multumire" cu semnalizatorul......o data dreapta...o data stanga ,atunci esti in regula. Acest gest se practica mai des intre soferii de autocamioane si tiruri,si ei inteleg diferit semnele de"multumire" Este adevarat aceasta "legenda"? Drumuri Bune Da e adevarat. mai ales noaptea cand se baga cate unul in depasire de ex eu merg cu 89 el cu 91, il las sa ma depasesca ridic putin piciorul dupa acceleratie mai ales daca mai sunt masini in spatele lui care stau dupa el. aproape de fiecare data primesc "multumiri cu semnalizatoarele". Sau cand trece cu remorca de cabina mea ii dau flash-uri sa intre inapoi pe banda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members qazqazqwerty Posted March 28, 2012 Members Share Posted March 28, 2012 Eu unul ma las mai pe dreapta, mai las un pic acceleratia, iar daca omul nu are loc sa intre, franez putin si ii fac loc. Iar despre multumit, eu unul folosesc avariile. Fara a injura. Cui ii convine bine, cui nu - asta e. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EX Staff VT880 Posted March 28, 2012 EX Staff Share Posted March 28, 2012 Se foloseste semnalul dreapta - stinga, o data sau de doua ori ca semn de multumire, avariile se folosesc ptr semnalizarea obstacolelor,cozi,franarii de urgenta ,etc .,Nu are nici-o legatura cu injuraturile ,alea se transmit pe cb daca este nevoie sau in limbaj universal cu degetul ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members johanis72 Posted February 18, 2013 Members Share Posted February 18, 2013 nu exista o asa regula scrisa, nici afara, nici in tara. cert este ca romanul daca face un avantaj lasand-ul pe altul sa intre in fata, are pretentia de a fi salutat prin semnal de avarie sau stanga/dreapta consecutiv de cateva ori. este o pretentie absurda. in schimb pe-afara se practica urmatoarea metoda. atunci cand esti mai greu, este normal ca la sfarsitul pantei sa pierzi din viteza, fapt ce-l afecteaza pe cel din spatele tau care mergand in limitare se apropie de tine. este normal ca cel din spate sa intre in depasire, iar in momentul cand trece pe langa tine si tu ajungi sa ii vezi spatele, ca un gest frumos ii dai un flash pentru a-l atentiona ca poate reintra pe banda 1. el iti multumeste prin stanga/dreapta consecutiv pentru gestul tau. cam asta e. nu e o regula scrisa. am o alta intrebare (offtopic). se stie ca mergand in limitare, exista situatii cand o depasire dureaza destul de mult. intrebarea este: care este intervalul de timp care iti permite sa depasesti, tinand cont ca nu esti pe restrictia de a depasi? eu unul nu stiu sa existe vreo asemenea regula, dar nimeni nu e perfect!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 numai baieti buni pe aici pe forumul asta. toata lumea salta picioru de pe acceleratie(de parca ii crede cineva ca merg cu picioru pe acceleratie si nu in pilot ), numai eu fac cate 10 km ca sa depasesc pe cate unu(asta ca sa-i raspund si lui johanis), sunt unele indicatoare unde interzice depasirea daca in spatele tau se formeaza coloana. semnalul de avarie este strict pentru AVARIE/PERICOL. nu se foloseste in alte scopuri > . colegul VT a spus corect faptul ca daca vrei sa injuri pe cineva ai limbaj universal: deget, pumn, ouo aruncate in parbriz, o revenire in banda pana sa il depasesti de tot(in afara de deget a nu se executa niciuna din manevrele de mai sus, sunt periculoase si infantile. poate o franare brusca dupa ce ai depasit ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 In Canada legea recomanda sa nu faci flash-uri dupa ce ai fost depasit(pentru a nu-l orbi pe cel care te depaseste)tot asa cum recomanda sa nu folosesti semnalele de avarie sau stanga dreapta,in semn de multumire,pentru a nu-i induce in eroare pe ceilalti participanti la trafic! Asta este insa teorie,in practica,de cele mai multe ori se foloseste bunul simt!Eu daca un alt camion ma depaseste ii fac loc si dupa ce a terminat depasirea ii fac flash-uri(nu fac flash-uri la fiecare masina mica care ma depaseste).De multe ori colegii imi multumesc!Si eu,la randul meu,cand depasesc,ma bucur daca colegul depasit imi face flash-uri,mai ales noaptea,mai ales cand sunt in b-tren sau cand conditiile de vizibilitate sunt foarte reduse!Eu dupa ce am terminat depasirea,multumesc intotdeauna!Pentru colegii care mi-au facut flash-uri noaptea,in conditii de vizibilitate minima,le multumesc sincer,pentru ca mi-au usurat manevra! La soferii de autoturisme care imi fac flash-uri si ma lasa sa depasesc,la fel,le mutumesc sincer!Pentru soferii care dorm in papuci si li se pare un efort prea mare sa dea un flash,mai ales in conditii de ceata sau intuneric,multumesc ironic,dupa ce mi-am terminat manevra!Fiecare multumeste cum vrea el!Unii cu avariile,unii cu semnal stanga dreapta,altii aprind luminile de lucru(lumina alba) de pe tractor!Eu prefer sa sting toate luminile si sa le aprind din nou(noaptea) iar ziua cu avariile! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members johanis72 Posted March 11, 2013 Members Share Posted March 11, 2013 @ginoxxx nu cred ca exista "indicatoare unde interzice depasirea daca in spatele tau se formeaza coloana". ce naiba numai eu am mers p-afara? si in alta ordine de idei, flash am spus la faza lunga mai putin de o secunda. oricum am povestit despre mersul pe autostrada, iar in unele tari depasirea este interzisa autovehicolelor care transporta marfuri, in perioade orare specificate aditional si nu despre drumurile nationale. cand setez pilotul automat, personal il pun la viteza maxima la care e limitat camionul (de obicei). cine stie cunoaste si nu debiteaza ineptii doar de dragul de a zice si el ceva. scuze anticipat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ro Volvo Posted March 11, 2013 Members Share Posted March 11, 2013 Doua lucruri vreau sa mentionez: 1. Uneori poate ti se pare normal sau respectuos sa multumesti dupa un flash petru revenirea in banda dar, de preferat sa ne abtinem pe timpul noptilor cu ploaie, din cauza faptului ca pur si simplu te orbeste lumina galbena avand in vedere ca parbrizul este umed (foarte deranjant). 2. Legea spune ca pentru a reveni in banda, trebuie sa pui semnal dreapta, adevarat! dar e si foarte deranjant pe timp de noapte cu ploaie. Ganditi-va la autocarele cu remorca ce au 3 becuri pt avertizarea schimbarii directiei de mers unul in tripla, al doilea sus in luneta si al treilea pe remorca. Luam un tourismo 2010 care la un singur impuls al manetei de semnalizare acesta clipeste de 5 ori... Eu prefer ca dupa acel flash sa pun semnalizarea atat cat sa clipeasca o singura data, mai ales pe timp de noapte. In ceea ce priveste avaria ca semn de multumire pe autostrada, nu sunt de acord, Asa cum spune si "Ginoxxx", semnalul de avarie este strict pentru AVARIE/PERICOL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cri5tian Posted April 11, 2013 Members Share Posted April 11, 2013 care este intervalul de timp care iti permite sa depasesti, tinand cont ca nu esti pe restrictia de a depasi? Când am ajuns la Kurt Beier, în timpul ședinței inițiale, onorabilul domn Karoly (ceva administrator la Padborg) a specificat că o depășire trebuie să dureze maxim 45 de secunde. Tot în ideea asta, în timpul cursurilor pentru atestatul de marfă, domnul Poenaru (General Trans - Petroșani) a menționat că depășirea ''se recomandă'' a fi terminată în mai puțin de 1 minut. Sincer, nu am dat prea mare atenție aspectului, eu de felul meu conduc preventiv și politicos... Pe de altă parte însă, mă întreb... dacă există o așa regulă, de ce nu o știm cu toții? Oricum, întrebarea ta mi se pare foarte pertinentă... dacă o asemenea regulă nu există și noi mergem amândoi în aceeași direcție, atunci eu intru în depășire apoi continui să merg paralel cu tine, deschidem amândoi geamurile și până la primul indicator de depășire interzisă stăm de povești . Pentru camioane există obligativitatea de a folosi banda cea mai apropiată de marginea drumului, dacă nu există alte semnalizări, dar cine poate demonstra că eu NU depășeam în acel moment? . Deasemenea, stânjenirea traficului este o altă contravenție prevăzută în legislație, precum și circulația cu viteză redusă fără motiv întemeiat... Oricum, foarte interesantă întrebarea... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.