Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Valabilitate regulament AETR si aplicarea lui dupa ureche


Bingo

Recommended Posts

  • Members

Va salut !

Lucrez in prezent pe un autobuz care efectueaza schimbul de tura in portul Constanta.

Incep programul la 5.30 ,conduc pana la 8.00 ,apoi trec pe un camion tot pe plan local pana la 14.00.

De la 14.00 pana la 15.30 mai fac o cursa cu autobuzul.Pauza pana la 17.30 apoi condus pana la 20.00 .

De trei saptamani nu am schimb si sunt nevoit sa conduc zilnic inclusiv in weekend.

Seful meu imi spune ca pe plan local nu se aplica prevederile regulamentului AETR.

Este corect ?  Ce trebuie sa fac eu in aceasta situatie ?

Mentionez ca autocamionul folosit este intr-o stare jalnica + tahograf defect.

Va multumesc anticipat .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

AETR - acord european privind duratele de lucru si de odihna ale soferilor care efectueaza transporturi rutiere internationale , defineste perioadele maxime de conducere si minime de odihna ale conducatorilor auto , salariati sau independenti , conducand in mod obisnuit sau ocazional , care efectueaza transport rutier international . Mai pe scurt CE Nr. 561/2006 aprobat de parlamentul european si consiliul european la data de 15 martie 2006

asta e baza legala

extras din 561

Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de:

(a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei

nedepăşind 50 km;

(B) vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depăşeşte 40 km/h;

© vehicule utilizate de serviciile forţelor armate, de serviciile protecţiei civile, de pompieri

şi forţele responsabile cu menţinerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără

conducător auto, atunci când transportul intră în atribuţiile proprii ale acestor servicii şi

se efectuează sub controlul acestora;

(d) vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar,

utilizate în situaţii de urgenţă sau în operaţiuni de salvare;

(e) vehicule specializate folosite în misiuni medicale;

(f) vehicule specializate pentru depanări care acţionează pe o rază de 100 km de la baza de

staţionare;

(g) vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere,

precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie;

(h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu

depăşească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale;

(i) vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislaţia statului

membru în care sunt conduse, şi care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de

mărfuri în scopuri necomerciale

deci, in principiu pt cursa regulata cu autobuzul, daca nu treci de 50km, nu se aplica.....

mai multe detalii poate te ajuta altcineva, poate legat de codul muncii si orele lucrate saptamanal....pe care le depasesti...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Multumesc mult pt atentia acordata . Stiam si eu legea de mai sus.

Problema este ca eu ma trezesc la 4.15 si mai ajung acasa la ora 20.45.

Practic sunt obosit permanent si reprezint un pericol pt traficul rutier.

Chiar nu exista o lege care sa-mi dea macar o zi pe luna pt odihna ?

Anual vine in control Dl Iordache de la ARR Constanta.

Desi este un om respectabil nu a descoperit in toata unitatea decat o gresala;

Diagramele mele aveau scris numele intreg pe spatele discului.

Gresala mare dar m-a iertat.

In Germania ,de ex,am fost intrebat "de ce nu este numele si prenumele complet scris in diagrama?"

Pt ca este prea lung si nu incape in rubrica respectiva,am spus eu.

"Este loc destul pe verso" a spus Neamtul.

Am spus Danke si am pecat mai departe ,fara amenda.

In RO "este gresala".

Condusul non stop este normal .

Si bineinteles asta la o intreprindere de STAT.

Anterior am lucrat la privat si se respecta timpul de condus ,chiar eram instruiti periodic cu noutati .

La Stat = merge si asa ,eventula sunam "un prieten"

Ce sa mai spun : o citez pe contabila de la noi;

"oameni mai prosti decat soferi nu gasesti"

Drumuri Bune si bere rece va doresc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am inteles ; No name ,no face ,no number's .

Altfel nu se aproba. Oricum si cu aceste restrictii va multumesc ca existati

(moderatori ,initiatori,etc)

Poate este mai bine sa stergeti acest subiect.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

In cursul unei saptamani, timpul total de lucru al persoanelor care efectueaza activitati mobile de transport rutier poate fi de cel mult 48 de ore. Durata maxima a timpului de lucru saptamanal poate fi prelungita pana la maximum 60 de ore, cu conditia ca, pentru orice perioada de 4 luni consecutive, media timpului de lucru saptamanal sa nu depaseasca 48 de ore.

In cazul lucratorilor mobili care muncesc pentru mai multi angajatori, timpul de lucru este suma orelor lucrate de persoana respectiva pentru toti angajatorii.

Angajatorul va cere lucratorului mobil in cauza o evidenta in scris a timpului lucrat pentru alt/alti angajator/angajatori. Lucratorul mobil va furniza in scris aceasta informatie.

Persoanele care efectueaza activitati mobile de transport rutier pot lucra cel mult 6 ore consecutive fara pauza. Timpul de lucru va fi intrerupt de pauze de cel putin 30 de minute daca timpul total de lucru este de 6 pana la 9 ore si, respectiv, de cel putin 45 de minute daca timpul total de lucru depaseste 9 ore. Pauzele pot fi impartite in perioade de minimum 15 minute fiecare.

In cazul cursantilor si stagiarilor se aplica, in ceea ce priveste pauzele si perioadele de odihna, prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 561/2006 sau ale Acordului AETR, dupa caz.

Timpul de munca zilnic nu va depasi 10 ore intr-un interval de 24 de ore daca lucratorul mobil/conducatorul auto independent efectueaza munca de noapte. Munca de noapte se va compensa in conformitate cu prevederile legale in vigoare sau cu conditiile generale negociate de partenerii sociali, astfel incat sa nu fie pusa in pericol siguranta rutiera.

(Hotararea Guvernului nr. 38 din 16 ianuarie 2008 privind organizarea timpului de munca al persoanelor care efectueaza activitati mobile de transport rutier, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 49 din 22 ianuarie 2008)

Data aparitiei: 29 Ianuarie 2008

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Modul neortodax cum as proceda eu,as intra cu autobuzul [cind esti gol] in ceva stergind un lateral de toata frumusetea,la venirea politiei as motiva cu oboseala insistind sa scrie acest lucru,de fapt il faci tu singur cind scrii declaratia.La modul normal la tine nu se aplica regulamentul daca nu depasesti 50 km in afara localitatii insa se aplica codul muncii,aici este bine sa iti faci copii dupa foile parcurs,asta daca ai,daca nu eu ias pune sa imi semneze cind incep si cind termin,ulterior reclami la ITM,daca nu esti multumit te adresezi instantei de judecata,litigiile de munca nu se taxeaza si se rezolva in mod rapid

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Va multumesc pt raspunsurile date si pt timpul acordat.

Problema este ca as gasi cu greu un alt loc de munca.

Nu mai am chef de mers prin tara sau prin strainatati.

Consider ca mi-am facut norma de km.

De aceea accept sa lucrez non stop .

Sper sa dispara aceste probleme in 12.12.2012.

Drumuri bune si Noroc bun va doresc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.