Jump to content
Malin

utilizare tahograf la camioane cu numere de zoll

Recommended Posts

Acum 2 ore, oldtrucker a spus:

la numarul nou primit ( provizoriu -cel de zoll)  omologarea cade de drept

Unde scrie așa ceva?!? Ai văzut în viața ta cum arată un certificat metrologic? Știi care sunt condițiile care invalidează inspecția metrologică?

Acum 2 ore, oldtrucker a spus:

apoi cu un vehicul neinregistrat ca a fi un vehicol comercial  nu ai obligatia introducerii cardului tahograf ( nu ai licenta de transport ).

Destinația unui vehicul se stabilește de către producător, prin certificatul de omologare. Ea poate fi schimbată, în anumite condiții, și se obține un alt certificat, care ghici ce... se numește omologare individuală!!! Iar deținerea sau nu a licenței de transport în paralel cu deținerea unui vehicul comercial este fix... pârț. Destinația vehiculului respectiv te obligă să te supui reglementărilor din 561, nu corectitudinea și moralitatea proprietarului vehiculului.

P.S. Cine ești și ce-ai făcut cu oldtrucker?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristian  ... 1. ca sa  sa ai omologare metrologica a tahografului  , trebuie ca  vehicolul  sa fie inmatriculat definitiv intr-un stat .  ( scoate bon de pe un tahograf cu numar provizoriu si vei ramane surprins ca pe bon vor fi tiparite  numarul sub care a fost omologat tahograful !  Odata fiind efectuata radierea   inregistrarile tahografului  sunt in afara legii deoarece inregistrarea a fost sub alt codice numeric si in alt stat .

           2.  Pentru a efectua operatiuni de transport ai nevoie de licenta de executie pe vehicolul folosit , un vehicol  neinmatriculat definitiv , nu poate obtine o licenta .

          3.  Un  autovehicul proaspat achizitionat , nu poate opera ca transportator  si exclude  prezenta aparatului numit tahograf  ca mijloc de inregistrare a datelor de functionare  nefiind  omologat .

          4.  Ca trebuie sa respecti 561 cat si 165 , atata timp cat te afli la bord  , am precizat ca trebuie sa le respecti .

       ( Si de mult nu mai m-am luat in bete cu nimeni de aici , doar am citit , nu intru in polemici cu tine ! )

 

 

 Te rog atentie la exprimare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silviu , si odara repet , asa ca sa caste toata lumea ochii ca nu ,, toc ,, de 10 ori ca popa pentru orice ,, baba ,, surda . 

1 ) nu se poate pune in circulatie un camion un camion fara inspectia tehnica a tahografului in vigoare , lucru care se cere si la obtinerea numerelor provizorii ,  iar de omologare , taho e omologat , fiind prezent pe camion . 

2 ) numerele provizorii se fac dupa certificatul vechi si cartea tehnica ,  cu datele de identificare , indiferent ce apare la rubrica indentificare vehicul pe bon. , fiind purtator de ,, provizorii ,, se omite aceasta rubrica in favoarea provizionalului , la control stradal stiu agenti la ce sa uite .

3 ) cel mai important , si sincer sunt dezamagit de teoria ta ca profesionist  , ce licenta transport cand noi vorbim de miscarea lui cumparare -casa , care tot transport rutier e , dar nu transport rutier de marfuri pentru care e obligatorie licenta , transport rutier ,care  atentie la termen , intra sub incidenta regulamentului 561 prin respectarea timpilor dr munca si odihna si sub incidenta regulamentului 165 pentru inregistrarea acestor timpi 

4 ) aia cu am adus x si y de n ori nu trebuia sa o pui acolo , nu sperie pe nimeni , din contra .... 

5 )  unde inregistrezi ,, timpi ,, ? pe batista ?? ( daca nu pe tahograf ) 

Luand subiectul de la capat , domnul patron de mai sus , odata cu achizitionarea camionului si punerea numerelor provizionale ( cu inspectie tehnica in regula , verificare tahograf  ( incluzand calibrarea , ca omologat e din fabrica sau o eventuala  schimbare aparat ) , cand se pune la drum , face un transport rutier , inca o data atentie la termen ,, transport rutier care e destul de bine explicat la definitii la ambele regulamente ,  ca sa impace cat si capra ( timpi de munca si odihna ) cat si varza ( inregistrarea acestora ) trebuie sa utilizeze tahograful cat si cardul conducatorului . Simplu ...Ce atatea teorii , ce atatea chesti aiurea , ca nu e calibrat /omologat / inregistrat  , ca nu e firma . asteaa sunt scuze pentru vremea cand se treceau camioanele pe banda rulanta de la vest la est si iute sa fie pregatite de munca , cand soferii p care azi se autoproclama profesionisti se tineau de volan , si atat , acum degeaba dau ,, lectii ,, ca birjaria de atunci nu e legala ci erea pentru descurcareala , iar forumul nu promoveaza birjeria si tinutul de volan , ori promovam legal ori ne abtinem .... 

Recomand stergerea Old , azi ai demonstrat ca esti doar ,, trucker ,, si eu  sunt tare dezamagit ..... 

Foarte putini PROFESIONISTI !! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te inseli Mario !  Orice camion poate fi inmatriculat fara a avea tahograf  , sau tahograf neomologat!

Numerele vechi ( nu mai exista dupa radiere )  nu sunt trecute in actul de inmatriculare provizorie !

 Tahograful pentru a fi omologat si pt. a primi oficial statutul sau la bord prezuma urmatoarele : 1. autovehiculul sa  aiba inspectia tehnica valabila ( in cazul in speza RAR)   2.  Inmatricularea sa fie efectuata  . 3 . Sa existe licenta de transport si copia comforma . 4 sa ai placa de identificare RAR afisata pe lateralul cabinei .( obligat oriu la prezentarea  pentru omologarea tahografului!) ...

 

Nu vreau sa sperii pe nimeni ! Vreau sa spun doar ca din exces de zel de multe ori comitem erori  capitale .

Eu am adus trei ansamble in februarie si martie  si am inteles cum stau lucrurile . Crezi ca nu ma faultau Ungurii sau Austriecii ?    Hai sa fim realisti !  Atata timp cat cu un vehicul rutier chiar utilitar fiind , nu desfasori o activitate economica iesi de sub incidenta lui 561 ., asa ca,, face un transport rutier , inca o data atentie la termen ,, transport rutier care e destul de bine explicat la definitii la ambele regulamente , " ...nu se considera transport rutier  o dislocare a unui  misloc rutier  pentru trecerea in alta propietate  a acelui mijloc rutier de la fostul la actualul propietar . (Fac trimitre si la art 3 din 561  cazul unu vehicul nou achizitionat ...)

Uite ceva , va dau tema  de legalitate si  va las sa o dezbateti  :   exemplu -  am bani fara de numar si sunt damblagiu la camioane , cumpar din Germania un camion izoterm de 12 T  , pe care il transform in camper pentru turism  .... aici intreb : ce licente i-mi trebuiesc  pentru a ma deplasa cu acel camper ( de 12 T) ?  Am obligatia sa ma comformez lui 561/2006?  Sunt obligat sa stau pe interdictii ? ..... si pot continua ....Cine -mi spune ca trebuie sa inregistrez activitatea de condus ( poate ma plimb zilnic cate 30 Km) ?   ( Eu inteleg ca militam pentru legalitate  , numa ca nu trebuie sa fim mai catolici decat papa !).... Dezbarati-va de obiceiul de a interpreta textul legii dupa puterea fiecaruia de a vedea lucrurile !

 

 Apropos , cauta in postarile mele trecute referitoare la legalitate , multi stiu cu convingere ca am dreptate , dar ....

Zici de sters ... nu-i bai ,poti sterge si contul meu ! Daca sunt Gica contra , macar sa fiu pana la capat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rog frumos , revin-o cu picioarele pe pamant . 

 

Si ca un Ps : tahograful e omologat de pe iesirea din fabrica , ( omologare de tip ii zice ) confunzi termeni cu ( , ) calibrare si identificare dupa trecerea in proprietate , facute odata cu revizia tehnica .  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei , sus sunt doua poze cu ,,dezlegarea ,, data de inalt prea-sfintia sa , director general arr , ( la vremea acea ) , care e ,, sefu ,, cu stampila si ,, grade ,,  asa ca daca legea nu va e clara si ce incercam sa promovam legal  , macar exemplul lui sa ajute ....ca na , e ,, sefu ,, .... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omologarea autovehicolului cat si a tahografului se fac la inscrierea in Romania  , recte  la RAR ( vehicolul) si prin societati acreditate  INMR -ARR -RAR  pt tahograf !   Nu confund nici un termen (  a se vedea  in dex - omologare   ,, A OMOLOGÁ ~ghéz tranz. 1) (acte scrise) A aproba în urma unei verificări prealabile (dând valoare juridică) :).   Pentru cei ce vor a se convinge  studiati procedura de urmat ( pentru toate institutiile statale)  de la cumpararea unui vehicul rutier destinat transportului de marfa ori persoane  din alt stat  si pana la obtinerea dreptului de a lucra efectiv cu acel vehicul.

  Mai precizez odata ,  - nu poti  schimba situatia juridica a aparatului tahograf  pana la timpul in care vehiculul nu a fost inmatriculat definitiv in Romania  .  ( a folosi un aparat tahograf  omologat in alt stat pe un numar de inmatriculare   radiat  ,  este atat de ilegal  ca si cum ai merge cu numere false )

Pentru legalitate ( in mare ) pasii de urmat sunt :

    1. cumparare vehicul

    2. inmatriculare provizorie ( termen 15 zile) + asigurare tranzitorie

   3. RAR   ( omologare vehicul , revizie tehnica  si identificare , emitere carte de identitate ) + obtinere placa  parametrala RAR si afisarea ei pe exteriorul vehicolului   ( nu inainte de a trece pe la fisc )

  4.  Inmatricularea !!!  ( + taxe , asigurari , etc , etc,)

  5.  Omologare  si calibrare  tahograf   ( prin omologare  se intelege urmatoarele :  recunoasterea  - prin operatorul acreditat -  a seriei , tipului  si parametrilor  standard omologati  cat si a noului numar de inmatriculare  -   operatiuni ce se face odata cu calibrarea  si sunt introduse  manual  in memoria  aparatului de catre tehnicianul acreditat... din acea clipa cand ti-a pus abzibild-ul pe caroserie   si ti-a eliberat documentul acel tahograf devine un aparat de masura oficial !  in rest vorbe ..)

  6. Obtinere  licente de transport si de executie  ........... taxe , impozite , asigurari CMR ...etc etc

   

  Si gata ! 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt complet dezamăgit oldtrucker. Nu știu ce-ai pățit dar obișnuiai să fii un adversar mai redutabil de atât... Vorbeai la obiect, îți susțineai afirmațiile cu argumente concrete... Acum ai dat cu ea de pământ. Ai dat cu ea de pământ și-ai mai și călcat pe ea după aceea...

În fine...

Ca să te fac să înțelegi... Scopul folosirii unui vehicul este determinat inițial de către producător, prin omologarea de tip. Cu alte cuvinte, un camion, iese direct de pe poarta fabricii OMOLOGAT ca vehicul comercial. Sigur, poți schimba destinația respectivului vehicul, din mai multe puncte de vedere, dar orice procedură ai aplica în vederea schimbării destinației, ea se va termina tot cu un proces de RE-omologare (omologare individuală, de data asta). Practic așa poți ajunge să deții un autotractor și să-l folosești să te duci la piață să-ți cumperi roșii. Deci NU CEL CARE DEȚINE vehiculul respectiv decide CUM va fi folosit, ci procesul de omologare.

Odată omologat ca vehicul comercial, atât cel care-l deține și/sau operează cât și cel care-l conduce efectiv, sunt obligați să se supună unor prevederi legale. Punct. N-ai cum să te eschivezi de la asta... ți-a trebuit camion, noh vezi că nu poți să-l conduci de capu' tău... cam așa stă treaba (aviz celor pe care îi dau banii afară din casă și își doresc o Scania T, ca să-i pună evacuări verticale și să se dea mari prin stațiuni).

Ca să poți respecta reglementările cu privire la utilizarea vehiculelor comerciale, ai nevoie (printre altele) și de tahograf, la rândul lui omologat apoi calibrat și inspectat periodic. Acuma, omologarea tahografului e aceeași chestie ca și omologarea vehiculului, e un proces autorizat care stabilește că aparatul ăla este potrivit și își poate face treaba pe vehiculul pe care se montează. Nu are nici o legătură cu proprietarul vehiculului.

Ulterior însă, când vehiculul intră ''în schemă'' să zic așa... adică un operator de transport, ca parte a acelorași reglementări legale, este la rândul lui obligat să-și bage datele lui de identificare în aparat... Procesul se numește activare. Atenție!!! NU are legătură nici cu omologarea (de tip, făcută inițial de producător, nici individuală, dacă e cazul) și nici cu calibrarea (sau metrologia, care este dovada că aparatul FUNCȚIONEAZĂ CORESPUNZĂTOR). Dacă NU vorbeam de tahograf și vorbeam de case de marcat, procesul se numea fiscalizare (deși am auzit în câteva cazuri folosindu-se expresia de ''fiscalizare'' și când se vorbea de tahograf). În fine, ideea este că prezența informațiilor despre operatorul de transport care DEȚINE vehiculul este ca urmare a unor reglementări care-i privește pe ei, deținătorii, NU ca urmare a omologării vehiculului.

... Din păcate, trebuie să mă pregătesc de muncă, nu mai am timp acum, dar o să revin cu completările necesare. Pe scurt, ceea ce se află ÎN MEMORIA tahografului, este irelevant începând cu momentul schimbării proprietarului și sfârșitul perioadei legale în care noul proprietar trebuie să-și bage datele lui acolo. DAR, asta nu-ți dă dreptul să nu-l folosești... tahograful va fi folosit absolut normal, înregistrările se vor face absolut normal, arhivarea lor la sediul firmei absolut normal... nu este nici o excepție în cazul ăsta. Doar pentru că ți-ai cumpărat camion și ÎNCĂ ai pe tichet vechea firmă, nu-ți dă dreptul să nu-l folosești. Cam asta e ideea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baliverne , ia te rog explica primele rubrici de pe un bon al tahografului pe care il conduci ... De la indentificare camion in jos . 

 

E vorba de omologarea aparatului in sine , ca aparat de inregistrare ( pe scurt) a timpilor de munca si odihna , vdo , actia sau stoneridge le omologheaza si certifica din fabrica , asfel nu pot fi montate pe camioane , mai jos e atelierul care face revizia , integistrarea datelor si calibrarea , posibil si un schimb de aparat in urma defectari celui vechi .

Si apropo , aici e vorba de drum , cumparare -domiciliu , inaintea inmateiculari definitive . 

Ps : esti sigur ca ai vazut un provizional si pe ce baza se face ?? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai raspund !    Pa !    Fiecare face cum il taie capul si plateste din buzunarul lui .....  asa e regula in meseria asta.

Dar daca vrei raspunde la problema care am schitat-o mai sus ....aia cu camperul  de  tonaj  asta numa de dragul de a-mi arata cat de soferi sunteti voi si cat de tampit sunt eu .

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 16/05/2016 la 18:50, oldtrucker a spus:

exemplu -  am bani fara de numar si sunt damblagiu la camioane , cumpar din Germania un camion izoterm de 12 T  , pe care il transform in camper pentru turism  .... aici intreb : ce licente i-mi trebuiesc  pentru a ma deplasa cu acel camper ( de 12 T) ?  Am obligatia sa ma comformez lui 561/2006?  Sunt obligat sa stau pe interdictii ? ..... si pot continua ....Cine -mi spune ca trebuie sa inregistrez activitatea de condus ( poate ma plimb zilnic cate 30 Km) ? 

Îți trebuie doar categoria necesară pe permis, nimic altceva... cu condiția, evident, ca transformările de care vorbești să le faci în condițiile legii (nu doar îi dai 3 găuri pentru geamuri și-i pui un pat înăuntru). Adică montaj/demontaj echipamente și/sau instalații în unități autorizate, cu devizele corespunzătoare, cu plătitul de taxe aferente, cu omologarea individuală dacă e cazul (cel mai probabil că va fi) etc etc. Apropos, că ai zis că n-am ce să te învăț... cum tocmai ți-am răspuns la ''problema'' pe care ai schițat-o, uite aici o întrebare, în legătură cu problema ta: ''CINE și CUM(metoda cea mai uzuală) stabilește dacă pentru un vehicul (indiferent de motiv, cu excepția celor sub incidența unei hotărâri judecătorești) este nevoie de omologare individuală?!'' Și-ți dau și-un indiciu... să NU spui R.A.R.!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi tu Cristian ...561 este limitat !  165 de asemeni   !  Toate legile sunt interpretabile  si trebuiesc luate ca atare .  Eu nu vorbesc  de dragul de a ma afisa  , ci daca pot  doar deschid ochii celor ce nu pot vedea . Nu o fac din rautate ,sau din dorinta de a primi like-uri  , ci vreau sa vada tot omul . Mi-e totuna ca  X greseste , ori Y intelege gresit   ( tot soferul plateste din propiul lui buzunar), eu imi apar popoul meu , iar din experienta cumulata incerc sa dau si altora . Atat si nimic mai mult .  Nu uita ....legea este facuta pentru a o dribla !   Cine vede cu ochelari de cal , nu poate vedea in ansamblu , iar cel ce nu vede detaliul  , nu stie nici sa-l ocoleasca , nici sa-l  imterpreteze si nici sa-l  prevada .

Poate intelegi din exemplul meu unde am vrut sa bat . Daca nu intelegi , eu zic ...punct.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Salut,am citit cele spuse de voi mai sus dar sa fiu sincer nu am inteles nimic.Cu permisiunea voastra o sa explic situatia in care ma aflu eu si ce nelamuriri am si poate cineva ma va lamari intr-un final.

Doresc sa cumpar un camion din Germania pe persoana fizica si nu stiu cum trebuie procedat cu tahograful.Dupa ce iau numere de zoll mai este valabila verificarea tahografului(analog)?Doresc sa aduc masina cu 2 soferi care conduc cu randul dar care nu sunt angajati ca soferi la mine sau altundeva.Ce document trebuie sa am pentru a face dovada ca cei 2 soferi nu au mai condus camion anterior zilei in care sunt la volan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuia sa insisti putin cu cititul,gaseai singur, totusi hai sa incerc sa te ajut.Incepem cu inceputul..Masa in tone...este sub 3,5t sau peste ? Adica se aplica sau nu regulamentul 561..?..apoi..te incadrezi sau nu la exceptiile aratate in 561...adica astea...

Articolul 3

Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de:

(a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei

nedepăşind 50 km;

(B) vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depăşeşte 40 km/h;

© vehicule utilizate de serviciile forţelor armate, de serviciile protecţiei civile, de pompieri

şi forţele responsabile cu menţinerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără

conducător auto, atunci când transportul intră în atribuţiile proprii ale acestor servicii şi

se efectuează sub controlul acestora;

(d) vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar,

utilizate în situaţii de urgenţă sau în operaţiuni de salvare;

(e) vehicule specializate folosite în misiuni medicale;

(f) vehicule specializate pentru depanări care acţionează pe o rază de 100 km de la baza de

staţionare;

(g) vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere,

precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie;

(h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu

depăşească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale;

(i) vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislaţia statului

membru în care sunt conduse, şi care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de

mărfuri în scopuri necomerciale

Articolul 4

În sensul prezentului regulament, se înţelege prin:

(a) „transport rutier”: orice deplasare efectuată, în totalitate sau parţial, pe drumurile

deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul

călătorilor sau al mărfurilor;

Tu cumperi pe persoana fizica  un camion care depaseste 3,5 T si vrei sa il aduci in tara folosindu-te de 2 soferi profesionisti,nu il vei aduce tu personal.Sistemul de inregistrare timpi conducere este preinstalat din fabrica,analog spuneai.Aici este posibil sa montezi in tara un tachograf inteligent,nu stiu sigur.Teoretic doar noile camioane inregistrate ar trebui echipate cu acest model de tachograf,sper sa nu se aplice in cazul tau,este o inmatriculare noua dar camion vechi.Aici descoperi tu ulterior cum sta treaba si daca vrei ne spui si noua ulterior.Revenim la aducerea camionului in tara.Sfatul meu ca sa fii linistit.Cei doi soferi isi au la ei inregistrarile pe ultimele 28 zile lucrate,putind dovedi activitatea lor.Daca nu au lucrat si au stat [dupa cum spuneai ]atunci la urcarea in camion si inceperea cursei vor trebui ''sa deseneze'' aratind activitate lor pe spatele diagramelor care bineinteles trebuie sa contina macar un repaus zilnic inainte de inceperea activitatii .Poti lua si o noapte sau doua cazare pe traseu daca camionul nu este dotat cu paturi pentru cei doi soferi,vei mai cheltui inca 50-100 euro dar vei fi mai linistit la un eventual control.Avind 2 soferi respecta timpii de conducere si mergi conform 561.Inteleg ca tu nu cunosti 561,dar ei..?? ar fi trebuit sa stie si sa te sfatuiasca,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, bogd a spus:

.Dupa ce iau numere de zoll mai este valabila verificarea tahografului

Da. Numerele pentru export, deși cu valabilitate limitată, mențin caracteristicile vehiculului/echipamentelor instalate așa cum au fost ele certificate anterior. Metrologia și deplasarea în vederea înmatriculării sunt chestiuni diferite.

Acum 6 ore, bogd a spus:

Ce document trebuie sa am pentru a face dovada ca cei 2 soferi nu au mai condus camion anterior zilei in care sunt la volan?

Tu... nimic. Șoferii trebuie să prezinte înregistrările, că ei sunt la volan. Și vor prezenta ceea ce au... cardul taho/ diagrame/ înregistrări manuale. ATENȚIE!!! În forma în care ai descris toată operațiunea, NU este transport comercial, ceea ce înseamnă că șoferii trebuie să aibă doar permisele și să respecte Reg. C.E. 561/2006. Să fii 100% sigur că niciunul din ei nu este angajat pe undeva și-ți face un serviciu în timpul lui liber, căci toată povestea se complică foarte mult (atestat, contract de muncă, foaie de parcurs...).

Grijă mare și la asigurare, verifică dacă e nevoie să menționezi terți utilizatori sau nu.

Ca o notă personală, natura necomercială a acelei deplasări este chiar și conform legii... ''foarte volatilă''. Nici măcar în glumă să nu se scape vreunul să spună că-i dai o bere când ajunge acasă... ''ajutor pentru un prieten'' e suficient, nimic altceva!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camionul este de 18 tone iar cei 2 soferi nu mai lucreaza ,au toate documentele in regula dar muncesc altceva iar eu voi fi cu ei cu un turism pentru ca am hotarat sa mergem cu masina.Ar fi fost mai simplu pe trailer si scapam de complicatii numai ca mi s-au cerut de la Munchen la Buzau 3000euro.Oricum m-ati lamurit in mare masura si va multumesc foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.