Jump to content
cico_3504

Anglia,atentie la ''superoferte''

Recommended Posts

In ultima vreme au aparut ca ciupercile dupa ploaie foarte multe oferte pentru Anglia...oferte care fac meseria de sofer sa fie ridicola...venite de la oameni care cred ca soferii fac parte din rasa ''inumana''

Vedeti ofertele gen Tjobs...ca sa dau un exemplu...pe linga alti ''descurcareti''

Pentru a nu cadea in plasa lor incerc sa va ofer citeva informatii elementare,care sa va ajute cit de cit

 

Pentru a putea munci legal in anglia va trebuie :

                 =insurance number=asigurarea sociala

                =cont bancar personal...acesta poate fi deschis la orice banca DAR...se cere document de adresa

               =cazier rutier englez[counterpart]

 In functie de forma de munca poti fi ...=self employed [persoana fizica autorizata] sau ltd [firma ta,srl ] sau employed [angajat direct].....primele 2 prin agentie...

Plata se face la ORA....asa ca fiti atenti la aceste lucruri,plata poate porni de la 9,00 si urca pina pe la 12-13 lire in timpul saptaminiii.Simbata,duminica fiind mai mult.

Pot exista exceptii..unele locuri fiind platite mai bine..eu vorbesc de modul general...la firmele mari.

Pentru deplasare va trebuie..o bicicleta...o masina....nu prea tine pe jos...

Cazarea e la fel de importanta,o camera,in care stai singur ,vine undeva la 300 lire luna[daca nu stai in londra,acolo e mai scump si din cite inteleg si mai ''ingramaditi'']

Ca oferta sa fie buna trebuie sa va ofere toate aceste lucruri,deci calculul simplu ar veni de la 450 lire/saptamina in sus deci 1800 lunar minim....Orice oferta sub aces pret consideratio ridicola...sunt destui romani care au venit pe sume de 1200 sau 1400 lire si acum pling....spun ca au fost pacaliti sau tepuiti..dupa caz..dar la acel moment cind au acceptat credeau ca l-au prins pe 'cineva'' de picior

Nu va lasati inselati....informindu-va puteti preveni orice situatie defavorabila pentru voi

Stilul de munca e foarte diferit de comunitate...vine un fel de distributie dar facuta cu tirul..

Se cere echipament de protectie[bocanci virf fier,manusi,vesta reflectorizanta]

Sunt si multe reguli..pe unde umbli...cum trebuie facuta o cuplare..o decuplare...asa ca daca stiti ca nu va convine renuntati..e pacat sa cheltuiti aiurea banii

Agentiile din anglia nu cer bani sa va aduca aici..fiti atenti si la acest aspect....

Sper ca putinele mele informatii sa va fie de ajutor,uitam de limba engleza...un alt aspect

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cam asta zic si eu in topicul prin care sa ,,spunem nu " ofertelor de sclavie mascata.  In primul rand e bine de invatat din experienta altora si mai apoi  nu lasati garda jos . Lasind garda jos , prin acceptarea mizeriei, ve-ti ajunge la regrete amarnice mai tirziu. Cand incepi pe nimic , imposibil sa cresti ...valoric vorbind. Nu va vindeti pe nimic , in ideea lipsei de experienta , sau a lipsei locurilor de munca ! Odata angajat pe nimic , nimic ve-ti obtine!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte bine punctat.....de ambii colegi...dar exista si acel...vor fi tineri soferi care in UE NU AU NICI O SANSA...dar in uk vor invata regulile si modul de lucru mai repede si se vor adapta....TREBUIE SI EI SA iNVETE....in fapt ei vor fi ...viitorul....CHIAR DACA NE PLACE SAU NU.....va trebui sa i ajutam cu informatiii.....pentru a se integra mai usor intr un sistem..f.bine pus la punct referitor la HGV DRIVER....

Edited by likka

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt de acord ca sunt si tineri.. si incepatori..[care la 40 ani si-au schimbat meseria si s-au facut soferi] dar de aici pina la a accepta un salariu mizer e foarte mare distanta...si asta datorita faptului ca in uk nu ai statut de incepator si statut de avansat,esti doar sofer

plata se face la ora dupa cum am spus si este aceiasi pentru toti [adica si incepatori si vechi ]

Da....se poate sa nu fii acceptat la o anumita firma ca incepator....dar e o alta poveste

Asa ca nu incercati sa ginditi ''comunitar''.....de munca este momentan...trebuie numai sa fii profesionist

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa ti dau un exemplu......am antalnit an 2007 in uk pe un tanar care in ro....a fost ...cioban...apoi am aflat in 2008 a ajuns sa fie angajat prin .agentie... la ..EDIE STOBART....oare a venit an UK cu aceiasi agentie cu care ai venit tu.......

 

 

 

doar a avut....AMBITIE...si a invatat....BRAVO LUI....

Edited by cico_3504
unit mesajele

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca esti offtopic...ce zic eu...ce spui tu....reciteste...o sa las citeva zile apoi sterg ambele comentarii..atit pe al tau cit si pe al meu

Share this post


Link to post
Share on other sites

niciuna.seriosa ..sincer...exista una poloneza dar stiu ca nu ia incepatori..cer cunoasterea limbii engleze si 2 ani...ma interesez si daca ia o sati trimit pm...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

intre timp s-a renuntat la counterpart..trebuie neaparat permis uk, acum a aparut si iesirea uk din uniune..deci...pff..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin și eu cu câteva completări:

Pașii ce trebuie urmați

1. Sosire în U.K. Atenție!!! Un autovehicul înmatriculat în altă țară, poate fi utilizat pe teritoriul U.K., timp de maxim 6 luni/an în anumite condiții!!! Nu vă luați doar după prima parte a prevederii, de maxim 6 luni/an. Numai în anumite condiții, iar acestea sunt:

1a. turism;

1b. tranzit;

1c. studii (student cu bursă).

Cu alte cuvinte, din momentul în care te-ai prezentat la interviul pentru National Insurance Number și ai declarat acolo că vrei să muncești în U.K. (nu poți declara altceva, căci îți vor respinge aplicația), din acel moment ești ilegal cu mașină de RO. În practică însă, se poate observa o ignorare din partea autorităților (având în vedere numărul imens de camere de supraveghere), atâta timp cât îți vezi de treabă și respecți legea! Nu vine poliția să-ți ridice mașina din cauză că muncești în U.K. sau că ai depășit 6 luni, dar nici tu să nu sari coarda. Respectă limitele de viteză, semafoare și toate regulile, nu parca aiurea sau fără să plătești și nimeni n-o să aibă treabă cu tine. Eu am avut Logan-ul 10 luni aici. Și dacă Logan au mai văzut englezii, am un prieten care a stat 3 ani și jumătate cu o Super Nova roșie. Și dacă nici aia nu atrage priviri în U.K.... Practic el mi-a spus despre acest fenomen, dacă-ți vezi de treabă, nu te deranjează nimeni.

Am auzit și despre cazuri în care s-au ridicat mașini din cauza termenului de 6 luni depășit, dar am rezervele mele vis-a-vis de veridicitatea poveștilor. Deci, cei care vă gândiți să veniți cu mașina personală, e bine să știți aceste lucruri.

De asemenea, e bine să aveți la voi atât C.I. cât și Pașaportul.

2. Imediat ce ați pus piciorul în U.K. vă cumpărați un SIM pentru telefon (o grămadă de operatori disponibili, fiecare cu ofertele lor). Recomand să cumpărați din supermarket-uri (1 liră preț de achiziție, față de 5 sau 6 lire pe autostradă :D ). Și imediat ce l-ați activat, sunați la numărul de telefon de pe site ca să vă programați pentru N.I.No. În funcție de disponibilități o să vi se ofere posibilitatea de a alege un oraș unde să susțineți interviul, sau nu. Trebuie să răspundeți la câteva întrebări, să furnizați un număr de telefon valid de U.K. (tocmai l-ați activat) precum și o adresă validă.

3. De la poștă cereți o aplicație pentru schimbarea permisului de conducere (specificați că pentru camion, diferă de cea pentru amatori). Faceți niște poze tip pașaport la un automat, apoi cu pix negru completați aplicația, lipiți poza pe ea și o băgați în plic împreună cu un act de identitate și dovada sosirii în U.K. Mergeți înapoi la ghișeu, plătiți între 40 și 60 de lire (nu-mi mai aduc aminte suma exactă) și apoi așteptați acasă plicurile (vor veni 2, unul cu permisul și unul cu actul de identitate trimis).

4. Acum așteptați. Veți primi prin poștă o hârtie cu programarea pentru N.I.No. La data stabilită vă prezentați la interviu (care durează maxim 20 de minute), apoi veți fi trimis acasă să așteptați mult râvnitul N.I.No. Care vine în maxim 4 săptămâni (la unii mai repede, la alții mai greu... depinde de noroc).

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. Imediat ce vă vine permisul (de obicei înainte de N.I.No), împreună cu pașaport, atestate și cartela taho începeți și vizitați agențiile de muncă, mai ales cele specializate pentru șoferi și înregistrați-vă la câteva. Încercați să obțineți o scrisoare de la agenție care să confirme că după primirea documentului N.I.No, agenția vă va încadra în muncă la unul din clienții lor. Scrisoarea e foarte utilă la bancă, sunt multe cazuri în care aplicațiile de deschidere de cont au fost respinse. Nu e obligatoriu s-o aveți, iar dacă nici o agenție nu vă dă una, asta e, încercați la bancă și fără.

6. După ce primiți și N.I.No, sunați sau online, să vă programați la bancă pentru deschiderea unui cont curent personal. Alegerea băncii e decizia fiecăruia. La data stabilită, cu N.I.No, permisul de conducere, C.I. și scrisoarea de la agenție, vă duceți la bancă și cereți deschiderea unui cont curent personal în care să vă fie virat salariul. Cereți de asemenea și activarea accesului la cont prin internet (foarte folositoare opțiunea). Dacă nu aveți nici o scrisoare de la bancă și banca vă refuză deschiderea de cont... nu-i bai. Mergeți la agenție, spuneți-le că veți încerca la altă bancă și începeți munca liniștiți. Agenția vă va plăti prin filă cec. Ulterior, vă programați din nou (de preferat la altă bancă :D ) și la programare arătați și fila cec, dovadă clară că deja munciți și aveți nevoie de cont bancar.

6.1 De asemenea, după ce primiți N.I.No, fuguța pe site-ul finanțelor (Her Majesty Revenues and Customs) și vă creați un cont, din care vă înscrieți pentru serviciul de ''Self Assessment''. S-ar putea să fiți nevoiți să vă faceți un cont pe ''Government Gateway'' (procedură care vă va aloca un user name) și să folosiți acel user name pentru a vă crea contul la HMRC. Odată înscriși pentru ''Self Assessment'' veți primi o scrisoare de confirmare de la HMRC, care va conține și Unique Taxpayer Reference, de care veți avea nevoie ulterior, mai ales dacă agenția nu vă oferă o soluție de tip ''Umbrella''.

* Eu mi-am făcut cont la HSBC, fără nici o scrisoare de la agenție. M-am programat, m-am prezentat la ei și am cerut deschiderea unui cont curent numit ''Basic Account''. Le-am spus că lucrez ca șofer și că am nevoie de cont cât mai repede, deoarece o agenție e gata să-mi dea de lucru.

7. Din acest moment, forma sub care doriți să lucrați e strict alegerea fiecăruia. Unii rămân self employed (de multe ori prin intermediul unei alte companii, un sistem numit ''Umbrella''), alții își deschid propria firmă/companie de prestări servicii iar alții obțin contract de angajare direct cu o companie (caz în care agenția de muncă iese din schemă). Părerile sunt împărțite vis-a-vis de rentabilitatea financiară a fiecărei opțiuni, unii susțin că e mai bine self employed, alții că e mai bine cu limited company (ltd, adică propria firmă) iar alții că cel mai bine este cu contract direct. Motivele se leagă de nivelul de taxe plătite către stat, deci evident, toți sunt profesori :D

* Eu lucrez cu ltd, dar n-aș vrea să se înțeleagă că recomand această formă ca și cea mai potrivită. O să descriu pașii pentru înființarea unui ltd pentru că și aici se practică niște țepe nesimțite (150 de lire pentru deschiderea unui ltd, când pe site costă 15 lire, deci...). Am ales această formă pentru că am deja experiență în administrarea unei firme (sistemul este puțin diferit... nimic greu sau imposibil, doar puțin diferit, mai ales pentru cei ce sunt obișnuiți cu o plată a salariului lunară). Repet, forma de lucru este alegerea fiecăruia, eu nu recomand expres niciuna.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim Cristian pentru completarea informatiilor,

o singura steluta as adauga...intradevar cu o masina inscrisa in alta tara ai voie maxim 180 zile de la ultima intrare in uk...dar numai pentru cazurile enumerate de tine mai sus...restul..gen ''povestile ''..sa stii ca sunt adevarate.....de exemplu cind a fost campanie pentru alegeri in uk sa pus mai des aceasta problema...la mine la depozit au primit acordul firmei pentru a intra in parcare si a verifica...si au ridicat 15-20 masini in acea noapte...si in urmatoarea vreo 10...La ridicare sa platit o taxa intre 280-450 £..nu stiu care a fost criteriul de diferentiere...in plus..foarte important..politia poate sa iti dea termen de parasire a tarii...gen ai 48 ore sa iesi din tara..si iar nu e poveste...Insa cred ca depinde de zona...campanie....totusi nu i-as sfatui sa riste..au fost si cazuri cind s-a confiscat masina...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 06.02.2017 la 20:42, cri5tian a spus:

Vin și eu cu câteva completări:

Pașii ce trebuie urmați

1. Sosire în U.K. Atenție!!! Un autovehicul înmatriculat în altă țară, poate fi utilizat pe teritoriul U.K., timp de maxim 6 luni/an în anumite condiții!!! Nu vă luați doar după prima parte a prevederii, de maxim 6 luni/an. Numai în anumite condiții, iar acestea sunt:

1a. turism;

1b. tranzit;

1c. studii (student cu bursă).

Greșit. Partea cu studiile se referă la studenți din afara Uniunii Europene care isi folosesc mașina în UK, a se vedea mai jos exact litera legii:

Using foreign number plates for longer than 6 months

You might be able to use a vehicle with foreign number plates for longer than 6 months if all of the following apply:

  • you normally live outside the UK or the EU
  • you’re in the UK for a set period as a student or worker
  • you claim relief from VAT and duty

HM Revenue and Customs (HMRC) will give you a customs relief form when you claim relief – show it to police if you’re stopped when driving the vehicle.

 

Oricum, după 31 decembrie 2020 să vezi ce începe politia vânătoarea de mașini RO, PL, SK, I, LT, etc. 

Edited by Phraeudian

Share this post


Link to post
Share on other sites

partea cu studentii zice ca din afara uk sau a uniunii nu numai din afara uniunii europene,''or'' ala

''you normally live outside the UK or the EU''

 

ps.chiar zilele astea am adus masina unei studente acasa,avea 1 an,ziceam mai sus,teoretic tine de campanie,greseli circulatie,etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.