Members Marius982 Postat Septembrie 8, 2016 Members Share Postat Septembrie 8, 2016 Salutare tuturor, sunt nou pe acest forum si aceasta este prima postare. Nu stiu daca am ales sectiunea potrivita pentru acest topic. Ma ocup de monitorizarea a doua masini cu ajutorul softului ,,Easy track map" de la Tell Security Systems. Am nelamuriri referitoare la consum, mai exact la capitolul ,,consum in stationare". Firma la care lucrez se ocupa in principal cu transportul de persoane, dar patronul a achizitionat si doua masini pentru transport marfa marcile Scania si Man. Eu ma ocup doar de aceste doua, adica monitorizare, facturarea comenzilor, birotica, viramente bancare etc., urmeaza ca firma sa mareasca flota pentru marfa gradual si incet. Revenind la consumul in stationare, pe data de 30 aug 2016 ambele masini su efectuat cate o cursa ,,scurta". Consumul masinii Man este cel care a ridcat stegulete rosii. Atasez doua poze: Prima este Scania cu consumul mic si a 2-a Man-ul cu un consum suspect. Am sunat la dept. tehnic al Tell si tehnicianul mi-a spus ca ar fi fost niste fluctuatii si ca distanta e scurta si se intampla cu acest soft. De asemenea voi posta consumul pe luna august al ambelor masini si veti constata urmatorul fapt, consumul in stationare al Man-ului este semnificativ mai ridicat. Nota: Niciuna dintre masini nu are montat sistemul de monitorizare al capacului de la rezervor. Abia la anul vor fi montate si acestea, nici nu pot spune daca soferul Man-ului fura motorina sau nu, nici daca a observat lipsa gadgetului de la capacul razervorului. Alta suspinicune a fost aceea ca dupa efectuarea acelei curse scurte a fost pentru PRIMA data cand soferul m-a sunat sa ma intrebe ca fapt divers cum a fost consumul, niciodata nu a mai sunat sa intrebe despre consum la finalul curselor anterioare. Sper sa gasesc eventuale sfaturi la utilizatorii cu experienta ai acestui forum referitor la graficele postate, lamuriri vis-a-vis de consumul in stationare si eventuale pareri /indrumari despre sfoturile de monitorizare sau alte programe. Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 8, 2016 Administrators Share Postat Septembrie 8, 2016 Buna ziua . Nu cunosc softul specificat si nici pe ce principii si baza tehnica lucreaza ,.dar din scurta mea experienta cu aceste tipuri softuri e posibil in cazul in care se iau informatii doar pe baza plutitorului de la sorbul din rezervor , consumul in stationare sa nu fie foarte precis , mai ales din cauza pozitiei de parcare , si modificarea nivelului combustibilului rapid . Plutitorul la oprire , pentru ca e un schimb de mod calcul , da un nivel combustibil iar in timpul stationarii sa zicem o pozitie inclinata motorina se duce intr-o parte masurand o diferenta mare nivel , crezand ca e consumata motorina . Un soft bun este acela care pe langa plutitor are si doua litrometre , tur /retur pe langa cele proprii ale camionului , prin care masoara diferenta intre tur si retur ca litrii reali consumati . La sistemele mono se cere ca nivelul de combustibil sa fie intodeauna peste jumatate din capacitatea rezervorului pentru a elimina fenomenul gravitational si ca punctul de respirare a acestuia sa nu fie blocat . Recomandarea mea ar fi sa cercetati foarte bine sistemele achizitionate si modul de operare , din pacate sunt firme , si asta o spun fara a semnala pe x si y , care vand sisteme rudimentare si le promoveaza fals pentru a avea vanzari mari , stiind ca firmele cauta un produs bun , iar dupa ce aveti convingerea ca totul functioneaza corect , ca ultima acuzatie sa vina cea pe baza furtul motorinei ,mergand pe prezumtia de nevinovatie hai sa nu facem atacuri gratuite la adresa muncitorilor fara a avea dovezile necesare . 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 8, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 8, 2016 Multumesc Mario pentru detaliile tehnice si raspunsul exhaustiv. Nu au fost facute acuzatii, tocmai de asta am sunat la firma in cauza si am accesat acest forum. Ma voi interesa despre versiunea cu cele doua litrometre. Toate cele bune ! 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 8, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 8, 2016 Imi poti recomanda niste firme /sisteme de monitorizare ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Turistul Postat Septembrie 8, 2016 Members Share Postat Septembrie 8, 2016 1 oră în urmă, Marius982 a spus: Imi poti recomanda niste firme /sisteme de monitorizare ? Recomand eu niste soferi corecti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Turistul Postat Septembrie 8, 2016 Members Share Postat Septembrie 8, 2016 (editat) Acum 5 ore, Mario Bandit a spus: Buna ziua . Nu cunosc softul specificat si nici pe ce principii si baza tehnica lucreaza ,.dar din scurta mea experienta cu aceste tipuri softuri e posibil in cazul in care se iau informatii doar pe baza plutitorului de la sorbul din rezervor , consumul in stationare sa nu fie foarte precis , mai ales din cauza pozitiei de parcare , si modificarea nivelului combustibilului rapid . Plutitorul la oprire , pentru ca e un schimb de mod calcul , da un nivel combustibil iar in timpul stationarii sa zicem o pozitie inclinata motorina se duce intr-o parte masurand o diferenta mare nivel , crezand ca e consumata motorina . Un soft bun este acela care pe langa plutitor are si doua litrometre , tur /retur pe langa cele proprii ale camionului , prin care masoara diferenta intre tur si retur ca litrii reali consumati . La sistemele mono se cere ca nivelul de combustibil sa fie intodeauna peste jumatate din capacitatea rezervorului pentru a elimina fenomenul gravitational si ca punctul de respirare a acestuia sa nu fie blocat . Recomandarea mea ar fi sa cercetati foarte bine sistemele achizitionate si modul de operare , din pacate sunt firme , si asta o spun fara a semnala pe x si y , care vand sisteme rudimentare si le promoveaza fals pentru a avea vanzari mari , stiind ca firmele cauta un produs bun , iar dupa ce aveti convingerea ca totul functioneaza corect , ca ultima acuzatie sa vina cea pe baza furtul motorinei ,mergand pe prezumtia de nevinovatie hai sa nu facem atacuri gratuite la adresa muncitorilor fara a avea dovezile necesare . Cu permisiunea lui Mario as mai adauga urmatoarele; Depinde ce activitati se fac in timpul stationarii,eu de exemplu am zile cand tin motorul turat cate4-5 ore la 900 ture pentru a incarca sau descarca silozuri sau bulk uri..Mai folosesc si compresorul pentru a face presiune de aer pentru acestea. Pe alte camioane avem macarale cu care incarcam diverse marfuri. Mai sunt unele remorci care au rampa liftanta la spate si necesita o tensiune constanta de curent. Cum am mai spus..Depinde de activitatile prestate in timpul stationarii. Editat Septembrie 8, 2016 de cico_3504 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 9, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 9, 2016 Multumesc pentru precizari Turistul, cele doua masini au remorcile cu prelate decopertabile si nu au macarale. Oricum este evident ca nu sunt sofer de camion si orice informatie este binevenita. Mersi si sanatate maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 14, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 14, 2016 Urmareste curba verde in modul grafic. In mod normal daca undeva a disparut combustibil o sa vezi o cadere abrupta spre 0 a acelei curbe. Poti folosi functia de zoom pentru evidentierea mai exacta a intervalului de timp in care s-a produs evenimentul. Daca ai nevoie, iti pot trimite un fisier cu exemplificare pe e-mail. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 16, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 16, 2016 Multumesc SXN, Da, m-ar ajuta fisierul exemplificat si as aprecia trimiterea sa. O zi buna in continuare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 16, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 16, 2016 On 9/14/2016 at 10:25 PM, sxn said: Urmareste curba verde in modul grafic. In mod normal daca undeva a disparut combustibil o sa vezi o cadere abrupta spre 0 a acelei curbe. Poti folosi functia de zoom pentru evidentierea mai exacta a intervalului de timp in care s-a produs evenimentul. Daca ai nevoie, iti pot trimite un fisier cu exemplificare pe e-mail. @SXN Imi poti spune ce medota folosesti pentru a calcula o cursa numai la dus sau doar la intors (eu citesc raportul dus intors si fac scaderi dar nu inregistreaza intotdeauna toate toate zonele exact, exista in soft o comanda care iti face separatia ?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 16, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 16, 2016 de la un consum in stationare sa ajuns la calcule pentru dus...calcule pentru intors...consumul nu poate fi identic...nu ai aceiasi greutate...nu ai aceiasi forta de rezistenta...chiar pe acelasi traseu..cu acelasi tip de masina 2 soferi iti scot consum diferit... 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 16, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 16, 2016 In general se fac calcule medii si rapoarte decadale ( la 10 zile) si de la rezervor plin la plin pe cat e posibil pentru a putea vedea diferentele intre teoretic (generate de senzorii si dispozitivele hardware de pe camioane) si faptic. Banda albastra din partea de jos a graficului iti arata ca motorul este in functiune din pacate nu poti evidentia si turatia la care functioneaza in stationare. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 16, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 16, 2016 Dar asa cum spune si cico_3504 sunt foarte multi factori care afecteaza consumul, adica foarte multe variabile in ecuatie . De asta se si fac rapoarte si calcule medii si pe o perioada mai lunga, Chiar si inchiderile contabile de luna lucreaza cu datele de pe o intreaga luna si nu de pe o singura zi. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 16, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 16, 2016 (editat) @Cico Era doar o intrebare legata de soft, separata de subiectul ,,consum in stationare". Multumesc pentru celelalte lamuriri. Editat Septembrie 16, 2016 de Marius982 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 16, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 16, 2016 (editat) @SXN Am intrat pe graficul zilnic pe care l-ai mentionat si am verificat acele zile cu consum suspect, ziua in care a aparut consumul in stationare 26L la cursa de 88Km dus-intors. Pare ca linia verde coboara lin (adaug o poza). Aceste precizari m-au ajutat mult si au clarificat situatia, mai ales ca soferul in cauza este unul experimentat, de asemenea este si un tip cizelat in exprimare. Poti emite o parere despre activitatea lunara a ambelor masini (pozele de mai sus) ? Multumesc !!! Editat Septembrie 16, 2016 de Marius982 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Septembrie 16, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 16, 2016 Până la urmă... care e problema? Un motor va consuma mereu aceeași cantitate de combustibil, pentru un anumit și același set de criterii. Cel mai mic consum și care poate fi cuantificat cu exactitate este la ralanti, motorul deja cald și 0 consumatori. Mai puțin de atât, dar care nu poate fi determinat cu precizie, este în regim de ''frâna de motor''... în acest caz consumul tinde către 0. Consumul în staționare depinde de: 1. temperatura motorului (consumul scade pe măsură ce motorul se încălzește); 2. sarcina motorului (consumul crește direct proporțional cu sarcina); 3. temperatura aerului în admisie (aerul rece e mai dens, cel cald e mai rarefiat... deci consumul crește odată cu temperatura aerului din admisie); 4. evident... turația motorului; Ar mai fi și alți factori, dar aceștia 4 sunt principalii factori care generează diferențe de consum sesizabile, câteodată chiar mari (ține un motor pornit, cu AC, lumini, un invertor în cabină și eventual cu tubul de la intercooler scos... să vezi gaură în rezervor după 20 de minute!!!). Tu caută și vezi care din factorii ăștia sunt luați în calcul de către sistemul tău de monitorizare și mai ales cum sunt luați în calcul. Dacă are datele de la ECU, atunci rezultatul afișat ar trebui să fie foarte aproape de adevăr, dar dacă doar estimează pe niște algoritmi generici... poți să ignori liniștit tot ce-ți afișează, nu va fi nimic nici măcar aproape de adevăr. Mai bine vă luați un cititor pentru ECU (prin mufa OBD) și periodic citiți datele de la litrometre. Alea îți spun exact câtă motorină a plecat din rezervor. P.S. Nu pot să nu mă întreb... oare câți șoferi au fost acuzați aiurea din cauza unora ca tine? Stați cu ochii beliți într-un monitor, habar nu aveți ce se întâmplă dar aveți puterea de a ''trage un semnal de alarmă''. Iar patronii atât așteaptă... 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 16, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 16, 2016 Cristi omul a spus ca nu la invinovatit pe sofer....vrea sa invete si sa inteleaga...asta ar fi cel mai bun lucru...ulterior va putea si el explica celui care la pus pe post...Daca va sti sa explice corect nefiind de partea soferului sau a patronului atunci eu cred ca e un lucru benefic si imbucurator..a invatat ceva... Daca insa va inclina balanta in favoarea cuiva...atunci ..pacatul lui...... Avea el ceva dubii dar curba aia lina la ajutat sa inteleaga ca nu sufla soferul in rezervor..ci motorul consuma.. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 17, 2016 Administrators Share Postat Septembrie 17, 2016 Si bine ca intra aici , ca mai demult pe ,, cateva burse renumite ,, patronii facusera subiecte cum sa pacaleasca soferii cu aceste sisteme si sa ii faca sa plateasca , de prindea acele subiecte ....nu.le cautati ca sunt sterse , atunci invata ,, prost ,, macar are bunavointa sa cerceteze si sa valoreze lucurile corect. De recomandat un soft , mai bine ma abtin ... Nu sunt deacord cu aceste monitorizari, spre a impune o norma de lucru . 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 17, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 17, 2016 @Marius982 Poti genera din soft Raport timpi de lucru si vezi exact cat consuma la mersul in gol , cat timp si de ce e in starea aceasta camionul. Totusi revin cu recomandarea de a face teste comparative cu calculul clasic (cu creionul pe hartie) intre alimentari de la plin la plin. Softul sau senzorii pot da erori. In timpul liber sau in perioada de studiu din ziua de munca, iti recomand consultarea normelor de consum mai vechi. Asta pentru ati face o idee despre modalitatea de functionare a softurilor de genul asta. Una dintre ele este "ordinul 14 din 27 septembrie 1982." e modificarea unui ordin mai vechi si adaptat la vremuri de criza economica, totusi. Eu cred ca iti e de ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Marius982 Postat Septembrie 19, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Wow ! Multumesc tuturor pentru raspunsuri, nu ma asteptam sa primesc atat de mult feedback /info, felicitari tuturor persoanelor ce se ocupa sau activeaza pe acest site. @Mario Bandit Intotdeauna verific de multe ori inainte de a face orice fel de acuzatie, mai ales in situatia expusa cand e vorba de job-ul unui om, te asigur ca evaluez lucrurile corect tot timpul. Acei asa zisi ,,patroni" pe care i-ai mentionat sunt de fapt niste otrepe si nu se califica pentru conditia umana, in opinia mea. Niste bisnitari ce se bucura la fiecare suta de lei, planifica totul numai pe termen scurt si banutii aia ciupiti le acopera un cost/ rata lunara la ceva si sunt fericiti -ultimii oameni. Eu vad carciumari de genul asta, ce tin mereu afisul ,,angajam personal" pe geam, sa adune zeci de numere de telefon sa aiba masa de rulaj umana, la fiecare inventar de sfarsit al lunii scoteau omul lipsa sa nu-i dea salariul sau chiar il faceau dator. Asa functioneaza luna de luna cu angajati carora nu le dau nimic. Te asigur ca patronul de la noi este un tip super corect si dependent de munca, e pe autocar de la 06:00 la 18:00 ocazional se mai se intoarce si pentru inca o cursa de la 23:00 E genul care trage impreuna cu omul, nu din aia ce stau biciul in spatele angajatului si asteapta. Sanatate tuturor ! Editat Septembrie 19, 2016 de cico_3504 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mircea_72 Postat Ianuarie 21, 2017 Members Share Postat Ianuarie 21, 2017 (editat) Va salut colegi! In sfarsit vad pe acest forum un topic care isi tine "linia" de la inceput. La cat mai multe de acest fel! Weekend placut tuturor! Editat Ianuarie 21, 2017 de Mircea_72 greseala ortografica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.