Members antenutzu Posted March 12, 2010 Members Share Posted March 12, 2010 Am cumparat acum ceva vreme un DAF XF 95 de 480 cp,an de fabricatie 2001,cu 1.000.000 de km la bord.Totul e ok doar ca nu prea trage si consuma peste 40%.Filtrele sunt schimbate toate,turbo se aude fluierand si nu scoate fum deloc.Stie cineva sa-mi spuna de ce consuma atat si nu trege? > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 injectoarele , prietene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members leobango Posted March 13, 2010 Members Share Posted March 13, 2010 O testare iti va spune daca turbina face sau nu presiune, in marea majoritate a cazurilor ea este de vina ptr puterea motorului.Un fluierat mult prea puternic al turbinei inseamna ca scapa presiunea pe undeva prin intercoler sau furtune.Fumul nu e relevant, ea putand sa "pape" sau nu ulei, nu are treaba cu presiunea pe care o produce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted March 14, 2010 Members Share Posted March 14, 2010 Da, s-ar putea sa scape presiune pe la furtune sau intercooler, e bine sa verifici prima data furtunele si intercoolerul.Am patit odata la Sprinter, s-a rupt un colier de la un furtun de la intercooler si in sarcina( peste o anumita viteza) tot scapa furtunul de pe stutzul de la intercooler.Primele reactii care au aparut : a scazut viteza vizibil de la 110 la 80, desi pedala de acceleratie era calcata la maxim ; a inceput sa se auda si un vuiet puternic .Apoi am sesizat ca a si consumat mai mult decat de obicei, pentru ca fiind noapte si toate magazinele fiind inchise a trebuit sa merg asa pana acasa, cam 300 de km( de unde frate sa am eu sarme in masina , doar era sptinter ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members antenutzu Posted March 15, 2010 Author Members Share Posted March 15, 2010 A venit unu cu un tester ,mi-a luat 150 de lei si mi-a spus numai prostii,ba ca e nus'ce senzor,ba ca e turbo,ba ca e un vacuum,in final am verificat ciuperca aia de pe turbo care zice ala ca e vacum si merge,senzorul e bun,turbo in sarcina baga 2,3 atm,mai mult decat suficient.Am schimbat filtrul de motorina si merge mai bine dar totusi consuma 40-45.cred ca trebuie sa schimb niscaiva diuze la injectoare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted March 15, 2010 VIP Share Posted March 15, 2010 Antenutzu,sa sti ca Daf-urile XF 95 cam asa consuma, aste 105 sunt mai fiabile si mai reusite,apropo ce motor ai la el? (nu ma refer ceti CP) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members antenutzu Posted March 15, 2010 Author Members Share Posted March 15, 2010 Nu are cum sa consume atat,un prieten de-al meu are unul identic care consuma 24+0,5%.Nu inteleg sensul intrebarii "ce motor am"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted March 15, 2010 VIP Share Posted March 15, 2010 Poi Daf-urile ,unele au motor Cummins,altele Paccar,alea mai vechi, inainte sa intre Daf-ul in grupul Paccar aveau motor de DAF . astea mai noi XF95 95XF(este o diferenta ) XF 105 au diferite motoare,cum are si Renault Magnum -motor de MACK..etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members antenutzu Posted March 16, 2010 Author Members Share Posted March 16, 2010 Waw,m-ai bagat in ceata cu detaliile astea,al meu este XF 95.480 din 2001,are pompa de injectie si injectoare fara fire si alte electronice.Scrie undeva in acte daca e Cummnins sau Paccar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted March 16, 2010 VIP Share Posted March 16, 2010 In acte nu stiu sigur ,dar pe motor trebuie sa scrie. Uita diferenta intre XF95 si 95XF Cel mai simplu iti dai seama dupa faruri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members antenutzu Posted March 20, 2010 Author Members Share Posted March 20, 2010 Al meu are faruri patrate,este fabricatie 2001,cele cu farurilea rotunjite sunt fabricate din 2003 incoace.Cred totusi ca injectoarele sunt de vina desi asta nu afecteaza puterea motorului ci doar consumul.Oricum ma umple de draci,testul nu da erori dar nu trage si consuma enorm... > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Antenutzu,sa sti ca Daf-urile XF 95 cam asa consuma, aste 105 sunt mai fiabile si mai reusite,apropo ce motor ai la el? (nu ma refer ceti CP) Prietene ai cam dat-o in bara DAF-ul este unul dintre cele mai economice camioane, tocmai ce v-am zis pe aici pe undeva ca am avut si ATI si XF si n-am reusit sa consum mai mult de 33 in orice conditii de drum.Nu crede tot ce scrie prin diferite reviste. Sa auzim de bine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted March 21, 2010 VIP Share Posted March 21, 2010 Nu zic din reviste ,stiu de la prieteni care au sau au lucrat pe Daf si consuma de numa.... cel mai economic este 105 .daca mint ei atunci si eu mint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 nu comentez sursele tale dar iti spun din experienta proprie si mai am si prieteni cu DAF care le exploateaza destul de crunt si rezultatele sunt astea care ti-am zis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members antenutzu Posted March 23, 2010 Author Members Share Posted March 23, 2010 Bun,daca consumul trebuie sa se situeze undeva intre 34-35% al meu ce are de consuma 40 si merge ca o Raba? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members leobango Posted March 23, 2010 Members Share Posted March 23, 2010 Consumul marit se poate datora urmatorilor factori: - filtre aer si /sau motorina imbacsite - turbosuflanta cu probleme sau puturoasa la debit de aer - debit defectuos la pompa de injectie( clasica) - injectoare decalibrate - retarder activ (ptr cine are) - prost reglaj al sistemului de franare pe cap sau remorca ( se incing butucii si jentile) - clapeta egr blocata (ptr cine are) - obturator evacuare blocat (ptr cine are) Verifica toate chestiile astea, vezi ce e bun la tine si ce mai ai de facut,ordinea si timpul ti le faci singur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members antenutzu Posted March 23, 2010 Author Members Share Posted March 23, 2010 Filtrele le-am schimbat duminica si...nimic,am facut testul motor si turbina baga 2,3 bar in conditiile in care minimul admis este de 1,2 pompa de injectie nu are nimic pentru ca,spune mecanicul ar da pe tester,retarderul si franele sunt ok pentru ca altfel s-ar incalzi apa din cauza retarderului sau butucii din cauza franelor,a mai ramas sa verific injectoarele,obturatorul de evacuare (ala nu cred ca este pentru ca daca apas decompresorul se aude lucrand) si clapeta egr dar nu stiu ce-i aia,unde se afla si cum o pot verifica.Ma poti ajuta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Bun,daca consumul trebuie sa se situeze undeva intre 34-35% al meu ce are de consuma 40 si merge ca o Raba? Ti-am zis, trebuie sa verifici injectoarele. Daca aproape toate piesele care ti le-a enumerat Leo sunt OK mai ai de verificat....bingo...ati ghicit....injectoarele. oricum majoritatea problemelor legate de consum sunt generate de injectoare(asta daca ai filtre curate)40% este enorm pentru DAF chiar si de 480. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Iveco_Turbostar Posted October 9, 2011 Members Share Posted October 9, 2011 ce tip de injectie are? clasica, cu cablu de acceleratie sau electonica cu fir? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members antenutzu Posted October 10, 2011 Author Members Share Posted October 10, 2011 Electronica,cu 6 pompe de inalta presiune care baga presiune in injectoare.Intre timp am schimbat si turbosuflanta (4180 de lei,Garett > ) iar maine demontam injectoarele sa vedem cum merg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted November 11, 2011 Members Share Posted November 11, 2011 servus! Cum stai cu distributia ? Supapele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Colegu fii atent la turbo ka la Tga-ul tatei la aprox 700.000 d km a cedat turbo.Pe autostrada sa rupt axul de la turbo si atuncea sa dezlantuit tot iadul in masina....au patruns bucati de elice in intercooler, lau spart si ulei in motor ca doamne fereste o lua motoru pe ulei si se supratura( am avut noroc ca nu a luato pe ulei).Turbo are o uzura imensa mai ales la camioane.Si aceea poate determina scaderea puterii pentru ca jocul pe care il are turbo deja devine prea mare si gazele scapa pe langa la evacuare si astfel se pierde din putere.Verifica si colierul care ,,conecteaza" turbo de tzeava ce duce la intercoolr ka cel vechi se uzeaza,rugineste,si poate scapa pe langa.Al tau la peste un milion este cam suspect.Si inca un lucru turbo face toata masina...fara el nu trage mai tare ca o raba... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 mai nu cred ca poate fii motor paccar..pt ca astea au aparut ..din 2007 incoace... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Zake Posted March 6, 2012 Members Share Posted March 6, 2012 Banuiesc ca,motorul fiind din 2001 este unitate de pompare + injector...asa ca,trebuie sa verifici,p langa ce a zis leo, si debitul de la pompa de joasa,sa verifici oringurile de la unitatile de pompare,presiunea de la fiecare unitate de pompare ,conducte de transfer si injectoare... Este vre o diferenta in felul cum merge motorul rece/cald? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nelutzu Posted March 7, 2012 Members Share Posted March 7, 2012 Salut eu lucrez la evw pe un daf fabricatie 2003,are motor paccar,XF95 430 ,noua de dau cons 26,5 cu 0,4%si se cam incadreaza are 1080000,km.dar facem rezizie din 50 in 50 mii km,ar fi bine sa vezi cum stai cu injectoarele, daca ai schimbat ce ai scris este posibil sa ai probleme la ele,lucrezi cu camionul in tara sau la extern?un injector care lucreaza in parametri ar trebui sa bage peste 250 asa spun mecanici si sa pulverizeze motorina,si mai conteaza si stilul de condus cum schimbi treptele si la ce turatii,cum pleci de pe loc,drum bun si bafta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.