Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

cele 4h si 30min


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

  • 2 weeks later...
  • Administrators

tiristule ,ai patit cumva sa te tina vreo 6  ore la incarcat si atunci sa zicem ca ai condus o ora pana la depozit ,cum zici tu  nu mai ai decat vreo 2 ore de condus ,dar cum zicem noi ai mai avea cel putin 4 sau pana la program de 15 ore 6 ore de condus

sa detaliez un picut :

eu nu incarc si nu descarc camionul (nu sunt platit pentru asta).

eu am obligatia sa deschid semiremorca pe stanga sau pe dreapta cum doreste beneficiarul , sa deschid usile daca incarc la rampa, sa pun chingi daca este nevoie, sau sa le desfac.

dupa ce am facut asta eu comut tahograful pe patrat (timp de asteptare) si astept pana incarca sau descarca beneficiarul marfa.

si tin sa te anunt ca am fost controlat LA RAMPA in franta, si nu am avut nici un fel de probleme, fiindca eu asteptam in cabina ca beneficiarul sa descarce marfa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • Administrators

 

timpul zilnic de condus este de cel mult 9/10 ore ... iar alte activitati..sunt consierate alte munci in afara , condusului ...cele doua acivitati nu se cumuleaza . se calculeaza separat...

daca folositi ..timpul de incarcat/ descarcat .....ca pauza .....asta e treaba voastra si o folositi ca sa economisiti o ora de program ...sau pentru a face mai multi km .....oricum nu va face nimeni statuie la firma  ;D  lucru ilegall in spania dar practic

si ca ingelegem ......ora 7 se pleca din baza , se conduce  15 minute , se ajunge la peco si tacho  pe ciocanele timp de 10 minute cat alimentam , dupa iti continui drumu inca o ora unde ajungi la incarcat .....0ra 8 si 25 in care avem acumulate 1.15 ore de condus si 10 minute de alte activitati . sa zicem ca stai 35 minute pe ciocanele  si incarci jumate de camion , ora 9 .te pui in miscare si tacho iti continua numaratoarea timpului de condus de la 1.15 in sus ......mergi 1 ora pana la al doilea punct de incarcare deci ora 10 si automat avem 2.15 de condus cu 45 minute de alte activitati ...aici ti se zice sa astepti sa intrii la rand .........sa zicem 20 min pe care comutam tacho pe pauza , ora 10 si 20 esti anuntat sa intrii pana una alta mai perzi 5 minute cat te misti pe acolo si in rampa pui iara pe ciocanele ......deci la ora 10 si 25 avem asa : 20 minute de pauza activa , 2.20 de condus , 45 de alte activitati .......se sta 15 minute  pe ciocanele si ne reluam drumu timp de inca 2 ore ....ora 12.40  si avem acumulate 20 minute pauza activa ....4 ore 20 de condus si o ora de alte activitati ......

daca ne oprim sa facem pauza ..trebuie avut mare grija ...si aici aviz incepatorii ca ......avem o pauza de 20 min .......care se considera doar 15 minute ....si trebuie sa avem grija sa stam inca 30 minute pentru a obtine cel putin 45 minute .....dar cum tacho continua cu adunarea minutelor la primul timp de pauza .de 20 min ..dupa el ar trebuii sa mai stai doar 25 minute ..aici trebuie avut mare grija ...

ora 13:10 ne pornim si vedem ca timpi de condus cumulativi se pun la 0 ....pentru ca am efectuat pauza de 45 minute sa zicem ca mai avem pana la descarcare 2 ore .....ora 15:10 unde ne punem pe ciocanele timp de 1 ora pana la ora 16:10 .

facand un calcul avem 4.20 din primul timp de condus -plus alte 2 ore : 50 minute de pauza activa (cumulate cele 20 plus 30 ) si 2 ore de alte activitati ......cum avem o perioada la dispozitie de 13 ore in care ne putem efectua toate activitatile , si socotind 7 plus 13 = 20 , aceasta e ora limita in care ne putem desfasura ,, muncile ,,

revenind la exemplu dat ora 16: 10 ...pana la ora 20 mai avem 3.50 ore , dar cum am condus 6.20 ore , mai putem face doar 2 :40 ......sau 3:40 daca vrem sa cnducem 10 ore , si ne pornim 2 ore de condus pe retur ......ora 18 :10 ajungem la baza si ne punem in disponibilitate o ora pana la 19 :10 cand ne incheiem activitatea si plecam acasa ....... daca ar fii  sa ii dam la tacho sa ne arate activitatile pe ziua respectiva el ne-ar arata :

                    8: 20 -durata totala zilnica de condus

                    0:50 -pauza activa

                    2: 00- alte activitati 

                    1:00 -disponibilitate

total ......... 12 :10 ore timpu tuturor activitatilor  ora 7 plus 12 :10 = 19:10

hai ca nu e greu,,, mama ei de matematica  ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

au gresit la timpii de conducere,se parctica la ei,din cite am inteles genul de munca,du-te incolo,vino incoace,urcate si dai bataie,este o firma intinsa pe multe judete,cu multe filiale,si practica si munca de santier,omu avea peste 50 ani deci nu pun la indoiala spusele,doar discutam si ne lamuream anumite aspecte,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Administrators

au gresit la timpii de conducere,se parctica la ei,din cite am inteles genul de munca,du-te incolo,vino incoace,urcate si dai bataie,este o firma intinsa pe multe judete,cu multe filiale,si practica si munca de santier,omu avea peste 50 ani deci nu pun la indoiala spusele,doar discutam si ne lamuream anumite aspecte,

ceva documente concrete este ???

altfel,astea sunt barfe din parcare !

eu unul pun la indoiala afirmatiile tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

gongy daca un om la 50 de ani imi spune niste lucruri care lea facut,imi da cazuri concrete si tu nu crezi nu e nici o problema,nu ma crede,totusi daca te vei interesa cum se lucreaza pe santierele patriei o sa ai alta parere si o sa imi dai ok apoi,vb dupa ce te interesezi,ia incearca sa vezi hidroelectrica,cu toate filialele lor nu iti va fi greu sa gasesti un coleg si sa vezi ce au patit ei,inclusiv cazul unui coleg deal lor care a lasat masina si cind sa plece acasa la pus inginerul sa duca 1 km un excavator,nenorocul lui e ca a facut accident  mortal si omu se chinuie sa scape  de dosar,acolo se merge inca cu rabele,cu diagrame,deci eu unul cred ce mia spus,tu....dupa cum am spus nu crede.

Referitor la programul tau ai 3,45 condus ,nu amesteca timpii,si ai un 9,16 pe ziua aia condus,asta daca am vazut bine,cred ca tu de fapt vroiai sa bagi o sopirlica,sa vezi care cade in plasa si care nu,parca de aia ai mai pus ceva programe si in alt subiect,hahah

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

in ce ai marcat tu acolo :

ai condus - 3.55 ore

ai,, alte munci ,, 0.58 ore

si 1 minut de pauza dinainte de ati incepe programu

timpi se acumuleaza si se calculeza  separat , in functie de activitate , ...

aici in cazul tau in cele 4.43 ore .. ai desfasurat activitatile de condus + alte munci .... si esti perfect legal ......PENTRU CA NU AI DEPSIT CELE 4.30 DE CONDUS CONTINUU .........

nu stiu de ce confundati  cele 4 :30 ore de condus cu 4 ore jumate de munca fizica ...

activitatile de condus si alte munci nu se cumuleaza ca sa-ti dea 4.30 de munca obligatorie si dupa trebuie  pauza ....poti face cele 4.30 minute de condus si in 6 ore  de la inceperea programului ..

                    incepi la -    ora 10

          conduci  2 ore ....... ora 12

          alte munci 1 ora .....ora 13

        conduci 1 ora ..........ora 14

        pauza 15 ................ora 14.15

        conduci 1.25 ...........ora 15:40

        pauza 30 minute .....ora 16:10

deci in 6 :10 ore de la inceperea programului ai : 4.25 condus , pauza 45 minute , alte munci 1 ora

in regulament nu scrie ca dupa 4.30 dupa inceperea programului , chiar daca nu depasesti cele 4.30 de condus ..trebuie neaparat sa faci o pauza .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

eu folosesc activitatile in functie de ce fac , si tacho tine cont de ele ......e si mai simplu la calcule ,

IN REST PE PAT SI DACA STAU LA STAU SI CONSIDER CA STAU MAI MULT AL PUN PE PAT

 

daca te referi la opririle si pornirile in stau ( aglomeratie in limba germana )  daca mergi un metru ,te opresti , iara un metru , te optresti , mai bine lasa tacho la oprire sa stea pe ciocanele , cand te repui in miscare calculul timpilor de conducere se reia de unde a ramas .., cel mai simplu !!!

daca tu consideri ca e accident si vezi ca nu te misti cel putin 15 minute .....profiti si faci pauza ....dar grija mare .....dupa ce te-ai pornit  din nou si te opresti 2 min  tacho reia calculul pauzei de la 15 minute in sus ,stai si  te pui in miscare un metru , suficient timp sa se miste roata sa treaca pe conducere , te opresti si iara stai 2 minute , ai 15 +2+2 si tot asa ....dupa  o pauza de cel putin 15 min cel mai bine sa il lasi tot pe ciocanele ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

ma refeream la colegi care al lasa pe ciocanele la incarcat 1 h      nu mai bine al las 15 min pe ciocane fac o pauza de 45 si plec cu forta 4h30

tu nu ai inteles ca trebuie sa lucram legal, adica sa butonam tahograful pentru a reda cat mai bine activitatea noastra !

eu folosesc ciocaneledoar doar atata timp cat fac eu alta munca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

tot pentru mario :

in momentul cand stai la volan si astepti sa se reia traficul,tu nu ai cum sa desfasori alta munca (recte CIOCANE) tu doar astepti , adica esti la dispozitie (recte PATRATEL) , sper ca ai inteles acum diferenta da ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

disponibiliate : timpul de asteptare, adica perioada in care conducatorii auto trebuie sa ramana la posturile lor doar pentru a raspunde la orice apel pentru a porni sau a relua calatoria sau pentru a realiza alte operatiuni,- timpul petrecut langa celalalt conducator auto cand vehiculul este in miscare, - timpul petrecut in cabina de dormit cand vehiculul este in miscare;

acum ca folosesc 2 minute ca alte activitati nu consider ca e ilegal ,  in cazul cand stau la un semafor sau in ambuteaje / accidente !! 

firma la care am lucrat , folosea programul tachonet , la calculul diurnelor in functie de ce ai muncit , de exemplu ...ajungeam la baza la ora 8 si asteptam cursa sau ceva local ......au fost zile cand nu am miscat camionu , si tacho statea pe disponibiliatae , dupa asta primeam si diurna pe ziua respectiva , sau in calculul orelor petrecute prin ue , dupa o descarcare , ajungeam faceam pauza si orele de asteptare le notam cu semnul disponibilitate , si imi ereau platite cu 45 euro daca se depaseau 24 ore de asteptare pe langa diurna pe ziua / zilele respective  ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

ba este ilegal, trebuie sa se reflecte      REALITATEA      in tahograf adica activitatea ta exacta la momentul respectiv, nu mai crede tu ce vrei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.