Members Malin Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 Bun gasit. Trebuie sa merg in Belgia sa iau un camion nou de la fabrica , apoi in germania sa iau o semiremorca dupa care sa revin in tara. Trebuie sa folosesc cardul tahograf daca masina este noua , cu numere previzorii?Ce anume trebuie sa mai stiu? Nu am condus niciodata in afara Romaniei. Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b93lfk Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 salut colegule . eu de o luna de zile fac doar asa ceva aduc din franta camioane in romania de la fabrica eu procedez in felul urmator : 1 nu bag cardu in tahograf (pentru ca nu este omologat ) 2 respect cat de cat programul nu la strictete sa nu depasesc 3 pe germania iau toll collect pentru euro 5 si 2 axe 4cand intri in tara unguru de pe cantar iti cere actele sa dai sui u cv da nu esti obligat pentru mai multe detali dami pm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 malin foloseste tahograf,cu program normal ca toti soferii,vezi ca amenzile sant mari,chiar daca este noua masina,chiar cu numere de zoll ,trebuie sa respecti programu,reg 561 nu spune ca daca e imatriculat sau nu, nu este necesar sa ai licenta,verificare tahograf ,in ungaria sa dat amenda de 500.000 ft .ai grija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 acesta este un citat al unei firme de transport,, Avem camion la Mako pentru care trebuie sa platim o amenda de 3200 Euro pentru ca soferul nu a respectat timpul de conducere si de odihna. Camionul fiind cu numere de 5 zile de Germania si circuland de la vanzator (Germania) catre cumparator (Romania) si deasemenea nefiind incarcat cu marfa, avea obligatia soferul sa se supuna normelor AETR ?!!!! '' si ,,În sensul prezentului regulament, se înţelege prin: (a) „transport rutier”: orice DEPLASARE efectuată, în totalitate sau parţial, pe drumurile deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor'', alcineva ,,Am cumparat trei capuri din D in ultimi trei ani consecutiv si am respectat timpul de condus pana in tara si hartie de concediu pana am introdus diagrama. La toate trei cursele am fost oprit si mi s-a cerut diagrame iar cand am avut vagon sa vada si ce transport. Asta urmaresc Unguri la nr de toll. Se pune problema ce-a facut soferu in ultimile 28 de zile. El fiind profesionist putea sa lucreze pe alt camion si trebuie sa faca dovada munci in ultimile 28 zile lucratoare. '' DECI TU DECIZI CE FACI 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Malin Posted May 20, 2012 Author Members Share Posted May 20, 2012 In regulamentului (CE) Nr. 561/2006 articolul 3 litera G scrie ca prezentul acord nu se aplica la vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere, precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie; Si daca trebuie sa bag cardul in masina scoasa acum din fabrica , ce anume inregistreaza cardul la rubrica nr. 6 unde trebuie sa fie scris tara unde este unmatriculat autovehicolul si numarul de inmatriculare? Masina ce o aduc este noua , scoasa direct de pe poarta uzinei Volvo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members DucuHD Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 Pai la rubrica 6 va inregistra cum ai spus tu, tara unde e inmatriculat....daca vii din belgia banuiesc ca Belgia ca doar nu vi fara numere nu?? Deci e inmatriculat pe belgia(momentan) pana acasa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members DucuHD Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 P.S. Sfatul meu e sa respecti programul normal....Esti peste 3.5 t nu??? Ai taho nu??? Deci 561 rullz ca sa zic asa )). Bafta la noul camion si drumuri bune sa ai cu el. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Malin Posted May 20, 2012 Author Members Share Posted May 20, 2012 acesta este un citat al unei firme de transport,, Avem camion la Mako pentru care trebuie sa platim o amenda de 3200 Euro pentru ca soferul nu a respectat timpul de conducere si de odihna. Camionul fiind cu numere de 5 zile de Germania si circuland de la vanzator (Germania) catre cumparator (Romania) si deasemenea nefiind incarcat cu marfa, avea obligatia soferul sa se supuna normelor AETR ?!!!! '' si ,,În sensul prezentului regulament, se înţelege prin: (a) „transport rutier”: orice DEPLASARE efectuată, în totalitate sau parţial, pe drumurile deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor'' , Asa cum am mai spus , acordul AETR art.3 litera G nu se aplica vehiculelor supuse testelor rutiere...........precum si vehiculelor noi sau transformate , care nu sunt inca puse in circulatie. Conform codului rutier , pentru punerea in circulatia a unui autovehicul trebuie intai facuta omologarea. In cazul meu autocamionul fiind nou , scos din fabrica , trebuie mai intai omologat in Romania apoi inscris. Pana atunci circula cu numere provizorii. Asta inseamna ca nu este pus in circulatie. Gresesc? Evident ca voi respecta programul de condus. Este pentru binele meu. Dar voiam sa stiu daca in acest caz sunt OBLIGAT sa ma supun acordului AETR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 pai daca stiai de ce ai mai pus intrebarea ,sa vezi daca stim si noi,fiecare tara membra poate avea derogarii,in germania poti merge cu masina si rulota mai mare de 7,5 tone si nu te intreaba nimeni de sanatate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Malin Posted May 20, 2012 Author Members Share Posted May 20, 2012 Virgile , regulamentele sunt cunoscute de toti profesionistii dar sunt destul de multe cazuri de interpretari gresite(vezi cazurile de abuzuri ale controlorilor maghiari). Am postat aici intrebarea pentru a primi raspunsuri din partea colegilor care au experienta in domeniu. Nu bag in seama sfaturile "meseriasilor " din parcare. Sunt satul. Dupa atata circulat prin tara crede-ma ca-s satul de tot felul de specialisti din parcare. Am pus aceasta intrebare si pe site-ul autoritatilor dar asa cum ma asteptam, fara raspuns. Multumesc colegului b93lfk pentru raspuns si astept ajutor pe PM. Comentariile de genul celui postat de tine nu ma fac decat sa-mi doresc sa nu mai postez intrebari. Dar n-am sa fac asta , in speranta ca pana la urma selectia naturala isi va face treaba. Multumesc pentru raspunsuri tuturor. O zi buna sa aveti si drumuri bune colegii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 prietene aceste citate sant scrise de patroni de pe bursatransport,nu din parcare,daca tu esti mai smecher ca restul patronilor asta e,,,,,,,totusi de ce ai intrebat daca stii............totusi ai citit ce inseamna transport rutier,,,,,,,,,,,,,,,,, citeste reg 561/articolu 4 /litera a ps;asta nu e scris in parcare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Malin Posted May 20, 2012 Author Members Share Posted May 20, 2012 Ai si tu dreptatea ta. Asa scrie in acel pasaj dar pana acolo scrie si exceptiile de la regula. La alea cautam eu sa gasesc raspuns. Cat despre problemele patronilor...ai idee cate contestatii exista pe acordul AETR si celelalte reglementari in domeniul transporturilor? Stii cate din ele s-au solutionat in favoarea reclamantilor? Sunt sigur ca nu. Nici eu nu stiu asta dar am cunostinta de foarte multe cazuri de abuzuri comise precum si de interpretari gresite fara rea vointa. Ce rost are sa batem toba pe subiectul asta aici? Oricum multumesc pentru timpul acordat. Sa ai o zi buna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Malin Posted May 20, 2012 Author Members Share Posted May 20, 2012 Si inca ceva Virgil. Daca ar fi sa admitem interpretarea data de tine inseamna ca potrivit celor mentionate de tine (561/articolu 4 /litera a) trebuie sa am si licenta de transport respectiv copie conforma la bordul masinii. Cate astfel de copii conforme ai vazut tu emise pentru un camion inmatriculat provizoriu? Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 aici este si vina soferilor ca nu sant instruiti ,,,,,,,,sti ca sa dat spaga ca a avut 2 pauze de odihna de 9 ore ,consecutive,,cine e de vina unguru ca a fost smecher sau soferu ca a fost prost,,,,sant multe amenzi luate findca nu stim legile,sant unele in proces sau altele sau actitat ca procesul este scump si pierzi timp,,,,,,,,,,eu am spus ca mai bine mergi la program si nu ai batai de cap,chiar sant curios te intreaba unguru de diagrame ,card,,,,,,,,,,,,,,toate cele bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted May 20, 2012 Members Share Posted May 20, 2012 nu trebuie licenta ,copie conforma,verificare tahograf pentru transportu de la vanzator la cumparator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Malin Posted May 20, 2012 Author Members Share Posted May 20, 2012 De acord cu tine. De vina suntem si noi ca nu cunoastem perfect reglementarile in vigoare. In loc sa ne documentam stam la taclale pe la incarcare/descarcare unde fiecare isi da cu parerea cam cum si ce arfi. Promit sa te tin la curent cu aceasta cursa. Cel putin voi sti ce sa spun celor ce vor dori sa afle exact un raspun la astfel de intrebare. Multa sanatate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b93lfk Posted May 21, 2012 Members Share Posted May 21, 2012 mai colegilor nu mai bateti campii cu trebuie folosit tahografu sau alte dastea . odata ce masina are 0 km si o iei din fabrica nu esti obligat sa bagi card in tahograf ne omologat si ne facute metrologia si ce mai trebuie facut . eu car camioane noi la 0 km din fabrica fara sa bag cardu si nu am avut probleme nici cu politia franceza nici germana nici poloneza si nici cu ungurul nostru drag care sta la panda la cantar si nici cu cei care sunt de la Arr sau cum le zice acum de stau mereu pe centura la valcea la cimitir . singurul lucru care ma intreaba daca este nou din fabrica si am sa va atasez poze sa vedeti ca cu ast ma ocup ni nu vbesc povesti de parcare sau AETR din citite printre randuri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mario Bandit Posted June 12, 2012 Members Share Posted June 12, 2012 Din cauza unor probleme cu serverul care gazduieste aceast forum s-au pierdut cateva mesaje , revin cu raspunsul oficial dat de ARR : http://www.soferii.ro/Forum/index.php?topic=4479.new#new . (ultimul mesaj ) PS : Domnule b93lfk e mare diferenta intre cum este LEGAL si cum se PRACTICA !! ( referitor la ultimile mesaje disparute , iar ca sa ,, refacem ,, subiectul te rog sa postezi tichetele acelea , ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members INDIO74 Posted November 4, 2013 Members Share Posted November 4, 2013 poate vreun coleg sa-mi spuna cum ar trebui sa procedez in privinta utilizarii tahografului in cazul in care trebuie sa conduc un camion uzat ( de 3-4 ani cu tahograf digital ) cu numere de zoll rosii din Germania pana la intrare in Turcia. Mentionez ca masinile sunt cumparate de o persoana fizica ( nu de o firma ) din Afganistan. De foaie de concediu nici nu poate fi vorba. Iar daca introduc cardul in tahograf si scot un bon pe acesta imi apare ultimul numar de inmatriculare al camionului, nu numarul de zoll. multumesc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted November 4, 2013 Moderators Share Posted November 4, 2013 uitate te rog la exceptiile regulamentului 561,stiu ca cele care nu depasesc 7,5 si sunt utilizate in transportul necomercial sunt exceptate,verifica te rog dupa cum am spus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mario Bandit Posted November 4, 2013 Members Share Posted November 4, 2013 Nu e exceptat de la nimic, legea trebuie respectata in întregime. Plecare , drum , preluare , munca cu (,) camionul , predare, întors . Numerele provizorii nu te afectează cu nimic . Tahograful sa fie in regula , nu stiu daca nemtii tin cont de revizie tahograf la eliberarea numerelor provizorii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members forumistu' Posted November 4, 2013 Members Share Posted November 4, 2013 Cand am adus un camion din Austria,cu numere de service albastre,mi s-a spus de catre dealer ca pot conduce fara card.Altadata am dus un camion de la garaj la service,tot cu numere albastre si nici vorba de card. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mario Bandit Posted November 4, 2013 Members Share Posted November 4, 2013 http://postimg.org/image/fhbkacadn/ http://postimg.org/image/s720icr2f/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted November 5, 2013 Members Share Posted November 5, 2013 din cate cunosc ,,,masinile noi duse de la fabrica la cumparator,de la vanzator la cumparator sant exceptate de la reg 561,,,nu au tahograf omolagat si daca au nu este valabil ca masina nu=i apartine vanzatorului ,,,ci cumparatorului ...si acesta nu poate face licenta,verificare taho pe o masina care a cumparato dar nu este inregistrata,imatriculata in ro,,,deci ....se poate conduce non stop....atentie ,,,,nu se poate transporta nici o marfa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lkw_daniel Posted November 5, 2013 Members Share Posted November 5, 2013 din cate cunosc ,, dar nu este inregistrata,imatriculata in ro,,,deci ....se poate conduce non stop....atentie ,,,,nu se poate transporta nici o marfa . Tot express ești și ai rămas! Dacă nu e 'înregistrată' in RO nu trebuie sa conducă la program? Cu transportul ai dreptate Pentru că......?,,,, nu are licență de transport. Dar niște 'sfaturi' 100% legale poți sa.i dai ce sa facă și unde dacă tot vine cu marfă \:D/ Ai inceput să.imi fii tot mai drag Virgil..sincer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.