Jump to content

Cel mai bun consum pe de TIR sau CAMION


Recommended Posts

  • Members

30,7 am scos eu cel mai putin pe 2 saptamani curse Spania-Franta-Italia (doar in astea 3 tari m-am plimbat) si eram in carcat cu Decathlon(maxim 10T incarcatura pe fiecare cursa, dar erau curse rapide)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Adevarul este ca am scos si eu vreo 3.2l/h dupa ceasul de bord, era vara, era in stationare, era in relanti dar cel putin avea si semiremorca agatata.

Calculul consumului ar trebui sa se faca tinind cont de mai multi factori.Marea majoritate a consumurilor se fac in functie de tonaj si de capacitatea cilindrica a motorului,asta pentru ca este mai us

Cei care stiu, ma vor sustine, cei care nu... sa fie atenti: Nu exista consum exact p/u nici un fel de camion, nici un fel de greutate, nici un fel remorca, nici un fel de conducator. Consumul dep

  • 4 months later...
  • Members

pt toti colegi care afirma ca au un consum de 24,7 sau 21,1(poi e turism?) ceea ce vedeti voi in bord ala nu e consumul real, e consumul estimativ si este influentat enorm de mult de stilul de condus abordat in ultima suta de km, daca vrei sa vezi consumul real al masini faci plinul si mergi pana la urmatorul plin sau cat vrei si cand faci calcul fa iarasi plinu, vezi cat ai consumat pe ce distanta, si atunci poti spune ca consumul masini e de x litri

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • Members
Ce mama dreacu eu pe Volvo euro 3 420 automat, am dat 29 pe gol cu 0,5 la tona si fac Grecia. Dar voi colegi picati in plasa unui ...... care viseaza sau are in flota dafuri si vrea sa mai le taie din consum dar nu e sigur si va cere parerea voua....

pe grecia am facut si eu o perioada , cu 20 -24 t ma incadram pe la 38- 40 % e greu drumu pe romania-grecia

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • Members

Daca iau in calcul numai tipul, compozitia, profilul, dimensiunea si temperatura cauciucurilor si deja toata teoria asta cu consumul este in aer. Insa, am vazut patroni care dau acelasi consum iarna/vara. Cand am inceput sa ii explic cum e cu particulele de oxigen din aer si ca motor diesel fara aer bogat in oxigen e ciunga ... se uita la mine de parca aveam trei capete. Mi-a zis ca e SF. Fir-ar mama ei de Politehnica! Buna mai era. Cat am lipsit din tara cred ca s-au facut bani multi de tot din prajituri si pateuri, ca prea s-au inmultit "transportatorii". 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Members

Cati dintre "transportatori" au auzit macar de rezistenta cauciucului la rulare si cum se manifesta?!!? Cred ca nici 4 din 10. daca este sa iau in calcul factorii care influenteaza consumul... o dam in diverse rau de tot. Ajungem iar la matenanta. La mantenanta care o stiu eu, nu la cea care o fac ei : " E intretinut camionu', dom'ne! Ce a fost de reparat la el, s-a reparat." Cu afirmatia asta... mi-ai spus totul despre tine dom' patron. Cu respect! Sau nu!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Domnilor soferi profesionisti sau mai putin profesionisti, va bateti capul in zadar! Problema cea mai grava este ca patronii din Romania sunt hoti din tata in fiu si inventeaza anumite consumuri pentru imbogatirea lor de peste noapte - asta se stie. Consumul de carburant nu este problema soferului ci a constructorului care a construit autotractorul respectiv. Soferul merge cu orice altceva, in afara de combustibil. Cine a lucrat in afara, pe bani cinstiti si cu contracte europene (nu romanesti), a vazut cum functioneaza treaba. Niciodata un proprietar de companie de transporturi care este om cinstit nu-ti va impune un consum si nici nu-ti va aduce aminte despre subiectul "consum". Asa ca, solutia dumneavoastra este una simpla, daca vreti sa terminati repede cu toate jigodiile de patroni romani, care sunt patroni numai cu numele, de fapt ,  - refuzati sa mai semnati tot felul de contracte si sa acceptati sa va bagati in jocul lor putred de atâtea golănii şi escrocherii. In cazul in care va complaceti sa traiti asa, tot voi veti avea de suferit. E simplu, incercati! Drumuri bune si Desteapta-te Române!

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...
  • Members

Ceea ce spune UNH acolo vine sa confirme ce am postat anterior. Priceperea transportatorilor romani... Apa de ploaie! Numai un "expert" poate sa trimita in Grecia Actross de 350 de cai. Grecii care isi tuneaza motoare de 500 de CP o fac de fite, dupa capul "expertilor" romani. Nu stiti dar ... nici nu vreti sa invatati. Cand esti prost, este ca atunci cand esti mort. Tu nu stii nimic dar sufera cei din jurul tau. 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Members
La 6/16/2015 la 15:07, TirExpress a spus:

Cati dintre "transportatori" au auzit macar de rezistenta cauciucului la rulare si cum se manifesta?!!?

Putem vorbi de forta de frecare la rostogolire Fr = μrN unde   μr - este coeficientul de frecare la rostogolire iar N este normala . Putem vorbi si de cinematica miscarii , dar eu spun ca ar trebui ca discutia sa se rezume la explicarea in mare factorilor care pot influenta consumul , altfel folosim niste termeni care pot parea 'ceva' dar ce ? Poti explica clar ce ai vrut sa spui prin expresia "rezistenta cauciucului la rulare si cum se manifesta ?" . Eu unul am taria sa spun ca stiu ce inseamna fizica mecanica dar nu pot explica clar aceasta afirmatie felul in care influenteaza ea in formula de mai sus . Multumesc

Edited by C_M
Link to post
Share on other sites
  • Members

Este vorba de rezistenta pe care o opune cauciucul prin flexare la atingerea carosabilului. Explicat in mod popular. Ceea ce exista in formula data de tine calculeaza pierderea de energie cinetica. Piederi sunt si in transmisie, etc. De aceea vorbim de putere masurata la volanta si putere masurata la sol.

Edited by TirExpress
Link to post
Share on other sites
  • Members

 Dragul meu , ma opresc aici , nu vreau sa intru in nici o polemica . Desi am facut cativa ani buni fizica nu am auzit de notiunile de mai sus insiruite asa . Formula data de mine o gasesti in manualul de mecanica , clasa 9-a si se refera exact cum am spus la forta de frecare la rostogolire , nu are treaba cu nici o energie cinetica . fara aceasta camionul nu s-ar pune in miscare . Cu cat aceasta forta de frecare este mai mare , ma refer la rotile de pe motrica , aici actioneaza , cu atat consumul este mai mic . Toate celelalte forte care se opun , frecarea celorlalte roti , frecarea cu aerul , sunt forte care crescand vor duce la cresterea consumului . 

 Energia cinetica :  Ec = 1/2 m*v²  unde m este masa si v este viteza .... Eu spun ca ar fi bine sa "cugetam" inainte de a  insirui niste cuvinte care nu au sens ... Este doar o opinie.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Members

nu este vorba de nici o polemica. eu doar am explicat pe intelesul tuturor. cand scriu, vreau sa fie si util, nu doar sa imi etalez cunostiintele. daca vrei polemica... cauta pe alticineva ca eu nu sunt disponibil. nu am timp si, in plus, este plin internetul de asa ceva. multumesc pentru intelegere. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Members

Baietii destepti stiu sa traga si partea lor si consumul ajunge si la 38% daca invoci motive tehnice , gen injectoare, greutate, calitate moto...............sau dai vina pe combustibil, la mine merge treaba din toate punctele de vedere.

 

Link to post
Share on other sites
  • Members
La 02/02/2012 la 15:32, leto200 a spus:

Salut.Seful, sigur esti sofer  ca eu cred ca esti ca 2 linii de tren cu transporturile rutiere?

si liniile de tren se intersecteaza la un moment dat d-le Sofer, inclusiv tirul cu trenul cand nu opriti la calea ferata, .Dar cum pe la scoala nu ai trecut . nu ai de unde sa stii.STUDIATI, STUDIATI, STUDIATI.eliminat cum trebuie sa ai grija de igiena .

Edited by cico_3504
Link to post
Share on other sites
  • Members

OK, nu am de gând să încep nici măcar o discuție cu tine. Din cauză că, evident nu mă cunoști dar mă judeci și îmi pui etichete. Nici măcar nu vrei. Chiar aici, pe acest forum scrie despre mine. Iar eu cu oameni care gândesc așa ... îmi pare rău și îmi cer scuze, nu discut. Chiar dacă par arogant. Domnilor admini, vă rog, cum pot să dau ignore unuia dintre useri? 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.