Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

eu cum calculez?


Postări Recomandate

  • Members

Salutare dragi colegi am o dilema care imi da batai de cap.

Lucrez pe o masina de distributie pe diagrama si va intreb cum ar trebui sa-mi calculez timpul in conditiile in care timpul de conducere cumulat nu depaseste 4-5 ore . :-s dar ziua de munca e undeva la 9 ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
timpul de conducere cumulat nu depaseste 4-5 ore

După 4 ore și 30 de minute de condus, cumulate, faci o pauză de 45 de minute. În rest nu ai nici o altă grijă.

P.S. La distribuție se practică intercalatul celor 45 de minute de pauză în timpul unei descărcări (adică tahograful stă pe ''pat'' iar în realitate tu descarci). Îți recomand să eviți această metodă, este atât ilegală cât și potențial periculoasă/păguboasă (în cazul unui nefericit accident de muncă, asigurarea o să-ți dea cel mult o bătaie prietenească pe umăr).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

pai astea 4:30h de conducere cumulate sunt zile cand le fac in 8-9 ore de munca. Pauza pana acum o luam fractionata 15 cu 30 dupa 2:30h de la inceputul zilei de munca si de asta eram tot la limita cu timpul :) ca ziua mea de munca e undeva la 9- 10-11 ore din care nu conduc nici 5 ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Eu tot nu inteleg, care e problema? Ca iei prea multe pauze? Intr-un program nu trebuie sa depasesti mai mult de 9 ore (sau 10, daca vrei) de condus. Ca faci mai multe pauze.. chiar nu e nicio problema. Dar dupa 4.30 ore de condus neaparat iei 30 min de pauza (daca in cele 4.30 ore ai mai luat un minim 15 min).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Eu tot nu inteleg, care e problema? Ca iei prea multe pauze? Intr-un program nu trebuie sa depasesti mai mult de 9 ore (sau 10, daca vrei) de condus. Ca faci mai multe pauze.. chiar nu e nicio problema. Dar dupa 4.30 ore de condus neaparat iei 30 min de pauza (daca in cele 4.30 ore ai mai luat un minim 15 min).

Lucrez ca sofer pe o masina de peste 3,5t la o firma de distrubutie:) Deci efectiv eu conduc pe la magazine unde descarc marfa :) La magazine stationez destul de mult dupa care merg la alt magazin si tot asa... Daca imi calculez cat conduc nu depasesc 5 ore pe zi. Conduc 20 minute stau 10, mai cunduc 40 minute mai stau 10 si tot asa.. deci eu n-am efectiv 4:30h de condus continuu :)eu zilnic conduc maxim 6 ore :) desii muncesc cate 9-10 :) acum intelegi ? Eu cum imi calculez cand sa-mi fac pauza in conditiile in care am opriri dese :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
timpul de conducere cumulat nu depaseste 4-5 ore

După 4 ore și 30 de minute de condus, cumulate, faci o pauză de 45 de minute. În rest nu ai nici o altă grijă.

Consider ca acesta este un raspuns care nu mai lasa loc de interpretari/alte intrebari!

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Domnule Mario,sa inteleg ca notele de orientare sunt utile doar in cazul tahografului digital?Cei care conduc masini dotate cu tahograf analog ce facem cu ei?Sau ei respecta alta legislatie?

,,În scopul stimulării unei adoptări rapide a tahografului digital, garantându-se condiţii egale

conducătorilor – indiferent de instrumentul de înregistrare utilizat – agenţiile naţionale de control

trebuie să aplice o toleranţă în cursul acestei perioade de tranziţie. Această toleranţă tranzitorie trebuie

aplicată vehiculelor implicate în activităţi care presupun opriri frecvente sau repetate şi care sunt

echipate cu tahograf digital."

În scopul aplicării acestei toleranţe, agenţii de control trebuie să acţioneze în funcţie de

situaţie şi să utilizeze elementele de care dispun la momentul respectiv (precum dovezi

verificabile conform cărora conducătorul auto a efectuat opriri frecvente sau repetate) şi

trebuie să verifice ca interpretarea acestora să nu contravină aplicării corespunzătoare a

normelor privind timpul de conducere aplicabile conducătorilor auto şi, în consecinţă, să nu

compromită siguranţa rutieră.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Domnule Mario,sa inteleg ca notele de orientare sunt utile doar in cazul tahografului digital?Cei care conduc masini dotate cu tahograf analog ce facem cu ei?Sau ei respecta alta legislatie?

,,În scopul stimulării unei adoptări rapide a tahografului digital, garantându-se condiţii egale

conducătorilor – indiferent de instrumentul de înregistrare utilizat – agenţiile naţionale de control

trebuie să aplice o toleranţă în cursul acestei perioade de tranziţie. Această toleranţă tranzitorie trebuie

aplicată vehiculelor implicate în activităţi care presupun opriri frecvente sau repetate şi care sunt

echipate cu tahograf digital."

legea e la fel ,aici e o mica diferenta de procedeu intre digital si analog si înregistrarea propriu zisa oferita de aparate .

citez : Această toleranţă tranzitorie trebuie

aplicată vehiculelor implicate în activităţi care presupun opriri frecvente sau repetate şi care sunt

echipate cu tahograf digital .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si ne spuneti care sunt aceste diferente domnule Mario?Si eu citez din aceiasi nota de orientare:,,• În scopul aplicării acestei toleranţe, agenţii de control trebuie să acţioneze în funcţie de

situaţie şi să utilizeze elementele de care dispun la momentul respectiv (precum dovezi

verificabile conform cărora conducătorul auto a efectuat opriri frecvente sau repetate) şi

trebuie să verifice ca interpretarea acestora să nu contravină aplicării corespunzătoare a

normelor privind timpul de conducere aplicabile conducătorilor auto şi, în consecinţă, să nu

compromită siguranţa rutieră."

Alfel,daca explicatiile nu sunt complete oamenii sunt informati eronat.Si nu cred ca nota a fost tradusa gresit si nici eu nu am lipsit de la orele de instruire profesionala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

LEGISLAŢIE SOCIALĂ ÎN DOMENIUL TRANSPORTULUI RUTIER Regulamentul (CE) nr. 561/2006, Directiva 2006/22/CE, Regulamentul (CEE) nr. 3821/85

NOTA DE ORIENTARE NR. 4

OBIECT: Înregistrarea duratei de conducere cu ajutorul tahografelor digitale în cazul în care conducătorii auto efectuează activităţi care implică opriri frecvente sau repetate Articolul 1 din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 privind Regulamentul (CE) nr. 1360/2002 (anexa 1B

) Abordări care urmează a fi adoptate: Întrucât înregistrările efectuate de tahografele digitale sunt mai precise decât cele ale tahografelor analogice, conducătorii auto implicaţi în activităţi care presupun opriri frecvente sau repetate constată că durata de conducere a vehiculului înregistrată de un tahograf digital este superioară celei înregistrate de un tahograf analog. Această situaţie este temporară şi ar putea afecta, în principal, activităţile de transport local. Aceasta nu va dura decât în perioada de tranziţie de coexistenţă a tahografelor analogice şi a celor digitale. În scopul stimulării unei adoptări rapide a tahografului digital, garantându-se condiţii egale conducătorilor – indiferent de instrumentul de înregistrare utilizat – agenţiile naţionale de control trebuie să aplice o toleranţă în cursul acestei perioade de tranziţie. Această toleranţă tranzitorie trebuie aplicată vehiculelor implicate în activităţi care presupun opriri frecvente sau repetate şi care sunt echipate cu tahograf digital. Cu toate acestea, în orice moment, agenţii de control trebuie să manifeste discreţie profesională. Mai mult decât atât, ori de câte ori un conducător auto se află la volanul vehiculului şi este implicat într-o activitate de transport reglementată de domeniul de aplicare al regulamentului, se consideră că acesta conduce un vehicul, indiferent de situaţie (de exemplu, în cazul în care conducătorul este implicat întrun ambuteiaj sau este oprit la semafor). Prin urmare: • Statele membre îşi informează agenţii de control cu privire la posibilitatea de a aplica, în cazul verificării datelor înregistrate de tahograful digital, o toleranţă de maximum 15 minute la o durată de conducere de patru ore şi jumătate (4,5) pentru vehiculele care efectuează activităţi care implică opriri frecvente sau repetate, cu condiţia ca aceste situaţii să poată fi susţinute cu dovezi. Această toleranţă poate fi aplicată, de exemplu, sub forma unei deduceri de un minut pentru fiecare perioadă de conducere continuă, cu un maximum de 15 minute pentru fiecare perioadă de conducere continuă de patru ore şi jumătate (4,5). • În scopul aplicării acestei toleranţe, agenţii de control trebuie să acţioneze în funcţie de situaţie şi să utilizeze elementele de care dispun la momentul respectiv (precum dovezi verificabile conform cărora conducătorul auto a efectuat opriri frecvente sau repetate) şi trebuie să verifice ca interpretarea acestora să nu contravină aplicării corespunzătoare a normelor privind timpul de conducere aplicabile conducătorilor auto şi, în consecinţă, să nu compromită siguranţa rutieră. • Statele membre pot utiliza un program de analiză configurat pentru integrarea unei perioade de toleranţă în calcularea duratei de conducere, dar trebuie să conştientizeze faptul că acest lucru poate genera o serie de probleme de justificare ulterioare. Indiferent de situaţie, toleranţa nu trebuie să depăşească 15 minute pentru o perioadă de conducere continuă de patru ore şi jumătate (4,5). • Toleranţa nu ar trebui aplicată în mod discriminatoriu sau în detrimentul conducătorilor auto locali sau străini şi ar trebui aplicată numai activităţilor care implică opriri frecvente sau repetate

Cum poti observa la obiectul notei vei observa ca se precizează durata conducere înregistrată cu ajutorul tahografelor digitale pentru cei care efectuează opriri si porniri dese . De unde reiese aceasta toleranta ? De la primele modele de tahografe digitale , care precum stim fac o rotunjire la minutul plin chiar daca tu in acel moment ai oprit la primele 5 secunde din minut , el pune in contorul duratei de conducere minutul plin care in cazul celor cu opriri foarte dese se pot pierde foarte multe minute , când tu practic nu ai condus acest timp si care te poate afecta in timpul muncii , prin distributie se face mult urban , semafoare , ambuteiaje ,manevre dese etc etc . Ai sus exemplul de toleranta , prin reducere a cate un minut din bucatile care alcătuiesc perioada de conducere , pana la maxim a 15 minute ( a 15 bucati conducere ) la fiecare perioada de conducere de conducere . Prin asta in caz de nevoie se poate ajunge la 4.45 h condus înregistrat din care efectiv va fi considerat 4.30 h . ATENTIE , ASTA LA ACTIVITATILE DE TRANSPORT CARE IMPLICA OPRIRI DESE .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Va intreb si pe dumneavoastra ceia ce i-am intrebat si pe cei de la Ministerul Transporturilor,respectiv ARR;Stiind ca foarte multe firme din Romania si nu numai,folosesc pentru distribuirea marfurilor,masini mai vechi care sunt dotate cu aparate tahograf din primele generatii,cum se poate folosi un sofer de legislatie?

Raspunsul a fost clar:Prevederile Notei de orientare 4.Dar probabil dumneavoastra cunoasteti alte prevederi legale pe care refuzati sa le dezvaluiti aici si pe care noi care predam cursuri de legislatie rutiera nu le cunoastem sau nu le-am citit.In cazul acesta imi cer scuze pentru ignoranta mea si a multor colegi care facem acest lucru.Adica,predam Legislatie Rutiera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

nu se intelege propria limba nationala ? ??? ???

,, OBIECT: Înregistrarea duratei de conducere cu ajutorul tahografelor digitale în cazul în care conducătorii auto efectuează activităţi care implică opriri frecvente sau repetate Articolul 1 din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 privind Regulamentul (CE) nr. 1360/2002 (anexa 1B ) ,,

,, Această toleranţă tranzitorie trebuie aplicată vehiculelor implicate în activităţi care presupun opriri frecvente sau repetate şi care sunt echipate cu tahograf digital. ,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Domnule Mario,am aflat de acest forum din discutiile avute cu soferii care obtin Certificatele de Atestare Profesionala in cadrul scolii de soferi cu care colaborez.Din pacate,trebuie sa le dau dreptate.Unele informatii puse de dumneavoastra aici sunt eronate.Cu tot respectul,va intreb inca o data:Carei prevederi legale se suppun soferii care fac distributie si care au opriri multiple?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Va rog atentie , toate categoriile de soferi in toate domeniile se supun regulamentului 561 / 2006 si 3821 / 85 plus directive , dar .... In cazul celor care fac distributie / opriri si porniri dese si care lucreaza pe camioane echipate cu tahograf digital se supun notei 4 si au aceasta mica toleranta pentru durata de conducere , atat perioada conducere , o mica diferente de procedeu am explicat mai sus . Cei care lucreaza cu tahografe mecanice , analogice in distributie cat si cei cu mecanice , analogice si digital in afara distributiei nu se supun tolerantei .

Care afirmatii sunt eronate ? Ca sa nu incep eu ca pregatiti de tot rasul soferii pentru atestarea profesional , se vede din intrebarile care le pun .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si cei care conduc masini dotate cu tahografe din primele generatii,ce fac domnule Mario?Carei legi se supun?Este o lege speciala pentru ei?Cat priveste nivelul de pregatire al soferilor pregatiti de unii dintre noi,cred ca este subapreciat.Dar,depinde aceasta pregatire si de prezenta omului la cursuri si de capacitatea de a acumula anumite cunostinte.Stiti ca sunt soferi care vin doar 1 -2 ore la pregatire si apoi au pretentia sa treaca examenul?Daca unii dintre ei reusesc sa aranjeze cu examinatorii ceva,nu este vina mea.Eu nu aranjez asemenea treburi murdare,din anumite considerente pe care nu le expun aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Va intreb si pe dumneavoastra ceia ce i-am intrebat si pe cei de la Ministerul Transporturilor,respectiv ARR;Stiind ca foarte multe firme din Romania si nu numai,folosesc pentru distribuirea marfurilor,masini mai vechi care sunt dotate cu aparate tahograf din primele generatii,cum se poate folosi un sofer de legislatie?

Raspunsul a fost clar:Prevederile Notei de orientare 4.Dar probabil dumneavoastra cunoasteti alte prevederi legale pe care refuzati sa le dezvaluiti aici si pe care noi care predam cursuri de legislatie rutiera nu le cunoastem sau nu le-am citit.In cazul acesta imi cer scuze pentru ignoranta mea si a multor colegi care facem acest lucru.Adica,predam Legislatie Rutiera.

noi vorbim aici despre legislatie europeana in domeniul transportului rutier (nu "legislatie rutiera")

raspunsul la intrebarea d-vs este in aceasta nota 4 de orientare, ce este asa greu de inteles ?

se specifica clar acolo :

"În scopul stimulării unei adoptări rapide a tahografului digital, garantându-se condiţii egale

conducătorilor – indiferent de instrumentul de înregistrare utilizat – agenţiile naţionale de control

trebuie să aplice o toleranţă în cursul acestei perioade de tranziţie. Această toleranţă tranzitorie trebuie

aplicată vehiculelor implicate în activităţi care presupun opriri frecvente sau repetate şi care sunt

echipate cu tahograf digital."

si scuze pentru ignoranta d-vs ar trebui sa va cereti fata de soferii care se presupune ca pentru banii platiti ar trebui sa invete ceva folositor in aceast domeniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu nu m-am referit la legislatie rutiera.M-am referit strict la nota de orientare 4.Insa dumneavoastra intelegeti ca si altii,doar ce vreti dumneavoastra.Se intelege de ce colegul Paul s-a retras.Din pacate pentru unii dintre soferi.este foarte greu de inteles spiritul unei prevederi legale.Sau mai sigur,pentru ca nu aveti raspunsul la o intrebare simpla,complicati treburile.Repet intrebarea:Ce fac cei care conduc,camioane dotate cu tahografe din primele generatii.Nu mai fac distributie?Nu mai duc incarcatura la destinatie in timp util din cauza unei intelegeri gresite a notei respective?Sau in Reg561 exista prevederi speciale pentru ei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

domnule Nero, dupa cate se vede nu intelegeti limba romana !

NOTA DE ORIENTARE NR. 4

Obiect: Înregistrarea duratei de conducere cu ajutorul tahografelor digitale în cazul în care

conducătorii auto efectuează activităţi care implică opriri frecvente sau repetate

si mie imi zice-ti ca inteleg ce vreau , si ca nu cunosc legislatie ?

cine si ce nu intelege ce scrie aici ?

si daca vreti sa discutam despre legislatie, si eu si mario va stam la dispozitie oricand, dar sa nu veniti cu povesti aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Si cei care conduc masini dotate cu tahografe din primele generatii,ce fac domnule Mario?Carei legi se supun?Este o lege speciala pentru ei?Cat priveste nivelul de pregatire al soferilor pregatiti de unii dintre noi,cred ca este subapreciat.Dar,depinde aceasta pregatire si de prezenta omului la cursuri si de capacitatea de a acumula anumite cunostinte.Stiti ca sunt soferi care vin doar 1 -2 ore la pregatire si apoi au pretentia sa treaca examenul?Daca unii dintre ei reusesc sa aranjeze cu examinatorii ceva,nu este vina mea.Eu nu aranjez asemenea treburi murdare,din anumite considerente pe care nu le expun aici.

Cu tot respectul , e a a4a oara cand spun , crea ce ma face sa cred ca ori nu stiti si intelegeti legislatia ori nu dati atentia necesara subiectului . Legea este la fel pentru toti , prin 561 / 2006 si 3821 / 85 cat mai e in perioada tranzitorie pana a fi scos de 165 / 2014 , plus directivele in vigoare única diferenta este la perioada de conducere pentru un sofer care utilizeaza un tahograf digital in distributie / opriri si porniri dese si care are aceasta toleranta intre perioada de conducere inregistrata si cea efectiva ( am explicat de ce ) . Repet , aceasi legislatie pentru toti , doar cei tahografe digitale in distributie au o mica diferenta / toleranta de procedeu pentru a determina perioada de conducere . Punct !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Nero, probabil că în mintea ta ''tahograf din prima generație'' și ''tahograf digital din prima generație'' e același lucru. Sau citești pe sărite și nu reușești să înțelegi (adică să procesezi corect informația).

Mario îți desenează clar:

Cum poti observa la obiectul notei vei observa ca se precizează durata conducere înregistrată cu ajutorul tahografelor digitale pentru cei care efectuează opriri si porniri dese

și tu continui să întrebi:

Ce fac cei care conduc,camioane dotate cu tahografe din primele generatii.

Helăăău... vorbim de obiecte diferite aici.

Răspunsul la întrebarea ta este simplu: NIMIC. Ei vor lucra strict în limitele 561 fără să țină cont de nici o notă de orientare de nici un fel. Acei șoferi nu beneficiază de nici o rotunjire (care nu este acordată direct prin lege, reține) din cauza faptului că rotunjirea se aplică DOAR la taho digital.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.