Administrators Mario Bandit Posted May 1, 2011 Administrators Share Posted May 1, 2011 pe timp nefavorabil ,obijnuiesc sa folosesc frana motor ( nu brusca),si mersul foarte incet , daca am de coborat o panta , pornesc de sus, intro treapta inferiora ,daca vine o curba, sau altceva reduc din timp, de aia sunt indicatoare si semne de circulatie , sa sti cu ce urmeaza sa te intalnesti¡¡ A anticipa e mare lucru ¡¡ In rest pe drum ,, uscat ,, pedalez cat pot de tare !¡ In cazul franarii in situatie de urgenta , brusca ,cred ca nu exista un tipar anume , toate difera de conjuncturile in care se produc . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 cel mai mult imi place raspunsul lui Axle,trebuie sa adaptezi un stil de mers preventiv,fara viteza excesiva,iar in situatii deosebite sa ajungi la un echilibru intre cele 3 tipuri de franare...dar asta se poate ajunge doar dupa ani de experienta...pana in punctul acela,cea mai buna franare,este DELOC...adica mers preventiv,cu o viteza "adaptata la conditiile de trafic si de drum" sper ca ati observat sarcasmul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted July 25, 2011 Members Share Posted July 25, 2011 eu folosesc frana direct ,frana de motor intra automat ca doar nu o sa accelerez cu mana::::::::::::intarderu incetineste numai motrica si atunci cand este setat pe dur o sa te depaseasca vagonu ::::::::::trebuie stapanire de sine nu trebuie lasat abs sa lucreze tu trebuie sa fii ca un abs si gandire limpede pt a lua decizia cea mai corecta in caz ca nu reusesti sa opresti la timp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members ciocanel Posted October 29, 2011 Members Share Posted October 29, 2011 ati abordat un subiect interesant.e bine de stiut si mai multe pareri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted November 9, 2011 Members Share Posted November 9, 2011 servus tuturor! Am si eu o parere personala , pe care vreau sa o expun. Eu unul folosesc retarderul ,,la greu". Bineinteles fara al forta! Totodata simpla decelerare , ma ajuta , creind o frana de motor fireasca. Frana de serviciu trebuie calcata progresiv si cu mult simt. Caut sa analizez cat mai bine situatia de trafic si starea drumului , astfel caut distanta fata de cel din fata sa-mi fie suficient de mare incat sa pot actiona corect. faptul ca remorca nu franeaza , nu prea ma deranjaza , caci totdeauna caut sa franarea sa o fac in lung si cat mai drept. Mai rau e cand remorca franeaza innaintea capului! Atunci remorca derapeaza si nu o mai controlezi usor! Retarderul ( sa tina bine) e o jucarie perfecta daca-l folosesti cu finete! Intr-un final eu actionez cam asa: retarder, decelerare totodata franare progresiva continua, treapta inferioara, totul fara a brusca comenzile, insa cel mai important lucru consta in prudenta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members adriano22 Posted December 6, 2011 Members Share Posted December 6, 2011 eu nu recomand deloc retarderul ,mai ales daca nu ai incarcatura!in rest tin cont de mai multi factori,dar cred ca ordinea cea mai buna e calcarea usoara a franei,scaderea treptelor vitezei cate una pe rand,si apoi in functie de caz retarderul! -asta fac eu pt camion+remorca,pt semiremorci poate fi divers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members shimo_1042 Posted December 8, 2011 Members Share Posted December 8, 2011 danyeltrans , poate sunt eu mai de la tara dar Volvo fh 15 ? si retarder pe vagon ? unde conduci fratica pe Google ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mihai0224 Posted December 10, 2011 Members Share Posted December 10, 2011 va salut.....parerea mea personala la acest subiect, este ca retarderul trebuie folosit in 90% din cazuri doar pe teren uscat, deci in conditiile astea....niciodata. iar cu frana de motor...e cu dus si intors...numai bine va urez Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members bavine Posted December 10, 2011 Members Share Posted December 10, 2011 Salutare . Problema pt profesionistii de pe forum: drum in panta cu zapada si linie continua.Pe dreapta carosabilului,o baba. Ce calcam??? ...linia continua , babaaa?? sau frana ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted December 11, 2011 Administrators Share Posted December 11, 2011 Salutare . Problema pt profesionistii de pe forum: drum in panta cu zapada si linie continua.Pe dreapta carosabilului,o baba. Ce calcam??? ...linia continua , babaaa?? sau frana ? eu mi-as face cruciulite : ;) si peste linia continua in frana -motor !!! si 2 . 3 claxoane sa stea pe loc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cioie24 Posted December 14, 2011 Members Share Posted December 14, 2011 Parerea mea din proprie experienta, retaderul sal folosesti cat mai putin si pe drumuri uscate findca carosabilul e plin de ulei pe care nu il observi, iar cand e ud sa nu il folositi deloc.Am folosit retarderul intro cursa ,si drumul era uscat,iar remorca a inceput sa faca balans in stanga si in dreapta pana in momentul cand am inceput sa acelerez.Am intrebat multi mecanici si soferi si toti miau spus ca pe carosabil este mult ulei care nu il observam. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members alexe Posted December 21, 2011 Members Share Posted December 21, 2011 eu folosesc frana de serviciu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members wolverine Posted January 7, 2012 Members Share Posted January 7, 2012 Salutare . Problema pt profesionistii de pe forum: drum in panta cu zapada si linie continua.Pe dreapta carosabilului,o baba. Ce calcam??? ...linia continua , babaaa?? sau frana ? Pai e logic ca baba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted January 9, 2012 Members Share Posted January 9, 2012 eu mi-as face cruciulite : ;) si peste linia continua in frana -motor !!! si 2 . 3 claxoane sa stea pe loc acceleratia normal ca a-mi pierd demaraju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted January 12, 2012 Author VIP Share Posted January 12, 2012 Parerea mea din proprie experienta, retaderul sal folosesti cat mai putin si pe drumuri uscate findca carosabilul e plin de ulei pe care nu il observi, iar cand e ud sa nu il folositi deloc.Am folosit retarderul intro cursa ,si drumul era uscat,iar remorca a inceput sa faca balans in stanga si in dreapta pana in momentul cand am inceput sa acelerez.Am intrebat multi mecanici si soferi si toti miau spus ca pe carosabil este mult ulei care nu il observam. La unele camioane ai mai multe trepte la Retarder,sunt cu 2 , 3, 4 trepte,daca dai pe utima trapta normal ca incepe sa joace remorca,ii ca si cum ai da din a 8 in a 5 -a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Copilu Posted February 7, 2012 Members Share Posted February 7, 2012 Conduc un Man TGA 18.530 cu intarder, 6 drepte. nu il folosesc cand sunt gol pe ud si zapada .cand sunt cu 25T pe ud pe coborare drept,i poti da drepta 1 sau 2 sau 3 fara a brusca volanu si ocoli obstacole cu intarderu in functiune...dar totusi in cele mai dure situatii folositi si adaptati condusul preventiv si prudent,adica!!! adaptati viteza la condiitile de drum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mmc66 Posted February 8, 2012 Members Share Posted February 8, 2012 ,mai rau e cand remorca franeaza inaintea capului tractor, zice cineva iar altcineva ca ,drumul este plin de ulei,iar fi spus un mecanic deci........eu zic sa va reveniti baieti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Pe umezeala,polei,zapada nu se recomanda folosirea retarterului poate provoca derapaj acum fiecare cum vrea eu il folosesc dar actionez cate o treapta cu interval intre trepte, las pana actioneaza prima treapta trag a doua treapta si tot asa. Si tot odata frana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Geotrayler Posted February 8, 2012 Members Share Posted February 8, 2012 Colegul copilu a dat raspunsul cel mai complet,sunt in totalitate de acord cu el si cu Dan Bv,valabil pentru cap tractor cu semiremorca! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members truckman Posted March 4, 2012 Members Share Posted March 4, 2012 pe drum alunecos NU folositi retarderul sau orice sistem ce franeaza axa motoare !stiti de ce Scania (unele)au frana separata ptr semiremorca?ca sa va indrepte daca exista tendinta de derapaj stil 'briceag' stiati ca retarderul se decupleaza automat la seriile noi de camioane daca axa motoare tinde sa blocheze?totul este facut in asa fel ptr a exclude retarderul sau frana de motor pe drum cu gheata, polei etc.Suedia este tara nordica si stiu ei prea bine de ce au pus sistemele astea pe camioane .toate sistemele tandem camion remorca ;cap tractor semiremorca sant setate ca semiremorca sa inceapa prima franarea cand sant cuplate ptr a evita deraparea stil briceag(intrebati la KRONE daca nu credeti ).buna intrebarea...am ramas uimit sa vad cati dintre colegi cu pretentii sant 'veterani 'pe site dar incepatori in meserie..respect si drumuri bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 eu mi-as face cruciulite : ;) si peste linia continua in frana -motor !!! si 2 . 3 claxoane sa stea pe loc si daca baba ii surda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Petre30 Posted March 6, 2012 Members Share Posted March 6, 2012 Daca nu_i mare baba decat sa o ocolesti ,sari peste ea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members nistelrroy25 Posted June 18, 2012 Members Share Posted June 18, 2012 eu unul folosesc frana de serviciu dar moderat...incet incet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members umbralui Posted August 8, 2012 Members Share Posted August 8, 2012 Pe un astfel de carosabil eu folosesc sistemul de franare "mers incet". La inceput ma gandeam: daca intervine o situatie brusca, neprevazuta, am de ales intre a pierde aderenta prin frana de serviciu sau a fi impins de semiremorca prin retrogradarea treptei sau folosirea retarderului. Apoi mi-am zis: astea sunt situatii care depind de mai multi factori: gradul de aderenta, inclinatia drumului, masa ansamblului, anvelopele si starea lor, distanta pana la obstacol etc. De preferat e sa folosesti sistemul de franare care incetineste toate rotile, respectiv frana de serviciu. Dar daca derapezi? Si atunci zici, bine, voi folosi frana de motor/retarder. Bun, si daca te impinge semiremorca? De aia zic eu ca folosesc sistemul de franare "mers incet". Dincolo de cele spuse, in cazuri surprinzatoare pe un astfel de carosabil, eu urmez etapele : 1. putin retarder 2. retrogradez treapta de viteza 3. frana de serviciu 4. repet pana la oprire Am aplicat-o si la autobuz si pana acum a mers. deosebit raspunsul, imi place modul tau de gandire! ca o completare va aduc aminte de cele doua limitari: 30 si de 50, daca mai stie cineva la ce ma refer 30 kmph in localitate si 50 kmph in afara in cazurile cand drumul este acoperit cu gheata, polei, zapada, mazga etc.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members davy Posted August 8, 2012 Members Share Posted August 8, 2012 este bine sa invatam pt atestate....ne intra ceva la cap....aviz incepatorilor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.