Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Program de condus!


Postări Recomandate

  • Members

Am si eu o mica intrebare...pe care am avut unele conflicte cu un nenea de la ARR, si anume:

Deci plec din tara cu foaie de concediu,fac pana in nadlac 4.30 ore,pauza de 45 si inca 2 ore.Raman peste noapte la nadlac,deci pauza de 11 ore.Plec mai departe si dupa 6 ore si ceva ajung in Nickelsdorf unde fac din nou pauza  de la 17 la 5 dimineata,deci 12 ore.Buun!

La 5 plec in viena in port la descarcare,deci mai fac inca aprox 1.30 ore,dupa care pauza vreo 2 ore.Dupa astea 2 ore misc masina inca vreo 2 ore pentru cantarire,descarcare,cantarire si alte alea.Dupa 4 ore plec spre locul de incarcare pentru retur pana unde conduc inca aprox 1 ora!Stau la incarcare vreo 2 ore dupa care plec spre casa!

INTREBARE:

Cat mai am voie sa conduc in ziua respectiva???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ok...dar cu ce sunt eu nedumerit...stiam ca se cumuleaza orele de condus efectiv,sau nu e asa?

Deci asta ar insemna 1.5+2+1=4.5 ore nu? Deci in mod normal ar trebui sa mai ramana inca jumatate de program de condus,avand in vedere ca pauzele au fost toate peste 15 min!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dupa cum ti-a zis si Rossy, poti sa faci 9 ore sau chiar 10 de doua ori pe saptamina cu conditia ca orele de condus sa se incadreze in arcul de 13, respectiv 15 ore de program de lucru.Programul de lucru incepe din momentul in care ai pus cheia in contact dupa efectuarea pauzei zilnice si pina in momentul urmatoarei pauze de minim 9 ore si nu trebuie sa depaseasca 13, respectiv 15 ore  din arcul de 24 de ore. Ca exemplu un muncitor in fabrica este normat din momentul in care intra pe poarta fabricii pina la plecare indiferent ca are sau nu are de lucru,ca pierde cite o juma de ora la tigara sau la buda. Sper ca m-am facut inteles ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

in sensul ca in programul de 13,respectiv 15 ore de lucru...poti conduce de exemplu 2 ore--condus efectiv--sau poti conduce 10...deci programul nu este neaparat 9 ore pe zi condus...trebuie tinut cont de programul de lucru...ai voie maxim 9 ore pe zi,exceptie de doua ori in saptamana de lucru 10 ore...incearca si noteaza-ti intr-un carnetel...si dimineata cand pleci la drum sa zicem la 8..tu sti ca la ora 21 trebuie sa te opresti,iar daca te gandesti ca intri la 15H atunci cel tarziu la ora 23...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

deci stati sa inteleg si eu...

incep ;a ora 8 cum zici tu si pot conduce pana la ora 21 in program de 13 dar nu mai mult de 9 ore cu pauza de 45 intre,dar asta indiferent de cum impart alea 9 ore?

Adica sa ma fac mai bine inteles pot conduce cate o ora cu pauza de 20 de minute intre ele?

Asta nu inteleg eu....Lamuriti-ma si pe mine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu poti conduce cate 1 ora cu pauza de 20 min intre ele.in alea 4.30 de condus poti sa faci 2 pauze prima de minim 15 minute cand doresti tu iar a doua pauza de minim 30 minute dupa ce ai acumulat 4.30 de condus. dar numai in ordinea asta  15+30=45 min pauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

bre colegii...eu intrebam cat mai am voie sa conduc in conditiile date...acum stiti si voi ca mergeti sa descarcati,asteptati incarcarea,incarcati si se da peste cap tot programul...eu vroiam sa stiu cum e cel mai bine sa procedez...ca cine sa ma amendeze se gaseste nu asta e problema...deci inca o data ma repet pentru cei neatenti :P

Asadar...de la ora 5 dimineata-1.30 ore condus........2 ore pauza.....2 ore condus.....4 ore pauza....2 ore condus....2 ore pauza...deci e ora 14.30...cat mai am voie sa conduc si ce pauze trebuie sa iau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

5+1:30+2+2+4+2+2=?

Mie imi da ca ar fi ora 18:30 deci conduci inca 1:30 pana la ora 20 si pui tahograful pe pat.

Programul incepe la ora la care ai miscat prima oara masina.De atunci ai la dispozitie 15 ore in care poti conduce maxim 10 dupa regula nu mai mult de 4:30 consecutiv fara o pauza de min 45 sau 15+30 etc.... macar astea sper ca le stii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

in acele 13 sau 15 ore(asta inseamna ca iti va mai ramane doar de o perioada de odihna redusa de 9 ore pe ziua respectiva) ai voie sa conduci 9 sau 10 ore daca aplicam exceptia de 2 ori pe saptamana.

Timpul de condus se calculeaza adunand tot timpul pe care l-ai condus.Ai voie sa conduci pana ajungi in a 13 sau a 15-a ora si fara sa depasesti 9 sau 10 ore.

Deci:2 ore conduse 3 pauza apoi mai poti conduce inca 4:30 urmat obligatoriu de 45 min pauza.Adunand toate aceste perioade rezulta 10:15 program de lucru.Pana la 13 ore ti mai raman 2:45 pe care le poti conduce si vei cumula 2+4:30+2:45=9:15 ore de condus.Daca nu vrei sa intri in a 10-a ora si in cazul de fata nu e recomandat pentru ca vei strica a 10-a ora pentru doar 15 min de condus atunci vei mai putea conduce 2:30  si vei totaliza 2+4:30+2:30=9 ore de condus intr-o perioada de lucru de  2+3+4:30+0:45+2:30=12:45 ore.Asta  inseamna program normal de condus si vei putea face in continuare o perioada normal de odihna de 11 ore dupa care vei putea porni cu un nou program de lucru.

Daca nici acum nu ai inteles...nu vad cum sa-ti mai explic

Ai editat...

Daca conduci 2+1 pauza si ajungi la 10 ore de conducere o sa ai un program de lucru de 2+1+2+1+2+1+2+1+2=14 ORE dintre care 10 ore de condus deci perfect regulamentar doar ca vei face o perioada de odihna redusa de 9 ore(chiar daca tu vei stationa 15 ore deoarece perioada de odihna se considera pana la sfarsitul celei de-a 24-a ora de la inceputul programului de lucru sau pana incepi alta perioada de conducere) dupa care vei putea incepe un nou program

Atentie!

Timpul de asteptare la incarcare/descarcare nu este considerat pauza.Cel putin in teorie.Daca esti prins cu taho pe pauza in timp ce incarci cu siguranta vei fi amendat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pfff....gata ca am inteles colegii.Deci se socoteste condus timpul efectiv cat stai in volan,adica cat timp se invarte roata,dar nu trebuie sa depaseasca 4.30 ore fara pauza si 13 sau 15 ore pe diagrama sau in 24 de ore...Va multumesc mult...eu am lucrat acu ceva ani,adica prin 2002-2005 pe tir dar de atunci a trecut ceva vreme si s-au schimbat multe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

E buna ideea cu betisoarele...ce sa facem daca suntem mai grei de cap? Eu nu eram in regula cu pauzele aste lungi si dese...se considera pauze sau nu? Dar acum cred ca m-am lamurit....asta cel putin pana dau nas in nas cu un ARR-ist si imi spune ca nu e bine!!!

Deci daca fac din 2 in 2 ore pauza de 1 ora pun taho pe pat si sunt in regula? sau pe pat il pun doar in pauza zilnica de 11?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

E buna ideea cu betisoarele...ce sa facem daca suntem mai grei de cap? Eu nu eram in regula cu pauzele aste lungi si dese...se considera pauze sau nu? Dar acum cred ca m-am lamurit....asta cel putin pana dau nas in nas cu un ARR-ist si imi spune ca nu e bine!!!

Deci daca fac din 2 in 2 ore pauza de 1 ora pun taho pe pat si sunt in regula? sau pe pat il pun doar in pauza zilnica de 11?

Atita timp cit esti in pauza,taho sta pe " pat ",pentru alte activitati,incarcat descarcat ai alte simboluri !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

deci asta inseamna inclusiv in pauzele de 45 trebuie mutat pe pat sau doar in pauza de 9/11 ore?

Ma frate,ce intelegi tu prin "pauza", ca trebuie sa te odihnesti,nu ?

Pai atunci e normal ca si la 45' sa stea pe pat,fir-ar al naibi de tahograf, ca e devenit curs academic topicul asta .

Cind incarci descarci ,pui pe " ciocane",iar pe "patratel",la alte activitati sau disponibilitate.

Ce este asa greu ," imbecilii " aia la scoala si cursuri chiar nu v-a invata nimic !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

un singur amendament vreau sa fac,mare atentie la programul prezentat de tine,in cele 13-15 ore de program efectiv nu poti avea numai odihna si condus,trebuie sa ai si ceva ciocane.

Ei nu.Unde scrie ca e obligatorie prezenta ciocanelor?Stii pe cineva care a luat amenda pentru asta?Posteaza procesul verbal,nu povestea.

Daca face control cand esti in rampa si atunci esti gasit pe pat o sa ai probleme altfel nu.Am descarcat de multe ori prin decuplarea vagonului iar eu am facut pauza?Cand si pentru ce sa pun ciocane?

In 2 ani nu am pus deloc pe ciocane pe card si am avut destule controale in Ro,BG,F,Uk,H fara sa fi luat vreo amenda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Vizitator Anonymous

Fiind incepator postez si eu cam tot ce stiu despre orele de condus si pauze, si rog colegii sa ma corecteze sau informeze in legatura cu posibile alte activitati sau erori ale mele:

- Program de condus 9 ore, 10 ore de 2 ori pe saptamana (exclus in 1 zi dupa pauza de 24/48)

-Dupa ce masina a fost miscata, am 12 ore(pt program) iar daca am o pauza continua de 3 ore pot mari programul pana la 15 ore

-In primu program de 4.30h daca fac o pauza de 15, sau 30 de min, acestea le pot adauga la program

-Dupa fiecare 45 de minute pauza, pot incepe program nou,

Cam acestea ar fi principalele lucruri care ma intereseaza, multumesc de intelegere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

-Dupa ce masina a fost miscata, am 12 ore(pt program) iar daca am o pauza continua de 3 ore pot mari programul pana la 15 ore

-In primu program de 4.30h daca fac o pauza de 15, sau 30 de min, acestea le pot adauga la program

cand incepi un program dupa o pauza zlinica sau saptamanala , ai cel mult 13 ore la dispozitie pentru ati desfasura munca , in caz ca vrei sa faci 11 ore de pauza , sau 15 ore la dispozitie daca vrei sa faci pauza de 9 ore !!! ATENTIE , sunt ore in care iti poti desfasura toate activitatile , condus , alte activitati ,( daca ai ) asteptare ( disponibilitate )  in care poti ajunge sa conduci 5-6-7 ore sau toatece cele 9/10 ore  legale !!!

legat de pauza de 45 minute ( pauza activa ) , ai mare grija la fractionarea acesteia , daca ai 40 minute de pauza( pana in 45 minute fix) se socotesc DOAR 15 MINUTE , si te pui in miscare ,si iara opresti , tachograful o sa socoteasca ca dupa 5 minute ai terminat pauza , cand tu de fapt ai cele 40 minute socotite ca 15 si iti mai lipsesc 30 minute !!!!

daca opresti 22 minute la fel , se considera doar 15 , deci ca sa faci pauza de 45 iti mai lipsesc 30 minute , desii tacho o sa iti arate ca ai 52 minute !!!

mai sunt si alte lucruri care ar trebuii sa te intereseze ,  bafta si drumuri bune !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.