Members BlackWolfKN Posted September 14, 2012 Members Share Posted September 14, 2012 SALUT am o intrebare referitoare la schimbul de ulei la un Renault Premium 270 CDI din 2003 am schimbat uleiul dar nu stiu cum sa fac saq imi resetez sda dispara de pe bord ca nu e schimbat uleiul camionul l-am cumparat din germania si cand am ajuns prin austria mi-a dat msg ca am presiunea la ulei mica cand e la rece are acul de la ceas la jumatate, dupa ce se incalzeste motorul coboara acul cand este in relanti si cand il accelerez urca iarasi. acum am schimbat uleiul (Valvoline 15w40 profleet) si am pus si filtru mann. am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca e pompa de ulei cu probleme, altul ca am probleme la linie. astept o parere, nu sunt mecanic si dar nu sunt chiar un novice. merci anticipat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nmg Posted September 14, 2012 Members Share Posted September 14, 2012 nu stiu sa-ti spun cum se reseteaza mesajul ca nu cunosc masina dar in ceea ce priveste presiunea scazuta, ambele cauze indicate de mecanici pot fi de vina: poate fi pompa uzata, poate fi o scapare pe la linia de cuzineti sau pot fi amandoua ... Evident pe forum nu poti repara o masina, cel mult poti primi cateva indicatii. De exemplu: - se aud ceva batai pe la motor ? -> ar putea fi un cuzinet slabit - motorul merge rotund la relati ? -> nu, injectoare infundate, de obicei - pompa de ulei are debitul si presiunea in parametri ? daca nu, trebuie schimbata sau reglata. Supapele de pe pompa functioneaza ? - exista spuma galbena - albicioasa pe joja (asta daca masina are joja) ? -> daca da, pe undeva iti intra apa in ulei si il subtiaza.La fel, daca uleiul miroase a motorina, presiunea scade substantial. Depinde acum si cat de mult iti scade presiunea la cald dar daca zici ca ti-a dat mesaj de presiune scazuta, e cam nasol. Sap poate ca motorul tau are nevoie de un ulei mai vascos. Verifica in cartea masinii ce tipuri de ulei sunt indicate de producator. Daca nici asa nu se rezolva, trebuie dus la doctor si luat la intrebari. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members BlackWolfKN Posted September 14, 2012 Author Members Share Posted September 14, 2012 pai am schimbat uleiul... am pus valvoline 15w40 vechiul ulei nu avea spuma sau miros de la motorina am auzit ca la supapa de la pompa se pune o saiba si intarind-o , ridica si presiunea. e corect? motorul merge rotund si se aude frumos, nu are bataie... cand l-am cumparat a venit cu mine si un sofer de tir(un prieten) caruia i-a placut cu se aude motorul el a observat prin austria ca incepea presiunea la ulei sa scada . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nmg Posted September 14, 2012 Members Share Posted September 14, 2012 ... am auzit ca la supapa de la pompa se pune o saiba si intarind-o , ridica si presiunea. e corect? Da, e corect, intarind arcul de la supapa de refulare a pompei, presiune de ulei creste. Totusi, e bine sa stii ca asta nu e decat o carpeala, care nu iti rezolva problemele reale de la motor. motorul merge rotund si se aude frumos, nu are bataie... cand l-am cumparat a venit cu mine si un sofer de tir(un prieten) caruia i-a placut cu se aude motorul el a observat prin austria ca incepea presiunea la ulei sa scada . Eu stiu ? Ar fi bine sa fie numai pompa de vina ... Ma intreb, cand l-ati probat, nu ati remarcat presiunea scazuta la ulei ? Nu l-ati lasat sa se incalzeasca bine ? Motorul se asculta si se probeaza cand e cald, de ex. la rece merge ceas si la cald bate de nu poti sta langa el. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members BlackWolfKN Posted September 14, 2012 Author Members Share Posted September 14, 2012 cum as putea sa vad care e problema reala? daca il duc la service oare imi face treaba buna? (am dus cotroen c4 la reprezentanta pt ca se auzea un zgomot pe la curele si nu a facut nimic ce sa dureze.... in 100km iar a inceput un suierat...) asa ca am experienta negativa cu service de reprezentanta stiu ca o pompa de ulei ar fi aprox 5000 lei... dc ar fi de la cuzineti nu stiu cat m-ar costa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nmg Posted September 14, 2012 Members Share Posted September 14, 2012 Trebuie dus la un mecanic priceput. Poate si la reprezentanta daca iti permiti dar asteapta-te sa te friga bine in buzunar. Ar trebui sa gasesti un mecanic in care sa ai incredere, ca altfel s-ar putea sa platesti si ce e bun ... In rest, nu poti afla cauza reala decat dupa ce il desfaci si verifici pe circuit, din aproape in aproape. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members BlackWolfKN Posted September 14, 2012 Author Members Share Posted September 14, 2012 Trebuie dus la un mecanic priceput. Poate si la reprezentanta daca iti permiti dar asteapta-te sa te friga bine in buzunar. Ar trebui sa gasesti un mecanic in care sa ai incredere, ca altfel s-ar putea sa platesti si ce e bun ... In rest, nu poti afla cauza reala decat dupa ce il desfaci si verifici pe circuit, din aproape in aproape. merci mult pt interes si pt lamuriri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members daniel mezdrea Posted November 1, 2013 Members Share Posted November 1, 2013 daca ai rezolvat problema cu presiunea te rog spunem si mie cum ca si eu am aceias problema si nustiu ce sa fac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.