Members lascu Posted July 22, 2012 Members Share Posted July 22, 2012 am si eu o nelamurire ,am avut o discutie cu un coleg despre utc si as vrea sa stiu daca eu incep programul luni dimineata la ora 1.00 si acum pe vara utc stim ca este cu trei ore diferenta fata de ora romaniei aceasta ora de condus in care saptamana este adunata la ore totale de condus .Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted July 22, 2012 Members Share Posted July 22, 2012 Te rog sa fii mai clar ! Din text nu prea inteleg ce te intereseaza . Mie nu-mi suna bine formularea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mike75 Posted July 22, 2012 Members Share Posted July 22, 2012 Daca tu incepi programul la ora 01.00(ora Romaniei), adica la ora 22.00 UTC tahograful iti va aduna 2h la orele pe care le ai deja conduse in saptamana trecuta, dar pentru un control nu e nici o problema pentru ca tu incepi o noua perioada de conducere saptamanala dupa o pauza de cel putin 24h. Ce trebuie sa faci este sa tii cont de orele astea 2 la sfarsitul saptamanii daca te ghidezi dupa tahograf. Daca nu incepi o perioada de conducere saptamanala si esti dupa o pauza de minim 9h trebuie sa ai grija ca in ultimele 24h consecutive sa nu depasesti maxim 10h de conducere chiar daca ai pauza de minim 9h intercalata. Sper ca am fost explicit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Mario Bandit Posted July 22, 2012 Administrators Share Posted July 22, 2012 Daca nu incepi o perioada de conducere saptamanala si esti dupa o pauza de minim 9h trebuie sa ai grija ca in ultimele 24h consecutive sa nu depasesti maxim 10h de conducere chiar daca ai pauza de minim 9h intercalata. Sper ca am fost explicit cum ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lascu Posted July 24, 2012 Author Members Share Posted July 24, 2012 nu ai fost prea explicit ,eu inteleg ca tahograful aduna orele dupa utc dar eu ce am cu utc-ul daca eu incep saptamana la ora 00 ora romaniei de ce sa-mi adune orele pe saptamana trecuta .Daca eu am condus ultimele 2 saptamani 90 de ore si incep programul luni la ora 00 ora romaniei dupa o pauza de 45 de ore de exemplu eu o sa apar cu 93 de ore conduse deoarece tahograful reseteaza orele conduse la ora 3 a romaniei adica ora 00 UTC,deci eu sunt dezavantajat fata de un coleg ce are tahograf cu diagrama. Astept si alte opinii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted July 25, 2012 Administrators Share Posted July 25, 2012 nu o sa apari doar cu 3 ore in plus, o sa fie tot programul de condus !!! ( 9 sau 10 ore pe care le-ai condus , deci 99-100 de ore ) :D ca sa stiti si sa nu mai dati cu presupusul ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lascu Posted July 25, 2012 Author Members Share Posted July 25, 2012 eu nu dau cu presupusul ,nu are cum sa fie cum spui tu adica 99-100 de ore pt ca de la ora 00 la ora 03 sunt trei ore deci o sa fie 93 pana la ora 3 cand tahograful reseteaza orele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted July 25, 2012 Moderators Share Posted July 25, 2012 UTC este ora pe timpul universal,asta nu se schimba deloc,tahograful este setat pe acel timp,daca tu conduci pe ora romaniei,sau altei tari,care vrei tu,indiferent de decalajul orar,de vara ,iarna,etc,tahograful tot aceiasi ora o tine minte.Cind scoti printarea vei observa ca tu ai inceput dupa ora utc,adica daca tu ai pus ca incepi la 9 dimineata si timpul utc era 6[adica decalaj de 3 ore-exemplu aleatoriu] si ai condus pina la 17 [sa zicem] deci timp utc 14 pe printare apare ca ai lucrat de la 6 la 14 dupa utc.In concluzie tine cont de acest timp si calculeaza dupa el,poate e simplista explicatia dar am incercat sa o fac mai usor de exprimat,sper ca am fost coerent,bafta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lascu Posted August 2, 2012 Author Members Share Posted August 2, 2012 Mai oameni pentru Dumnezeu eu stiu toate chestiile astea ce le insirati voi aici eu am pus in discutie o singura problema -daca am condus 2 saptamani 90 de ore, luni eu nu pot pleca decat la ora 3 dimineata deoarece atunci se reseteaza tahograful digital ,altfel apare timpul total pe 2 saptamani cu 93 de ore ,dar la tahograful analog in aceeasi situatie cu 90 de ore conduse pe 2 saptamani pot pleca luni la ora 00 deoarece tahograful analog nu e dupa ora UTC.Sper ca am fost destul de clar . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted August 5, 2012 Moderators Share Posted August 5, 2012 cred ca vorbim de acelasi lucru si tot nu ne intelegem,hai sa o iau altfel,daca tahograful[indiferent ca e analog sau digital] la o printare cind tu termini la ora 9 iti arata ca are ora 6 atunci ala este timpul lui,daca analogul iti arata aceiasi ora ca a ta atunci e ok,ia fa o incercare si te lamuresti imediat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members flokis Posted February 28, 2013 Members Share Posted February 28, 2013 Re: Coordinated Universal Time (UTC) Mesaj necititde mike75 » Dum Iul 22, 2012 4:11 pm Daca tu incepi programul la ora 01.00(ora Romaniei), adica la ora 22.00 UTC tahograful iti va aduna 2h la orele pe care le ai deja conduse in saptamana trecuta, dar pentru un control nu e nici o problema pentru ca tu incepi o noua perioada de conducere saptamanala dupa o pauza de cel putin 24h. Ce trebuie sa faci este sa tii cont de orele astea 2 la sfarsitul saptamanii daca te ghidezi dupa tahograf. Daca nu incepi o perioada de conducere saptamanala si esti dupa o pauza de minim 9h trebuie sa ai grija ca in ultimele 24h consecutive sa nu depasesti maxim 10h de conducere chiar daca ai pauza de minim 9h intercalata. Sper ca am fost explicit perfect CORECT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members flokis Posted February 28, 2013 Members Share Posted February 28, 2013 nu o sa apari doar cu 3 ore in plus, o sa fie tot programul de condus !!! ( 9 sau 10 ore pe care le-ai condus , deci 99-100 de ore ) :D ca sa stiti si sa nu mai dati cu presupusul ! doar cu 3 ore nu cu tot programul( o sa ai in plus doar orele care le muncesti pana se reseteaza,adica Duminica ora 00.00 UTC) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members flokis Posted February 28, 2013 Members Share Posted February 28, 2013 Mai oameni pentru Dumnezeu eu stiu toate chestiile astea ce le insirati voi aici eu am pus in discutie o singura problema -daca am condus 2 saptamani 90 de ore, luni eu nu pot pleca decat la ora 3 dimineata deoarece atunci se reseteaza tahograful digital ,altfel apare timpul total pe 2 saptamani cu 93 de ore ,dar la tahograful analog in aceeasi situatie cu 90 de ore conduse pe 2 saptamani pot pleca luni la ora 00 deoarece tahograful analog nu e dupa ora UTC.Sper ca am fost destul de clar . PERFECT CORECT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members costy67 Posted March 1, 2013 Members Share Posted March 1, 2013 Daca pe ultimile 2 saptamani ai condus maximum orelor posibile(90 ore)vei putea pleca la ora 03,dupa ce tahograful se reseteaza.In general la tahograful analog(cel cu diagrama)nu se tine cont de ora UTC,ci de pauza saptamanala.Dar(intotdeauna exista un ,,Dar")daca vei avea ghinionul ca diagramele sa fie controlate cu scaner-ul,vei avea probleme cu depasirea acelor 90 ore.Aceste aparate sunt setate din constructie,sa tina cont de ora UTC.Daca diagramele vor fi controlate vizual(cu ochiul)nu vei avea probleme! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators sxn Posted March 1, 2013 Moderators Share Posted March 1, 2013 Hai sa ne mutam toti pe Meridianul 0. Sa nu mai avem aceasta problema. E o aberatie cu UTC ul. Am mai spus-o. Si de asta mai exista factorul uman in ecuatia conducere autovehicul si control. Sa interpreteze cazurile in care procesoarele intra in bucla inchisa. Pe langa asta definitia unei saptamni in legislatie nu are nicio referinta la UTC. E folosit in tachografele digitale exact ca si la calculatoare, o standardizare de la care sa porneasca interpretarile si rapoartele. Atunci cand controleaza un card si au suspiciuni sau vreau sa fie siguri, inspectorii aricarei autoritati europene descarca si datele din tachograf. Orice manipulare a timpului o sesizeaza aparatul. Daca vrei sa te joci cu el ca si cu cel analog, nu prea ai sanse. Dar daca sambata dimineata la 3 am 90 ore pe tachograful digital, luni dimineata la 0:00 pot pleca in cursa. o sa afiseze o depasire deprogram 3 ore si cu asta s-a incheiat. La ora 3 a Romaniei se trece pe suma saptamanii trecute + cele 3 ore conduse. La control o sa se vada ca lucrezi pe ora europei de est si nu o sa fie nicio prroblema. Ar fi bine sa posteze niste print screen-uri cei care sunt patroni sau patroni soferi, a graficelor facute de programele de interpretare a datelor pentru a lamuri acest subiect . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.