Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

examinare traseu cat E.....


Recommended Posts

  • Members

salutare tuturor deschid acest topic deoarece am nevoie de putin ajutor din partea voastra . urmeaza examinarea la traseu la categoria E si va intreb pe voi cei care ati trecut prin asta cum ar trebui sa ma comport,ce ar trebui sa fac pentru a putea lua si traseu la cat E?si  inca o intrebare..ar trebui sa ma urc primul la volan?va multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In primul rand felicitari pentru ca ai luat categoria C.

La cat E este mai simplu. Sau cel putin mie asa mi s-a parut. Politistul nu a mai pus accent pe fiecare linie continua calcata, sau pe toate nimicurile.

Sfaturi:

-Daca efectuezi vreo depasire, nu te grabi sa revii pe banda ta (fii sigur ca nu il lovesti/incomodezi pe cel depasit)

-Vireaza larg si cu grija; sa nu te trezesti cu remorca pe trotuar sau mai rau prin gardul/casa cuiva.

-Executa tot ce iti cere politaiul cu calm (daca ai gresit si poti repara nu ezita sa o faci)

-Sa nu stanjenesti circulatia (adica sa nu tai calea cuiva, sau sa nu te asiguri suficient) Nu uita: esti intr-un camion cu remorca, nu intr-un bmw. Deci ai nevoie de mai mult timp pentru efectuarea manevrelor.

- Mare atentie la carute, babe turmentate, copii si ce mai circula pe marginea drumului. Am avut ghinionul ca la examen sa dau de un carutas beat, care facea "drifturi" cu caruta in mijlocul drumului.

Si nu in ultimul rand: FARA SPAGA!!

PS: Da! daca poti urca primul la volan. Daca urca unul mai slab pregatit inaintea ta, il poate enerva pe politai si s-a dus la naiba tot examenul.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

De preferat la examene ,trebuie sa duci daca se poate primul lucrarea sau sa efectuezi tu primul operatiunile pt. care esti examinat,pentru a nu exista termen de comparatie intre candidati,elevi,lucrul asta il stiu majoritatea profesorilor si eu tot de la ei am aflat :)),succes!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Colegule eu luna asta am luat  si C si E.Trebuie sa fii atent la drum si la indicatoare si sa vada examinatoru ka iti fug ochii in oglinzii,virajele le abordezi cat de larg si nu o sa ai probleme.Semnalizezi orice depasire,schimbare a directiei de mers si sa ai grija unde te pune sa opresti daca este statie sau vreun indicator iti interzice oprirea te adresezi sii ii spui ca nu iti permite  indicatorul sau  nu ai voie sa opresti intr o statie...pe mine la E credca ma m suit la  volan miam reglat toate cele necesare volan,scaun,oglinzii,centura si am pornit dupa vreo maxim 500 de m  mi a spus sa opresc intr o alveola si o zis Admis! urmatorul pe 7 elevi neo facut in nici o ora.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

@SabinTga2: Ai avut mare noroc. Din pacate pe mine m-a frecat mult mai mult decat la examenul pt cat. C. Si pe buna dreptate. Cand ai remorca in spate, mai ales in viraje exista un risc mai mare de a agata "traficul" decat doar cu camionul. Eu am avut pe 08.10.2012 (adica luni), si m-a pus sa merg pe niste drumuri extrem de inguste, sa iau niste viraje aproape imposibile. Sa fiu sincer, am urcat camionul pe bordura, bineinteles si-a dat seama ca nu am mers niciodata cu camionul si remorca pe strazile alea, mi-a spus ca era nevoie sa intru pe contrasens sa iau virajul, si imi recunosc vina pt lipsa de experienta. Odata ce am condus 6 ore ansamblul de 19m e destul de usor de inteles ca inca nu cunosc exact cat spatiu am nevoie pentru un viraj. Totusi, am terminat virajul fara sa agat gardurile care se aflau la nici 30cm de bordura, iar remorca mi-a ramas pe sosea, doar roata din stanga fata a camionului a circulat cca jumatate de metru pe marginea bordurii. Probabil a vazut cat de mult eram atent la felul cum se misca remorca in spatele meu, ca stiam cum sa manevrez camionul in asa fel incat sa ocolesc obstacolele.

A doua problema a fost la cuplarea remorcii. Anume ca din cauza emotiilor, uitasem ca la camionul cu care dadeam examenul, cuiul cade la decuplare, iar pentru recuplare tb sa il ridici din nou. (am facut scoala pe 2 camioane. un Volvo si un Man). Dar alinierea celor doua vehicule a fost foarte buna. Asa ca am repetat manevra si mi-a iesit impecabil.

Pt cei care urmeaza sa dea examenele, sfatul meu- fiti printre primii care dau examene, dar mai intai fiti martor. E mai usor de inteles felul politistului, observi daca accepta sau nu sa "te bagi daca ti-a facut semn alt participant la trafic" si in plus, mai scad emotiile cat timp e politistul langa tine si mai ai timp sa observi la ce anume se uita. Eu spre exemplu am observat ca se uita mai mereu la colegul care era examinat inaintea mea sa vada ca in viraje si inainte de ele supravegheaza traictoria remorcii. Instructorul mi-a spun inainte de examen ca daca nu sunt sigur 110 % ca am timpul necesar terminarii manevrei in cazul virajelor la stanga in intersesctii si tb sa acord prioritate, atunci ar trebui sa mai astept. Totusi, politstul cu care am dat se uita sa nu ezit efectuarea virajelor. Din pacate colegul care a dar inaintea mea a picat, pentru ca nu l-a intrebat pe politist daca poate sa intre intr-o intersectie sau nu, cand cineva ii facuse semn, desi era a 3-a oara cand patea asta. O data i-a spus sa faca asa cum vrea si a trecut (ca la urma sa ii spuna ca l-a iertat), a doua oara i-a spus da, iar a 3-a nu a mai intrebat si imediat dupa viraj i-a spus: "Pentru asta ai fost declarat respins. Trage pe dreapta acolo unde poti."

PS. Examenul l-am dat cu unul dintre cei mai exigenti politisti din Iasi, nu dau nume. Mi s-a facut si mie odata semn sa trec, l-am intrebat si mi-a spus ca el e acolo doar pentru examinare, si atunci am insistat ca cel care mi-a facut semn sa treaca.

UN SFAT! Daca politistul spune ca tu esti soferul si alegerea iti apartine faceti asa:

1. Daca blocati traficul cat timp asteptati sa efectuati virajul sau manevra: atunci treceti.

2. Daca nu blocati pe nimeni, atunci insistati ca celalalt sa treaca primul.

Asta am observat in cazul meu.

Oricum ar fi, in cazul in care cineva care are prioritate in fata voastra doreste sa va lase sa treceti, in primul rand intrebati politistul.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

salutare colegi si felicitari celor care au luat :)

sa ma laud si eu ca tot din prima am luat si sala si traseu la C,C+E . Cum spuneau si colegu dinaintea postarii mele, politaiul este atent la cum manevrezi camionul si cum acorzi prioritate , eu la fiecare viraj la dreapta in care trebuia sa ma incadrez pe banda din stanga ca sa pot efectua virajul in ceream permisiunea ca sa ma incadrez si imi spunea daca da sau nu, sau cand altcineva imi datea flash ca sa trec la fel il faceam atent pe politai ca sa nu ma pice. Din ce am observat eu cand am fost examinat (la cat e unde am prins cel mai aspru politai) era atent la felul cum acord prioritate si la felul cum ma incadrez pentru efectuarea virajelor,dar si modul cum agat remorca . Succes celor care au examen in continuare :)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Oricum, in Iasi depinde foarte mult si de politaiul cu care dai. Sunt unii mult mai permisivi (cel cu care am dat C-ul) care se uita doar la efectuarea manevrelor si reguli de acordare a prioritatii. Uite, in cazul daca daca unu iti dadea flash tu doar il faceai atent, cel cu care am dat eu imi spunea ca e alegerea mea. Si uite asa daca alegeai sa treci te pica. Oricum, bine ca nu am patit-o decat o data.

Ca incepator, cand nu cunosti din ochi daca spatiul pe care il ai te obliga pentru a efectua un anumit viraj sa intri pe contrasens e foarte greu, dar important sa te poti descurca si sa termini virajul fara incidente. De multe ori cand eram cu instructorul imi spunea ba sa intru pe contrasens, ba sa nu depasesc marcajul. Era normal ca el putea aprecia daca poate sau nu efectua un viraj, iar eu nu. Problema mea la examen a fost ca m-a pus sa fac un viraj drepta de pe un drum de 6m latime pe unul de 3 sau 4 m, si imediat (dupa 2m) la stanga pe altul de 3 sau 4m.

Inca ceva, sa nu mergi cu 20km/h si doar cand esti pe o sosea mare si dreapta sa te duci la 40. Eu sa fiu sincer, pe stradutele alea inguste mergeam cu 30 (am respectat totusi limita de viteza pentru zone rezidentiale, desi nu era semnalizata), iar pe strada principala daca natura strazii imi oferea posibilitatea (fara denivelari pronuntate sau gropi), am atins chiar si 50, si asta pentru a nu bloca traficul, pt ca pe portinunea respectiva limita era de 70km/.h (limitele alea se adreseaza autoturismelor).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • Members

Salut!

Am dat si eu pt C+E si m-a picat ca am efectuat viraj la dreapta incadrandu-ma pe contrasens, dupa ce am semnalizat intai stanga si m-am asigurat ca nu vine nimic. Cand i-am spus ca am facut chestia asta ca sa nu ma sui cu remorca pe trotuar, nu a spus nimic dar dupa putin timp m-a pus sa fac iar viraj dreapta, eu am facut la fel si de fiecare data am executat virajul cu intrare putin pe contrasens. Si pt asta m-a picat bifand de 2 ori pe fisa in dreptul virajului la dreapta. Si garare cu spatele intr-un gang, care recunosc ca nu prea mi-a iesit (era stramb pusa remorca). La asta nu comentez, dar la chestia cu virajul chiar nu stiu cum sa procedez intrucat este foarte posibil sa dau tot cu el. Sunt doar 2 examinatori. Ceva idei si sfaturi?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

La scoala mergi regulamentar,cand ai permisul in buzunar devii raspunzator pentru actiunile tale,in concluzie faci ce stii,poti si vrei.Regulamentul zice ca te apropii de linia mediana a drumului nicidecum nu intri pe contrasens...apoi virezi dreapta dupa ce ai patruns in intersectie urmarind rotile de pe dreapta ale remorcii.In general cam urmeaza traiectoria camionului dar sunt si exceptii,eu am avut o remorca mai lunga decat camionul,o panarama de care era satul si proprietarul!Stiind traseele posibile de examen mai exerseaza cu instructorul in intersectiile respective .Faza cu gararea cu spatele a fost cireasa,deja erai sub stresul greselilor si chiar daca ai fi fost as la datul cu spatele (care o stim fiecare dintre noi e mai altfel la camion cu remorca) tot nu cred ca o mai faceai corect.Insa nu te descuraja,remediaza si mergi mai departe,trebuie sa iei.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In cazul in care, pentru a efectua un viraj ai nevoie de patrunderea pe contra-sens, e bine ca mai intai sa atentionezi examinatorul ce intentionezi sa faci. O problema identica am avut si eu, insa, eu am reusit sa ma incadrez totusi pe banda mea si sa iau virajul corect, desi examinatorul mi-a atras atentia ca era indicat sa intru pe contrasens, pentru ca in felul meu, efectuarea virajului a durat ceva mai mult decat normal, facandu-l la viteza redusa pentru a ma asigura in permanenta ca nu lovesc nimic. Eu unul, nu stiam traseul pe care ma bagase, si lipsa de vizibilitate ma obligase sa incerc abordarea mea. Insa preventiv, am rulat aproximativ 30-40m inainte de intrarea in viraj la limita benzii de circulatie, asigurandu-mi maximum de spatiu pe care il puteam crea. (Asta a fost o paranteza la examenul tau).

Ca sfat, nu pot decat sa iti sugerez, ca inainte de a efectua virajul, sa atentionezi examinatorul ca pentru o oferi siguranta efectuarii virajului, esti obligat sa patrunzi pe celalat sens de mers. Imi cer scuze ca nu inteleg exact momentul in care tu ai intrat pe contrasens, dar indicat e ca inainte de a intra in viraj sa intri pe contrasens-nu stiu exact cum sa explic sa fie clar; cumva, intri pe contrasens pe strada de pe care iesi, si intri pe sensul tau de mers pe strada pe care intri. Sper ca am fost cat se poate de clar, si scuze ca nu am inteles exact momentul in care tu ai intrat pe contrasens (dar presupun ca tu ai intrat pe contrasens pe strada pe care ai intrat, nu pe cea de pe care ai iesit-si aici intradevar e viraj luat incorect).

Cat despre parcari, sa fiu sincer, toate manevrele legate de remorca (parcare, mersul inapoi, cuplare/decuplare) le-am facut in poligon, si nu a trebuit sa fac garare cu spatele cu remorca. Manevrele pe care le-am facut au fost: oprire ("parcarea" remorcii cu fata), decuplare (cu tot ce tine de asigurarea remorcii pe timpul cat e decuplata-folosirea calelor), parcarea camionului paralel cu remorca la mica distanta-undeva la 10cm), cuplarea remorcii (iarasi cu tot ce e necesar, inclusiv verificarea sistemului de iluminare); si mersul inapoi in linie dreapta-care sa fiu sincer nici mie nu mi-a iesit.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
La scoala mergi regulamentar,cand ai permisul in buzunar devii raspunzator pentru actiunile tale,in concluzie faci ce stii,poti si vrei.Regulamentul zice ca te apropii de linia mediana a drumului nicidecum nu intri pe contrasens...apoi virezi dreapta dupa ce ai patruns in intersectie urmarind rotile de pe dreapta ale remorcii..

Siguranta inainte de reguli. Spre exemplu, daca intri intr-o intersectie in forma de Y, si vii de pe bratele lui Y si vrei sa mergi spre "inainte" adica spre baza lui Y, atunci iti lipseste total vizibilitatea, si pentru a te asigura esti de multe ori nevoit sa faci tot posibilul pentru a avea vizibilitate (atunci esti nevoit fie sa intri pe contrasens, fie sa pui camionul oblic in intersectie (daca are mai mult de doua benzi pe sens, sau chiar sa incalci tot felul de marcaje (gen spatii interzise circulatiei-spun asta pentru ca exista o intersectie in Iasi pe unde se da examen, si desi are doua benzi pe sens, tot esti nevoit sa incarci inclusiv spatiul interzis pentru a te putea asigura)). In principiu, in situatii exceptionale, poti incalca regulile.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Multumesc pt sfaturi. Data viitoare o sa incerc sa trag cat mai aproape de axul drumului si sa nu mai intru pe contrasens. Cu toate ca inclusiv instructorul m-a invatat sa fac asta. Asta este! Nu e un capat de tara ca am picat prima data, dar mi a dat planurile peste cap (trebuie sa plec in afara si nu mai am timp sa dau a 2-a oara). Voi pleca numai cu C-ul! Scoala din cate stiu eu este valabila un an, poate reusesc sa dau in cursul anului. Si C-ul fara E este cam degeaba!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • Members

Mie imi cam da batai de cap cuplarea camionului la remorca. Camionul este putin mai lat(~10-15cm) decat remorca, iar carligul de remorcare nu are deloc toleranta, daca nu intri perfect(nu exagerez cand zic la milimetru) nu poti agata. In principiu dupa orientarea in oglinzi as nimeri, dar cand ma dau jos sa ma uit vad ca gresesc 3-4cm fie stanga fie dreapta.

Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc!

Din ce am observat si alti colegi tot asa "stramb" nimeresc, unul dintre ei a lucrat ani de zile pe duba de 3.5, daca nici el nu reuseste eu ce sa mai zic...Am vazut ca la examenul trecut unii elevi de la alta scoala au avut noroc, fiind mai multi au facut doar o simulare de agatare, cand s-a cuplat in final remorca pt. plecare deja politaiul nu mai era interesat de aspect.

Dar eu cel mai probabil o sa fiu singur la fel cum a fost un baiat tot de la noi data trecuta ce a avut ceva batai de cap, fiind ajutat pe furis prin semne de o persoana...

Asta e...nu toti au talent sa fie camionagii dar daca la asta se reduce totul apoi eu ce ar trebui sa fac?

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Mie imi cam da batai de cap cuplarea camionului la remorca. Camionul este putin mai lat(~10-15cm) decat remorca, iar carligul de remorcare nu are deloc toleranta, daca nu intri perfect(nu exagerez cand zic la milimetru) nu poti agata. In principiu dupa orientarea in oglinzi as nimeri, dar cand ma dau jos sa ma uit vad ca gresesc 3-4cm fie stanga fie dreapta.

Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc!

Din ce am observat si alti colegi tot asa "stramb" nimeresc, unul dintre ei a lucrat ani de zile pe duba de 3.5, daca nici el nu reuseste eu ce sa mai zic...Am vazut ca la examenul trecut unii elevi de la alta scoala au avut noroc, fiind mai multi au facut doar o simulare de agatare, cand s-a cuplat in final remorca pt. plecare deja politaiul nu mai era interesat de aspect.

Dar eu cel mai probabil o sa fiu singur la fel cum a fost un baiat tot de la noi data trecuta ce a avut ceva batai de cap, fiind ajutat pe furis prin semne de o persoana...

Asta e...nu toti au talent sa fie camionagii dar daca la asta se reduce totul apoi eu ce ar trebui sa fac?

Trebuie sa te uiti bine cum este asezata remorca este foarte important sa fie dreapta, orienteaza-te bine de la inceput.

Sfat : In momentul cand pleci din lateral stanga sa faci cuplarea, daca spatiul iti permite dute mai in lung nu face greseala sa te opresti imediat pentru ca spatiul de redresare o sa devina foarte mic. Daca o sa te pozitionezi de la bun inceput cat mai in linie cu remorca iar daca o sa fii atent in oglinzi nu ai cum sa ratezi (cand dai inapoi si nu mai vezi remorca in nici una din oglinzi inseamna ca esti pe drumul cel bun)

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Mie imi cam da batai de cap cuplarea camionului la remorca. Camionul este putin mai lat(~10-15cm) decat remorca, iar carligul de remorcare nu are deloc toleranta, daca nu intri perfect(nu exagerez cand zic la milimetru) nu poti agata. In principiu dupa orientarea in oglinzi as nimeri, dar cand ma dau jos sa ma uit vad ca gresesc 3-4cm fie stanga fie dreapta.

Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc!

Din ce am observat si alti colegi tot asa "stramb" nimeresc, unul dintre ei a lucrat ani de zile pe duba de 3.5, daca nici el nu reuseste eu ce sa mai zic...Am vazut ca la examenul trecut unii elevi de la alta scoala au avut noroc, fiind mai multi au facut doar o simulare de agatare, cand s-a cuplat in final remorca pt. plecare deja politaiul nu mai era interesat de aspect.

Dar eu cel mai probabil o sa fiu singur la fel cum a fost un baiat tot de la noi data trecuta ce a avut ceva batai de cap, fiind ajutat pe furis prin semne de o persoana...

Asta e...nu toti au talent sa fie camionagii dar daca la asta se reduce totul apoi eu ce ar trebui sa fac?

stiu despre ce vobesti , ghideaza-te dupa lampile de gabarit de la remorca , eu asa am facut.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pedro si Dutza multumesc pt. sfaturi. Dutza, tu cunosti exact situatia.

Am remarcat si eu ca daca remorca era parcata "stramb" (de catre elevi ) atunci cuplarea este mai grea. Pt. examen cel care aseaza remorca de regula este instructorul. El face treaba asta bine.

Am adoptat si eu mai multe metode sa vad care da rezultat, se pare ca asa cum spune si Pedro, o pozitionare cat mai buna din start iti usureaza treaba. Cred ca pontul, este cum zice Dutza orientarea dupa lampile de gabarit. Pare metoda cea mai buna si cam singura :)

Eu incercam sa ma aliniez cu puntea spate(rotile) la puntea remorcii doar ca e mai dificil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.