Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Program vs. ''Fac orice pt 1km in plus''


MANV10

Recommended Posts

  • Administrators

Daca ai munci 2 curse linistit si ai lua aceiasi bani ca pentru 4 alergate nar fi mai bine?

atat am vrut sa aud :  ;D ;D ;D

ca sa ajungi sa muncesti ,, legal ,, din toate punctele de vedere  , trebuie ca patronii / firmele sa-si schimbe mentalitatea , omul, ....,, joaca in hoara ,, dar nu el stabileste ritmul , patronul , prin ,, amabiliataea ,,statului daca stie ca are forta de munca ieftina si poate abuza de ,, mecanism ,, in folosul propriu , de ce sa nu o faca , si omul costrans de nevoi accepta !!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrators

doar patronii si firmele sa-si schimbe mentalitatea ???

si soferii sa faca curse mai multe ai ?

nu intelegi ca soferii vor sa castige bani mai multi si din aceasta cauza risca, fara sa-si de-a seama, nu doar viata lor ci si a celor din jurul lor . adica a TA, a MEA si a ALTORA CARE NU AU NICI O VINA ?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

gongy ....am subliniat intrebarea lui cico .!!!! nu sunt de acord cu sitemul , citeste postarile mele de mai sus  , ....

.in rest ziceam ca omul ...din motive lesne de inteles , accepta sa plece capul , daca nu ai de ales ,ce sa faci ???? foame ?? ...sa stai in mizerie ??? daca tu , eu , cico si axle ne sustinem sus si tare principiile ,  si muncim corect , si patronu stie ca il are pe vasile , gheorghe si ion la poarta care vor sa munceasca , in timpurile astea blestemate , ce crezi ca face ???

ne-ar tine pe noi ??????  ii ia pe ei , pe mai putin , ei acepta doar ca sa munceasca , patronu profita si abuzeaza ..si castiga din 2 parti .....salarii mai mici si munca peste program ......!!!!!

statu e cel mai mare vinovat ca permite ..........nu omu !!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

eu am lucrat la o firma care folosea la greu sitemul, dar nu am fost obligat sa-l folosesc si eu, au incercat mai pe ocolite sa ma faca sa-l accept ca nu-mi taie km, dar NU M-A OBLIGAT

un coleg  aici a spus clar ca  "EL"  vrea sa faca bani, nu sa doarma pe drum , deci nu firma l-a obligat domnula mario, asa ca nu mai spuneti ca firmele sau statul sunt singurii vinovati, iar soferii sunt doar niste fecioare neprihanite care nu au scapare !

vreau sa vad un SOFER ca da date concrete despre firma care l-a obligat la asta !

crezi  ca se gaseste  cineva ???

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Sunt platit la cursa,nu la km sau pe zi,cu cat fac mai multe curse intr'o luna cu atat mai bine pt.buzunarul meu.

Asta uitasem. Inca unul din motive este ilegalitatea in ce priveste retributia - plata la kilometri sau tonaj.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

doar patronii si firmele sa-si schimbe mentalitatea ???

si soferii sa faca curse mai multe ai ? nu intelegi ca soferii vor sa castige bani mai multi si din aceasta cauza risca, fara sa-si de-a seama, nu doar viata lor ci si a celor din jurul lor . adica a TA, a MEA si a ALTORA CARE NU AU NICI O VINA ?

Da, doar patronii sa-si schimbe mantalitatea deoarece ei, prin parghiile de care dispun, au determinat starea de ilegalitate. Apoi si-o schimba si soferii in mod automat.

Gongy, se pare ca tu n-ai lucrat pe salariu de baza de cateva milioane (vechi) si restul la kilometri. Atunci ti-ai fi dat seama de unde motivatia altor colegi de a nu se duce acasa la finele lunii cu trei fire de bani si munca legala.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

un coleg  aici a spus clar ca  "EL"  vrea sa faca bani, nu sa doarma pe drum , deci nu firma l-a obligat domnula mario,

asa ca nu mai spuneti ca firmele sau statul sunt singurii vinovati, iar soferii sunt doar niste fecioare neprihanite care nu au scapare !

Firma te obliga indirect printr-o salarizare de baza mizerabila. Astfel esti determinat sa bagi ilegal.

Firmele sunt sigurele vinovate. Pt ca direct sau indirect determina ilegalitatea. Desigur, exista si culpa autoritatilor care tolerereaza fenomenul.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

un coleg  aici a spus clar ca  "EL"  vrea sa faca bani, nu sa doarma pe drum , deci nu firma l-a obligat domnula mario,

omul daca ia putini bani ....normal ..ca nu vrea sa doarma prin parcari ..

sa zica omul respectiv cati bani primeste el la o cursa,si pe ce relatie daca se poate,

sa discutam concret si la obiect , sau unul din cei care se plangca firma ii obliga indirect la asta !

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

sa discutam concret si la obiect , sau unul din cei care se plangca firma ii obliga indirect la asta !

Pai ce concret? Nume de firma? Pt ce? Nu mai lucrez la ei.

Cine a lucrat la operatori nationali cel putin, n-are cum sa nu stie cat e un salariu de baza in lei (sub 8-10 de regula sau chiar mai putin) si ca restul e la kilometri.

Unul din operatorii mei locali, iarna asta si tinut soferii doar pe diurna si kilometri. Atat. Pana prin Martie.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

un coleg  aici a spus clar ca  "EL"  vrea sa faca bani, nu sa doarma pe drum , deci nu firma l-a obligat domnula mario,

omul daca ia putini bani ....normal ..ca nu vrea sa doarma prin parcari ..

eu de ce pot dormi prin parcari si el nu poate ???

Link to comment
Share on other sites

  • Members

salut colegii,

cred ca firmele care se preteaza sa oblige soferii sa mearga peste program ar trebui sa ii plateasca mult peste salariul sau diurna pe care s-au inteles.el spune ca oricum castigi datorita faptului ca te plateste la km dar castigurile lui sunt inzecit mai mari.

poate ca lucrurile astea trebuiesc spuse de la bun inceput cand se semneaza contractul.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutare. Astazi cang am mers sa alimentez am vazut un coleg ce lucra pe un camion ce cara piatra ca avea cardul scos, de ce pentru ca asa-i s-a spus sa faca. stiu un fost coleg de-al meu ce lucra pe asa ceva si 1700-18oo ron pe luna si baga la greu.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Salutare. Astazi cang am mers sa alimentez am vazut un coleg ce lucra pe un camion ce cara piatra ca avea cardul scos, de ce pentru ca asa-i s-a spus sa faca. stiu un fost coleg de-al meu ce lucra pe asa ceva si 1700-18oo ron pe luna si baga la greu.

scrie numarul aici, firma, si ora la care a alimentat  !

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

eu merg dupa deviza ..decat sa muncesc degeaba , mai bine stau degeaba !!! 

eu pe international .la o firma mica ( autonom cu societate)..spania -ue cu  un camion rigid  -1800-1900 euro , cam 1.140 salariu de baza ,( plus / minus dupa zilele lunii), 19 euro diurna , 45 euro sfarsitul de saptamana in afara bazei , si 3,4 centi pe km  ...dupa ce a inceput criza , firmele de logistica ......au inceput cu manariile ...si contratau un patron ,, pirat ,, sau dadea curse la subcontratisti romani , bulgari sau polonezi ,care mergeau la jumate din pretul pietii..si au pus la pamanat tot sistemul in spania !!!!!  cei care stau in spania stiu mai bine , nu are rost sa intram in polemici !!!!

pe nivel de comunidad de madrid , tot la patron ( autonom ) la o sucursala dsv , 1350 -1400e depinde de cate zile are luna !!!  cu contract de munca pe 8 ore , dar programul erea de la 6.30 la 18 normal ...dar stateai pana la 20 , zi de zi .....luni pana vineri ....daca vrei sa muncesti si sa nu faci coada la somaj accepti , am cautat timp de 4-5 luni dupa ce m-am mutat din barcelona si asta a fost ,,ce mai buna,, oferta ...

mai vechii din firma pana in criza luau 1600.. si pana cel tarziu ora 17 .!!!

acum ca sunt iarasi in somaj , am cautat de munca , si nu ai loc de sudamericani care lucreaza dublu pe jumate de pret , cei  care s-au facut autonomi ( pe cont propiu -liberi profesionisti) sau patroni romani ( polonezi si bulgari )  te iau fara contract , si plata la km ......nimik in plus ........!!!

ce zici domnul gongy , sau dragi colegi, e bine ?????  statul e direct responsabil pentru ca permite  , scurt si fara discutii !!!

daca inainte, iti luai salariu , munceai  orele legale ca doar nu primeai de pomana , platite darile la stat si casa de pensii pentru tine , fara stres , daca munceai in plus -ore extra  ( si astea se plateau bine ) , acum fara contract sau cu jumate de norma , incadrat ca necalificat , trage pe tine , la maxim , magnet , tonaj , si totul pe riscul tau ca sofer !!! 

cea mai ,, tare ,, oferta peste care am dat este ......curse madrid -anglia , olanda sau belgia , pentru o firma de haine , cu 800 fix fara contract ,5 centi pe km,  si OBLIGATORIU pauzele pe magnet !!!!  romanul , lua cursa de la fabrica la pret de 2 soferi , si te obliga sa faci tu ce fac 2 soferi !!! eu am refuzat categoric ...!!!

si aici sindicatul doarme !!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

salutare...imi este si rusine sa gandesc in felul acesta!din pacate cu prostia te nasti si nu se trateaza!si daca ai fi la 5min de casa si nu ar trebui sa incalci progranul clar!cine incalca programul din punctul meu de vedere nu se poate numi sofer profesionist...mai degraba un mare inconstient care pune in pericol siguranta tuturor participantilor la trafic...fara suparare aici...ganditi-va cauza nr.1 in producerea evenimentelor rutiere este OBOSEALA!...s-au facut teste cat se poate de adevarate cu un om obosit si altul sub influenta bauturilor acoolice surpriza cel obosit este net inferior celui baut, a nu intelege cineva ca trebuie sa urce la volan baut dar totusi  think twice!...avem niste drepturi si sunt date prin lege...de ce acceptati sa fiti calcati in picioare ptr 1 euro?...vi se pare normal sa platiti garantii ptr angajator...nu stiu care cum a ajuns fiecare sa isi aleaga meseria dar meseria e "bratara de aur"...suntem romani si ne mandrim suntem foarte orgoliosi si figuranti dar nu atunci cand trebuie sa ne facem meseria atunci nu zice unu nimic toti tac chitic...ma rog astia suntem "fala goala traista usoara!" RESPECT PENTRU PROFESIONISTII ADEVARATI PENTRU CEI CARE ISI IUBESC MESERIA SI O FAC CU PLACERE!

drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

    Spaniolule,sa inteleg ca atata timp cat esti in orele legale nu ai cum sa fi obosit,cum ai depasit programul cu 1 min te loveste oboseala in cap brusc si dintr-o data?Hai sa-ti spun un secret:soferul nu este o masina!Nu are buton on/off!Nu neaparat daca esti in orele legale esti si odihnit cum nu neaparat daca ai depasit programul devii brusc un pericol!Eu nu voi dormi niciodata intr-o parcare care miroase a urina,intre alte camioane daca sunt la 15 min, juma' de ora de casa,decat daca sunt cu adevarat obosit!Cand sunt obosit,ma opresc si dorm un pic,indiferent daca mai am ore sau nu!Dar daca nu sunt obosit ma duc acasa,la familia mea,oricum,o baie buna,in cada mea,o masa buna,facuta in casa si un somn in patul meu ma vor odihni mai mult decat o  noapte dormita intr-o cusca de caine,intr-o parcare plina de camioane,un dus in care s-au mai spalat alte cateva zeci de mii de soferi si  mancare de fast-food sau incalzita la micro-unda!Soferul nu este un functionar care lucreaza de la 9 la 17!Programele de conducere,in schimb,au fost gandite de niste birocrati care nu au fost niciodata soferi si au fost votate si aprobate de catre niste politicieni ca sa castige voturi si bani din amenzi!de aceea programul de lucru mai flexibil din Canada mi se pare mai bun pentru soferi decat cel din Europa!Nu e perfect dar e relativ bun!Si ca tot veni vorba de studii,conform ultimului studiu facut asupra oboselii la volan,60%din accidentele provocate de oboseala s-au produs in primele  ore de la inceperea programului!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

    Cico,in linii mari programul este de maxim 13 ore de conducere/zi,maxim 14 0re combinate conducere-munca,intr-o fereastra de 16 ore de cand ai inceput programul!Maxim 70 ore intr-o saptamana!Dar programul este foarte flexibil,nu-ti impune nimeni dupa cate ore sa iei pauza,sau ce durata sa aiba acea pauza,asta daca vrei sa-ti iei pauza,nu esti obligat,dar daca nu-ti iei pauza dupa 14 ore de munca faci nani 10 ore!la fel,pauza poti sa o iei toata dintr-o data,sau doar o ora sau jumatate de ora!tu decizi!Iar daca ai depasit sa zicem programul cu 10min-15 minsi ai un motiv justificat(vreme rea,trafic intens,nu ai unde sa opresti si mai ai cateva minute pana acasa sau la terminal sau vreun truck-stop),si te prinde,in 90%din cazuri se tolereaza si te alegi doar cu un avertisment  verbal!Daca nu te-a prins,vorba aia,hotul neprins este negustor cinstit!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

fata de ue e superprogramul,si cum aveti si interstatalele alea sa tot mergi, :D :D :D

,mersi pentru lamuriri,era frumos sa avem si noi ceva de genul asta aici,nimeni nu era nebun sa stea la volan nu stiu cite ore daca nu putea,mergea 10 ore si pe urma gata,dar asa e cu birocratia din ue, >:(

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Asa e pe Canada, sau mai exact a fost. Ca le-a venit ideea la americani sa bage EOBR (Electronic On Board Records) ceea ce este cam echivalentul tahografului cu card, poate chiar mai rau, ca astea americane merg pe satelit. Si cum Canada aici este cum este Austria cu Germania... Asa ca ... nu merge cu magnet si alte alea. Insa, aici e mai lejera legea. Chiar daca ai EOBR, nu dormi la 15 min de casa. Scrii pe log book-ul electronic "defferal "x" minutes to home terminal" si cam aia e. Dupa legea canadiana ai voie 200 km sau doua ore, care vine prima. Si poti sa mai ciupesti un 15 min, poate 30. scrii ca nu ai gasit "safe spot to park" si cam aia e. Insa, inca se mai discuta, mai au un pic si ajung pe la tribunale. De fapt, cred ca acolo o sa se lamureasca.

  Eu, de exemplu, la Landstar nu am tipul clasic de EOBR, in cabina. Dar am pe trailer. Nu pot sa misc prea tare in front, doar cand decuplez sau in limbaj local, bobtail. Soferii americani le spun la logbook-urile actuale, comic book. ca aia si sunt... te spargi de ras daca vezi ce scrie in ele. Faza este ca a batut briza din Europa si pe aici si au inceput si pe aici cu prostiile. Si nu stiu cum naiba o sa fie ca sunt zone unde mergi si cate 100 mile fara sa ai loc de parcare. Eu nu parchez pe marginea drumului, nu imi da voie compania. Si la maimutoii astia din birouri, care au venit cu ideile astea noi le sufla vantul in panze. Au fost niste accidente urate rau, din cauza oboselii la volan.

  Pe de alta parte, cred ca e bine. cred ca multi dintre punjabi se vor lasa de meserie. Si asta e bine, ca astia lucreaza pe niste preturi de nu ai cum sa concurezi cu ei. Si daca vezi ce camioane au... Zici ca sunt luate direct din cimitir.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

exista in mod normal o balanta de fiecare data,numai ca ea de multe ori inclina in partea celor care nu stiu meserie, ;D ;D ;D dau doar din pix si nu stiu despre ce e vorba,oricum cred ca cu superimbunatatirile anuale o sa ajungem ingineri in loc de soferi,o sa tot puna la electronica de o sa ingradeasca foarte mult actiunile tale.multumiri pentru lamuririle din sistemul american, ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.