Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Recommended Posts

  • Members

Cei de la firma mai sus mentionata fac angajari pentru camion CU REMORCA.Am fost eu la interviu trimis de o firma de recrutare din Buc.,jobul este pt intern.(garajul Chitila) ,dar,pt faptul ca sunt incepator pe SEMIREMORCA (mai merg in echipaj Rom- Grecia-Rom pt. a prinde experienta) ,nu cred ca voi face fata testarii instructorului pe camion cu REMORCA pus la dispozitie de aceasta firma.Pt.  cine vrea sa incerce , las un nr. de tel(va raspunde o doamna responsabila cu selectarea soferilor):  0372329414

HAVI LOGISTICS

Intrarea Străuleşti 35-45

Bucureşti 013341 Sector 1

România

Telefon:+40 21 668.66.52

Fax:+40 21 668.77.03

Drumuri bune tuturor

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Dupa parearea mea este de evitat!Am fost eu la interviu la ei! Am sa va povestesc un pic cum sta treaba!(sper sa nu va plictisesc).

1.Am ajuns la ora stabilita(ora 10), am asteptat cam 20 de minute pana ne-a bagat cineva in seama, si apoi am inceput interviul propriuzis.

2. Am dat test de legislatie rutiera

3.Am dat test legat de programul de conducere si norme AETR

4.Am dat test de matematica la propriu ca cuprindea inmultiri, impartiri si probleme de matematica(durata testului fiind de 25 minute).Toate calculele se realizeaza pe foaia de lucru fara a te ajuta de vreun calculator sau telefon mobil(esti supravegheat!).

5.Dupa aceste teste, apare o "domnita" cu care discuti despre experienta de lucru despre joburile avute anterior,despre viata,etc.

6.Partea interesanta vina acum: esti intrebat daca ai mai condus camion cu remorca, esti intrebat de ce consideri ca esti bun sa fi cel ales pt companie, ti se spune ca vei fi supus unui test de conducere cu camionul cu remorca(cu un instructor agreat de ei),si ca in final vei avea un interviu si cu managerul de transport. Acum vine si discutia despre partea materiala!!!! Intreband aceasta "domnita" despre salariu ,diurna si bonusuri(lucruri spuse de ea in trecere, prezentand in trecere atributiile postului),se spune sec: salariu este confidential!!!!!Am ramas siderat, stiind ca eu eram la interviu, si mie trebuia sa mi se prezinte oferta salariala.Pt ei totul era confidential: salariu,diurna(nu a stiut sa-mi spuna ce diurna platesc pt. deplasari in tara) si nici despre bonusuri.In schimb am fost intrebat ce salariu minim as dori sa am!

7.Am uitat sa va spun ca nici un sofer nu are camionul lui(pleci cu un camion din rampa,livrezi ce ai de livrat,il aduci inapoi, si la urmatorul program de lucru, pleci cu altu,si tot asa),camioanele sunt monitorizate prin GPS, SI CEL MAI IMPORTANT LUCRU: SOFERUL DESCARCA MARFA LA CLIENT! SI POSTUL ESTE GARANTAT DOAR 3 LUNI!!!

Sper ca nu v-am plictisit, ci doar v-am pus in tema cu ceea ce se intampla la unele companii multinationale, pretentiiile pe care le au,si bataia de joc pe care o ofera in loc de salariu! Va pot spune doar ca eu le-am cerut un minim de 2800 ron(fara bonusuri)si au strambat din nas.Am motivat  acest salariu (si asa mic) pt ca faci munca a doua persoane.

Cum au mai spus si alti colegi pe forum, postul este doar pe tara, se livreaza doar in benzinariile OMV din Bucuresti si imprejurimi,se mai pleaca si in echipaj.

Va multumesc pt atentie,drumuri bune,si bafta tuturor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Buna colegii ,fara suparare dar noi sintem cei de vina ca acceptam mizeriile ce le impun ei ,daca nu am accepta asa ceva ce ar face saracii domni patroni ? ar conduce ei singuri camioanele ? cum r reusii sa isi plateasca leasingurile ? deci rezolvarea acestei probleme sta in mana noastra trebuie doar sa ne hotaram toti ,sa respingem categoric asa mizerii si in acest fel ne vom impune altfel ,fara unitate si ambitie ramane totul asa cum este .Sa aveti drumuri bune ! "Spune-ti NU sclaviei sa devenim dinou soferi cu demnitate ! "

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ma duc si eu maine la interviu si va povestesc si eu cum a fost. Oricum s-au axat toti pe 1500-2000 lei la intern si asta cu mari sacrificii. Sunt colegi de-ai nostri cu situatie mai grea care accepta si banii astia pentru cateva luni de zile. Mai va povestesc dupa interviu. Drumuri drepte tuturor.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

BUNA ZIUA .Dar cumva sa da examen pt obtinere de permis?dupa 21 de ani de covrig sa-mi zica o maimuta ca nu sint bun ,nu-mi se urca singele la cap?hai sa fim seriosi,prea sintem bataia lor de joc,drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am revenit cu detalii despre Havi logistics asa cum am promis. Am fost si eu la Lugera&makler si am dat un test de legislatie rutiera si unul matematic, pe care le-am trecut cu brio.Dupa cateva ore m-au sunat cei de la Lugera si m-au trimis la Havi la interviu sa i-au legatura cu DANIELA MOLFEA. Cand a vazut tipa aia ca am cerut 2500 lei net, i-a cazut tavanul in cap. M-a intrebat daca vin pe mai putin si am zis ca vin pe 2400. SOC si GROAZA; la ei se plateste 1700 net, bonuri de masa si diurna pe intern 20 sau 25 de lei pentru cursele in echipaj care se fac o data pe saptamana. Calcul simplu 1700 lei salariu + 200 bonurile+ 4 curse pe luna x 25 lei=2000lei. In banii astia tu incarci, tu descarci, soferie mai putina. Cam asta e viata din Romania, toti s-au vorbit si mai mult de 2000 lei la 40 de tone nu ofera nimeni. Revin cu alte detalii si despre firme. Drumuri drepte tuturor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Members

NU imi vine sa cred ce citesc. Pe Spania la trailer sau autotren nu dau mai putin de 1800, dormi in casa si daca trebuie sa descarci tu(ceea ce se intampla de cele mai multe ori) te platesc aparte.

Ca si anecdota acum ceva luni in urma a venit din Germania un neamt la descarcat in Carrefour din San Fernando de Henares. A tras omul in rampa, a deschis portile si sa suit in camion. Dupa cam o juma de ora sa coborat unul din depozit sa il intrebe cand are de gand sa descarce.

Stiti ce ia raspuns neamtul? Eu ti-am adus marfa conform obligatiei contractuale. Nu am nici o obligatie sa descarc! Nu iti convine scrie pe CMR ca nu vrei sa descarci, si eu am plecat de aici.

Concluzia, va las sa o traga fiecare.

Salutari

Chaser

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members

m au sunat si pe mine sa ma duc la interviu, dar din ce vad pe aici sunt convins sa nu ma mai duc.au nevoie decat 3luni, apoi au zis ca nu mai prelungeste.mai exista pe undeva o firma cat de cat mai serioasa, toti vor numai sclavi sa muncesaca pe 3lei si munca pentru 3persoane!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Members

CATEVA INFORMATII DESPRE ACEASTA FIRMA DACA SE POATE

[ataşament şters de admin din cauza vechimii]

    am fost si eu chemat la interviu desii am un cv mult superior cerintelor de la Havi 10 ani international si national toate atestatele etc... dupa ce m-au chemat la interviu pe 6 august in plina canicula nu m-au lasat sa intru in incinta birourilor pe motiv ca eram in pantaloni scurti....concluzia ca ei de fapt n-au nevoie de soferi fac doar o exploatare cati sclavi gasesc in transporturi asa ca nu va bucurati daca va cheama la interviu  

Link to comment
Share on other sites

  • Members

E naspa la havi , va spun eu cum se face livrarea la MC donalds :))  deci , dezgati remorca cu protap, o lasi , bagi camionul , descarci ( tu personal ) pe urma agati remorca cu protap si pleci la urmatoarea adresa;

 

Ajungi la OMV sa livrezi , iar nu ai loc sa intri cu remorca cu protap , dupa tine... o dezgati iar , livrezi cu camionul , pe urma legi iar remorca si te duci la urmatoarea adresa.

pe scurt : O PORCARIE !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Vad ca subiectul intereseaza, asa ca hai sa o luam metodic, cu bune si rele ( informatiile sunt mai vechi, dar nu cred ca s-au schimbat prea multe ). Se lucreaza pe tara, in echipaj, autotren frigorific - pe Bucuresti se merge solo. Se merge foarte mult noaptea. Salariul: 2800ron brut - 1960ron net ( nu se intarzie ) diurna 30ron/zi pentru deplasarile de minim 12 ore - nu m-au " ars " niciodata, 25% spor de noapte pentru activitatea desfasurata in perioada de timp prevazuta de Codul Muncii - din pacate se acorda doar pentru soferul care conduce in momentul respectiv ( se considera ca celalalt sofer se odihneste - o interpretare de angajator a legislatiei care prevede cu totul altceva ) asa ca se imparte la doi, ca sa nu existe discutii. Teoretic se plateste spor de noapte si pentru timpul descarcare - incarcare, dar mie mi-a dat cu virgula. Teoretic se da si un bonus pentru consum, dar este foarte greu de obtinut. Se da echipament de lucru. S-au retras telefoanele de serviciu. Camioane: se schimba la fiecare cursa, ( cateodata si echipajul ),Scania de 380hp, slabute - se mai depaseste MTMA - remorci Lamberet ( in afara de 09 ), neingrijite, desi se merge in echipaj scaunul din dreapta nu este pe aer, au frigider, nu au statie CB ( eventual o folosesti pe cea personala ), se merge cu congelat, refrigerat si ambiental pe aceeasi cursa - deci pereti mobili la greu, " facut cusca " -, au cate doua unitati de racire - si pe camion, si pe remorca -, doua lifturi pe camion, unul pe remorca, sine smulse, picioare si bare indoite - nefunctionale, chingi distruse, remorcile nu sunt izolate cum trebuie, asa ca mai ai probleme cu termodiagrama - te descurci. Program: Aici intram in zona " gri ", teoretic se respecta, dar de fapt se respecta perioada de conducere, cu timpul de odihna sunt probleme ( exclus orice metoda de manipulare a tahografului ). O sa-ti tii socoteala, atentionezi de doua-trei ori dispecerii, sau faci ca subsemnatul care a refuzat sa plece in cursa. Sa lamuresc treaba asta: pentru ca este foarte mult de munca, cursele sunt facute cu cel putin o saptamana inainte, nu conteaza la ce ora ajungi din cursa, plecarea este intotdeauna la ora stabilita. De aceea se ajunge sa se lucreze cu pauza de 9 ore, ca si cum faci pauza in camion: de fapt lasi camionul, pleci acasa - de obicei din Intrarea Straulesti, dar se intampla ca din Chitila - dincolo de centura -, deplasare, dus, mananci, dormi, dus, mananci, deplasare. Daca locuiesti in partea de Sud a Bucurestiului, - ca mine - ai pus-o! Daca ajungi mai devreme decat ora stabilita, esti redirectionat pentru un transport de chifle congelate, la intoarcere ramai fara program pe Centura Bucurestiului, dai telefon, inchizi programul, scoti cardul,  astepti sa vina cineva dupa camion( 1.5 - 2 ore ),  - de obicei un dispecer -, dar nu pleci acasa, te duci la garaj, predai actele, descarci ambalajele, predai retururile, alimentezi camionul. Atentie, programul de " odihna " a inceput cand ai scos cardul, ai mai pierdut 3 ore, inca 1-1.5 ore pana ajungi acasa, tot atat pana ajungi inapoi. Ce ti-a mai ramas, este la dispozitia ta :-w ! La fel daca esti redirectionat la Scania pentru revizie sau reparatie: te duci cu camionul, inchizi programul, scoti cardul, astepti sa vina cineva, iei masina de serviciu cu care a venit acesta, te duci la garaj, acte, iei masina ta si te duci acasa. " Pauza " ta a inceput la Scania ! Dispecerii: destul de intelegatori, se pricep la ce au de facut, daca vad ca stii sa-ti calculezi programul, spui NU!!! la incarcarile pe cardul dispecerului, NU!!! la venitul inainte de program pentru " incarcare paralela ", nu insista si te lasa in pace. Daca pot sa te ajute cu ceva, o fac. Din pacate ei sunt  tamponul  dintre soferi si conducere si trebuie sa " traga " cu casa. Apropo: pentru probleme de personal, de preferat sa va adresati doamnei Ana-Maria, de evitat doamna Titiriga. Colegii: baietii buni au cam plecat, ceilalti daca te vad oprit pe marginea drumului - carpeam o mufa rapida pe remorca, sa pot ajunge la garaj -, trec pe langa tine ca si cum nu te-ar cunoaste. Livrare: incarcarile - descarcarile se efectueaza de catre soferi. Se incarca atat din Intrarea Straulesti, cat si din Chitila. Cateodata ai surpriza sa ai incarcare la aceeasi ora in ambele locuri ( ca sa " iasa " programul ), asa ca trebuie sau sa te teleportezi, sau sa pleci cu intarziere, dai in ea cat incape pe teava sa mai recuperezi, restul se " regleaza " de la odihna. Alte surprize: nu e gata marfa, nu a venit salata, mai multa marfa decat suprafata maxima a podelei -  " rupi " carucioarele - inclusiv HVG - urile sigilate - , bagi marfa la mana, suprapui peste paleti, cauti carucioare ratacite in rampa 2 si tu ai marfa in 11, etc. S-a intamplat sa bagam colete in cabina. Nu conteaza, marfa trebuie sa ajunga ! Nu se accepta intarzieri, deci... raliu ! Atentie ! - soferii scot din computer cursa respectiva pe baza codului individual, scot la imprimanta toate avizele de expeditie, stampileaza, capseaza, cauta marfa respectiva in compartimentele ambiental - refrigerat - congelat, o scaneaza inainte de incarcare ( la fel si la descarcare ). Daca omiti o eticheta ( poti sa ai intre 1 si x pe fiecare unitate ), apare pe scanner si o iei de la inceput. Cateodata pleaca cate un " inchiriat " dupa tine cu o fractie, asa ca trebuie sa tii cont in gestiune. Se pleaca cu 5 - 12 descarcari. Pentru fiecare descarcare ai alocat 20 de minute, in care trebuie sa intepenesti ansamblul undeva-cumva ( nu toate benzinariile sunt pentru camioane cu remorca, McDonald's -urile si mai putin ), dai jos marfa, ( dai explicatii pentru HVG - urile fara sigiliu ) faci acte, preiei retururi ( faci acte, eventual resigilezi HVG - uri de retur ), preiei ambalaj ( la numar, faci acte ), te speli pe maini si plin de voie buna dupa programul de gimnastica efectuat, bagi pe foc spre urmatoarea locatie. Bineinteles, ca la urmatoarea descarcare, ambalajele goale vor trebui descarcate ca sa ai acces la marfa, si repeti figura pana la sfarsit. Daca e aglomerata benzinaria sau McDonald's -ul, astepti si pe urma incerci sa recuperezi. Daca mai primesti marfa si pentru un particular cu care trebuie sa te intalnesti prin benzinarii si intarzie, iar ai de recuperat. El a intarziat, eu am plecat, si l-am lasat sa ma ajunga din urma. Nu mi-au reprosat nimic. Daca vrei sa " dai bine " la conducere, accepti sa faci descarcari si pe " stationarea - oprirea interzisa ", sa intorci peste linia continua ca sa nu faci 4-5 km in plus ( exemplu: OMV Cornu, pe urma te intorci la Campina, McDonald's Pitesti - la gara, etc ) - nu te obliga nimeni.  Amenda o plateste Havi, punctele de penalizare le primeste soferul. Eu am refuzat ( nu vreau sa ies in evidenta, este doar realitatea ), si nu au fost repercursiuni. Colegul de echipaj a acceptat sa o faca el ( pe programul lui de condus ) si l-au ars - de doua ori. Daca lipsesc autorizatiile de intrare in oras, sau exista dar pe alte numere de inmatriculare, ai doua posibilitati: vrei sa " dai bine " si pleci asa, sau ceri bani pentru achitarea taxei - am cerut, mi-au dat intotdeauna. Probabil nu " am dat bine ", dar nici nu au fost repercursiuni. Daca sunt descarcari dese, nu ai timp sa refaci temperatura, asa ca ai de ales: sau mergi incet sa faci temperatura si intarzii la livrare, sau te descurci ( nu detaliez, toata lumea stie cum, sau invata la fata locului ). Sunt curse care necesita dormitul in cabina ( ura!!! se doarme mai mult ). Sunt " vedete " care dorm in parcarea McDonald's de la Iasi ( in gara ! ) sau in fata fabricii de inghetata Betty Ice la Suceava, si de-al de mine ( nu am fost singurul ) care am plecat cu camionul 7 km pana la popas la Caprioara, ca sa dorm la racoare si in liniste. Nici atunci nu au fost repercursiuni, nimeni din conducere nu mi-a reprosat nimic. Consum: e dat 27%, te incadrezi pentru ca de cele mai multe ori te intorci gol. Si daca mai " sari " nu se face foarte mare caz de asta. Nu am auzit sa plateasca cineva motorina. Marfa deteriorata: am avut si eu ( din cauza suprapunerii ) mie nu mi-au imputat nimic, dar nu a fost valoare mare. Remorca o iei si o lasi de " n " ori pe cursa - se mai intampla sa nu poti intra cu ea - , mai dai marfa din remorca in camion, ai ocazia sa inveti drumurile judetene din Moldova si Dobrogea, si sa bagi autotrenul in locuri de postat pe You Tube. Foarte multa carca, carucioarele sunt supraincarcate, marfa aiurea asezata pe ele, neinfoliate cum trebuie ( de " colegii " nostri de sindicat :ymtongue: ) asa ca mai faci si pe picker-ul. Permanent trebuie sa cari dupa tine geanta cu asternuturi, un tricou si ciorapi de schimb, trusa de igiena personala, mancare, statie, incarcator, etc. Sper ca am fost destul de explicit si impartial, fiecare coleg sa traga o concluzie. Drumuri bune !

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Members

N-am uitat de igienizarea camionului, nu am adus subiectul în discutie, pentru simplu fapt ca nu exista, nu era timp pentru așa ceva. Volumul de munca este de patru ori mai mare, camioanele sunt aceleasi. Ce am încercat să scot în evidență, este ca dacă șoferii respectă meseria și în același timp se respectă pe ei, vor fi respectați. Din păcate, sunt colegi care accepta orice, care " baga limba în ureche ", etc. Nu am făcut parte din categoria șoferilor VIP, sincer nici nu mi-am dorit. De obicei eram " pe comunitate ", adică cursele cu dormit în cabina. Am spus de două ori " Nu!", mi-au respectat decizia, ulterior nici nu s-a mai pus problema, nici nu au existat repercursiuni. Când am demisionat, mi-au plătit tot ce aveam de primit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ai dreptate, au ramas mai mult " povestitori " si au cam disparut " subiectii ". De aici si campania de recrutare sustinuta. Daca din intamplare se formeaza un echipaj care mai stie sa spuna si - Nu! - au grija sa-l " dezmembreze ". Daca faci parte din " Cowntry-Club " te plmbi doar cu camionul pe Bucuresti, ziua. " Plebea " are ocazia sa admire frumusetile patriei noaptea. Si daca nu este de ajuns, mai primesti si un transfer Intrarea Straulesti - Chitila, care nu este marfa ta ( timpul incarcare - descarcare nu este contabilizat ), ca sa te linisteasca. :ymapplause:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.