Jump to content
Sign in to follow this  
MANV10

Program vs. ''Fac orice pt 1km in plus''

Recommended Posts

Guest Anonymous

Pai da, dar i-a consiliat cineva? Daca primul ministru iese si zice ca-i bine, salariile crescusera, statul angaja, privatii angajau, deci peisajul economic era promitator. In plus, bancile au avut tot interesul sa-i momeasca pe oameni si sa dea credite aiurea, cu conditii minime. Iar oamenii dupa nevoi si saracie s-au aruncat. Mai rau e de astia cu locuintele si masinile. Cei cu bunuri ieftine de larg consum si-au cam achitat ratele. Oricum, la noi criza e de hotie si prostie. Nu prea are legatura criza internationala cu criza noastra interna. Aici pe plan local e buba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,corect,cred ca asa este axle,raportez totul la persoana mea si dupa cum ma comport eu,ai dreptate ,voi incerca sa fiu mai constient,totusi sper ca vazind aceasta discutie sa inteleaga si altii si sa nu accepte totusi orice,asta daca nu au superprobleme dupa cum spuneai

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,corect,cred ca asa este axle,raportez totul la persoana mea si dupa cum ma comport eu,ai dreptate ,voi incerca sa fiu mai constient,totusi sper ca vazind aceasta discutie sa inteleaga si altii si sa nu accepte totusi orice,asta daca nu au superprobleme dupa cum spuneai

Share this post


Link to post
Share on other sites

SALUT COLEGI.

Sint mai nou pe acest forum si cu calculatorul sint mai slabut.

Dar in privinta programului de condus am o experienta personala,in 2003 lucram pe un autocar la o firma din Bistrita pe Spania .

La o cursa am plecat 3 soferi pe 2 autocare 8h condus si 4 somn ,la Girona ne-a oprit spaniolul si ne-a dat amenda 18000 euro la o masina si 16000 la cealalta masina.

Patronul a venit cu avionul si a platit amenda (autocarele fiind sechestrate acolo)

Ajunsi acasa patronul a refuzat sa ne plateasca 3 curse restante 1200 euro ca din vina noastra a luat amenda si el nu nea spus sa plecam in cursa asa dar alti soferi nu avea.

Am plecat de la  acea firma (am recuperat bani ulterior pe alte cai) si unde m-am angajat (in Galati) la angajare am spus ca respect programul de condus, patronul a ripostat cu 50 euro la fiecare cursa pe care o faceam cu diagrame facute cu compasul si am acceptat.

Spuneti colegi la banii care ii cistigam acum daca seful te stimuleaza financiar cine refuza 3-400 (macar in ro si h cind stii ca politia si arr primesc spaga) si respecta AETR .

Problema cea mai mare o pun cei care fac din asta un obicei si cred ca AETR este ptr fraieri si ii gasesti prin santuri punind in pericol viata celorlalti

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca s-ar respecta timpi de condus , timpi de odihna , atat de soferi cat si de firma , ar fi de munca pentru toata lumea , de ce 2 soferi sa faca 30 mii km  in mod kamikaze??? sa ii faca 3 soferi  si legal ..!!!!...statu , firma si omul are de castigat , tu ca muncesti , statu ca scapa de tine din somaj si platesti taxe , si firma ca merge treaba , si ruleaza banii !!!

asa firma merge pe naspa , trage pe 2 soferi , nu declara multe la stat , tu ca sofer tragi ca nu ai incotro sau mai rau in somaj si injuri de mama focului , si statu ..daca te are pe tine in somaj , plus ce nu declara patronu sau face manarii si pierde bani .......vai mama ei de democratie ....asta e sclavie curata !!!!  esti subjugat sistemului si vreand- nevrand trebuie sa joci in hora !!!! 

ps ..am 25 ani  si ceva , deci nascut in 85 , si cu aia 2 neuroni pe care ii am in cap ...intreb , la ce am vrut libertate in 89 ???? libertate sa ce ?? ...astept raspunsuri !!!!

parere personala !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut colegii,

daca va spun ca am fost director de radio si de ziar(pe local,bineinteles),ma credeti?

a fost o ambitie ptr mine dar nu si o satisfactie.prefer sa fac un lucru mai greu,mai riscant,mai obositor decat sa nu fiu implinit profesional sau material.

vreau sa fac lucrul care-mi place,sa-l fac cu placere.asa ca unii sunt mai tzicnitzi si aleg sa

nu traiasca in monotonie si insatisfactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

...intreb , la ce am vrut libertate in 89 ???? libertate sa ce ?? ...astept raspunsuri !!!!

Pentru majoritatea p o p u l a t i e i , cea mai importanta libertate dobandita e cea de a injura. Atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru majoritatea p o p u l a t i e i , cea mai importanta libertate dobandita e cea de a injura. Atat.

Si pt restul de ceilalti, a se citi cei care ne-au condus si cei care ne conduc, de a fura tara pe rupte

Si inca ceva, toti vb de ARR din suta in suta de m, ca trebuie respectati tipii de condus..... da de lipsa soselelor, autostrazilor, parcarilor amenajate si pazite, de punctualitatea la descarcare si incarcare IN ROMANIA  nu vb nimeni?? Sa va zic un secret... cand o sa avem drumuri, parcari si mentalitate cum sunt de la Petea si Nadlac spre vest, atunci o sa se respecte si la noi timpii astia ca la carte  ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca ceva, toti vb de ARR din suta in suta de m, ca trebuie respectati tipii de condus..... da de lipsa soselelor, autostrazilor, parcarilor amenajate si pazite, de punctualitatea la descarcare si incarcare IN ROMANIA  nu vb nimeni?? Sa va zic un secret... cand o sa avem drumuri, parcari si mentalitate cum sunt de la Petea si Nadlac spre vest, atunci o sa se respecte si la noi timpii astia ca la carte  ;) ;)

mercedes_freak ...crezi ca ar schimba cu mult mentalitatea hapsana a patronilor ??? daca ai infrastructura si poti face treaba buna , tot ai fii pus sa incalci reguluile , pentru ca s-ar face treaba si mai buna , nu ????

transporturile in romania ar trebuii gandite sa aduca benificii tuturor ; firmei , soferului si statului ..si adaptate la infrastructura existenta ...asa ....firma pune mana pe cursa , logistica tine de ea ..pana in ultimu monent ca sa caute un pret  cat mai mic pe care ea il decide , e criza si trebuie sa stangi  din dinti si sa accepti pretu , tu ca sa muncesti , pleci capu , si sub ordinele sefului  sari timpii , sari pauze ..tonej , si statul doarme ....de ce va feriti de arr ca dracu de tamaie ? pentru ca amenzile sunt ba pe sofer ba pe firma ...... daca e pe sofer te nenorocesti , daca e pe firma iti semnezi concedierea singur , sau mai rau , devii amanet catre patron ......sindicatu ......e in moarte clinica , coplesit de sistemul corupt si uite asa tragand linie si adunand ........patronu ...a facut cursa / si-a luat banii ; tu , trece luna , iei salariu , si statu ca se face transporturi ..deci taxe si restu !!! da pe riscul cui ???????  al soferului ....

alta intrebare : de ce s-au vandut si privatizat toate firmele si societatile de stat ....??? oare nu aduceau mai multe beneficii sub conuceea statului ? sau falimentat in 20 ani de 3-4 ori fiecare , de ce ???  vinovatii au patit ceva ????  astept raspunsuri !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nastepta raspunsuri ca le astepti degeaba,hahahaha,suntem si noi pe acolo,neam invatat sa faca tot timpul altcineva ceea ce am putea face noi.Exemplu graitor,daca tu ai zice sa ne stringem 20 insi sa facem ceva citi crezi ca sar stringe? eu cred ca nici unu,mergem pe ideea lasa ca se poate si asa,de ce sa ma duc eu si nu celalalt,etc.Ce crezi tu ca sar intimpla daca am face toti ca grecii,nu ne ducem la munca pina nu se imbunatatesc,de fapt pina nu se aplica corect programul? Patronii ar fi nevoiti sa schimbe ceva,statul ar fi nevoit sa tina cont de doleantele normale, dar asta e o utopie,nu o sa vad eu strinsi laolalta 10 mii de soferi  peste tot in tara sa faca asa ceva,deci........mai avem de asteptat cu mentalitatea noastra,daca nu o schimbam degeaba mai traim,fugim toti si lucram in sclavia asta moderna,nu ai vazut ca peste tot in ue  sunt romani care dorm prin cabine,se chinuie ptr cei de acasa,si sunt bucurosi sa se duca in conditii mizere,hai sa fim serioasi,decit cu 1500 prin cabine ,fara sa ma spal etc,prefer sa stau aici pe 300,ma opresc ca dau in altele,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

transporturile in romania ar trebuii gandite sa aduca benificii tuturor ; firmei , soferului si statului

In cazul asta statul ar trebui sa faca doua lucruri: scaderea taxelor si impozitelor, apoi intensificarea controalelor.

alta intrebare : de ce s-au vandut si privatizat toate firmele si societatile de stat ....???

De...hotie.

oare nu aduceau mai multe beneficii sub conuceea statului ?

Daca managementul era performant asa ar fi trebuit. Insa succesul in acest plan contravenea intereselor personale ale hotilor.

vinovatii au patit ceva ????

Nimic. In primul rand nu a existat vointa de a pedepsi furtul a ceea ce odinioara era proprietate de stat.

Din moment ce atat legislativul cat si executivul este format de 20 de ani din hoti, e de asteptat ca nimeni sa nu fie pedepsit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

neam invatat sa faca tot timpul altcineva ceea ce am putea face noi.

Democratic vorbind, noi nu putem face nimic cu exceptia sustinerii unei alternative politice viabile. Care din cate stiu eu nu exista la ora actuala.

Ce crezi tu ca sar intimpla daca am face toti ca grecii,nu ne ducem la munca pina nu se imbunatatesc,de fapt pina nu se aplica corect programul?

Cu vreo 4 ani in urma italienii de la TNT au facut asta. Lucram in Padova atunci. Si reactia a avut succes datorita unui sindicat puternic si cinstit. Cat timp nu avem asa ceva, actiunile izolate sunt sortite esecului.

nu o sa vad eu strinsi laolalta 10 mii de soferi  peste tot in tara sa faca asa ceva,deci........mai avem de asteptat cu mentalitatea noastra,daca nu o schimbam degeaba mai traim,fugim toti si lucram in sclavia asta moderna,nu ai vazut ca peste tot in ue  sunt romani care dorm prin cabine,se chinuie ptr cei de acasa,si sunt bucurosi sa se duca in conditii mizere

Asta nu e caracteristic doar romanilor ci tuturor cetatenilor prea saraci pt a se coagula in organizatii puternice si a reactiona decisiv. Treaba asta se face de la un anumit nivel de trai in sus si in contextul unei economii serioase in care ai o alternativa. Daca nu, facturile si ratele nu-ti permit vana pe care o au francezii, germanii, italienii, britanicii etc. E un cerc vicios care se rezuma asa: traiesti prost pt ca...traiesti prost.

hai sa fim serioasi,decit cu 1500 prin cabine ,fara sa ma spal etc,prefer sa stau aici pe 300,ma opresc ca dau in altele

Cam asta fac eu de cca 4 ani incoace. Dar o spun ca unul care are deja casa, masina, copil etc. N-as mai pleca in afara fara cel putin 2500 Euro la un program legal si uman in acelasi timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi nu realizam atunci cind incepem si acceptam ceva .am destui colegi care au tras citiva ani,au luat in plus niste bani,numai ca ce au luat in 4-5 ani au cheltuit intrunul singur pe medicamente,si acum trag ponoasele,ciroze,etc. Atunci de ce sa ma chinui eu aiurea,eu unu nu accept asa ceva.Exemple sunt destule,le dau pe cele personale.La un garaj,in prima zi am luat masina,tuturor li se dadea 20 litri /zi ptr ca nu se mergea mult.Eu nu am acceptat asa ceva,mam dus si am vb cu el.Urmarea a fost ca eu am facut plinul si ceilalti au ramas cu 20 litri,ei se bucurau ca iau 5 litri acasa,eu ca muncesc in conditiile impuse de mine.La sfirsitul lunii cind am tras linie am iesit mult mai bine ca ei.Asa ca ajungem la factorul uman iarasi,daca nu am casa,masa,sau familie nu inseamna ca trebuie sa accept orice,consider ca ma decad eu singur

Share this post


Link to post
Share on other sites

am ajuns ,, piese de schimb ,, la camion , citeam cu groaza , cazul colegului decedat pe dealul negru , dupa cum sa scris acolo , ca ar fii primit o amenda mare , obligat de patron sa traga fara sa respecte timpi si tonaj , ca patronu i-a fi zis sa o sa ramana ,, amanet ,, pana achita amenda ( tot soferu ), omul a facut infart si sa dus cu camionu pe rapa ¡¡ Patronu a bagat banul in buzunar pe cursa, statu a castigat din taxe/ impozite , pentru marfa si transport , si omul ¿? A pierdut cel mai de pret lucru , viata ¡ Trist ¡¡ Inca o data condoleante familiei ¡¡ E timpul sa reflectam , pentru ca pe zi ce trece ne costa tot mai scump , a munci ¡¡  Ca tot e un site public , domnii de la arr si alte competente , minister sau politie , nu se autosesizeaza ¿ Nimeni nu mai misca nimic in tara asta bai frate ,  macar sa o vindem de tot la alta natie , poate aia ne-or gestiona mai bine ¡¡  din cate am inteles nu prea avem voie sa facem ,,politica,, pe aici  si ma abtin de la alte comentarii ¡¡

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

@cico, ce faci in cazul in care refuzul de a profesa ilegal este urmat de disponibilizare? Presupun ca vei cauta o alta firma. Bun, te duci la alta firma unde-ti va cere acelasi lucru. Refuzi si pleci la alta si tot asa. Cam la a cata firma crezi ca vei intalni respectarea legii? Sa zicem ca la a 4-a sau a 5-a in cel mai optimist caz.

Acuma, crezi ca avem o piata a muncii care sa furnizeze atatea optiuni de corectitudine pt fiecare, astfel incat cei care vor sa fie corecti pot alege aproape oricand alternativa cea buna? Eu nu cred asta. Crezi tu ca daca operatorii s-ar teme de faptul ca tu pleci, eu plec, ala pleaca la alti operatori corecti, ar mai forta nota cu ilegalitatea? Cu siguranta n-ar mai face-o.

Deci de ce o fac? Simplu: pt ca stie ca soferii nu au alternative. Deci soferul este o victima a conjuncturii pe care o creaza si de care profita operatorii. Cine ar trebui sa rezolve problema? Fara discutii ca institutiile de control. Pana astea nu vor pune parul pe operatori, totdeauna soferii impinsi de nevoi si lipsa de alternative vor cadea victime.

Deci dupa parerea mea, noi suntem vinovati doar in cazul in care avem alternative si totusi refuzam legalitatea. Ori in conditiile in care alternativele sunt infime si nevoile ne preseaza, nu ne putem imputa noua insine faptul ca acceptam ca sa traim oricum. Asadar, cat timp nu exista alternative legale, nu putem vorbi de libertatea de a alege, respectiv de responsabilitatea soferului. E doar constrangere prin imprejurari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cico, ce faci in cazul in care refuzul de a profesa ilegal este urmat de disponibilizare? Presupun ca vei cauta o alta firma. Bun, te duci la alta firma unde-ti va cere acelasi lucru. Refuzi si pleci la alta si tot asa. Cam la a cata firma crezi ca vei intalni respectarea legii? Sa zicem ca la a 4-a sau a 5-a in cel mai optimist caz.

Acuma, crezi ca avem o piata a muncii care sa furnizeze atatea optiuni de corectitudine pt fiecare, astfel incat cei care vor sa fie corecti pot alege aproape oricand alternativa cea buna? Eu nu cred asta. Crezi tu ca daca operatorii s-ar teme de faptul ca tu pleci, eu plec, ala pleaca la alti operatori corecti, ar mai forta nota cu ilegalitatea? Cu siguranta n-ar mai face-o.

Deci de ce o fac? Simplu: pt ca stie ca soferii nu au alternative. Deci soferul este o victima a conjuncturii pe care o creaza si de care profita operatorii. Cine ar trebui sa rezolve problema? Fara discutii ca institutiile de control. Pana astea nu vor pune parul pe operatori, totdeauna soferii impinsi de nevoi si lipsa de alternative vor cadea victime.

Deci dupa parerea mea, noi suntem vinovati doar in cazul in care avem alternative si totusi refuzam legalitatea. Ori in conditiile in care alternativele sunt infime si nevoile ne preseaza, nu ne putem imputa noua insine faptul ca acceptam ca sa traim oricum. Asadar, cat timp nu exista alternative legale, nu putem vorbi de libertatea de a alege, respectiv de responsabilitatea soferului. E doar constrangere prin imprejurari.

Aceasta "constrangere de imprejurari" a fost creata sau s-a ajuns la ea tot datorita soferilor care nu se respecta si fac orice ca sa castige un ban in plus, de cele mai multe ori ocolind sau incalcand legea ( de cele mai multe ori munceste dublu pentru 10% in plus, nu pentru un salar dublu, deci nu se merita pana la urma ) . Axle, daca eu nu ma respect, tu nu te respecti,cico nu se respecta , formam un colectiv care nu va fi respectat de nimeni , de nimeni . Nu poti sa mai traiesti in meserie daca nu incalci legea si nu muncesti mult pe o bucata mica de paine in plus ? Atunci reorienteaza-te profesional , cauta alta meserie. Daca azi muncesti dublu pe niste banuti in plus, maine iti va reduce din salariu (dar munca tot dubla va ramane), pentru ca stie ca vei accepta sa muncesti pe mai putin , iar daca o data ai acceptat sa renunti la drepturile tale, vei renunta mereu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

@Tavy, eu nu cred ca imprejurarile sunt create de soferi. Adica nu cred ca, in conditiile in care firmele sunt stricte in ce priveste legalitatea, iar in conditiile in care piata muncii permite in dreptul profesiei noastre oricand un alt loc de munca onest, se trezesc niste idioti de soferi care sa munceasca dublu pt doar 10% mai mult. Posed permisul din '92 si am lucrat in varii firme pe diverse masini. N-am intalnit soferi heirupisti care sa-si ofere serviciile ilegale pt un plus simbolic. In schimb am intalnit soferi care neavand alternative, au trebuit sa accepte compromisul atunci cand le-a fost cerut pt ca urmarea respingerii lui ar fi fost disponibilizarea lor.

Ai auzit de vreo firma care si-a sanctionat soferii pt ca au muncit mai mult/ilegal? Nu exista asa ceva. Dar ai auzit de vreo firma care cere soferilor sa munceasca mai mult/ilegal? E plin de asa ceva. Deci eu raman la opinia ca nu servilismul nativ sau dobandit al unor soferi este creatorul conjuncturii de fata, ci firmele dispuse la ilegalitate in contextul in care suntem multi soferi si au de unde alege/schimba, iar autoritatile ba dorm, ba isi iau spaga.

Deci nu putem vorbi de respect acolo unde exista constrangere: lipsa de alternative si o multime de soferi. Nu-i poti spune unui sofer profesionist cu 20-30 de ani vechime sa faca altceva daca tot nu gaseste unde sa lucreze legal. Omul ala va accepta compromisul. Nu pt ca si-l doreste, ci pt ca n-are alta solutie. Fa un mic exercitiu si raspunde la intrebarea pe care i-am adresat-o lui @cico in prima fraza. Sunt curios, ce faci tu dupa ce abia gasesti un loc de munca in bransa? Respecti programul sau pierzi locul? Sa zicem ca respecti programul. Bun, un' te duci dupa aia? La alta firma. Aia-ti cere la fel. Ce faci? Ai o piata a muncii in care nu-ti pui problema absorbtiei fortei tale de munca? Daca da, inseamna ca nu te referi la Romania. :)

N-am niciun dubiu ca exista si colegi mai slugarnici, dispusi la compromisuri nesolicitate, insa nu cred ca acestia reprezinta grosul bransei noastre. Cel putin din experienta mea, nu rezulta asa ceva. Asadar, eu nu sustin ilegalitatea, insa un om, intre a muri de foame si a manca de pe jos, e de inteles daca alege varianta secunda. De onoare vorbim in conditii de normalitate. Nu traim astfel de vremuri prin locurile astea. Noi nu avem un sindicat puternic si serios, asa ca... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Esti un caz fericit. In urbea mea, unul din operatorii de transport, poate cel mai mare pe plan local, are cca 70 de masini. Niciun sofer nu merge legal.

Mi-a zis-o un prieten de la ARR. Ii opreste, au baietii milionul pregatit, daca nu, suna la sefu' care suna agentul ARR si se rezolva din mers. Face numai curse nationale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merg si nu am mers niciodata la program,nu am nici un interes.Sunt platit la cursa,nu la km sau pe zi,cu cat fac mai multe curse intr'o luna cu atat mai bine pt.buzunarul meu.Avantajul meu ca fac curse de Turcia,unde nu exista nici un fel de program ,iar pe BG daca ma opreste se rezolva cu 5 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axle eu  nu voi fi de acord cu tine.Sistemul nu ma poate indoi,ca sa zic asa.Eu am fost genul de negru in cerul gurii,nu mia placut sa ma calce cineva pe coada.De ce sa muncesc eu,constient,in niste conditii aberante,sa stea ei linistiti acolo.Adevarat ,gasesti mai greu de munca dar pina la urma gasesti.Ce crezi tu ca sar intimpla daca angajatorii nu ar mai gasi decit soferi care vor sa munceasca legal,corect?? o sa vezi ca vor accepta,dar asaaaaa.Cind stiu ca la poarta sunt altii care accepta atunci normal ca se dau zmei,tu ca sa nu iti pierzi locul accepti tu,si uite asa ajuti tu sistemul.De aceea cred in continuare ca noi suntem de vina.Un mic exemplu daca vrei,am fost la un interviu de angajare unde patronul dadea un salariu mizer,era 1 loc disponibil,unul dintre noi a zis ca el va accepta deoarece nu are experienta .Atunci? mai poti zice ceva.Nu are rost sa continui,intelegi ideea,deci noi suntem de vina,asta e sigur,pina nu ne intra nou cutitul in oase nu ne desteptam.Ia sa ne invatam noi sa nu mai oprim cind e ARR  pe drum,sa mergem corect,sa vezi ce de schimbari o sa fie.Dar asta e deja utopie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi un ps,sa zic asa.Razvane  cred ca tu esti incepator,deci ai accepta orice,pacat ca esti si din Bucuresti.Sper sa vb si cind ajungi la 35 ani,daca vei observa majoritatea accidentelor  se intimpla din cauza oboselii si din cauza lipsei de experienta.Daca ai munci 2 curse linistit si ai lua aceiasi bani ca pentru 4 alergate nar fi mai bine? Ce se intimpla daca te prinde pe RO ? mai scapi cu 5 euro ? miramas .Incearca data viitoare sa te gindesti si la aceste mici lucruri,sper sa vezi altfel problema atunci si sa incepi sa gindesti.Iti urez drumuri bune in continuare,

ppss=cred ca esti la kocatas,adica la abdulahh,de curiozitate,ala a umblat 2 luni sa ma duc la el si iam dat cu tifla,si mie imi promitea multe,,dar se intimpla acum citiva ani cind inca nu se facea germania de la el si ma vroia ptr cursele alea.Sfaturile astea nu ti le dau cu rea vointa,ci doar din respect pentru meseria asta de sofer,sper sa intelegi corect lucrul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.