Members BTU Posted October 30, 2009 Members Share Posted October 30, 2009 Poate ajuta pe cineva.Ar trebui soferii de pe aici sa faca si ei cateva filme. Backing a semi (tutorial #4) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members BTU Posted October 30, 2009 Author Members Share Posted October 30, 2009 [img width=533 height=400]http://www.imagehost.ro/pict/301733214aeb0741748c5.jpg La remorca se schimba treaba. Iei stanga de volan,se duce si remorca in stanga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted October 30, 2009 Members Share Posted October 30, 2009 Nu uitati, ca la noi vagoanale au trei axe, deci manevrele sunt total diferite de cele vazute pe aceste filme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Si la noi,in Canada, sunt vagoane cu 3,4,5 axe,unele se ridica,altele nu,unele sunt viroare,altele nu!Nu uitati ca semiremorcile din imagine sunt 53'(mai lungi ca in Europa)si tractoarele sunt long-nose-uri(mai lungi decat cab-overele,si cu mai mult unghi mort in fata,wheel-base mai mare,adica distanta dintre puntea fata si prima axa spate si cu 2 axe pe spate).In primul filmulet nu i-a iesit mnevra din prima pentru ca nu-si lasase destula degajare in fata,a bracat prea larg prima data(este de inteles,se mai intampla,ii era frica sa nu atainga cu partea dreapta sau sa nu intre in jack-knife).Dar dupa aceea s-a repozitionat foarte bine si a intrat in gaura ca un baiat mare (bine,a avut si noroc ca era cu un Volvo,astea bracheaza mai bine,cu un Pete classic sau Western star de exemplu mai facea vreo 2-3 manevre).In al doilea filmulet,o gaura usoara,singura problema ca si-a facut manevra blind-side(pe contra mana).Aceeasi manevra ar fi putut fi facuta din prima de pe partea soferului sau daca ar fi avut un camion de oras(day-cab fara sleeper,sau macar un blind-side helper,o oglinda de unghi mort).Dar s-a descurcat pana la urma!Ultimul filmulet baiatul s-a descurcat bine,ajutat si de faptul ca avea un camion de oras,e drept o vechitura de freightliner FLD,nu printre cele mai manevrabile in spatii stramte dar cu mai buna vizibilitate in spate decat un camion de highway!Unde mai pui ca poti si sa-l rupi mai hotarat,nu exista riscul sa proptesti cabina in remorca! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted April 25, 2011 Administrators Share Posted April 25, 2011 uite vin si eu cu cateva filmulete: Cofanie pod rampę Volvo FH12 420 reversing on road cofanie na drodze asta mi se pare ,, cea mai misto ,, Umiejętność manewrowania si mai sunt , cautati pe coloana din dreaptta , la videourile relationate si acum despre cum nu se face Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted April 29, 2011 Members Share Posted April 29, 2011 Mariu, unele dintre filmuletele postate de tine au mai fost postate, te rog sa fi atent cand le postezi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted April 29, 2011 Administrators Share Posted April 29, 2011 unde ?? daca e un subiect dedicat mersului cu spatele / parcare , cred ca ar fii normal sa fie aici acele videoclipuri .....scuze daca am gresit !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members horatiu Posted April 30, 2011 Members Share Posted April 30, 2011 numaru unu cred ca ar fi mercedesu de pe marginea prapastiei,al doilea volvo rosu dar cred ca mai interesant de filmat era cum a iesit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members steffy22 Posted April 30, 2011 Members Share Posted April 30, 2011 te uiti degeaba la filmuletze , nu inveti mare lucru... cand te urci ai in cap atat : trag stanga se duce dreapta, sau invers....cand te apuci de treaba vezi ca ai tras si imediat nu se schimba directia te speri... prin practica inveti nu din filme , sa curga apa pe frunte si asa iti intra in cap... ..ce teorie , ce filmulete, cand esti acolo , trebuie sa simti masina , sa prinzi miscare , sa lasi toata teoria deoparte, ca mai rau te zapaceste .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 sa lasi toata teoria deoparte, ca mai rau te zapaceste .... Pai teoria e simpla. Ai spus-o si tu: "trag stanga se duce dreapta, sau invers..." Asta la semiremorci, ca la remorci e mai simplu: tragi stanga, se duce la stanga. Tot la teorie as adauga: fara graba si cu calm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ciubacka Posted May 1, 2011 Members Share Posted May 1, 2011 Sincer mie mi se opreste mintea-n loc cand vad unele manevre de genu "Volvo rosu" .Tot respectu pentru acei soferi si toti cei care sunt soferi adevarati si nu doar simplii conducatori de autovehicule.Jos palaria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted May 1, 2011 Administrators Share Posted May 1, 2011 steffy ma bucur ca esti asa de,, optimist ,, poate ca nici examen nu ar trebuii sa dam ca,, stim,, sa conducem dupa cateva ore de practica !!!!! aici cei cu experienta ar trebuii sa ne zica mici trucuri , legate de unghiuri ,, miscari si manevre in spatii inguste , asa ai ,,teoria in cap ,, si ideii de cum ar trebuii sa faci !!! acum intreb : cum faci practic o treaba daca teoretic nu stii cum se face ? cineva iti spune , iti zice , ai vazut , tragi pe pielea ta , asa inveti ...dar daca nu ai teoria ........vai de practica .....parerea mea !!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Sincer mie mi se opreste mintea-n loc cand vad unele manevre de genu "Volvo rosu".Tot respectu pentru acei soferi si toti cei care sunt soferi adevarati si nu doar simplii conducatori de autovehicule.Jos palaria Manevra e relativ simpla. Teoria zice doua lucruri in acest caz, lucruri pe care soferul din film le respecta : 1. in spatii inguste trebuie sa fii cat mai aproape de latura in care intri (cu spatele), deoarece ai nevoie de spatiu pe cealalta latura pt a manevra tractorul. 2. incepi virajul dupa trecerea ultimei axei spate. In mod cert, teoria si practica sunt inseparabile. O buna practica avand la baza o buna teorie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members steffy22 Posted May 1, 2011 Members Share Posted May 1, 2011 aratati-mi si mie carti cu mersul in spate..... axle ai zis "incepi virajul dupa trecerea ultimei axei spate " , asa am facut si eu acum 2 zile , si vreo 20 de minute mi-a luat pana am intrat in rampa, intrun loc extrem de stramt , trebuia la a 2 axa sa incep virajul ,si sa continui pe stanga , doar sa indrept roata in fata si in spate stanga ..... am transpirat cu teoria 20 de minute , m-am dat jos de mi-au sarit capacele , ploua afara si pe mine ploua mai rau ..... nu ma contrazic cu nimeni , sunt incepator, invat pe pielea mea.... dar uneori vad multi creduli care cred ca daca vad un filmulet gata stiu sa bage cu spatele... asa ca din greseli inveti si pe pielea ta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Nu cred ca exista carti pt teoria cu pricina. Desi ar fi bine venit un manual care sa trateze linii generale de instructaj pt cele mai intalnite si dificile situatii. Eu ma refeream la teoria dobandita in practica si transmisa altora, astfel incat atunci cand altii incep o manevra sa stie sa se orienteze. Ai dreptate. Am uitat sa precizez ceva. Daca locul e mai strimt de 6 metri (sau putin peste doua latimi de masina), sansele ca sa-ti iasa din prima scad dramatic si reperul cu ultima axa (prima din spate) pica. Normal ca trebuie sa te duci mai mult in diagonala ca sa bagi cat mai mult semiremorca in curte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Coman Posted May 1, 2011 Members Share Posted May 1, 2011 Meserias soferul de pe volvo-ul rosu...si cel cu mercedesul de lemne stie meserie dar imi place mai mult de cel cu volvo. Bravo lor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members steffy22 Posted May 1, 2011 Members Share Posted May 1, 2011 mai aveam in fata cabinei inca maxim 4 metri , asa calculeaza italieni astia , totu la milimetru ..... erau bune niste carti , e bine sa ai pe cineva sa iti explice un pic , te ajuta mult un sfat de la un priceput , dar " live " ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members likka Posted May 6, 2011 Members Share Posted May 6, 2011 Salut rog pe cineva care poate si are si timp ..platesc ...doar sa ma invete cateva manevre si parcarea cu spatele daca poate in vreun depozit sau poligon..schimbarea vitezelor sau despre unghiul mort.....si pot pleca si in cursa pe tara si fara sa deranjez sau sa conduc doar sa vad gabaritul masini ,,unghiuri si tot ce mai e de invatat...nu cer mai mult ....mult respect celor care vor sa ajute si nu pot ....drumuri bune COLEGII Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.