Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Problema tahograf ?citire program de echipaj


Sebastian26

Recommended Posts

  • Members

Bună seara. Am o problemă cu care nimeni nu s-a mai întâlnit până acum și nu știe ce să mi spună. Lucrez pe camion cu cu un coleg în echipaj și când am schimbat cardurile, tahograful îmi arăta că eu mai am 3 ore și 30 minute până la repausul zilnic de minim 9 ore , deși mersesem numai 5 ore toată ziua, și, surpriza, când am dat la informații îmi vedea acele 3h 30 ca mai sunt tot programul de amplitudine[ probabil ziua de munca sau durata activitatilor zilnice].. Când am băgat cardul colegului în slotul unu, surpriza, lui îi mai vedea 6 ore de amplitudine, cât ar fi trebuit să avem normal la 21 de ore. Deci practic când cardul meu e în slotul unu, deși suntem în echipaj îmi vede programul de single, de 15 ore. S a mai întâlnit cineva cu această problema? Noi am mai pățit acum 2 luni, dar ne am schimbat cardurile cu unele noi și problema s a rezolvat, până acum.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Salut.

Model de tahograf?

CUM schimbați cardurile (ce selecții faceți în meniu)? Descrie exact ce butoane apeși și ce selectezi în meniu atunci când schimbi cardurile.

Cum marcați trecerile de frontieră? La fel, descrie ce butoane apeși și ce selectezi în meniu atunci când faci operația asta.

Tare îmi e că apeși butoane la nimereală, sau ”după ureche” (că așa te-a învățat nu știu cine) și în realitate nu înțelegi cum funcționează sistemul de înregistrări al tahografului.

P.S. ”program de amplitudine” și ”pauza de 9 ore” sunt sintagme de parcare, deci fă un efort și exprimă-te corect. Vorbim de ”durata activităților zilnice” și ”repaus zilnic redus”.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 19 minute, cri5tian a spus:

Salut.

Model de tahograf?

CUM schimbați cardurile (ce selecții faceți în meniu)? Descrie exact ce butoane apeși și ce selectezi în meniu atunci când schimbi cardurile.

Cum marcați trecerile de frontieră? La fel, descrie ce butoane apeși și ce selectezi în meniu atunci când faci operația asta.

Tare îmi e că apeși butoane la nimereală, sau ”după ureche” (că așa te-a învățat nu știu cine) și în realitate nu înțelegi cum funcționează sistemul de înregistrări al tahografului.

P.S. ”program de amplitudine” și ”pauza de 9 ore” sunt sintagme de parcare, deci fă un efort și exprimă-te corect. Vorbim de ”durata activităților zilnice” și ”repaus zilnic redus”.

Model de tahograf: Stonebridge Exact Duo 2. Schimbările  de card le facem pe simbolul pat. Trecerile de granița  le înregistrăm pe simbolul pat.  Scuze dacă  nu ma exprim corect, sunt începător. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Orice manipulare a tahografului se face sub simbol ”alte activități” (simbolul ”pat” se folosește pentru înregistrarea unei pauze sau a unui repaus).

Când intenționezi să scoți cardul (atunci când le schimbați), aparatul te întreabă dacă dorești să înregistrezi sfârșitul activităților zilnice. Folosești săgeata ”back” ca să NU confirmi sfârșitul activităților, iar ulterior, la reintroducerea cardului, dacă aparatul îți cere, completezi minutele lipsă cu ”alte activități” (eventual verifici în meniu ce a înregistrat aparatul, dacă nu-ți solicită completarea).

La fel și în cazul înregistrării trecerii de frontieră: ”alte activități” > ”țară început” > ”[simbol țară]” > ”OK”.

Când începeți activitățile zilnice, la fel. Primul pas este să schimbați activitatea selectată (adică de la ”pat”, la ”alte activități”, urmată imediat de marcatul începerii activităților zilnice ”țară început”. Faci(eți) inspecția necesară și abia apoi porniți la drum. Când terminați, pașii sunt: ”alte activități” > ”țară sfârșit” > ”[simbol țară]” > ”OK” > ”pat”.

Aparatul ăla trebuie să înțeleagă și el câți sunteți în cabină și ce Dumnezeu faceți acolo. Să știe când începe ziua de muncă și când se termină, când dormiți și când munciți. Că altfel... de unde vrei calcule corecte?!

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 6 minute, cri5tian a spus:

Orice manipulare a tahografului se face sub simbol ”alte activități” (simbolul ”pat” se folosește pentru înregistrarea unei pauze sau a unui repaus).

Când intenționezi să scoți cardul (atunci când le schimbați), aparatul te întreabă dacă dorești să înregistrezi sfârșitul activităților zilnice. Folosești săgeata ”back” ca să NU confirmi sfârșitul activităților, iar ulterior, la reintroducerea cardului, dacă aparatul îți cere, completezi minutele lipsă cu ”alte activități” (eventual verifici în meniu ce a înregistrat aparatul, dacă nu-ți solicită completarea).

La fel și în cazul înregistrării trecerii de frontieră: ”alte activități” > ”țară început” > ”[simbol țară]” > ”OK”.

Când începeți activitățile zilnice, la fel. Primul pas este să schimbați activitatea selectată (adică de la ”pat”, la ”alte activități”, urmată imediat de marcatul începerii activităților zilnice ”țară început”. Faci(eți) inspecția necesară și abia apoi porniți la drum. Când terminați, pașii sunt: ”alte activități” > ”țară sfârșit” > ”[simbol țară]” > ”OK” > ”pat”.

Aparatul ăla trebuie să înțeleagă și el câți sunteți în cabină și ce Dumnezeu faceți acolo. Să știe când începe ziua de muncă și când se termină, când dormiți și când munciți. Că altfel... de unde vrei calcule corecte?!

Nu cred ca m am făcut  înțeles.  De când  am înlocuit cardurile  cu unele noi vedea perfect  programul de echipaj,  și la fel efectuam  schimbările și toate cele, problema  a apărut de 2 zile.  Colegul meu când are cardul în slotul 1 îi vede program de 21 de ore chiar și fără cardul meu băgat.  Ma gândesc  sa nu fie vreo problema  cu tahograful?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Ai spus singur că NU folosiți procedurile corecte pentru înregistrarea activităților, dar insiști să-ți confirme cineva că s-a stricat tahograful.

Aparatul înregistrează timeline-ul desfășurării activităților, dacă o zbârciți undeva, automat calculele nu vor mai fi exacte.

Eu ți-am spus cum se fac înregistrările corecte. Dacă nu vreți să investigați între voi ce Dumnezeu ați marcat acolo, atunci așteaptă aici să-ți confirme cineva ce vrei tu să auzi.

P.S. Știi că condusul în echipaj începe și se termină cu un repaus (zilnic sau săptămânal)? Iar aparatul ține cont de asta!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Tu spui că tahograful nu-ți calculează corect durata activităților zilnice.

Eu îți spun că ați greșit la înregistrarea activităților.

Tu insiști că e aparatul stricat. Și în plus, prezinți și penibilul și clasicul argument al celor care n-au citit nici legea și nici manualul... ”poliția nu ne-a făcut nimic, deci e corect”.

Deja nu mai are nici un sens discuția asta. Nici nu știu la ce m-am băgat în seamă... am citit și eu manualul de utilizare taho și după aproape 11 ani de comunitate vin să mă dau mai șmecher decât ”organu” nemțesc, care v-a controlat și pentru că nu v-a zis nimic, voi de fapt faceți totul legal.

Da, să-mi fie rușine că mi-am permis.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Colegule eu nu te am contrazis cu ce ai spus tu. Dar lămurește  mă  și pe mine puțin. Nu am efectuat corect înregistrarea activităților  zilnice,  bun. Dar  până  acum în 2 luni de ce a calculat perfect tahograful programele și acum brusc nu mai calculează  bine? Eu nu am spus ca nu ai dreptate,  îmi cer scuze dacă  asta s  a înțeles. 

Eu nu contest experiența ta Doamne  ferește. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

cauta sa intelegi daca ai facut ceva gresit tu sau colegul tau...daca considerati ca voi faceti totul in regula atunci  dati fuga la service si vedeti ce are tachograful...

 

ps...tachograful ala e o cutie mecanica,care are bagat in memorie niste parametri...daca nu ii regaseste atunci ii da cu virgula..deci ori defectiune ori neintroducere corecta de date,din pacate si eu inclin spre introducerea incorecta a datelor,faptul ca 2 luni a mers corect si abia acum iti da eroare indica faptul ca ceva s-a intimplat in ultimele zile,

fa-mi o placere te rog,printeaza din ziua cu probleme pina cu 2 zile in urma..ulterior spune-ne ce vede tachograful...sigur acolo e ceva gresit

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.