Members oldtrucker Postat Septembrie 24, 2013 Members Share Postat Septembrie 24, 2013 pun si eu 2 intrebari doar :1- pe ce roti actioneaza frana de motor ? 2- pe ce roti actioneaza retarder-ul ? Sa banuiesc ca nu chiar bat campii cu folosirea retarderului? Si ma intreb retoric ...de ce s-ar construi un sistem de siguranta ,pana la urma , daca nu ar fi indicat a fi folosit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Septembrie 24, 2013 Share Postat Septembrie 24, 2013 pune frana cu pedala la podea pe udatura si polei, daca ai abs de ce sa nu fie folosit? cam asta intrbi tu acum oldtrucker? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Septembrie 26, 2013 Members Share Postat Septembrie 26, 2013 pune frana cu pedala la podea pe udatura si polei, daca ai abs de ce sa nu fie folosit? cam asta intrbi tu acum oldtrucker? Nu ai inteles ! Intre a nu intrebuinta un sistem si al intrebuinta asa cum se cuvine , este diferenta izbitoare ! Eu sustineam ca folosirea retarderului este benefica , numai ca trebuie sa stii sa-l folosesti . Franarea in orice conditii, trebuie facuta nu violent , ba din contra ! La franare trebuiesc folosite toate sistemele , combinandu-le judicios si niciodata in criza de spatiu /timp! Aici in ultima replica , trebuia sa intelegem faptul ca eu fiind un adept al folosirii retarderului , Gongy ,,mi-a dat apa la moara" punand o intrebare tehnica , si anume : care sunt efectele intre folosirea retarderului si frana de motor clasica , cu trimitere la actiunea atat a franei de motor clasice cat si a retarderului asupra puntii motrice . Pe de o parte iti raspund referitor la ,,pusul franei cu pedala la podea"....niciodata nu trebuie sa ajungi in astfel de situatie , pe de alta parte .....ABS este un sistem ce nu te ,,lasa" sa blochezi rotile indiferent cat ai calca frana de serviciu si asta tocmai pentru prevenirea patinarii , derapajului si mentinerea directiei de mers , tehnic vorbind si controland aderenta pneurilor pe calea de rulaj cat si eficacitatea franarii. Sa nu uitam ca sunt situatii cand chiar trebuie ,,uitate" sistemele de franare, ba din contra , singurele actiuni ce te-ar putea scoate din belea sunt acceleratia si directia, franarea de orice fel putand fi fatala. In incheierea parerii ce mi-o exprim aici , as mai completa cu o chestie invatata atat in scoli cat si in prectica....niciodata nu trebuie sa te bazezi pe sisteme , ci trebuie sa te bazezi pe simt , anticipatie ,preventie , pe calm ........conducerea preventiva acoperand 70% din eficacitatea si siguranta franarii . Sistemele sunt create pentru a te ajuta , daca le intelegi functia si le folosesti judicios , insa factorul de baza ramane tot soferul....depinde de pregatirea lui! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ion67 Postat Octombrie 14, 2013 Members Share Postat Octombrie 14, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ion67 Postat Octombrie 14, 2013 Members Share Postat Octombrie 14, 2013 eu retarder nu prea folosesc pe carosabil poleit sau alunecos. ushurel cu frana de servici si ma descurc. nu-i dau bocanc si reduc din timp ca sa evit 'briceagu;' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mihaila Gelu Postat Noiembrie 2, 2013 Members Share Postat Noiembrie 2, 2013 pun si eu 2 intrebari doar :1- pe ce roti actioneaza frana de motor ? 2- pe ce roti actioneaza retarder-ul ? Raspuns : 1 ) Frana de motor actioneaza pe rotile de langa motor ... adica din fata ... ; 2 ) retarderul actioneaza pe rotile din spate (ultima punte la vagon ) ; 3 ) intarderul actioneaza ceva in interiorul cabinei , cred ! Ps ... Este un pamflet si va rog sa-l scuzati si sa-l tratati ca atare ! Multumesc .. ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mihaila Gelu Postat Noiembrie 2, 2013 Members Share Postat Noiembrie 2, 2013 Se apropie iarna si cred ca ar fi bine sa discutam despre acest subiect !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members fery20 Postat Noiembrie 22, 2015 Members Share Postat Noiembrie 22, 2015 pun si eu 2 intrebari doar : 1- pe ce roti actioneaza frana de motor ? 2- pe ce roti actioneaza retarder-ul ? Atat frana de motor cat si retarder-ul actioneaza pe motrica numai pe o roata si anume roata motoare din acel moment. (ca doar nu mergem cu diferentialul blocat) . Mare grija la actionare retarderului pe carasobail umed sau cu polei fara incarcatura . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members TirExpress Postat Noiembrie 23, 2015 Members Share Postat Noiembrie 23, 2015 (editat) Nu cred ca e bine. Sau poate oi fi eu depasit de vremuri. Mai stii?! Spun ca nu este bine pentru ca nimeni nu a vorbit, in fapt, de primul si primul lucru ca sofer de camion. Sa simti camionul, sa fii parte din el ca si cum omul si masina ar fi acelasi corp. In momentul in care realizezi chestia asta, poti sa franezi eficient. Daca nu poti face chestia aceasta nu poti aplica niciuna din metodele de franare atat de polemizate pe aici. Daca nu simti camionul, cand il vezi ca derapeaza este de obicei prea tarziu. Am facut postarea aceasta pentru catocmai ce a venit sezonu'. Din postari am observat ca multi incearca sa conduca un camion ca si cum ar fi scosi la tabla, ora de matematica. Pune un pic de pasiune, iubeste camionul si el o sa iti spuna ce ai de facut. Camionul vorbeste cu tine daca stii sa il asculti si sa ii soptesti cu tandrete la ureche. Iti va spune el ce vrea si ce trebuie sa faci. Asa cum cei batrani si-au dat seama ... Da, aveti dreptate. Sunt unul dintre nebunii aia care vorbesc cu camionul seara in parcare. Era un sofer, acum multi ani pe o cisterna. Si era iarna si frig de numa,numa. Camionul nu pornea iar colegul meu, cu mainile in sold se certa cu el : " Nu esti tu masina mea? Nu sunt eu soferul tau? Eu un prost si tu o rabla, amandoi nu facem treaba'. Editat Noiembrie 23, 2015 de TirExpress 6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members LivCir Postat Ianuarie 2, 2016 Members Share Postat Ianuarie 2, 2016 Am citit cu atenție primele pagini și mi-am dat seama că și pe forum ca și în parcare sunt șoferi care nu au legătură cu șoferia. Fac și ei o meserie care este "bine plătită să nu lucreze pe șantier". Eu am foarte puțină experiență și nu sunt în măsură să dau sfaturi, dar eu fac așa. 1. Todeauna adaptez viteza la condițiile de trafic. 2. Todeauna încerc să anticipez cazurile în care s-ar putea ivi un pericol. 3. Frânez doar cu frâna de serviciu. 4. Retarderul poate fi folosit fără probleme dacă este folosit fără să se sară trepte. În plus de asta retarderul este conceput pentru coborâri lungi ca sistemul de frânare să nu ia foc sau să se uzeze prematur. La cutiile automate în caz de derapare retarderul este decuplat automat. Todeauna am condus mașini cu cutii automate, acum sunt pe un tgx 480 din 2012. La începuturi conduceam o troacă de cursor 440 care nu avea retarder și uite că mai scriu pe forum. Mergeam pe decompresor și frână de serviciu într-o veselie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.