Jump to content

Salariul minim obligatoriu poate reduce evaziunea fiscala din sectorul transport din Romania


Gongy

Recommended Posts

  • Administrators

Articol preluat din Infotrucker

În cadrul Conferinței Interanaționale pe Transport, comisarul european Violeta Bulc a declarat că susține impunerea salariului minim pentru toți șoferii profesioniști din spațiul comunitar.

Momentan, totul stă într-o declarație făcută de comisarul european pe transport, dar care dar de anul acesta ar putea deveni o acțiune concretă a Comisiei împotriva dumpingului social în transportul rutier, profitând de „Pachetul de drum”, care va fi prezentat chiar înainte de sfârșitul anului 2016.

 

Prin urmare, pachetul de reglementare în sectorul de trnasport rutier ar putea conține norme specifice împotriva dumpingului social, acceptând faptul că unele țări, precum Germania și Franța, au pus deja în aplicare într-un mod autonom, impunerea unui salariu minim pentru conducătorii auto comunitari.

Aceste reglementări sunt valabile mai ales pentru cei care fac cabotaj și își detașează șoferii pentru o lungă perioadă de timp în străinătate.

Plecand de la propunerea impunerii unui salariu minim obligatoriu pentru soferii profesionisti la nivelul Uniunii Europene venita din Italia, ne-am gandit ca este momentul sa ne exprimam punctul de vedere cu privire la un aspect ce a tinut capul de afis la sfarstiul anului trecut, impozitarea diurnelor soferilor profesionisti cu scopul de a reduce evaziunea fiscala din sectorul transportului din Romania. Aparent cele doua subiecte nu au nicio legatura, insa, in esenta lucrurile vizeaza acelasi aspect, cel economic.

 

Dupa cum stiti, propunerea de impozitare a diurnelor soferilor profesionisti a venit din partea ANAF, care, in cadrul unui program pilot a efectuat controale la mai multe companii de transport, perturband activitatea acestora. Mai mult, ANAF dorea ca aceata impozitare sa fie facuta retroactiv, pe ultimii trei ani, ceea ce ar inseamna falimentul intregului sector de transport. Si nu disparitia companiilor de transport ar fi o problema cat numarul mare de someri rezultat. Intr-un final lucrurile s-au calmat dupa ce ANAF, a suspendat controalele pe aceasta tema, pentru a putea face o analiza.Statul roman, in goana sa nebuna si continua de a aduna bani la buget a „mirosit”, lucru ce este evident de mai mult timp, ca prin acordarea diurnelor catre soferi, o mare parte din firmele de transport „sifoneaza” bani, fentand astfel plata taxelor catre stat. Evidentele in aceste cazuri merg pana intr-acolo incat, orice patron de transport cu 5 camioane, isi permite luxul unei masini personale de peste 50.000 de euro in conditiile in care acesta se plange continuu ca este greu. Pai daca este greu, mergem cu Loganul, nu cu
Mertzanul.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.