Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Sofer ROMAN in Norvegia


snt

Recommended Posts

  • Members

Salut.

Am deschis acest topic doar din curiozitate sa vad daca sunt colegi romani care au reusit sa se integreze printre norvegieni.

Sunt dornic sa-mi gasesc un loc de munca in Norvegia ca sofer camion/tir/autocar si doream sa stiu cat de greu este si cum ati procedat ?

Nivelul de trai este destul de costisitor acolo iar salariile pe masura meritului. Asadar, care ati reusit ? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut,eu nu lucrez in Norvegia dar imi petrec foarte mult timp in Oslo si am vazut ca sunt ceva soferi romani care lucreaza pe masinile lor.Am vorbit cu citiva dintre ei si de intrat poti intra doar dupa ce patronul te vrea si iti face contractul de munca ca sa primesti permis de munca,iti trebuie adresa deci sa inchiriezi ceva si ceva bani sa te intretii pana la salariu,destul de multi am inteles.Daca umbli prin Norvegia cel mai usor e sa intrebi la firme direct si poate ai sanse.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Salut.

Am deschis acest topic doar din curiozitate sa vad daca sunt colegi romani care au reusit sa se integreze printre norvegieni.

Sunt dornic sa-mi gasesc un loc de munca in Norvegia ca sofer camion/tir/autocar si doream sa stiu cat de greu este si cum ati procedat ?

Nivelul de trai este destul de costisitor acolo iar salariile pe masura meritului. Asadar, care ati reusit ? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut colega,te-as sfatui sa te gandesti de 2 ori pina sa apuci sa muncesti in Norway,in special in sezonul asta....Ai idee cate randuri de lanturi pui?7(motrica,directoare si pe vagon).Ai idee cum arata norvegia iarna mai sus de Lilehammer,Trodheim?Daca vezi un om zici ca vezi o nunta,ai dai 50 de lei sa mai treaca odata......iar preturile arata de parca ar fi numere de telefon de la rusi cu prefix cu tot...11e un pachet de tigari,4 e o doza de 330ml de bere cu 4,1%alcool......taria cantareste valoarea ei in aur......asa ca mai bine uita.In oslo,la marginea orasului te costa o garsoniera 500 de euro pe luna.De la distanta suna bine,nivelul de viata e sus s tare (un sofer pe international ia 5500 de euro),nu si est europenii care muncesc acolo,deci.....mai bine cauta prin vestul europei....Bafta si drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut colega,te-as sfatui sa te gandesti de 2 ori pina sa apuci sa muncesti in Norway,in special in sezonul asta....Ai idee cate randuri de lanturi pui?7(motrica,directoare si pe vagon).Ai idee cum arata norvegia iarna mai sus de Lilehammer,Trodheim?Daca vezi un om zici ca vezi o nunta,ai dai 50 de lei sa mai treaca odata......iar preturile arata de parca ar fi numere de telefon de la rusi cu prefix cu tot...11e un pachet de tigari,4 e o doza de 330ml de bere cu 4,1%alcool......taria cantareste valoarea ei in aur......asa ca mai bine uita.In oslo,la marginea orasului te costa o garsoniera 500 de euro pe luna.De la distanta suna bine,nivelul de viata e sus s tare (un sofer pe international ia 5500 de euro),nu si est europenii care muncesc acolo,deci.....mai bine cauta prin vestul europei....Bafta si drumuri bune

Eu lucrez in Norge de 6 ani si trebuie sa precizez cateva lucruri vis-a-vis de ceea ce a spus colegul de mai sus: Est europenii care muncesc aici au exact aceeasi salarizare ca si norvegienii,dintr-un simplu motiv:statul nu aceepta salarii mici pentru ca nu e rentabil!!Nu am auzit pe nimeni,niciodata sa se planga ca are o salarizare mai mica decat normalul.Se plateste la ora iar media este intre 22-30 de euro pe ora.Niciodata mai jos.Ce se lucreaza peste 9 ore ,se plateste cu 50 la suta extra.Asta daca faci curse scurte,zilnice.

Impozitul este de 36 la suta,indiferent de ani si vechime.Poti deduce o groaza din el,benzina pana la locul de munca,taxele de drum,copii care au ramas acasa,rata de la banca etc,(chiar daca cele de mai sus se afla in Romania).In fiecare an,in luna Iunie primesti 12 la suta din brutul anului anterior,asa numiti ferie penger(banii de vacanta).In jur de 5-6000 de euro este media la ei.

Lanturi de iarna ...pui rar.Camioanele din Europa au doar 2 axe,in schimb cele de aici au 3 ,cea din urma liftanta.Greutatea maxima admisa este de 32 de tone plus 200 dekg pe fiecare din cele 2 axe spate.Te duci pe zapada ca vara pe asfalt,nu iti face probleme.Cauciucurile de iarna sunt baza,nimeni nu face rabat de la asta.Orice amenda(in afara de timpul de conducere si depasirea vitezei) se intocmeste pe firma si nu pe sofer!De aceea este fff greu sa iti gasesti de lucru aici fara sa te recomande cineva!Firma trebuie sa stie pe cine angajeaza.

Odata ce te vrea o firma...nu iti mai bati capul cu nimic.Ti se face adresa pe sediul firmei si gata...restul vin de la sine.Tu mergi doar la oficiul pt straini sa iti faci numar personal.Dreptul de munca si numarul personal iti parvine in 2 saptamani,insa tu ai drept de munca din momentul in care ai semnat contractul cu firma.

Salariile sunt intre 4000 si 4500 dupa taxe..Soferii de pe international nu castiga mai mult pt ca este interzis prin lege la cererea sindicatului soferilor.Ceva legat de discriminarea celorlati care lucreaza aici,adica toti au aceeasi meserie ,de ce sa nu fie platita aprox, la fel.In plus international din Norvegia spre continent se face ff rar.Polonezii,romanii de la Carrion si olandezii sunt cei care aduca marfa aici,in special in Sud.De acolo noi o luam si o ducem in toata Norvegia,pt ca nu prea au incredere in firmele straine care merg in Nord.Adica Bodo,Kirkenes etc.locuri in care este dificil de condus fara o experienta buna in mers pe timp de iarna.

Norvegia are o mare si urgenta nevoie de soferi de autobuze!!VAd asta zilnic in presa,lucruri spuse de angajatori nu de amatori.

Locurile de munca le gasesti de obicei pe www.finn.no

Doar ca e greu cu norvegiana,insa nu imposibil.

Daca vrei sa ai o sansa trebuie sa stii de la inceput ca fara limba engleza nu ai ce face aici.Germana ,italiana,spaniola..sunt utopice pe aici:))

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Eu lucrez in Norge de 6 ani si trebuie sa precizez cateva lucruri vis-a-vis de ceea ce a spus colegul de mai sus: Est europenii care muncesc aici au exact aceeasi salarizare ca si norvegienii,dintr-un simplu motiv:statul nu aceepta salarii mici pentru ca nu e rentabil!!Nu am auzit pe nimeni,niciodata sa se planga ca are o salarizare mai mica decat normalul.Se plateste la ora iar media este intre 22-30 de euro pe ora.Niciodata mai jos.Ce se lucreaza peste 9 ore ,se plateste cu 50 la suta extra.Asta daca faci curse scurte,zilnice.

Impozitul este de 36 la suta,indiferent de ani si vechime.Poti deduce o groaza din el,benzina pana la locul de munca,taxele de drum,copii care au ramas acasa,rata de la banca etc,(chiar daca cele de mai sus se afla in Romania).In fiecare an,in luna Iunie primesti 12 la suta din brutul anului anterior,asa numiti ferie penger(banii de vacanta).In jur de 5-6000 de euro este media la ei.

Lanturi de iarna ...pui rar.Camioanele din Europa au doar 2 axe,in schimb cele de aici au 3 ,cea din urma liftanta.Greutatea maxima admisa este de 32 de tone plus 200 dekg pe fiecare din cele 2 axe spate.Te duci pe zapada ca vara pe asfalt,nu iti face probleme.Cauciucurile de iarna sunt baza,nimeni nu face rabat de la asta.Orice amenda(in afara de timpul de conducere si depasirea vitezei) se intocmeste pe firma si nu pe sofer!De aceea este fff greu sa iti gasesti de lucru aici fara sa te recomande cineva!Firma trebuie sa stie pe cine angajeaza.

Odata ce te vrea o firma...nu iti mai bati capul cu nimic.Ti se face adresa pe sediul firmei si gata...restul vin de la sine.Tu mergi doar la oficiul pt straini sa iti faci numar personal.Dreptul de munca si numarul personal iti parvine in 2 saptamani,insa tu ai drept de munca din momentul in care ai semnat contractul cu firma.

Salariile sunt intre 4000 si 4500 dupa taxe..Soferii de pe international nu castiga mai mult pt ca este interzis prin lege la cererea sindicatului soferilor.Ceva legat de discriminarea celorlati care lucreaza aici,adica toti au aceeasi meserie ,de ce sa nu fie platita aprox, la fel.In plus international din Norvegia spre continent se face ff rar.Polonezii,romanii de la Carrion si olandezii sunt cei care aduca marfa aici,in special in Sud.De acolo noi o luam si o ducem in toata Norvegia,pt ca nu prea au incredere in firmele straine care merg in Nord.Adica Bodo,Kirkenes etc.locuri in care este dificil de condus fara o experienta buna in mers pe timp de iarna.

Norvegia are o mare si urgenta nevoie de soferi de autobuze!!VAd asta zilnic in presa,lucruri spuse de angajatori nu de amatori.

Locurile de munca le gasesti de obicei pe www.finn.no

Doar ca e greu cu norvegiana,insa nu imposibil.

Daca vrei sa ai o sansa trebuie sa stii de la inceput ca fara limba engleza nu ai ce face aici.Germana ,italiana,spaniola..sunt utopice pe aici:))

salut.cred ca de mult nu a fost dat un raspuns atat de la obiect si pe intelesul tuturor referitor la  conditiile de munca in Norvegia.Felicitari.Sarbatori fericite

Drumuri Bune

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Members

colegule aia cu lanturile pe motrica chiar a fost o gluma buna :) uitativa la ice road trukers baieti merg pe drumuri de gheata si zapada si pun lanturi numai pe motrica motrice defapt. si daca aia se descurca nu vad cu ce ar fi mai a dracului norvegia parerea mea pt ca nu am ajuns pe acolo

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Members

Pentru colegul mguni, tre' sa intelegi ca intre drumurile din norvegia si ce ai vazut tu in documentare cu ice road e diferenta mare, cred ca nu ai vazut ca pentru norvegia sunt lanturi speciale si conditiile de lucru sunt destul de vitrege si in nici un caz nu mergi pe plan drept pe gheata de 1m grosime. si pentru colegul ciprian, ai putea sa faci un tutorial cu pasii de urmat pentru a reusi cu o angajare pe scandinavia, asta doar daca nu ti secret sau e o dovada de egoism. P.S. : Sper sa nu se simta cineva jignit, nu asta ar fi ideea acestei postari.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

salut

eu am o firma de transport in suedia si fac norvegia , acum ocazional dar am facut 6 ani doar nordul norvegiei

lanturile cele 7 sant obligatorii sa le ai la masina di 01 nov in partea de sud (oslo ) in sus e obligatoriu 01 oct

doar in conditii extreme trebuie puse cele 7 lanturi.

cand sant blocati munti sau se merge in comvoi ,si dai de un prost fixist care te pune sa le pui cele 7 buc

in toti ani astia am pus o singura data toate lanturile

in rest depinde de tine ,masina ,cauciucuri si cat de bine cunosti drumul

merita sa incerci , nu ai de pierdut multe

dar trebe sa ai curaj , si nu frica de zapada  ca nu faci nimic

aici iarna cam 6 luni tine

bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

SALUT dragi colegi tin sa va spun ca sunt sofer pe norvegia la Kim johansen ,cum au precizat cativa colegi mai sus daca ai frica de gheata si zapada nu ai ce cauta aici si nu numai asta norvegia are un relief muntos ... daca nu ai gheata ai rapa daca nu ai rape ai lacuri daca nu ai lacurii ai curbe daca nu ai curbe ai drum ingustat si daca nu ai o masina buna pe care sa te bazezi si echipata nu ai ce cauta la norvegieni pe drumurile astea sau mai exact potecile astea e jalnic parerea mea asa ca totiii acei care aveti zeci de ani pe europa sunteti fix praf in fata vantului intro luna aici iti trebuie caracter sange in p... cum se zice sa conduci prin muntii astia iarna si prin rapele astea

PS=scrii cumva de pe vreun telefon? nu inteleg de ce folosesti scrierea gen chat,vezi regulamentul te rog,

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut.

Am deschis acest topic doar din curiozitate sa vad daca sunt colegi romani care au reusit sa se integreze printre norvegieni.

Sunt dornic sa-mi gasesc un loc de munca in Norvegia ca sofer camion/tir/autocar si doream sa stiu cat de greu este si cum ati procedat ?

Nivelul de trai este destul de costisitor acolo iar salariile pe masura meritului. Asadar, care ati reusit ? :)

Colegii, nu pot sa cred ca sunt doar doi trei romani pe Norvegia. Mai asteptam si alte povestiri despre cei de acolo, despre modul cum s-au integrat ei in NOK.

Drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

ptr DL HORIS  eu nu am zic ca sunt unicu si neegalabilul care conduce pe rapele alea doar am precizat cum e

dar fiecare intelege ce vrea ,multii care fac europa la kimj si dupaia iau dat doar pe norvegia au realizat acest lucru drumu greu zapada gheata curbe muntii rape drum ingustat etc etc dar unii dintre noi vb din vise ,asta e sper ca nu am mai deranjat pe nimeni acum cu scrisu meu si comentariile mele sa fiu blocat iarasi o luna numai bine la toata lumea si sarbatorii fericite

Link to comment
Share on other sites

  • Members

salut ,stimate coleg este un intreg topic despre kim johanson. gasesti si pe toate site urile oferte de angajare pt aceasta firma . o sa vezi ca ofera 1437 euro net pt primele 4 luni si trebuie sa te prezinti la greve in dk pt proba de lucru...cei care sint pe skandinavia in general nu schimba camioanele . cei care fac europa dupa 9 ore schimba camionul. esti tot timpul cu bagajul pregatit de schimbare . daca te uiti sint si foto cu apartamentele prin care se face pauza

documenteaza te bine innainte de a face acest pas.........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.