Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Carosabil cu zapada/polei/apa/macadam....ce frana folositi?


MANV10

Recommended Posts

  • Administrators

pe timp nefavorabil ,obijnuiesc sa folosesc frana motor ( nu brusca),si mersul foarte incet ,  daca am de coborat o panta , pornesc de sus, intro treapta inferiora ,daca vine o curba, sau altceva reduc din timp, de aia sunt indicatoare si semne de circulatie , sa sti cu ce urmeaza sa te intalnesti¡¡ A anticipa e mare lucru ¡¡ In rest pe drum ,, uscat ,, pedalez cat pot de tare !¡ In cazul franarii in situatie de urgenta , brusca ,cred ca nu exista un tipar anume , toate difera de conjuncturile in care se produc .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Anonymous

cel mai mult imi place raspunsul lui Axle,trebuie sa adaptezi un stil de mers preventiv,fara viteza excesiva,iar in situatii deosebite sa ajungi la un echilibru intre cele 3 tipuri de franare...dar asta se poate ajunge doar dupa ani de experienta...pana in punctul acela,cea mai buna franare,este DELOC...adica mers preventiv,cu o viteza "adaptata la conditiile de trafic si de drum" sper ca ati observat sarcasmul :))

Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu folosesc frana direct ,frana de motor intra automat ca doar nu o sa accelerez cu mana::::::::::::intarderu incetineste numai motrica si atunci cand este setat pe dur o sa te depaseasca vagonu ::::::::::trebuie stapanire de sine nu trebuie lasat abs sa lucreze tu trebuie sa fii ca un abs si gandire limpede pt a lua decizia cea mai corecta in caz ca nu reusesti sa opresti la timp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • Members

servus tuturor! Am si eu o parere personala , pe care vreau sa o expun. Eu unul folosesc retarderul ,,la greu". Bineinteles fara al forta! Totodata simpla decelerare , ma ajuta , creind o frana de motor fireasca. Frana de serviciu trebuie calcata progresiv si cu mult simt. Caut sa analizez cat mai bine situatia de trafic si starea drumului , astfel caut distanta fata de cel din fata sa-mi fie suficient de mare incat sa pot actiona corect. faptul ca remorca nu franeaza , nu prea ma deranjaza , caci totdeauna caut sa franarea sa o fac in lung si cat mai drept. Mai rau e cand remorca franeaza innaintea capului! Atunci remorca derapeaza si nu o mai controlezi usor! Retarderul ( sa tina bine) e o jucarie perfecta daca-l folosesti cu finete! Intr-un final eu actionez cam asa: retarder, decelerare totodata franare progresiva continua, treapta inferioara, totul fara a brusca comenzile, insa cel mai important lucru consta in prudenta!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

eu nu recomand deloc retarderul ,mai ales daca nu ai incarcatura!in rest tin cont de mai multi factori,dar cred ca ordinea cea mai buna e calcarea usoara a franei,scaderea treptelor vitezei cate una pe rand,si apoi in functie de caz retarderul!    -asta fac eu pt camion+remorca,pt semiremorci poate fi divers!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Salutare . Problema pt profesionistii de pe forum: drum in panta cu zapada si linie continua.Pe dreapta carosabilului,o baba. Ce calcam??? ...linia continua , babaaa?? sau frana ????

eu mi-as face cruciulite :  ;) ;) si peste linia continua in frana -motor !!! si 2 . 3 claxoane sa stea pe loc :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Parerea mea din proprie experienta, retaderul sal folosesti cat mai putin si pe drumuri uscate findca carosabilul e plin de ulei pe care nu il observi, iar cand e ud sa nu il folositi deloc.Am folosit retarderul intro cursa ,si drumul era uscat,iar remorca a inceput sa faca balans in stanga si in dreapta pana in momentul cand am inceput sa acelerez.Am intrebat multi mecanici si soferi si toti miau spus ca pe carosabil este mult ulei care nu il observam.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • VIP

Parerea mea din proprie experienta, retaderul sal folosesti cat mai putin si pe drumuri uscate findca carosabilul e plin de ulei pe care nu il observi, iar cand e ud sa nu il folositi deloc.Am folosit retarderul intro cursa ,si drumul era uscat,iar remorca a inceput sa faca balans in stanga si in dreapta pana in momentul cand am inceput sa acelerez.Am intrebat multi mecanici si soferi si toti miau spus ca pe carosabil este mult ulei care nu il observam.

La unele camioane ai mai multe trepte la Retarder,sunt cu 2 , 3, 4 trepte,daca dai pe utima trapta normal ca incepe sa joace remorca,ii ca si cum ai da din a 8 in a 5 -a

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

Conduc un Man TGA 18.530 cu intarder, 6 drepte. nu il folosesc cand sunt gol pe ud si zapada .cand sunt cu 25T pe ud pe coborare drept,i poti da drepta 1 sau 2 sau 3 fara a brusca volanu si ocoli obstacole cu intarderu in functiune...dar totusi in cele mai dure situatii folositi si adaptati condusul preventiv si prudent,adica!!! adaptati viteza la condiitile de drum.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Pe umezeala,polei,zapada nu se recomanda folosirea retarterului poate provoca derapaj acum fiecare cum  vrea eu il folosesc dar actionez cate o treapta cu interval intre trepte, las pana actioneaza prima treapta trag a doua treapta si tot asa. Si tot odata frana

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

pe drum alunecos NU folositi retarderul sau orice sistem ce franeaza axa motoare !stiti de ce Scania (unele)au frana separata ptr semiremorca?ca sa va indrepte daca exista tendinta de derapaj stil 'briceag' stiati ca retarderul se decupleaza automat la seriile noi de camioane daca axa motoare tinde sa blocheze?totul este facut in asa fel ptr a exclude retarderul sau frana de motor pe drum cu gheata, polei etc.Suedia este tara nordica si stiu ei prea bine de ce au pus sistemele astea pe camioane .toate sistemele tandem camion remorca ;cap tractor semiremorca sant setate ca semiremorca sa inceapa prima franarea cand sant cuplate ptr a evita deraparea stil briceag(intrebati la KRONE daca nu credeti ).buna intrebarea...am ramas uimit sa vad cati dintre colegi cu pretentii sant 'veterani 'pe site dar incepatori in meserie..respect si drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

eu mi-as face cruciulite :  ;) ;) si peste linia continua in frana -motor !!! si 2 . 3 claxoane sa stea pe loc :D

si daca baba ii surda?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • Members

Pe un astfel de carosabil eu folosesc sistemul de franare "mers incet". :D

La inceput ma gandeam: daca intervine o situatie brusca, neprevazuta, am de ales intre a pierde aderenta prin frana de serviciu sau a fi impins de semiremorca prin retrogradarea treptei sau folosirea retarderului. Apoi mi-am zis: astea sunt situatii care depind de mai multi factori: gradul de aderenta, inclinatia drumului, masa ansamblului, anvelopele si starea lor, distanta pana la obstacol etc. De preferat e sa folosesti sistemul de franare care incetineste toate rotile, respectiv frana de serviciu. Dar daca derapezi? :) Si atunci zici, bine, voi folosi frana de motor/retarder. Bun, si daca te impinge semiremorca? :) De aia zic eu ca folosesc sistemul de franare "mers incet". :)

Dincolo de cele spuse, in cazuri surprinzatoare pe un astfel de carosabil, eu urmez etapele :

1. putin retarder

2. retrogradez treapta de viteza

3. frana de serviciu

4. repet pana la oprire

Am aplicat-o si la autobuz si pana acum a mers.

deosebit raspunsul, imi place modul tau de gandire!

ca o completare va aduc aminte de cele doua limitari: 30 si de 50, daca mai stie cineva la ce ma refer

30 kmph in localitate si 50 kmph in afara in cazurile cand drumul este acoperit cu gheata, polei, zapada, mazga etc..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.