Jump to content

Meritra cap trator pe comunitate?


RobertXXX

Recommended Posts

  • Members

Buna ziua tuturor. Intrebarea mea se adreseaza celor care au cap tractor (sau cuplu cap+semiremorca)pe comunitate sau celor care au cunostinta in mod direct despre aceasta varianta.

Concret as dori sa stiu daca acele firme (austria,spania,germania,italia)care spun ele,"garanteaza" 12.000,13.000,14.000 km pe luna,chiar se tin de aceasta intelegere, sau doar vehiculeaza niste cifre incantatoare pt a aduce forta de munca pentru  2-3-5 curse care nu mai reusesc altii sa le faca.

Sunt in situatia in care am masina mea,remorca mea,NU leasing,si nu stiu ce solutie ar fi mai convenabila, pt ca intern nu prea se merita.

Astept sugestii din partea celor care au avut aceeasi nedumerire ca si mine, si varianta aleasa, cat si din partea celor implicati direct,soferi pe comunitate care ar putea sa-mi spuna unde lucreaza,cati km fac pe luna , dispeceri etc

Drumuri bune tuturor.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Marea majoritate lucreaza cu semiremorcile lor.Din experienta,media este de 13000 km.Eu trag la Logesta cap tractor cu nr de Spania,deci alta socoteala.Dar am colegi cu capete de RO care lucreaza aici.Pretul nu este acelasi pentru toti ,media 0.83 euro gol cu 0.92 euro plin.Plata la timp. Daca doresti mai multe informatii(rogi pe cineva care vorbeste spaniola)  0034666473015 Eduardo. La J Carion platesc ei tot(autostrada,motorina,telefon) iar net 0.30 pe km informatii 0034689433887 Amalia (romanca).La Norbert coloana Barcelona 0.82,

te ajuta cu card DKW,nu sunt probleme cu plata.Informatii la 0034609002532 Manuel Lozano.

Treaba cu se merita sau nu difera de la caz la caz.

BAFTA!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Iti multumesc pt raspuns pt informatii si nr de tel ROSSY.

Mai spune-mi si mie asa in "linii mari", la 13.000 km sa spunem, cam care sunt taxele de autostrada?Este un pret per km ca in germania sau sunt porti de tool colect care difera de la autostrada la autostrada. Nu am fost deloc in Spania.

Politia si autoritatile care fac controlul camioanelor cum sunt?Pun mare accent pe starea masinii(si aici nu ma refer la chestii de bun simt cum ar fii scurgeri de ulei,cauciucuri etc),diagrame "la sange" sau....?

Km care ii factureaza firma sunt aceeasi care ii faci tu fizic cu masina sau apar diferente?SI daca da, sunt mari diferentele?

La firma la care lucrezi tu, se merge doar in Spania sau stai mai mult pe comunitate?

Mai astept raspunsuri si din partea altor colegi care lucreaza la alte firme din alte tari, pt a-mi face o idee despre unde ar fii mai bine.Sunt sigur ca mai sunt si alti colegi interesati.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In principiu pe spania ai posibilitati sa mergi pe autostrazi fara plata.Diagrama ti-o controleaza orice politist ce te opreste.Si ii intilnesti c-am in orice locuri in care te astepti mai putin.Nu poti circula cu cap tracor inscris in rominia doar pe spania pentru ca e cabotaj.In 2 ani nam intilnit nici un control tehnic traversind Spania decit cvontroale de rutina.De fiecare data au verificat diagramele.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

salut ,

in privinda controalelor pe spania as putea spune ca se pune mare accent pe starea tehnica  ,plus tot ce tine de tranzit si documente , eu chiar as zice si e o parere personala ca sunt mai exigenti ca nemtii !!

in privinta kilometrilor , nu mereu da ce face camionul cu ce trebuie sa facturezi tu ..mare atentie la ce te intelegi cu logistica !! sunt multi care platesc rutele dupa autorute , si normal  calculele se fac din centru orasului de incarcare pana  in centrul orasului de descarcare , si ai o mica /mare diferenta de km . multi iara platesc doar kilometrii de la incarcat la descarcat iar  cei pana la viitoare incarcare ....NU ...iara subliniez ...mare atentie la ce te intelegi cu logistica !!!

pe teritoril spaniol ai amplie retea de autostrazi cu sau fara plata , autovii sau nationale foarte bune , iar la cele cu plata , aceasta o poti face pe loc sau prin intermediul unui aparat de trecere cu factura lunara . daca ai accesul la un serviciu de plata autostrazi si alimentare combustibili poti beneficia de reduceri lunare , care adunate  sunt ceva banuti la bilantul lunar /anual  ;) ;)

                                                                                                    succes in cea ce-ti propui !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

tzacanel da stiu ca nu pot face doar in Spania pt ca ar fi cabotaj.Am intrebat ca sa aflu daca firma la care lucreaza ROSSY lucreaza doar intern sau/si pe comunitate.Multumesc mult pt raspunsuri.

mario@bandit multumesc pt lamuriri in legatura cu ce se intampla prin Spania.:) Am mai citit unele posturi ale tale in legatura cu specificul Spaniei in transporturi.

Deasta am intrebat de km facturati cu cei facuti efectiv,pt ca stiu ca pot aparea diferente. O sa iau legatura cu cele 3 firme descrise de colegul ROSSY sa le cer detalii despre modul de contorizare ai km facuti cat si despre ce facilitati ofera(carduri de motorina+autostrazi). Am vazut ca sunt firme care spun ca ofera carduri de motorina la care motorina este tarifata la pretul net,fara a mai avea eu legatura cu recuperarea TVA-ului.Asta ar fi foarte bine,pt ca daca as sta si dupa recuperarea TVA-ului 2-3 luni de zile....

Discutia ramane deschisa pt alti colegi care au cunostinta despre astfel de firme si ce se intampla prin alte tari(Austria,Italia,Germania,Danemarca)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Sistemul de plata pe autostrazi in Spania este asemanator cu cel de pe Franta.Dar pe Spania este mai ieftin si ai posibilitatea de a merge si pe nationale,dupa cum a spus si Mario.Eu lucrez cu cei de la Logesta si fac international,deci pe comunitate.Este diferenta intre km de bord si cei de facturare,la facturare mai putini.De la inceput trebuie stabilit cu logistica respectiva plata parcarilor(unde se plateste),daca se descarca (incarca) de catre sofer,daca se fac mai multe incarcari sau descarcari,daca stationezi mai mult de 24 de ore din diverse motive care nu depind de tine ,nu este marfa pregatita,nu ti se da incarcare,nu esti descarcat la timp. La fel si logistica iti poate da penalitati daca au fost probleme din cauza ta.

Pentru inceput iti recomand J Carion.

BAFTA!

P.S. Eu intru rar pe forum deorece sunt plecat mult timp si nu am mereu acces la net,din acest motiv nu raspund mai promt.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nicio pb, oricum multumesc inca o data pt raspunsuri si pt chestiile astea "de finete" sa le zic asa(incarcari,parcari,timpi de asteptare etc). Drumuri bune pe unde mergi,fara incidente.

O sa sun la nr de tel care mi l-ai dat de la J.Carion sa intreb toate cele.

Alti colegi care sunt si in alte tari,pt alte firme de transport/logistica, daca pot sa-mi dea detalii. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Firma din OLANDA, cauta colaboratori care detin CAP TRACTOR,pentru transport pe ruta Olanda-Belgia-Luxemburg-Germania-Franta

Pretul este de 88 centi/km,PLIN-GOL +15 centi/km autobenzi,

Pe luna se pot face intre 11.500 km - 12.000 km depinde da sofer.

Se factureaza in fiecare saptamana, direct catre firma din Olanda,fara TVA .Nu se astepta pentru comenzi. Cand se ridica trailerul se primeste si comanda pentru retur.

Conditii de plata:

Plata se face la 21 de zile,fara comision, in baza unui centralizator săptămânal, după cum urmează:

Săptămâna:1 - se vor executa transporturi

Săptămâna:2 - miercuri sau joi, veţi primi un centralizator, care include toti km în conformitate cu harta de planificare TLN x 0.88 euro/km + 15 centi/km autobenzi pe Germania si Franta.

Saptamana :3 -Se face plata,direct catre firma dvs.fara comision.

Dispecerat in limba romana.

Tel.0745.094.739

asta e de pe bursa,am cochetat si eu cu ideea dar inca nu am terminat  cu inmatriculatul,poate te ajuta.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

sal.daca vrei sa mergi la freja in Dk te ajuta eu. platesc 0.93 plus cateva bonusuri la alimentarile pe DK,L,si E. se plateste chiria la remorca 500 pe luna. mai este un sistem de plata cu 0.81+taxe drum, dar transportatori cu ,care am vb se plangeau ca nu dau bine calculele cu ce da freja. cam toti merg la 0.93 si se descurca cu taxele de drum. ai card dkv pt autobenzi si IDS pt motorina oferit de ei. se fac rute decat  B,F,E,NL

Link to comment
Share on other sites

  • Members

COlegul indrum, lasa-mi si mie nr tau de tel aici sau pe PM, o sa te contactez pentru detalii in scurt timp, momentan am iesit cu masina pe aici prin romania sa vad cum se comporta,ca de..., nu e noua si nu prea e de joaca sa raman pe acolo cu ea.

Multumesc pt post si astept un mesaj aici cu nr tau de tel. Drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Anonymous

se merita eu am camionul..acum cu remorca mea..inainte il aveam inchiriat..dar se merita..acum depinde unde nimeresti..daca vrei eu te ajut..sa intri la firma unde sunt eu...si castigi foarte bine avand in vedere k nu ai rate de platit

lasami un mesaj pe privat daca esti interesat

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Buna ziua tuturor,

Am si eu cateva intrebari refritoare la pornirea unei afaceri cu cap tractor in Europa...In primul rand as dori sa stiu daca exista posibilitatea ca vreo firma sa vanda ea direct capul tractor(sh) fara ca sa mai ai de umblat pe la dealeri si banci? Sistemul acesta se practica in Canada si USA.Tot aceasta firma te ajuta cu cardurile si depanarea pe ruta in caz de probleme(cu retinerea din salariu a sumelor platite in caz de depanare urgenta).Este necesar ca fiind proprietar de camion si lucrand in regia altei firme de transport ca si subcontractor sa ai permisele proprii sau se lucreaza pe permisele firmei cu care faci contractul de colaborare?Care sunt demersurile necesare pentru a putea functiona ca si tractionar(nu am pretentii de mare transportator)?

Daca vreunul dintre dumneavoastra isi poate sacrifica cateva minute pentru a-mi raspunde,as aprecia mult.Multumesc.

Drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Buna ziua tuturor,

Am si eu cateva intrebari refritoare la pornirea unei afaceri cu cap tractor in Europa...In primul rand as dori sa stiu daca exista posibilitatea ca vreo firma sa vanda ea direct capul tractor(sh) fara ca sa mai ai de umblat pe la dealeri si banci? Sistemul acesta se practica in Canada si USA.Tot aceasta firma te ajuta cu cardurile si depanarea pe ruta in caz de probleme(cu retinerea din salariu a sumelor platite in caz de depanare urgenta).Este necesar ca fiind proprietar de camion si lucrand in regia altei firme de transport ca si subcontractor sa ai permisele proprii sau se lucreaza pe permisele firmei cu care faci contractul de colaborare?Care sunt demersurile necesare pentru a putea functiona ca si tractionar(nu am pretentii de mare transportator)?

Daca vreunul dintre dumneavoastra isi poate sacrifica cateva minute pentru a-mi raspunde,as aprecia mult.Multumesc.

Drumuri bune!

in primul rand ,de metoda mentionata de tine despre achizitionarea unui camion..nu am auzit sa se practice la noi..nu comentez nu stiu...

Ca sa detii un cap tractor....tu ca persoana fizica nu poti sa iti faci licente de transport....trebuie sa figurezi pe o firma...ori cooperativa ...ori in regim autonom...deci..nu poti tu  ca persoana fizica sa fi transportator "de banii tai" cum se mai spune...totul se face comform unor reguli si legi bine stabilite..iar despre asta gasesti informatii pe net cu duiumul..mai ales pe pagini oficiale..dedicate acestui subiect.

p.s.: baga asa pe browser-ul tau de cautare  si obtii exact ce te intereseaza -persoanele fizice si licentele de transport marfa-

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Multumesc frumos pentru raspuns.Am citit pe net ca pentru obtinerea unei licente de transport trebuie sa iti cumperi mai intai un camion(gresesc?) iar apoi ramane de vazut daca se aproba licenta sau nu...Mi se pare putin cam pe dos,ori nu am inteles eu bine? O alta chestiune ar fi ca este necesar sa faci dovada  a 9000 de euro pentru primul camion.Exista vreo posibilitatte de a fi conturnata aceasta condittie? Este necesar sa ai acersti bani chiar si daca lucrezi tractionand pentru altii?

Drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ca sa detii un cap tractor....tu ca persoana fizica nu poti sa iti faci licente de transport....trebuie sa figurezi pe o firma...ori cooperativa ...ori in regim autonom...

Buna Alina, o sa te rog, daca vrei sa imi explici ce presupune sa  fii in regim autonom, fiindca ma intereseaza si pe mine o treaba de asta :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Ca sa detii un cap tractor....tu ca persoana fizica nu poti sa iti faci licente de transport....trebuie sa figurezi pe o firma...ori cooperativa ...ori in regim autonom...

Buna Alina, o sa te rog, daca vrei sa imi explici ce presupune sa  fii in regim autonom, fiindca ma intereseaza si pe mine o treaba de asta :)

Refim autonom=pe cont propiu,tu castigi iti platesti impositele la stat iti platesti pt pensie si sanatate cotizezi etc...asta e cel mai raspandit regim in spania,italia...in romaia am inteles ca majoritatea lucreaza cu "metoda deschiderii PFA"

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Multumesc frumos pentru raspuns.Am citit pe net ca pentru obtinerea unei licente de transport trebuie sa iti cumperi mai intai un camion(gresesc?) iar apoi ramane de vazut daca se aproba licenta sau nu...Mi se pare putin cam pe dos,ori nu am inteles eu bine? O alta chestiune ar fi ca este necesar sa faci dovada  a 9000 de euro pentru primul camion.Exista vreo posibilitatte de a fi conturnata aceasta condittie? Este necesar sa ai acersti bani chiar si daca lucrezi tractionand pentru altii?

Drumuri bune!

Este cat se poate de evident ca iti trebuie un camion...:)) e la mintea cocosului...licenta nu e cu dute vino..licenta se obtine daca tu esti intrun regim(din cele expuse) corect legal..etc..camionul sa fie inmatriculat asigurat verificat..s.a.m.d. cat despre achizitionare daca este vb de un leasing..se plateste intrare..(suma depinde de contractant si de marca ) daca e vb de renting(cred ca asa se numeste)..se plateste la final o transa mai "groasa" de bani (suma depinde de contractant si de marca) etc...aceste lucruri le gasiti pe net sau intrebati la banci la casele auto (de camioane) etc

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Multumesc Alina.Intrebam daca este necesar sa ai camion pentru a obtine o licenta de transport deoarece eu sunt familiarizat cu transportul in state si canada unde functioneaza intr-un mod diferit;poti sa fi transportator si sa ai licenta fara a avea decat remorci sau nici macar.Le poti inchiria cand ai nevoie.Nu te obliga nimeni sa investesti in camioane cand poti efectua transporturile cu camioanele tractionarilor....totul este sa ai licenta de transport pentru a avea dreptul sa fi pe bursa sau sa intermediezi -cred ca in Romania se face asta cu casele de expeditii-care nu exista in America de Nord.De asta intrebasem daca pot obtine o licenta inainte sa achizitionez sau sa iau in leasing un camion pe care sa il tin pe dreapta pana obtin toaaa-aate aprobarile-iar in Romania te poticnesti de mai toate pragurile pana iti iese treaba cum vrei...''Time is money''..evident:)

Pe internet se gasesc informatii cu duiumul...tot insa cu cei din breasla mea care stau in spatele volanului este mai usor de comunicat si care au trecut prin situatii similare.Asta nu inseamna ca nu imi petrec timp studiind pe net legile si regulamentele scrise la modul tipic romanesc-rigid care de multe ori lasa loc de interpretari sau care te plimba de la Ana la Caiafa pana iti permit sa tragi o concluzie.

Pe colegul care mi-a pomenit de posibilitatea cu asigurarea ce poate inlocui cei 9000 de euro l-as ruga sa dezvolte putin ideea -daca nu este tabu :)

Va urez drumuri bune tuturor -dupa cum vad ca se ureaza in Europa -si ''Take care'' cum se ureaza peste ocean!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Multumesc Alina.Intrebam daca este necesar sa ai camion pentru a obtine o licenta de transport deoarece eu sunt familiarizat cu transportul in state si canada unde functioneaza intr-un mod diferit;poti sa fi transportator si sa ai licenta fara a avea decat remorci sau nici macar.Le poti inchiria cand ai nevoie.Nu te obliga nimeni sa investesti in camioane cand poti efectua transporturile cu camioanele tractionarilor....totul este sa ai licenta de transport pentru a avea dreptul sa fi pe bursa sau sa intermediezi -cred ca in Romania se face asta cu casele de expeditii-care nu exista in America de Nord.De asta intrebasem daca pot obtine o licenta inainte sa achizitionez sau sa iau in leasing un camion pe care sa il tin pe dreapta pana obtin toaaa-aate aprobarile-iar in Romania te poticnesti de mai toate pragurile pana iti iese treaba cum vrei...''Time is money''..evident:)

Pe internet se gasesc informatii cu duiumul...tot insa cu cei din breasla mea care stau in spatele volanului este mai usor de comunicat si care au trecut prin situatii similare.Asta nu inseamna ca nu imi petrec timp studiind pe net legile si regulamentele scrise la modul tipic romanesc-rigid care de multe ori lasa loc de interpretari sau care te plimba de la Ana la Caiafa pana iti permit sa tragi o concluzie.

Pe colegul care mi-a pomenit de posibilitatea cu asigurarea ce poate inlocui cei 9000 de euro l-as ruga sa dezvolte putin ideea -daca nu este tabu :)

Va urez drumuri bune tuturor -dupa cum vad ca se ureaza in Europa -si ''Take care'' cum se ureaza peste ocean!

carlito,eu am specificat din primul mesaj(se pot recitii) ,ca ceea ce tine de Romania ,am prea putine informatii, eu toate lucrurile astea legate de camion licente transport bursa etc etc etc le-am invatat si leam pus in practica in Spania si aici iti pot spune lucruri certe din propia mea experienta...si eu am camioanele mele si am si luate in custodie...cu asta ma ocup...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.