Members Ionutzzz Postat Mai 3, 2014 Members Share Postat Mai 3, 2014 Rugaminte pentru "posibil viitori" colegi Pe scurt: Nu am lucrat niciodata ca sofer de camion deci nu am pretentia de a ma autointitula coleg de-al vostru. M-am stabilit de vreo cateva luni in UK si dupa ce am schimbat vreo cateva locuri de munca de rahat, "mi-am amintit" ca am un permis categoria BCE in buzunar. Am trimis CV-ul la mai multe companii si vreo doua ma cheama pentru o evaluare. Eu le-am spus ca nu am experienta in domeniu dar oricum, la evaluare nu vreau sa ma fac de rusine chiar de obtin sau nu job-ul. Cand am facut scoala in urma cu vreo 10 ani, am facut-o pe un MAN vechi cu care plecam, gol, cu treapta a doua de pe loc. Nu am montat niciodata o remorca. Nu am condus niciodata un camion mai nou cu 16-18 etc de viteze. Ce vreau sa intreb: Sumar si in general, daca cineva are timp si bunavointa, ar putea explica: 1- cum pornesti si pleci de pe loc cu un asemenea camion 2- cum montezi o remorca 3- ce altceva,pe scurt, ar trebui sa mai stiu pentru inceput la o evaluare Am observat reticenta si atitudinea represiva pe care unii dintre utilizatorii forumului o au pentru astfel de intrebari, asa ca nevand intentia de a deranja pe nimeni, intrebarea mea este adresata celorlalti utilizatori, care inteleg pozitia in care ma aflu si care nu s-au nascut ci au devenit soferi profesionisti . Fie ca aveti timp sa raspundeti sau nu, eu va multumesc pentru atentie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Mai 3, 2014 Members Share Postat Mai 3, 2014 cauta un coleg roman prin zona si daca il prinzi la pauza te invata mult mai multe decat se poate scrie,,ps ,,pt camion trebuie sa ai si card tahograf,atestat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Ionutzzz Postat Mai 3, 2014 Autor Members Share Postat Mai 3, 2014 Asta ar fi fost cel mai bine dar nu cunosc niciun roman sofer de camion. Card tahograf am deja iar pentru atestat ma trimit ei la curs...Cel mai probabil, daca nu o sa aflu nimic pana atunci, n-o sa ma urc la volan pana nu-mi vor explica ce si cum e cu camionul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Mai 3, 2014 Members Share Postat Mai 3, 2014 cauta in parcari soferi romani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Mai 6, 2014 Moderators Share Postat Mai 6, 2014 Ionut lipsesc elemente din povestea ta..de exemplu carnetul e englezesc sau romanesc....Cum vei lucra la ei..? Daca sunt agentii si nu sunt companii...difera mult si asta....nu vad angajare directa in staff la firme serioase...in fine....asta e secundar... Concret la ce ai intrebat tu ar veni asa... 1=majoritatea firmelor mari au camioane automate sau semiautomate,putini mai au cu cutii mecanice..si atunci tu pui D=drive[sa mergi in fata] si R [reverse=pentru mers inapoi]..N e pe neutru.. restul le face camionul cind apesi acceleratia.La semiautomate mai calci si ambreiajul..si lucreaza la fel..Pozitia schimbatorului difera de la marca la marca 2= cum ''cuplezi'' o remorca..pentru ca de montat nu ai cum sa o montezi...Daca esti la o firma serioasa atunci face un training cu tine si iti arata totul exact cum ai de facut..daca esti la vreun indian..pakistanez...etc atunci pornesti,dai Reverse...te apropii de remorca...o lasi din perne putin inainte de a intra sub ea....intri...o ridici din perne si apoi cuplezi.Ulterior pui cablurile,si aici e o ordine[prezentata pe undeva la cuplari,decuplari.Depinde si de remorca,daca e de frig...perdea...pentru ca daca e frig nu poti cupla direct..te opresti inainte cu vreun metru..ca nu ai loc sa pui cablurile altfel.Ca o paranteza..pe uk se schimba des remorcile...masinile... 3=evaluarea==pai e un interviu...se uita la actele pe care le ai,depinde mult si de perioada cind se fac angajari,uneori se cauta la greu soferi si atunci nu se uita atent la detalii..ttebuie sa stii sa te prezinti tu..apoi depinde de agentie..mai mica..mai mare...am zis...ai multe lacune in poveste... Cit despre cpc...da ..te trimit ei..dar platesti tu...si acolo faci legislatie doar... Nu te speria..am vazut englezi care se chinuiau cite o juma de ora sa bage la o rampa...asa ca nu te speria de asta.. Sper ca am reusit sa iti ridic putin din nedumerirea ta...sa stii cum sa te prezinti si ce sa faci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Ionutzzz Postat Mai 7, 2014 Autor Members Share Postat Mai 7, 2014 Permisul l-am schimbat in unul UK acum juma de an, am solicitat un Card Tahograf si il am si pe ala de vreo luna. La CPC m-am inscris singur dar m-au tot amanat pe motiv ca nu s-au adunat destui cursanti si pana nu l-am inceput. Una din firmele astea e tnt cealalta e vreo firma de distrubutie locala. Tnt-ul ar fi cea mai serioasa dar s-ar putea sa-mi fi dat cu flit pana la urma ca mi-au spus ca ma suna saptamana asta si nu m-au mai sunat. La cealalta trebuie sa ma duc maine dimineata la zece si nu e chiar atat de serioasa dar pentru mine e bine, macar pentru o vreme, sa mai prind ceva experienta. Nu e chiar atat de serioasa pentru ca de-ar fi sa ma "angajeze" m-ar plati cu 8 si ceva pe ora respectiv 9 si ceva in weeckend din care trebuie sa-mi platesc singur taxele adica o sa lucrez ca self employed. Oricum ar fi mersi pentru raspunsuri. Nu stiu daca m-am dumerit prea tare dar cred ca am mai prins curaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Mai 7, 2014 Moderators Share Postat Mai 7, 2014 bun,incepem sa ne lamurim..atunci daca ai actele englezesti poti incepe munca ca selfemployed,vezi ca iti va trebui si counterpart...pe urma cred ca e posibil ca eu sa fi comis vreo eroare si tu de fapt vei lucra pe un camion..nu pe un tir. Acum...trebuie sa gasesti o agentie buna,prin ea vei avea de munca...din astea mari vezi ca e ADR,Millestone..intinse cam peste tot......mai sunt si altele dar cred ca astea sunt cele mai intinse...incearca si vezi ce iese...retine..cum te prezinti tu e cartea ta de vizita..asa ca bafta si spor la treaba.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Ionutzzz Postat Mai 8, 2014 Autor Members Share Postat Mai 8, 2014 Probabil asa o sa fac. O sa incerc cu agentiile pentru inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Mai 8, 2014 Moderators Share Postat Mai 8, 2014 pai in uk ca sofer foarte rar gasesti sa lucrezi direct la o firma mare,buna....la ele se lucreaza numai prin agentii...90%din soferii unei companii sunt veniti din agentii, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Ionutzzz Postat Mai 8, 2014 Autor Members Share Postat Mai 8, 2014 S-ar parea ca ai dreptate, greu gasesti la o firma buna mai ales fara experienta in UK. Am fost astazi la interviul ala despre care ziceam..... cum m-am dus asa am venit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Mai 10, 2014 Moderators Share Postat Mai 10, 2014 Cauta o agentie,incearca prin ea,reusesti mult mai rapid,incepe pe duba,camion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Spetsnaz Postat Septembrie 11, 2014 Members Share Postat Septembrie 11, 2014 Ma aflu intro situatie similara, numai ca mi sa zis ca (data plecarii mi se faciliteaza in aceeasi zi cand merg sa dau proba la firma), am intrebat cum e proba, una alta stiind ca nu am pic de experienta si mi-au zis ca nu am de ce sa imi fac griji pt ca va fi usoara ca sa vada ca stiu sa conduc un camion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 11, 2014 Moderators Share Postat Septembrie 11, 2014 proba consta de fapt intr-un test scris cu ceva intrebari despre program conducere,timpi,indicatoare,etc..apoi o testare de conducere efectiva pe un tip de camion[tir]...acum depinde de fiecare firma in parte..poti gasi una unde se da ceva usor sau poti gasi alta unde se dau teste mai grele,exigentele la fel...depinde de noroc acum.. ps. Inca odata...renunta sa mai scrii prescurtat,iti voi sterge comentariile si le vei rescrie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Spetsnaz Postat Septembrie 11, 2014 Members Share Postat Septembrie 11, 2014 Am inteles, dar te rog ca sa fiu mai linistit in sufletul meu directoarea zicea ca proba va fi usoara la ce ma pot astepta? Colegu care vine cu mine imi arata eventual cum se face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 11, 2014 Moderators Share Postat Septembrie 11, 2014 o proba de conducere,cuplare..decuplare,mers inainte inapoi,parcare probabil...depinde...orice nelamurire intreaba...cel care merge cu tine e examinatorul nu amicul tau...asta nu inseamna ca el e ''lupul'' insa..nu trebuie sa tremuri..faci corect totul si gata....te aproprii..verifici ulei,apa,semnale,cauciucuri,etc.Uita-te atent la comenzi si la bord....daca e un model pe care nu l-ai condus poti spune asta ca cel care te examineaza sa stie...va intelege de ce nu gasesti rapid o comanda sau te incurci la ceva...ai dat doar examen...stii cum e..asa ca succes..lasa morcovii acasa.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.