Guest Anonymous Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 chiar daca suna putin prostesc dar multi nu stiu sa schimbe o roata la camion, daca doriti sa faceti un mic rezumat ar fi foarte frumos din partea dvs. sa nu uitam nu toti ne-am nascut mecanici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members horis Posted July 28, 2012 Members Share Posted July 28, 2012 Complicat dar in principiu ca la autoturism Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members godzila76 Posted July 28, 2012 Members Share Posted July 28, 2012 cric,cheie de roti,ranga min.1,5 metri, ceva muschi daca nu ai iti cumperi un multiplicator de forta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 Complicat dar in principiu ca la autoturism Poate fi chiar mai simplu decat la autoturtism,in functie de cauciucul pe care il schimbi!Daca schimbi cauciucul exterior de pe un set de roti duble e mai simplu,pentru ca nu trebuie neaparat sa dai roata jos!Trebuie doar sa ai scule!Eu tocmai ce am schimbat un cauciuc saptamana trecuta ca facusem pana si nu mi-a luat mai mult de jumatate de ora!As face un filmulet cand mi se mai intampla,dar,din pacate nu pot sa si filmez sa si schimb roata!Cand schimbi doar cauciucul trebuie doar sa fi foarte atent,cand bagi aer,sa nu stai in fata cauciucului sa nu cumva sa te omoare daca bubuie,in rest nu e prea complicat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b93lfk Posted July 28, 2012 Members Share Posted July 28, 2012 ai putea sa te informezi de aici sau de aici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members andreidac Posted July 28, 2012 Members Share Posted July 28, 2012 asta strange piulitele la prezoane cu cheia fixa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members romanulstrain Posted July 28, 2012 Members Share Posted July 28, 2012 Ma scuzati dar nu ma pot abtine!Mie imi place de el e super baiatu,merge pe zicala aia:din fund faci treaba,din fund mananci!parerea mea e echipat calumea:salopeta una alta ,dar papuci au farmecul lor,aia era dotarea standard la echipamentul de protectie!daca ii pica roata aia pe picior nu l durea ca avea papuci!asta e bun la categoria aia:ASA NU!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Multumesc....sper sa le fie de folos si altor incepatori ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Corect,rotile nu se strang cu cheia fixa,iar ca incaltaminte este de preferat sa ai bocanci de protectie cu varf rigid(metal sau si mai bun material compozit).La o adica se pot folosi si bocanci obisnuiti,dar in nici un caz slapi de plaja,aia sunt buni la mare,la plaja,la o bere pe o terasa dar in nici un caz la munca! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VladG Posted July 30, 2012 Members Share Posted July 30, 2012 Imi pare rau sa vad soferii care pun asemenea intrebari. In primult rand el trebuia sa mearga de inceput ca si ajutor si sa vada daca ii place sau nu si vada despre ce este vb. Sper ca filmuletele postate de colegu te-au ajutat oricum nu e ca si cand ai vedea live pt ca live te mai lovesti de una de alta ba cand vrei sa il umfli nu poti pt ca nu se aseaza pe geanda si at foc cu benzina si il trantesti de pamant cu ceva ranga mai lunga in caz de ceva sa nu fii aproape de el si neaparat pistolu de aer sa iti bage aer intre timp ce ii dai foc si il trantesti. Asta e in cazul in care trebuie sa dai jos cauciu de pe geanta si nu ai nici o vulcanizare. Oricum live e mult mai bn daca ai avea vreodata posibilitate sa le vezi ca poate nici nu ai inteles despre ce e vorba din ce am spus eu pe aici. Numai bn si drumuri bune si poate cand ne vom auzi pe statii. Bafta si km multi fara nici un incident. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted July 31, 2012 Members Share Posted July 31, 2012 colegu care a facut acest filmulet nu respecta deloc protectia munci,, slapi in picioare,,,,,,,,,desi o sa spuneti ,,,,,,,,,,,lasa-ma cu protectia muncii,,,va spun spun ca este o protectie pt voi,,,,,,,,,,tarzan este pistol cu apa pe langa acel coleg,mai putin ca se urca pe prelata si sarea pe prelungitor ATENTIE,,,,,inainte de desfacere piulitelor se da cu sprei sau apa daca nu exista,camionul, remorca este asigurata cu cale,strangerea roti se face incet fara a face socuri,se strange ca si cum ai strange cu cheia dinamometrica si la 50-100 km se revine la strangerea roti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cristiantrans Posted July 31, 2012 Members Share Posted July 31, 2012 mare dreptate are Virgil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VladG Posted July 31, 2012 Members Share Posted July 31, 2012 Virgil ai mare dreptate si chiar daca nu bocanci ca poate omu nici nu are in dotare asa ceva cel putin adidasi ca putin tot esti mai protejat si cu saritu ai perfecta dreptate mai ales ca el era si in papuci la fel si cu cei 50 max 100km trebuie revenit la strangerea rotilor pt evitarea unui eveniment neplacut pt ca cu levieru nu strangi ca si cu pistolu.... numai bn si drumuri bune la toti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Corect cu strangerea la 80-100Km!Daca nu vrei sa mai faci strangerea la 80-100km poti sa pui pe fiecare prezon,cand le strangi prima oara,niste martori de plastic,ca niste sageti,e greu sa va explic,cand mai vad la vreun coleg am sa fac poza(ca eu nu folosesc asa ceva,prefer sa strang eu roata ca lumea la 100km),si daca dupa 100 de km sagetile si-au schimbat pozitia inseamna ca trebuie sa strangi prezoanele,dar cum spuneam,eu unul prefer sa le strang ca lumea la 100Km!Iar cu stransul cu pistolul,depinde,uneori strange prea tare si-ti nenoroceste prezoanele,parerea mea e ca tot la mana e mai bine,transpiri mai mult dar e mai bine! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted July 31, 2012 Moderators Share Posted July 31, 2012 Nu va luati dupa aceste filmulete ca veti avea nmai posibilitati de accidente,norocul lui ca nu i sarit cheia,nu a alunecat,etc Hai sa o luam metodic si corect daca este,pentru a face o pana trebuie sa avem un cric[care sa suporte greutatea,]o cheie de roti [nu cheie fixa] levierul si daca se poate o teava [nu e neaparata nevoie de 2 m,e buna una de 1m].Se fixeaza cricul[atentie masina sa fie pe loc drept] sub punte[in functie de roata care se schimba] .Se slabesc piulitele,se da la cric pentru a se ridica roata cu 1-2 cm deasupra solului.Cu cheia de roti apoi dati jos piulitele si scoateti roata care e pe pana,se aduce roata buna si se apropie de butuc prin oscilare stg,dr tinind-o putin inclinata spre exterior[adica spre noi].Cind e ajunsa aproape o ridicati drept si o impingeti pe butuc,daca cumva nu cade pe prezoane atunci folositi un levier si il folositi ca pirghie intre roata si pamint,invirtind roata[nu bagind mina ca in filmulet intre roata,geanta si butuc].Dupa ce roata e in deptul prezoanelor impingeti si ea va intra atunci destul de usor.Se pun piulitele[atentie,in cruce primele 4 pentru a centra roata],se apropie folosind cheia de roti,ulterior dupa ce ati pus toate piulitele si leati apropriat se string cu cheia de roti[nu uitati,in cruce] Dupa ce vati folosit muschii stringind piulitele daca aveti si o teava o puneti ca un prelungitor si le mai luati inca o data la verificat,nu e nevoie sa sariti pe ele sau sa aveti ditamai teava de 2m.Se scoate cricul si se porneste,ulterior la 1 zi,2 distanta verificati inca o data stringind piulitele cu cheia,intotdeana se slabesc putin prima data,dupa verificare va fi ok.Mai conteaza si daca aveti roata cu camera,in acest caz fiti atenti cind scoateti cercul,ulterior dupa ce ati pus alta camera si folositi compresorul cu furtunul de aer pentru a umfla roata vedeti sa aveti pus un levier oblic pentru a nu sari cercul,tot asa aveti grija la presiune,exista posibilitateasa explodeze[cum ar veni]si atunci sare in sus cu destula forta.Sper ca umilul meu sfat e mult mai bun decit acele filmulete,nu de alta dar asa nu faceti accidente,ne auzim, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 A propos de protectie si securitate rutiera,am uitat sa-i spunem,dar banuiesc ca-i invata la scoala de soferi,cand te opresti pe marginea drumului,pentru vizibilitate,pui avariile si triunghiuri reflectorizante!Noaptea e si mai bine daca ai luminite de semnalizare sau faclii de semnalizare!Iar ca salopeta,noaptea e bine sa ai o salopeta cu dungi reflectorizante,pentru protectia ta,sa nu te loveasca cineva cand lucrezi la camion! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted July 31, 2012 Moderators Share Posted July 31, 2012 e bine ca ti-ai adus aminte,asta deoarece acum la scolile din tara din cite am observat nu te prea invata nimic,te pun doar sa conduci ceva ca sa stii cum sa mergi pe strada si teste, apoi dumnezeu cu mila,de asta avem atitea lucruri de explicat deoarece cei care sunt profesori nu isi fac meseria,scuze ma abat de la subiect si nu vreau sa merg pe ideea asta, ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Nu va luati dupa aceste filmulete ca veti avea nmai posibilitati de accidente,norocul lui ca nu i sarit cheia,nu a alunecat,etc Hai sa o luam metodic si corect daca este,pentru a face o pana trebuie sa avem un cric[care sa suporte greutatea,]o cheie de roti [nu cheie fixa] levierul si daca se poate o teava [nu e neaparata nevoie de 2 m,e buna una de 1m].Se fixeaza cricul[atentie masina sa fie pe loc drept] sub punte[in functie de roata care se schimba] .Se slabesc piulitele,se da la cric pentru a se ridica roata cu 1-2 cm deasupra solului.Cu cheia de roti apoi dati jos piulitele si scoateti roata care e pe pana,se aduce roata buna si se apropie de butuc prin oscilare stg,dr tinind-o putin inclinata spre exterior[adica spre noi].Cind e ajunsa aproape o ridicati drept si o impingeti pe butuc,daca cumva nu cade pe prezoane atunci folositi un levier si il folositi ca pirghie intre roata si pamint,invirtind roata[nu bagind mina ca in filmulet intre roata,geanta si butuc].Dupa ce roata e in deptul prezoanelor impingeti si ea va intra atunci destul de usor.Se pun piulitele[atentie,in cruce primele 4 pentru a centra roata],se apropie folosind cheia de roti,ulterior dupa ce ati pus toate piulitele si leati apropriat se string cu cheia de roti[nu uitati,in cruce] Dupa ce vati folosit muschii stringind piulitele daca aveti si o teava o puneti ca un prelungitor si le mai luati inca o data la verificat,nu e nevoie sa sariti pe ele sau sa aveti ditamai teava de 2m.Se scoate cricul si se porneste,ulterior la 1 zi,2 distanta verificati inca o data stringind piulitele cu cheia,intotdeana se slabesc putin prima data,dupa verificare va fi ok.Mai conteaza si daca aveti roata cu camera,in acest caz fiti atenti cind scoateti cercul,ulterior dupa ce ati pus alta camera si folositi compresorul cu furtunul de aer pentru a umfla roata vedeti sa aveti pus un levier oblic pentru a nu sari cercul,tot asa aveti grija la presiune,exista posibilitateasa explodeze[cum ar veni]si atunci sare in sus cu destula forta.Sper ca umilul meu sfat e mult mai bun decit acele filmulete,nu de alta dar asa nu faceti accidente,ne auzim, Perfect adevarat si foarte corect!Mai exista roti cu camera?Eu in ultimii ani n-am mai intalnit decat tubeless...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Un mic "detaliu"!Daca ai pana pe tractor,pe motrica,e bine sa te decuplezi inainte sa-ti faci pana ca sa iei greutatea de pe motrica!Mai ales daca esti incarcat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted July 31, 2012 Moderators Share Posted July 31, 2012 mai se gasesc,dar oricum eu prefer ca atunci cind ii spun cuiva ceva sa ii dau toate detaliile,asa nu mai poate ulterior sa spuna ca nu a stiut,si daca invata invata corect Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted July 31, 2012 Administrators Share Posted July 31, 2012 Nu va luati dupa aceste filmulete ca veti avea nmai posibilitati de accidente,norocul lui ca nu i sarit cheia,nu a alunecat,etc Hai sa o luam metodic si corect daca este,pentru a face o pana trebuie sa avem un cric[care sa suporte greutatea,]o cheie de roti [nu cheie fixa] levierul si daca se poate o teava [nu e neaparata nevoie de 2 m,e buna una de 1m].Se fixeaza cricul[atentie masina sa fie pe loc drept] sub punte[in functie de roata care se schimba] .Se slabesc piulitele,se da la cric pentru a se ridica roata cu 1-2 cm deasupra solului.Cu cheia de roti apoi dati jos piulitele si scoateti roata care e pe pana,se aduce roata buna si se apropie de butuc prin oscilare stg,dr tinind-o putin inclinata spre exterior[adica spre noi].Cind e ajunsa aproape o ridicati drept si o impingeti pe butuc,daca cumva nu cade pe prezoane atunci folositi un levier si il folositi ca pirghie intre roata si pamint,invirtind roata[nu bagind mina ca in filmulet intre roata,geanta si butuc].Dupa ce roata e in deptul prezoanelor impingeti si ea va intra atunci destul de usor.Se pun piulitele[atentie,in cruce primele 4 pentru a centra roata],se apropie folosind cheia de roti,ulterior dupa ce ati pus toate piulitele si leati apropriat se string cu cheia de roti[nu uitati,in cruce] Dupa ce vati folosit muschii stringind piulitele daca aveti si o teava o puneti ca un prelungitor si le mai luati inca o data la verificat,nu e nevoie sa sariti pe ele sau sa aveti ditamai teava de 2m.Se scoate cricul si se porneste,ulterior la 1 zi,2 distanta verificati inca o data stringind piulitele cu cheia,intotdeana se slabesc putin prima data,dupa verificare va fi ok.Mai conteaza si daca aveti roata cu camera,in acest caz fiti atenti cind scoateti cercul,ulterior dupa ce ati pus alta camera si folositi compresorul cu furtunul de aer pentru a umfla roata vedeti sa aveti pus un levier oblic pentru a nu sari cercul,tot asa aveti grija la presiune,exista posibilitateasa explodeze[cum ar veni]si atunci sare in sus cu destula forta.Sper ca umilul meu sfat e mult mai bun decit acele filmulete,nu de alta dar asa nu faceti accidente,ne auzim, http://www.facebook.com/photo.php?fbid=410648568987146&set=a.382728175112519.101650.100001260184426&type=3&theater ;D ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted August 7, 2012 Moderators Share Posted August 7, 2012 acestea sunt markerele de plastic la care se referea kenworth,conteaza atunci cind sunt strinse ca virful sagetilor sa fie una in dreptul alteia,ulterior daca se departeaza virfurile inseamna ca se slabeste piulita Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Exact la astea ma refeream!Dar cum spuneam,eu nu folosesc asa ceva!Zilele trecute am vazut la un coleg niste markere din astea roz!Pacat ca n-aveam aparatul la mine sa le pozez,aratau ca naiba,camionul era frumos,negru,foarte curat,jentile alcoa super lustruite si draciile alea de sageti roz la roti...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members alinR420 Posted August 14, 2012 Members Share Posted August 14, 2012 Ma scuzati dar nu ma pot abtine!Mie imi place de el e super baiatu,merge pe zicala aia:din fund faci treaba,din fund mananci!parerea mea e echipat calumea:salopeta una alta ,dar papuci au farmecul lor,aia era dotarea standard la echipamentul de protectie!daca ii pica roata aia pe picior nu l durea ca avea papuci!asta e bun la categoria aia:ASA NU!!!!! lasa astea dar CHEIE FIXA? o tubulara lunga si un maner sau criket era mai d folos doar pt apropiere si merge mai repede.....dar in principu asa se schimba doar ca difera si greutatea rotii..........eu pe la 15 ani am facut pana la o raba cu un prieten de aceesi varsta .....(bine nea pus tasu ca sa vada daca reusim)......si crede ma ca a fost un chin!!!!!......acu e altceva dar tot e greu si nu stiu cati dintre voi ati mai facut pene.......sa fim seriosi....mai rar numai e ca la raba sa se plimbe cauciucu pe janta si sa bubuie..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Pana poti sa faci oricand!Si sa-ti bubuie cauciucul!Si nu ma refer la resapate,cand iti pleaca "crocodilul"de pe cauciuc,ci la cauciucuri noi!Am un coleg care a facut 2 pene pe fata.......in decurs de 3 saptamani......si erau cauciucuri Dunlop englezesti! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.