Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

DAF XF 95-480


antenutzu

Recommended Posts

  • Members

Am cumparat acum ceva vreme un DAF XF 95 de 480 cp,an de fabricatie 2001,cu 1.000.000 de km la bord.Totul e ok doar ca nu prea trage si consuma peste 40%.Filtrele sunt schimbate toate,turbo se aude fluierand si nu scoate fum deloc.Stie cineva sa-mi spuna de ce consuma atat si nu trege? >:(

Link to comment
Share on other sites

  • Members

O testare iti va spune daca turbina face sau nu presiune, in marea majoritate a cazurilor ea este de vina ptr puterea motorului.Un fluierat mult prea puternic al turbinei inseamna ca scapa presiunea pe undeva prin intercoler sau furtune.Fumul nu e relevant, ea putand sa "pape" sau nu  ulei, nu are treaba cu presiunea pe care o produce.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da, s-ar putea sa scape presiune pe la furtune sau intercooler, e bine sa verifici prima data furtunele si intercoolerul.Am patit odata la Sprinter, s-a rupt un colier de la un furtun de la intercooler si in sarcina( peste o anumita viteza) tot scapa furtunul  de pe stutzul de la intercooler.Primele reactii care au aparut : a scazut viteza vizibil de la 110 la 80, desi pedala de acceleratie era calcata la maxim ; a inceput sa se auda si un vuiet puternic .Apoi am sesizat ca a si consumat mai mult decat de obicei, pentru ca fiind noapte si toate magazinele fiind inchise a trebuit sa merg asa pana acasa, cam 300 de km( de unde frate sa am eu sarme in masina  ;D, doar era sptinter ;D).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

A venit unu cu un tester ,mi-a luat 150 de lei si mi-a spus numai prostii,ba ca e nus'ce senzor,ba ca e turbo,ba ca e un vacuum,in final am verificat ciuperca aia de pe turbo care zice ala ca e vacum si merge,senzorul e bun,turbo in sarcina baga 2,3 atm,mai mult decat suficient.Am schimbat filtrul de motorina si merge mai bine dar totusi consuma 40-45.cred ca trebuie sa schimb niscaiva diuze la injectoare.

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

Poi Daf-urile ,unele au motor Cummins,altele Paccar,alea mai vechi, inainte sa intre Daf-ul in grupul Paccar aveau motor de DAF . astea mai noi XF95 95XF(este o diferenta ) XF 105 au diferite motoare,cum are si Renault Magnum -motor de MACK..etc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Al meu are faruri patrate,este fabricatie 2001,cele cu farurilea rotunjite sunt fabricate din 2003 incoace.Cred totusi ca injectoarele sunt de vina desi asta nu afecteaza puterea motorului ci doar consumul.Oricum ma umple de draci,testul nu da erori dar nu trage si consuma enorm... >:(

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Antenutzu,sa sti ca Daf-urile XF 95 cam asa consuma, aste 105 sunt mai fiabile si mai reusite,apropo ce motor ai la el? (nu ma refer ceti CP)

Prietene ai cam dat-o in bara :D DAF-ul este unul dintre cele mai economice camioane, tocmai ce v-am zis pe aici pe undeva ca am avut si ATI si XF si n-am reusit sa consum mai mult de 33 in orice conditii de drum.Nu crede tot ce scrie prin diferite reviste.

Sa auzim de bine

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

nu comentez sursele tale dar iti spun din experienta proprie si mai am si prieteni cu DAF care le exploateaza destul de crunt si rezultatele sunt astea care ti-am zis

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Consumul marit se poate datora urmatorilor factori:

- filtre aer si /sau motorina imbacsite

- turbosuflanta cu probleme sau puturoasa la debit de aer

- debit defectuos la pompa de injectie( clasica)

- injectoare decalibrate

- retarder activ (ptr cine are)

-  prost reglaj al sistemului de franare pe cap sau remorca ( se incing butucii si jentile)

- clapeta egr blocata (ptr cine are)

- obturator evacuare blocat (ptr cine are)

Verifica toate chestiile astea, vezi ce e bun la tine si ce mai ai de facut,ordinea si timpul ti le faci singur.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Filtrele le-am schimbat duminica si...nimic,am facut testul motor si turbina baga 2,3 bar in conditiile in care minimul admis este de 1,2  pompa de injectie nu are nimic pentru ca,spune mecanicul ar da pe tester,retarderul si franele sunt ok pentru ca altfel s-ar incalzi apa din cauza retarderului sau butucii din cauza franelor,a mai ramas sa verific injectoarele,obturatorul de evacuare (ala nu cred ca este pentru ca daca apas decompresorul se aude lucrand) si clapeta egr dar nu stiu ce-i aia,unde se afla si cum o pot verifica.Ma poti ajuta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Anonymous

Bun,daca consumul trebuie sa se situeze undeva intre 34-35% al meu ce are de consuma 40 si merge ca o Raba?

Ti-am zis, trebuie sa verifici injectoarele.

Daca aproape toate piesele care ti le-a enumerat Leo sunt OK mai ai de verificat....bingo...ati ghicit....injectoarele.

oricum majoritatea problemelor legate de consum sunt generate de injectoare(asta daca ai filtre curate)40% este enorm pentru DAF chiar si de 480.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
Guest Anonymous

Colegu fii atent la turbo ka  la Tga-ul tatei la aprox 700.000 d km a cedat turbo.Pe autostrada sa rupt axul de la turbo si atuncea sa dezlantuit tot iadul in masina....au patruns bucati de elice in intercooler, lau spart si ulei in motor ca doamne fereste o lua motoru pe ulei si se supratura( am avut noroc  ca nu a  luato pe ulei).Turbo are o uzura imensa mai ales la camioane.Si aceea poate determina scaderea puterii pentru ca jocul pe care il are turbo deja devine prea mare si gazele scapa pe langa la evacuare si astfel se pierde din putere.Verifica si colierul care ,,conecteaza"  turbo de tzeava ce duce la intercoolr ka cel vechi se uzeaza,rugineste,si poate scapa pe langa.Al tau la peste un milion este cam suspect.Si inca un lucru turbo face toata masina...fara el nu trage mai tare ca o raba...:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

Banuiesc ca,motorul fiind din 2001 este unitate de pompare + injector...asa ca,trebuie sa verifici,p langa ce a zis leo, si debitul de la pompa de joasa,sa verifici oringurile de la unitatile de pompare,presiunea de la fiecare unitate de pompare ,conducte de transfer si injectoare...

Este vre o diferenta in felul cum merge motorul rece/cald?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut eu lucrez la evw pe un daf fabricatie 2003,are motor paccar,XF95 430 ,noua de dau cons 26,5 cu 0,4%si se cam incadreaza are 1080000,km.dar facem rezizie din 50 in 50 mii km,ar fi bine sa vezi cum stai cu injectoarele, daca ai schimbat ce ai scris este posibil sa ai probleme la ele,lucrezi cu camionul in tara sau la extern?un injector care lucreaza in parametri ar trebui sa bage peste 250 asa spun mecanici si sa pulverizeze motorina,si mai conteaza si stilul de condus cum schimbi treptele si la ce turatii,cum pleci de pe loc,drum bun  si bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.