Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Ce se intampla la un Interviu/Evaluare?


Postări Recomandate

  • Members

Rugaminte pentru "posibil viitori" colegi

Pe scurt: Nu am lucrat niciodata ca sofer de camion deci nu am pretentia de a ma autointitula coleg de-al vostru.

M-am stabilit de vreo cateva luni in UK si dupa ce am schimbat vreo cateva locuri de munca de rahat, "mi-am amintit" ca am un permis categoria BCE in buzunar.

Am trimis CV-ul la mai multe companii si vreo doua ma cheama pentru o evaluare. Eu le-am spus ca nu am experienta in domeniu dar oricum, la evaluare nu vreau sa ma fac de rusine chiar de obtin sau nu job-ul.

Cand am facut scoala in urma cu vreo 10 ani, am facut-o pe un MAN vechi cu care plecam, gol, cu treapta a doua de pe loc. Nu am montat niciodata o remorca. Nu am condus niciodata un camion mai nou cu 16-18 etc de viteze.

Ce vreau sa intreb: Sumar si in general, daca cineva are timp si bunavointa, ar putea explica:

1- cum pornesti si pleci de pe loc cu un asemenea camion

2- cum montezi o remorca

3- ce altceva,pe scurt, ar trebui sa mai stiu pentru inceput la o evaluare

Am observat reticenta si atitudinea represiva pe care unii dintre utilizatorii forumului o au pentru astfel de intrebari, asa ca nevand intentia de a deranja pe nimeni, intrebarea mea este adresata celorlalti utilizatori, care inteleg pozitia in care ma aflu si care nu s-au nascut ci au devenit soferi profesionisti .

Fie ca aveti timp sa raspundeti sau nu, eu va multumesc pentru atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta ar fi fost cel mai bine dar nu cunosc niciun roman sofer de camion. Card tahograf am deja iar pentru atestat ma trimit ei la curs...Cel mai probabil, daca nu o sa aflu nimic pana atunci, n-o sa ma urc la volan pana nu-mi vor explica ce si cum e cu camionul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ionut lipsesc elemente din povestea ta..de exemplu carnetul e englezesc sau romanesc....Cum vei lucra la ei..? Daca sunt agentii si nu sunt companii...difera mult si asta....nu vad angajare directa in staff la firme serioase...in fine....asta e secundar... Concret la ce ai intrebat tu ar veni asa...

1=majoritatea firmelor mari au camioane automate sau semiautomate,putini mai au cu cutii mecanice..si atunci tu pui D=drive[sa mergi in fata] si R [reverse=pentru mers inapoi]..N e pe neutru.. restul le face camionul cind apesi acceleratia.La semiautomate mai calci si ambreiajul..si lucreaza la fel..Pozitia schimbatorului difera de la marca la marca

2= cum ''cuplezi'' o remorca..pentru ca de montat nu ai cum sa o montezi...Daca esti la o firma serioasa atunci face un training cu tine si iti arata totul exact cum ai de facut..daca esti la vreun indian..pakistanez...etc atunci pornesti,dai Reverse...te apropii de remorca...o lasi din perne putin inainte de a intra sub ea....intri...o ridici din perne si apoi cuplezi.Ulterior pui cablurile,si aici e o ordine[prezentata pe undeva la cuplari,decuplari.Depinde si de remorca,daca e de frig...perdea...pentru ca daca e frig nu poti cupla direct..te opresti inainte cu vreun metru..ca nu ai loc sa pui cablurile altfel.Ca o paranteza..pe uk se schimba des remorcile...masinile...

3=evaluarea==pai e un interviu...se uita la actele pe care le ai,depinde mult si de perioada cind se fac angajari,uneori se cauta la greu soferi si atunci nu se uita atent la detalii..ttebuie sa stii sa te prezinti tu..apoi depinde de agentie..mai mica..mai mare...am zis...ai multe lacune in poveste...

Cit despre cpc...da ..te trimit ei..dar platesti tu...si acolo faci legislatie doar...

Nu te speria..am vazut englezi care se chinuiau cite o juma de ora sa bage la o rampa...asa ca nu te speria de asta..

Sper ca am reusit sa iti ridic putin din nedumerirea ta...sa stii cum sa te prezinti si ce sa faci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Permisul l-am schimbat in unul UK acum juma de an, am solicitat un Card Tahograf si il am si pe ala de vreo luna.

La CPC m-am inscris singur dar m-au tot amanat pe motiv ca nu s-au adunat destui cursanti si pana nu l-am inceput. Una din firmele astea e tnt cealalta e vreo firma de distrubutie locala. Tnt-ul ar fi cea mai serioasa dar s-ar putea sa-mi fi dat cu flit pana la urma ca mi-au spus ca ma suna saptamana asta si nu m-au mai sunat. La cealalta trebuie sa ma duc maine dimineata la zece si nu e chiar atat de serioasa dar pentru mine e bine, macar pentru o vreme, sa mai prind ceva experienta.

Nu e chiar atat de serioasa pentru ca de-ar fi sa ma "angajeze" m-ar plati cu 8 si ceva pe ora respectiv 9 si ceva in weeckend din care trebuie sa-mi platesc singur taxele adica o sa lucrez ca self employed.

Oricum ar fi mersi pentru raspunsuri. Nu stiu daca m-am dumerit prea tare dar cred ca am mai prins curaj. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

bun,incepem sa ne lamurim..atunci daca ai actele englezesti poti incepe munca ca selfemployed,vezi ca iti va trebui si counterpart...pe urma cred ca e posibil ca eu sa fi comis vreo eroare si tu de fapt vei lucra pe un camion..nu pe un tir.

Acum...trebuie sa gasesti o agentie buna,prin ea vei avea de munca...din astea mari vezi ca e ADR,Millestone..intinse cam peste tot......mai sunt si altele dar cred ca astea sunt cele mai intinse...incearca si vezi ce iese...retine..cum te prezinti tu e cartea ta de vizita..asa ca bafta si spor la treaba..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

Ma aflu intro situatie similara, numai ca mi sa zis ca (data plecarii mi se faciliteaza in aceeasi zi cand merg sa dau proba la firma), am intrebat cum e proba, una alta stiind ca nu am pic de experienta si mi-au zis ca nu am de ce sa imi fac griji pt ca va fi usoara ca sa vada ca stiu sa conduc un camion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

proba consta de fapt intr-un test scris cu ceva intrebari despre program conducere,timpi,indicatoare,etc..apoi o testare de conducere efectiva pe un tip de camion[tir]...acum depinde de fiecare firma in parte..poti gasi una unde se da ceva usor sau poti gasi alta unde se dau teste mai grele,exigentele la fel...depinde de noroc acum..

ps.

Inca odata...renunta sa mai scrii prescurtat,iti voi sterge comentariile si le vei rescrie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

o proba de conducere,cuplare..decuplare,mers inainte inapoi,parcare probabil...depinde...orice nelamurire intreaba...cel care merge cu tine e examinatorul nu amicul tau...asta nu inseamna ca el e ''lupul'' insa..nu trebuie sa tremuri..faci corect totul si gata....te aproprii..verifici ulei,apa,semnale,cauciucuri,etc.Uita-te atent la comenzi si la bord....daca e un model pe care nu l-ai condus poti spune asta ca cel care te examineaza sa stie...va intelege de ce nu gasesti rapid o comanda sau te incurci la ceva...ai dat doar examen...stii cum e..asa ca succes..lasa morcovii acasa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.