Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

cele 4h si 30min


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

va rog sa ma lamuriti si pe mine la un exemplu de program daca masina are tahograf digital, conduc 3ore-stau la incarcat/descarcat 1ora(pe ciocane)-cat timp imi ramane de condus, tre4buie sa merg jumatate de ora si sa fac 45 min pauza sau mai pot conduce 1 ora si 30 min si apoi fac pauza de 45min???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

nicusor tata,nu conteaza ce tahograf ai pe masina,conteaza timpul de condus,acela este de 4,30 deci daca ai condus 3 ore mai conduci maxim 1,30 ore si iei pauza de 45 min.Nu uita ca pauza asta poti sa o imparti si in 2 parti,15 cu 30,neaparat ultima de juma de ora,sper sa iti fie de ajutor raspunsul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ora care ai stat la incarcare nu se socoteste ca si timp de CONDUS!deci mai poti conduce inca 1 ora si 30 minute maxim pina la pauza de 45 min.

nu se considera condus incarcarea si descarcarea pentru asta se foloseste ciocanelele (ciocanelele nu se considera pauza) daca iti mai ramane timp de condus dupa ce incarci sau des. iti continui timpul de condus care il mai ai si cand se termina faci pauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Administrators

Ora care ai stat la incarcare nu se socoteste ca si timp de CONDUS!deci mai poti conduce inca 1 ora si 30 minute maxim pina la pauza de 45 min.

gresit ! timpul petrecut pe ciocane , inseamna alta munca, deci mai are de condus maxim 30 minute!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

aici gresesti tu,timpul de condus este timp de condus,nu are nici o legatura cu alte activitati. el are si tahograf digital deci in mod normal il avertizeaza cind se apropie cele 4,30 ore,Concluzia,verifica din nou si o sa imi dai dreptate,timp de condus se considera numai conducerea efectiva,nu ai treaba cu alte activitati

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

tiristule gresesti rau de tot conducere inseamna cat conduci nu cat stai la incarcat sau cat stai la rand in vama sau in ,,stau'' deci in cazul dat mai poate conduce  o ora si jumatate si tahografele cu card chiar te avertizeaza la 4,15 ore de condus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Alta intrebare.

      In cazul de mai sus, a stat la incarcat o ora, pe ciocane. In loc sa puna pe ciocane nu putea sa puna pe pat, daca tot stia ca are de stat o ora? In felul asta face o pauza de 45 min si dupa incarcare are 4 ore jumate de condus, sa ii ajunga.

      Nu prea vad rostul ciocanelor. La fiecare oprire completa, eu as pune pe pat si asta e. Poate gresesc din lipsa de experienta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

un gest laudabil mihai,multi nu accepta decit parerea lor,bravo, si el trebuie sa faca cum este legal,se poate convinge si singur cercetind siteul ARRului,in plus subiectul a mai fost discutat si in alte subiecte,e usor de gasit,

dar eu raman tot la parerea mea, condusul si alte activitati adica ciocane, tot program de munca este.

eu asa procedez!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

o sa detaliez atunci putin,impartim raspunsul in doua,prima data ptr mihai si apoi ptr alex,deci=

1=timpul de conducere este considerat efectiv timpul cind conduci ,si el este reglementat la maxim 4,30 ore apoi pauza,dupa care iar 4,30 ore maxim condus,cu exceptia celor 2 zile cind poti urca la 10 ore condus.Alte activitati este considerat timp de munca nu de condus deci daca tu ai conduce 3 ore,ai sta pe alte activitati 9 ore ar trebui sa conduci apoi maxim 1,30 dupa care iei pauza de minim 45 minute,conducind iar maxim 45 minute[normal ai fi tentant sa zici altceva] Sa iti spun de ce este corect,ultimele 9 ore din 24 tre sa le ai de odihna deci daca socotesti timpul o sa fie 3+9+1,30+0,45+0,45= 15 ore+9 ore odihna=24 ore zilnice

Explicatia asta cu timpul am puso ca sa exemplific mai multe situatii si ca cei care citesc sa inteleaga cum sta problema,nu este ptr tine,tu ai destule cunostiinte din ce am observat de pe forum.Programul de munca este unul ,cel de condus altul,sper ca acum sa fie ok.

2= alex putea sa puna pe pat si apoi sa continue dupa programul de condus[respectiv 4,30,pauza 0,45 si apoi iar 1,30]Totusi ciocanelele au rostul lor,se intimpla deseori sa faci si altceva in afara de condus,stai la incarcat/descarcat,vama,etc si atunci va trebui sa apara undeva activitatea ta,nefiind conducere apare la alte activitati,deci munca.

Imi cer scuze daca am scris prea mult dar am prostul obicei ca atunci cind ii explic cuiva sa fie explicatia corecta,sper sa nu fie suparare,bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

o sa detaliez atunci putin,impartim raspunsul in doua,prima data ptr mihai si apoi ptr alex,deci=

1=timpul de conducere este considerat efectiv timpul cind conduci ,si el este reglementat la maxim 4,30 ore apoi pauza,dupa care iar 4,30 ore maxim condus,cu exceptia celor 2 zile cind poti urca la 10 ore condus.Alte activitati este considerat timp de munca nu de condus deci daca tu ai conduce 3 ore,ai sta pe alte activitati 9 ore ar trebui sa conduci apoi maxim 1,30 dupa care iei pauza de minim 45 minute,conducind iar maxim 45 minute[normal ai fi tentant sa zici altceva] Sa iti spun de ce este corect,ultimele 9 ore din 24 tre sa le ai de odihna deci daca socotesti timpul o sa fie 3+9+1,30+0,45+0,45= 15 ore+9 ore odihna=24 ore zilnice

Explicatia asta cu timpul am puso ca sa exemplific mai multe situatii si ca cei care citesc sa inteleaga cum sta problema,nu este ptr tine,tu ai destule cunostiinte din ce am observat de pe forum.Programul de munca este unul ,cel de condus altul,sper ca acum sa fie ok.

2= alex putea sa puna pe pat si apoi sa continue dupa programul de condus[respectiv 4,30,pauza 0,45 si apoi iar 1,30]Totusi ciocanelele au rostul lor,se intimpla deseori sa faci si altceva in afara de condus,stai la incarcat/descarcat,vama,etc si atunci va trebui sa apara undeva activitatea ta,nefiind conducere apare la alte activitati,deci munca.

Imi cer scuze daca am scris prea mult dar am prostul obicei ca atunci cind ii explic cuiva sa fie explicatia corecta,sper sa nu fie suparare,bafta

tu faci cum vrei tu, eu fac cum inteleg eu legislatia in vigoare, si aici ma refer si la celelalte acte normative in vigoare in UE, cum ar fi : DIRECTIVA CE 2002/15; REG.CE 3821/85 care exemplifica clar ce inseamna perioada de munca (condus sau alte activitati , timpi de asteptare si pauzale efective)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Multumesc pentru raspuns, cico! Cu alte cuvinte, daca ma grabesc, atunci comut tahograful pe pat daca am treaba la incarcat..si daca am stationat 45 de minute, atunci bingo: m-am ales cu o pauza, care imi da dreptul sa am in fata 4h:30 de condus. Si nu se supara nimeni. Poate ca trebuie pus si pe ciocanele tahograful, pt ca nimeni nu ma crede ca de ex azi am incarcat, iar pe diagrama apare doar condus si odihna :)

In legatura cu cealalata problema de aici, eu am terminat anul trecut cursul de atestat de marfa (CPI) si imi aduc aminte ca ne-au invatat ca timpii de munca sunt: ciocanelele(alte activitati), volanul(condusul), patratelul cu diagonala(timp la dispozitie). Dar cele 4h:30 se refera strict la condus. De aceea intr-o zi se conduc maxim 9 ore, dar programul de munca este in total de 13 ore (pentru ca somnul este de 11 ore din 24), incluzand pauza de 45 min dintre timpii de condus. Va spun sigur ca asta ne-au invatat la IFPTR. Oricum, programul pe care il face Mihai este bun, deoarece nu incalca cu nimic regulamentul, ci din contra, adauga un plus de precautie. Iar asta il va scuti de orice emotie cu ARR-ul.

    Mi s-ar parea normal ca orice angajat din transporturi care are nelamuriri, sa poata suna la ARR si sa poata obtine in permanenta informatii de la un inspector. Parerile pe care le-am vaut pe acest forum reflecta in foarte mare parte regulamentul, dar cred ca fiecare sofer care totusi are o neclaritate, ar trebui sa se lamureasca de la sursa, ca sa fie 100% linistit. Nu ma refer la cazul discutat mai sus, ci in general. Pentru ca amenzile sunt insemnate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Asta ar fi intr-adevar o problema.. Probabil se pot uita si pe documentele de transport si pot verifica exact incarcarile si descarcarile. Si pun totul cap la cap cu ce ai tu pe diagrame.. E bine de stiut. Credeam ca lucrurile sunt mai simple..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

tiristule ,ai patit cumva sa te tina vreo 6  ore la incarcat si atunci sa zicem ca ai condus o ora pana la depozit ,cum zici tu  nu mai ai decat vreo 2 ore de condus ,dar cum zicem noi ai mai avea cel putin 4 sau pana la program de 15 ore 6 ore de condus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

in cazul pe care il spui tu mai ai 3,30 de condus apoi pauza si pe urma 4,30,dupa aia intri la somn ca ai mai putea sa conduci maxim 15 minute si faci cele 15 ore,asta e legal.Dupa cum stiti si voi ARR cntroleaza aleatoriu in trafic si de regula 1 data la 2 ani o firma.Atunci e normal ca cei care merg dupa cum cred ei sa zica ca nu au probleme,asta nu inseamna ca e legal si corect.Luna trecuta am avut un exemplu graitor,la cursul facut ptr atestat aveam si un tip care era cel care se ocupa de asta.La controlul facut de ARR,dupa masa de rigoare,sau ales aleatoriu 10 soferi ptr a se verifica diagramele,as dori sa mentionez ca ia ales el pe cei mai buni .Toti cei 10 soferi au avut mari greseli cu timpii aplicindu-se amenzi de la 2000-7000 ptr fiecare,aici tipul desemnat se cunostea bine cu cei de la ARR si dupa consultatile de rigoare[intelegeti voi despre ce e vb] sau dat doar 2 amenzi ,una de 2000 si una maxima de 7000.Amenzile au fost platite de firma ,dar daca le platea soferul??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.