Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

O ora de scoala.


Recommended Posts

  • Members

Vad ca s-a atins un punct sensibil. Cristi1688, tu din punctul meu de vedere, ai dreptate, ai platit ceva si nu primesti contravaloarea. Ai platit un produs asemanator unei bomboane turcesti. In exterior o poleiala stralucitoare care ascunde interiorul de r...t ! Dar hai sa fim constienti de realitate. Pe vremuri scoala profesionala dura 1.5 ani. In primul an aveai 2 zile pe saptamana teorie si 4 zile practica, in anul doi 1 zi teorie si 5 zile practica. Aveai timp sa aprofundezi pe indelete si mecanica si legislatie si teorie, scoala avea baza materiala, ateliere scoala dotate, contracte cu garaje pentru practica, etc. Nici atunci nu promova examenul de conducere toata lumea. Acum nimic din toate acestea nu exista, pentru ca legislatia in vigoare permite acest lucru si rezultatele se vad. Instructorul tau nu-si da interesul pentru ca nu este instructor, este doar un camionagiu care a profitat de conjuctura de la inceputul anilor '90. Nu toti soferii buni, pot deveni instructori buni. Una este sa stii pentru tine, si cu totul altceva sa stii sa inveti pe altii. Unii au ajuns instructori doar cu o prestatie mediocra ca soferi. Daca s-ar face scoala de soferi profesionisti adevarata, timpul alocat ar fi altul, pretul altul, dar si rezultatul final altul. Nu dispera, incearca sa obtii niste ore in plus cu alt instructor, de la alta scoala. In nici un caz nu face tam-tam cu el, legaturile dintre instructori si examinatori sunt mai stranse decat intre Remus si Romulus. Te rog sa ma crezi, cunosc aceasta lume, nu mi-a placut, nu sunt de acord cu multe practici si am renuntat. Considera acest mic esec de inceput, introducerea in  realitatea actuala din aceasta meserie. Maramicuip, sunt de acord ca suma perceputa pentru scolarizare este " fix tranta ", dar nu e corect sa vinzi oamenilor iluzii ! Daca stii ca nu pot fi acoperite cheltuielile din suma respectiva, atunci percepe o taxa reala pentru servicii reale. Nimic nu justifica o taxa mica, in schimbul careia sa oferi nimic ! Crede-ma ca stiu cel putin la fel de bine ca si tine cum se obtin acreditarile si autorizatiile, ce prevede de fapt legea si cum se ocoleste, ce " artificii " de impozitare se fac, s.a.m.d. Examenul medical initial - cu dedicatie si procent - ar trebui sa ateste starea de sanatate a candidatului, inainte ca acesta sa-si cheltuie banii cu o scoala care nu-i foloseste la nimic, cu un atestat care nu reprezinta mai nimic, cu examene si eliberari de documente inutile ! Instructorul, sa-si faca treaba pentru care este platit, si de multe ori si " respectat, omenit ". Daca nu e multumit de banii obtinuti, solutia e simpla : se intoarce la volan, doar este un om cu experienta. Nimic nu justifica sa pierzi 1 sedinta din 15 cu prezentarea comenzilor - stiu ca face parte din programa, dar nu e Boeing ! Nimic nu justifica sedinte de 25 de minute, pentru ca in rest platesti cablul, faci piata sau te duci sa vezi ce face instalatorul acasa. Nimic nu justifica sa programezi sedinte de conducere, cand in ziua respectiva camionul e rezervat pentru examen. Hai sa vedem situatia pana la capat : baietii astia, pana la urma vor promova examenele - stim foarte bine cum - si pentru ca sunt constienti in sinea lor de ceea ce pot, vor accepta salarii de mizerie, compromisuri, conditii inumane. Colegii cu experienta, in momentul cand vor obiecta la aceste lucruri, vor avea dreptul sa-si ia liber pe termen nelimitat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

citez din:  Ghid pentru conducatorii auto profesionisti editat de centrul de consulatanta rutiera CECOR

 

"Soferia este un mod de viata, nu doar o meserie. Tot timpul trebuie sa inveti, absolvirea scolii de soferi iti da dreptul de a  conduce o anumita categorie si iti explica regulile.

Deprinderile, reflexele, profesionalismul se formeaza in timp. Si dupa 20 de ani de la absolvirea scolii de soferi, tot mai ai de invatat.

 

Cei care fac cu pasiune aceasta activitate trec usor peste anii petrecuti in custile de otel, peste mesele luate langa roata masinii, peste singuratatea curselor lungi. Faptul ca sunteti musafiri in casele voastre, ca va iubiti copii mai mult prin telefon, ca vorbiti singuri in cabina atunci cand singuratatea va cuprinde,...., toate acestea tin de viata soferului. Nimeni nu stie mai bine ca voi cat de grea este aceasta meserie.

 

Unii rad cand va rataciti pe strazile localitatii unde locuiti, sau cand nu gasiti un magazin...., ei nu stiu ca veniti acasa atat de rar incat magazinele dispar sau apar intre doua vizite, la fel cum nu stiu  ca sosele Romaniei sau ale Europei nu au secrete pentru voi."

 

O lucrare execelent realizata pe care o recomand tuturor celor care activeaza in acest domeniu.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Salutare. Vineri am examenul la oras cat.C .  Am platit toata scoala si am semnat 30 de ore ca sa imi de-a dosarul sa dau sala altfel nu ma lasat.Sala am luat-o cu 26.Am facut in total 5  ore de conducere si nu prea ma descurc asa bine pentru ca nu am condus de vreun an jumate de cand am facut B si mai fac greseli.  Acum nu mai vrea sa imi de-a macar 2-3 ore sa conduc deoarece nu ma descurc asa bine si nu am chef sa ma trezesc ca fac niste greseli si examinatorul ma pica. Imi puteti da vreun sfat sau o idee ce as putea sa fac in aceasta situatie??? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Si eu am fost cam in aceiasi situatie,am luat sala cu 26 dar pentru ca am facut ore doar pe hartie am fost respins la traseu. Nu cred ca sunt in masura sa dau sfaturi dar cred ca in primul rand trebuie sa mergi incet si sa circuli doar pe prima banda pe cat posibil,sa fii atent la pietoni,sa te asiguri tot timpul la schimbarea directiei de mers,sa nu uiti sa semnalizezi,daca ai vreun vehicul parcat pe prima banda si pe banda 2 ai vehicule care vin din spate mai bine opreste si da-le prioritate,e mai bine decat sa accelerezi si sa te bagi in fata lor si sa te trezesti ca iti calca militianul frana. Ia mereu virajele mai ''in lung'' si fii atent sa nu te urci pe borduri,si fii atent sa-ti pastrezi mereu banda de mers si  in sensurile giratorii,daca te pune sa intorci  incadreaza-te din timp pe banda de langa axul drumului si la intrare in sens asigura-te si in oglinda din dreapta. Incadreaza-te mereu pe banda corespunzatoare directiei de mers si invata si ce verificari trebuie sa faci inainte de plecare ( verificare presiune cauciucuri,verificare prezoane sa nu fie slabite,verificare vizuala sub camion sa  te asiguri ca nu sunt scurgeri de fluide cum ar fi motorina sau ulei de motor, verifica daca marfa este asigurata astfel incat sa nu cada pe drum) chestii de astea. Si inca ceva,incearca sa scapi de emotii si condu relaxat. Mult succes si poate ne spui si noua cum a fost la examen. Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • Members
 

Cand am facut scoala de soferi profesionisti am avut optiunea sa aleg intre a plati doar pentru teorie si orele de condus separat sau totul la pachet, alegand orele de condus separat.

O ora de condus intodeauna a fost de 60 de min uneori chiar si un pic mai mult pretul fiind 80 de lei pe ora. Am avut noroc si de un instructor care ma baga pe tot felul de stradute cu scopul de a ma invata cum sa iau o curba sau sa fac o manevra in asa fel sa nu gresesc atat la examen cat si atunci cand voi profesa aceasta meserie.

De cand m-am urcat pe masina i-am spus "Domnule instructor va rog pe cat se poate sa ma invatati sa conduc un camion nu doar linie dreapta" iar omul m-a inteles si a incercat sa ma ajute cu sfaturi cat si cu trasee in limita puterilor mele.

Nu stiu cum se comporta cu ceilalti dar eu i-am spus de la bun inceput ce vreau si omul ma inteles.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

O scoala de soferi profesionisti trebuie sa fie o scoala de soferi profesionisti

In primul rind cel care vrea sa o faca trebuie sa intrebe inainte de a incepe cursurile  si de a plati pentru ele ce contin acele cursuri.

Sa fie informat pentru ce plateste...toate informatiile..gen cit dureaza ora de condus efectiv..ce cursuri face,etc

La rindul lor patronii acestor scoli trebuie sa isi faca socotelile corect...daca o suma de 2400 lei nu acopera cheltuielile atunci sa puna o suma de bani care sa le acopere...Numai ca in practica...e cu totul alta dandana...

Patronii scolilor de soferi amatori nu au avut o mentalitate de profesionisti..au fost atrasi doar de cistigul imediat,nefiind interesati de ce vor face ulterior elevii care termina cursurile..daca ramin sau nu cu ceva in memorie...elevii la rindul lor au fost bucurosi ca pot deveni profesionisti contra unei sume modice...As fi preferat ca un patron de scoala sa puna un pret corect pe un curs de scolarizare..cu cheltuieli...cu procentul lui de cistig..[acceptabil,nu de 300/100]...as fi preferat ca cei care doresc sa devina profesionisti sa stie ce doresc atunci cind platesc pentru ceva...

Acesta este si motivul primordial pentru care elevii care termina un curs de scolarizare ca profesionist nu stiu nimic la terminarea lui,ma refer la ce trebuie sa faca el..nu legislatie si semne..legislatie care e cea de amatori...nu regulamentul 561 sau cum trebuie complectat un CMR,o diagrama..etc

Acesta este si motivul pentru care marea masa a celor deveniti soferi profesionisti nu stiu nimic..invatind ulterior singuri ce ar fi trebuit sa invete in scoala.

Cite scoli de soferi profesionisti ati vazut voi ca au capete de tractor si remorci..?pe linga camion cu remorca..Asta deoarece acum peste 80 % din activitatea de transport se face cu un ansamblu cap tractor+remorca...

Pentru a creste valoarea voastra ca profesionisti intrebati...intrebati..si iar intrebati..sunt banii vostri..si aveti acest drept...Voi platiti...nu va milogiti...Iar ceilalti...daca vor vedea ca toti intreaba si pretul nu acopoera scolarizarea corecta sa mareasca pretul atunci...Dar si sa ofere ceva de calitate

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Si eu am fost cam in aceiasi situatie,am luat sala cu 26 dar pentru ca am facut ore doar pe hartie am fost respins la traseu. Nu cred ca sunt in masura sa dau sfaturi dar cred ca in primul rand trebuie sa mergi incet si sa circuli doar pe prima banda pe cat posibil,sa fii atent la pietoni,sa te asiguri tot timpul la schimbarea directiei de mers,sa nu uiti sa semnalizezi,daca ai vreun vehicul parcat pe prima banda si pe banda 2 ai vehicule care vin din spate mai bine opreste si da-le prioritate,e mai bine decat sa accelerezi si sa te bagi in fata lor si sa te trezesti ca iti calca militianul frana. Ia mereu virajele mai ''in lung'' si fii atent sa nu te urci pe borduri,si fii atent sa-ti pastrezi mereu banda de mers si  in sensurile giratorii,daca te pune sa intorci  incadreaza-te din timp pe banda de langa axul drumului si la intrare in sens asigura-te si in oglinda din dreapta. Incadreaza-te mereu pe banda corespunzatoare directiei de mers si invata si ce verificari trebuie sa faci inainte de plecare ( verificare presiune cauciucuri,verificare prezoane sa nu fie slabite,verificare vizuala sub camion sa  te asiguri ca nu sunt scurgeri de fluide cum ar fi motorina sau ulei de motor, verifica daca marfa este asigurata astfel incat sa nu cada pe drum) chestii de astea. Si inca ceva,incearca sa scapi de emotii si condu relaxat. Mult succes si poate ne spui si noua cum a fost la examen. Bafta

Ms mult pentru sfaturi! Am sa va zic si cum a fost examenul. :|

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cumperi ore, ce altceva sa faci.

E cam foarte greu fara experienta pe B sa te apuci de profesionist...

Mda acum nu am ce face. E greu intradevar pentru ca nu am experienta pe B dar nu si imposibil si sunt foarte HOTARAT ca asta vreau sa fac stiind ca imi va fi foarte greu la inceput si daca asta mi-am propus sa fac asa voi face si nu voi da deloc inapoi.

Va multumesc pentru sfaturi la toti.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutare colegii. Vineri am luat examenul la cat.C cu emotii ce-i drept si mult noroc dar bine ca l-am luat. Examenul a parcurs in urmatorul fel: au venit examinatorii sau impartit care cum si la drum. am fost 7 baieti sa urcat primul la volan iar restul ne-am urcat in 2 masini si a trebuit sa urmarim camionul, dupa  30 de min se tot schimba altu si tot asa. Traseul a fost in afara orasului cea ce ne-a mirat pe toti si un drum cu pante si rampe, curbe foarte stranse si unele portiuni unde drumul era foarte ingust. Eu am asteptat ultimul si am avut norocul sa conduc vreo 10 min am ajuns la locul unde tinea camionul si ma pus sa intru acolo am facut o parcare cu spatele si gata. Eu ma ateptam sa conduc pana la locul de unde a inceput examenul. Pe parcursul examenul examinatorul nu ne zicea daca am luat sau nu. La sfarsit  am bagat cateva semnaturi si ne-a dat vestea cea mare ca toti au fost admisi. Adevarul este ca foarte mult conteaza ce noroc ai si ce examinator prinzi in ce stare este.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • Members
 
  La 10.04.2015 la 18:58, maramicuip a spus:

Terminati-va odata .

Scoala de soferi are ca obiectiv obtinerea permisului auto , adica a dreptului de circulatie pe drumurile publice .

Cu 500 de euro voi vreti sa invatati tainele meseriei ?

Cand ati obtinut categoria B, ati platit vre-o scoala de pilotaj ?

Ce legatura are scoala de soferi cu meseria de sofer profesionist ?

S-a pus cineva in locul patronului de scoala de soferi ?

minim 5 autovehicule, salarii , taxe la stat , asigurari, rovignete .........

Credeti ca daca platesti 2400 ron ai cumparat intreaga planeta ?

Are cineva idee cat costa o cutie de viteza sau un ambreiaj, sau un litru de motorina ?

adunati costurile aste si ziceti mersi daca 50% dintre cursanti reusesc sa treaca de traseul cu militianul in dreapta sa .

În primul rînd nu știu ce te agiți atâta dacă nu îți convine ca și instructor poți să îți inchizi baraca că nu te ține nimeni cu forța iar in ceea ce privește Școală de Șoferi Profesioniști pe nici un Cursant , (Elev) , nu îl va interesa câți  bani e un Ambreaj sau cât e litrul de Petrol s-au alte prostii care le spui tu rovinetele la 5 Masini , nu îți convine ca și instructor că ai multă cheltuială poți să pleci nu te ține nimeni forțat dar nu caută să  fraierești lumea cu scuza că au platit doar 2000 de Roni și ce ore vor să facă de 2000 de Roni ,

Oameni plătesc Școală de Șoferi , dacă ăsta e prețul Scoli de 2000  de Roni ce vină au Oameni ? 

Oameni plătesc și automat au și pretenții că doar de aia platesc este firesc și normal să aibă și pretenții,

Tie ți-ar plăcea să dai comandă online și să plătești un Televizor de (60 inci) și să primești unul de (32 inci) in locul celui de 60 de inci  la aceași bani ! 

Nu cred că ți-ar conveni , așa că nu te m-ai agita degeaba că nu ți-a cerut nimeni părerea !

👨‍✈️

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.