Jump to content
Sign in to follow this  
Tavy985

Intrebari pentru Autoritatea Rutiera Romana !!!

Recommended Posts

. In acest topic puteti posta intrebari pe care  doriti  sa le adresati celor de la A .R.R. Intrebarile trebuie sa fie formulate intr-un limbaj civilizat . Inainte de a posta o intrebare va rog sa cititi intreg subiectul , pentru a nu repeta o intrebare pusa deja!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

conform art 4 lirera (k) „durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal; si art 6 punctul (1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore. Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii

conform DEX , prin zilnic/ zilnica derivat din cuvantul zi intelegem : ZI, zile, s. f. 1. Interval de timp cuprins între răsăritul și apusul Soarelui; timpul cât Soarele rămâne deasupra orizontului; p. ext. lumină solară; interval de timp de 24 de ore, corespunzător unei rotații a Pământului în jurul axei sale;

citind si luat cuvant cu cuvant  intelegem ca in cele 24 h ale zilei nu se pot conduce mai mult de 9 /10 ore si  exemplu : 00 :00 + 4:30 h sofat +0:45 h pauza +4:30h sofat = 09:45 h momentul terminarii orelor de condus + 11 h odihna = ora 20:45 momentul ternimarii pauzei normale , daca e sa o socotim la minimul ei !!!

daca incep cu un alt program de munca , la ora 20:45 , si conduc , depasesc cele 9/10 ore permise , pentru ca nu am depasit cele 24 h din momentul pornirii ( ora 00 :00 ) respectand cuvantul ,, zilnic ,, dar definitia data :durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămâna , ma lasa , pentru ca nu am depasit cele 9/10 permise intre 2 pauze zilnice

cum explicati dumneavoastra , termenii folositi ???? si aplicarea lor corecta ???

consider ca folosirea termenului zilnic , este incorecta , dat fiind  nerespecarea semnicatiei ,,zilnic - zii ,,

cu totii stim , si aplicam practic , respecatrea programului , calculand maxim 24 h din momentul pornirii ,momentul pana unde ne putem ,,lungii ,, din care scadem 11/9 h dedicate odihnei si ne rezulta un timp de 13/15 h , la dispozitie sa ne desfasuram munca , iar in cazul conducerii continue, terminand orele de condus , plus o pauza de odihnna , reducem ziua de munca !!!

conform : art 4 litera (i) „săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni  şi ora 24.00 a zilei de duminică;

                                  (h) „perioadă de repaus  săptămânal”: o perioadă  săptămânală în timpul  căreia un

conducător auto poate dispune liber de timpul său şi care poate fi o „perioadă de repaus

săptămânal normală” sau o „perioadă de repaus săptămânal redusă”:

–„perioadă de repaus  săptămânal normală”: orice perioadă de repaus de cel puţin

patruzeci şi cinci de ore;

–„perioadă de repaus  săptămânal redusă”: orice perioadă de repaus de mai puţin de

patruzeci  şi cinci de ore, care poate fi redusă la minimum douăzeci  şi patru de ore

consecutive, sub rezerva condiţiilor menţionate la articolul 8 alineatul (6); art 8 puntul 6 : O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă

luat cuvant cu cuvant se intelege , ca in saptamana calendristica sa intre munca + pauza saptamanala

munca = cele 6 perioade de 24 ore

luni ora 00:00 pana sambata la ora 03:00 munca +ora  03:00 sambata pana ora 24:00 duminica pauza norrmala

luni ora 00 :00 pana duminica  la ora 00:00 munca +ora 00:00 duminica pana la ora 24:00 duminica pauza redusa

practic se face , si luam exemplu maxim dumnica saptamana x  ora 20 :00 pana sambata saptamana y  ora 20 :00 +  pana luni saptamana z  ora 17 :00  pauza normala duminica saptamana x ora 20:00 pana sambata saptamana y ora 20:00 +  pana dumnica saptamana z ora 20 -pauza redusa

din exemplu dat reiese ca ne intindem cu ,, saptamana ,, in 3 saptamani fizice ( in cazul pauzei normale  putin in saptamana x , toata saptamana y si putin in saptamana z )

de ce trebuie sa tinem cont de saptamana calendaristica sau doua doar in calculul orelor conduse saptamanal /bisaptamanal , si nu in calculul ,, saptamanii de munca +pauza saptamanala ????

                                                                                va multumesc anticipat , mihai gheorghe

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce atestatele profesionale si cartela pentru tahograful digital ,dupa depunerea actelor le primim dupa 30 de zile poate si mai mult ,si permisul ca spre exemplu tot de la bucuresti vine si il primim in maxim 7 zile? care ar fi raspunsul logic la aceasta intrebare? va multumesc .

din acelasi subiect :

georgica :  Am si eu o intrebare in legatura cu noile atestate tip card.vreau sa plec in italia as dori sa stiu daca sunt valabile acolo sau nu?am intrebat si raspunsurile sunt impartite ba ca sunt ba ca nu sunt,as dori un raspuns sigur.multumesc mult  !!

stefan24 : Intrebarea mea este : Atestatele de transport marfa CPI si ADR (colete+cisterna) tip carton luate in Romania sunt europene ? Atunci de ce in Italia mi se cere atestat CQC Italian  Si ADR de Italia ?? Ce inseamna european.. La ce se refera ?? 

mihai_cms : O intrebare am si eu pentru cei de la ARR !

De ce trebuie sa dai din nou examen pentru preschimbarea atestatelor din carton in cele de plastic din moment ce acelea sunt inca valabile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum este posibil sa cereti soferilor sa respecte normele in vigoare privind timpii de canducere si odihna,in conditiile in care nu sunt parcari suficiente si cele existente nu ofera un minim de siguranta si igiena???Si legat de aceasta intrebare ,de ce nu verificati firmele de transport care platesc soferii la km sau alte metode ilegale?.Si pot sa raspund singur la aceaste intrebari.E simplu un sofer oprit in trafic mai scapa si el o spaguta ca de e normal,daca nu o scapa sefu lui sau daca nu si nu dam amenda si tot e bine,ca vede sefu ca muncim,nu e asa domnilor inspectori?Nu este mai bine ca inainte de a cere ,trebuie sa oferim si sa creem conditiile necesare respectarii legii?Stiu ca parcarile nu le construieste ARR-ul ci AND-ul ,dar sunteti in acelasi minister domnilor si nu aveti nici o scuza pentru situatia actuala.Sa va fie de bine toate spagutele,atentiile si amenzile pe care ati binevoit sa le dati! >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu fac amenzile pentru depasirea programului de condus pe firme sau pe dispecerii care ne forteaza sa depasim timpii de condus. Exact asta era si cu amenzile de cantar .Cu ce este vinovat soferul ca pe comanda de transport sant 27 to?.Daca ar amenda firmele sau dispecerii nu ar mai fi asa urgenta marfa. Si va intreb cum pot lucra soferii francezi nemti austrieci la program?  Ei nu transporta tot marfa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la pauza saptamanala am si eu o mica nedumerire, una zice legislatia europeana care dupa cum stim primeaza in fata celei nationale, si alta zice :

Ordonanta nr. 37/2007 din 07/08/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora:

47. nerespectarea perioadei minime de odihna saptamanala dupa 6 perioade zilnice de conducere;

Reg.C.E. 561/15-03-2006 :

articolul: 8,  aliniatul: 6  :

O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a șase perioade de douăzeci și patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.

Concret eu am efectuat chiar si  7 (sapte) programe de condus in cele 6 (sase)

perioade de 24 de ore de dupa pauza saptamanala precedenta respectand pauzele zilnice de odihna, deci dupa Ordonanta 37/2007 eu am gresit,  dar dupa  Regulamentul C.E.561/2006 nu am depasit cele 56 ore de condus si nici cele 90 de ore pe oricare dintre cele 2(doua) saptamani consecutive, si nu am depasit nici cele  6(sase) perioade de 24 de ore de la pauza saptamanal precedenta .

parerea mea este ca eu am procedat legal in aplicarea in practica a legislatiei in vigoare la nivelul U.E.

Si am mai remarcat ca aceasta greseala  din ordonata 37/2007 persista si in brosura editata pentru pregatirea soferilor profesionisti in vederea obtinerii atestatelor.

As vrea  daca se poate, sa aflam si parerea reprezentantilor A.R.R. in acest caz.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Ma numesc Stefan Tudorel si ma intreseaza cum se procedeaza cand ajung cu masina la garaj de vineri la ora 22:00 introduc o digrama noua si plec in cursa luni la ora 05:00,i-mi terebue ceva suplimentar in afaraa de diagrama daca nu depasesc 72 ore.Va ro sa-mi trimiteti un raspuns la adresa de mail srelu13@yahoo.co.    Va multumesc anticipat

din acelasi subiect

mario@bandit : este legala efectuarea pauzei de odihna zilnica sau saptamanala la bordul camionului fara diagrama sau cardul introdus in tahograf  ??

                        la efectuarea pauzelor de odihna zilnica sau saptamanala , departe de camion , fara card sau diagrama introdusa in tahograf , se justifica timpul petrecut departe de camion , prin introducerea datelor manual pe diagrama sau tahograf ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreabare primita prin email :

Cum se foloseste functia OUT , combinata cu o conducere pe drumurile publice !! Va rog sa explicatii metodele de aplicare cat si sfaturi practice !!

este corect exemplu  : INCEPUT 06:00 + 40 minute condus +3 h functia out + 40 minute condus + 30 alte activitati + 45 minute pauza + 40 minute condus + 3h functia out + 40 minute condus + 30 minute alte activitati `+ pauza pana la ora 06.00 a doua zii !! se respecta la fel cele 13/15 ore de servicu in care se combina toate activiataile + functia out ??  In exemplu de 4 h condus pentru a incepe o perioada de 3 h de functie out este nevoie de o pauza de 45 minute ?? multumesc !!

                                                                                    Autorul doreste sa ramana anonim !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

As dori sa aflu daca autoritatea vamala din Ungaria mai este abilitata sa efectueze controale AETR?Din cate stiu nu mai au aceasta autoritate,si totusi o fac.De unde as putea afla cu certitudine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

buna ziua.

va rog sa/mi spuneti unde pot gasi ultimele reglementari privind "placutele ADR" (dimensiuni. semne etc) care trebuie atasate mijloacelor de transport destinate transportului de marfuri periculoase (explozivi)

multumesc.

dan d

Share this post


Link to post
Share on other sites

am ascultat de curand un CD-audio facut de ARR in care se explica  pe intelesul tuturor programul de lucru,timpii de conducere si multe alte situatii cu care se intalnesc soferii.

de unde pot face si eu rost de acest CD sau de unde il pot descarca?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Salut colegi,fac extern,am si eu o nedumerire vizavi de atestate,de ce tre sa dau examen si sa platesc taxa de scolarizare sa pierd timp pretios in tara pt preschimbarea lor ,pt ca afara cele de tip vechi nu sunt recunoscute de nimeni numai cel ADR atat e recunoscuta,as vrea sa-i intreb pe domnii de la ARR atestatele CPI sunt mai importante ca permisul de conducere,pt preschimbarea  permisului am platit 65ron si intr-o saptamana l-am preschimbat fara nici un examen,de ce cu atestatele nu se procedeaza la fel platind o taxa ,de ce trebuie sa pierdem si bani si timp,mai ales noi cei care facem extern.???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

am un microbuz ford transit 8+1 si-l folosesc doar in interes familiar naveta le servici  pe talon e specificat tip anvelope 185 R14 C ,eu unu mai mult de 4-5 persoane u am fost in masina si nici nu am dus cu ea incarcaturi.C-urile di cate stiu eu sunt pentru masini comerciale sunt si eu obligat sa folosesc C-ulile?MULTUMESC

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un microbuz ford transit 8+1 si-l folosesc doar in interes familiar naveta le servici  pe talon e specificat tip anvelope 185 R14 C ,eu unu mai mult de 4-5 persoane u am fost in masina si nici nu am dus cu ea incarcaturi.C-urile di cate stiu eu sunt pentru masini comerciale sunt si eu obligat sa folosesc C-ulile?MULTUMESC

Anvelopele C sunt folosite de la o anumita greunate  (tonaj) in sus.Nu conteaza cate locuri sau ce intrebuintare are acel autovehicul. C-ul acela indica faptul ca este un cauciuc conceput pentru autobuze (sau transport persoane) si camionete (sau transport marfa) . Si pe celebrele Aro cu 5 locuri erau folosite anvelope cu indice "C" .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

anul acesta mi-am luat cardul tahografic si atestatele dar spre ghinionul meu mi-am pierdut actele in germania raminndumi numai cardu tahografic intrebarea mea la dumneavostra este dece nu pot sami refac atestatele la fel ca si buletinul sau permis de conducere dece trebuie sa mai dau odata examen daca eu am platit niste taxe anul acesta la dv si am dat si examen? nustiu nu sunt intr-obaza de date la dv? eu am inteles trebuie sa platesc o taxa pentru refacerea lor dar sa mai dau o data examen pentru ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin si eu cu o intrebare adresata Dlor de la ARR SI IMPLICIT ARR ului ca institutie; de ce e nevoie de atitea ATESTATE ? in cazul ADR sau AGABARITIC NU CREDETI CA UN SOFER ESTE indeajuns de pregatit incit sa nu mai aiba nevoie si de celelalte ? asta chiar daca lucreaza pe un camion cu prelata spre ex; de ce NOI ROMANII avem nevoie de aceste atestate iar majoritatea tarilor europene CIVILIZATE NU AU ASA CEVA? dvs nu doriti sa fim si noi civilizati?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Buna...am si eu o intrebare.....am 20 de ani am permis cat C+E atestat transport marfa,agabaritic,cartela tahograf.......pot sa lucrez pe tir in tara sau extern daca nu am 21 de ani???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Si eu tot asa sunt ,cu atestate tot 20 de ani am ...si peste tot ...la toate firmele din tara ..mi-au zis ca imi trebuie experienta...sau daca cunosc un sofer sa merg cu el sa invat.....din pacate nu cunosc nici un sofer....si cam da asa zice in regulament ca 21 trebuie impliniti pt ca depasesti 7.5 tone ...dar nu este corect pentru ca daca am toate atestatele ar fi fost corect sa ai dreptu sa profesezi....! off singura firma care m-a contactat a fost hartltrans.....astept parerea voastra ..daca mai stiti cv firme care angajeaza soferi icnepator!!! o seara buna !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Buna ziua. Am carnet ( C, C+E) englezesc ( a fost obtinut in Romania si apoi preschimbat in Anglia); de asemenea, am card tahograf digital tot din Anglia. Intrebarea este urmatoarea: pot obtine atestatul in Romania avind carnet englezesc?  Daca da, ma pot angaja in Romania cu carnet englezesc si atestat romanesc. Adaug informatia ca in Anglia cardul taho se obtine doar pe baza carnetului, nenecesitind nici un atestat prealabil.

Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Dragi colegi , aici va rog pune-ti  intrebari ce privesc  competenta ARR , ca institutie si drept .  Nu mai postati intrebari  ce nu au legatura cu ce competenta au cei de la ARR , de genul : daca am permis B pot merge la scoala cu masina , doar de dragul de a va baga in seama si nici nu face-ti comentarii la intrebarea unui alt user la modul : da colegu am fost eu , deoarece raspunsul trebuie sa vin din partea ARR -ului nu din parerile unuia sau altuia .  Postarile ce sunt puierile sau in afara competentei ARR vor fi sterse !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Am un camion Daf7,49 t persoana fizica si vreau sa transport stupii mei si ce mai trebuie pe  la casa omului .Sunt obligat sa folosesc tahograful?Am intrebat 2 reprezentanti ARR si am primit raspunsuri diferite.Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce va mai obositi sa postati intrebari pentru ARR ? nu ve de ti ca nu raspunde nimeni? observ ca nu se sinchisesc ei de intrebarile noastre ,doar raspunsurile altor colegi care nu fac decit sa-l deruteze si mai mult pe cei ce au nevoie de ajutor.D-LOR ADMINI nu este corect acest lucru.intrebati pe oricare din cei care au pus intrebari pertinente cine a primit pina acum un raspuns avizat??????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

am un mercedes sprinter de 3,5t si vreau sa atasez dupa el o remorca de 2,5t........de ce fel de acte am nevoie pt a face transport de marfa din bulgaria in paris????va multumesc rumos.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Bună ziua! Am şi eu o întrebare: Dacă este legal, repet legal, să fac pauza zilnică pe două diagrame. Exemplu: 6 ore pe una şi 5 pe cealaltă sau 8 ore pe una şi o o oră ce cealaltă. Mulţumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.