Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Anonymous

Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?

Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?  

233 members have voted

  1. 1. Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?

    • Camion cu remorca
      70
    • Cap tractor cu semiremorca
      167


Recommended Posts

AndreiIE, ansamblul camion cu remorca este mai scump decat ansamblul cap tractor cu semiremorca ( in situatia in care sunt similare ca ani, MTMA, marca, km, etc ). De obicei au ca baza Scania, Mercedes, MAN, se aduc din BeNeLux si nu sunt chele, baietii de acolo tin la confortul lor, le plac carosatele rigid,mai au cate un lift impachetat. In Romania, patronasii aduc de obicei din Italia sau Spania pocnitori care au mers cu magnetul lipit de cutie sa nu se piarda, sau din Germania camioane de scurt-mediu trafic care au tras in balastiera, ferme sau terminale- chiar daca au cabina de dormit nu sunt cu adevarat dotate pt cursa lunga. Semi cu prelata, ca sa castige la pret si la greutatea utila, daca soferul doarme iepureste nu intereseaza pe nimeni. Cate un Euro5 din cauza taxelor, dar ca soferul nu are frigider si clima pe stationare, iar nu are importanta. Nici la capetele noi, situatia nu difera, minim de dotari - maxim de pretentii. Drumuri bune si bine platite colegii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proton , cu maxima sinceritate si modestie marturisesc ca nu fac parte din acea categorie a "soferilor adevarati". Spre norocul meu am avut sansa sa vad , sa invat ceva de la meseriasi.

Giani - sanse sa gasesti un post unde sa te perfectionezi sunt acceptabile , zic eu, chiar daca sunt prost platite si muncesti de-ti rupi oasele. Prin natura meseriei noastre ai ocazia sa intalnesti soferi de toate natiile si felurile. Eu de pilda am cunoscut f multi soferi roomani de TIR , Biga , etc care fugeau ca de naiba de autottren si mai ales de "casse mobili" pt ca era f mult de munca si greu. Sa mai adaugam faptul ca multi dintre TIR'isti (cunoscuti de mine) sunt f aroganti , infatuati si mai ales comozi? Poate din cauza asta sunt un pic cam acid ...sper totusi sa revin la sentimente mai bune fata de oameni in general. Poate intr'un viitor nu pre indepartat vom invata sa muncim ...pe bune, sa fim cinstiti si responsabili. Toate cele bune colegii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AndreiIE, ai dreptate, sunt colegi care fug de autotren pt ca e mai mult de munca cateodata, cu spatele e putin mai dificil. Si eu lucrez pe protap, 40t, si nimeni nu intelege de ce am preferat autotrenul - am inteles ca a ajuns in firma din greseala, ca parte a unei datorii fata de patron. Pe colegii mai aroganti nu ma supar, eu respect pe toata lumea, pt mine si un sofer de papuc tot coleg ramane, daca e om! Totusi multumesc lui Dumnezeu si nu numai, pt cei doi ani pe bascula la TAGC Carpati, pt anul de armata cand am tras un trailer dupa DAC665T 6*6. Si imi aduc aminte cum ma uitam ca vaca la tren cand m-am urcat in Mercedes la Hungarocamion, nu semana de loc cu Romica cu care caram bere de Azuga la Bucuresti.Consider ca am fost norocosi, chiar daca am spalat piese cu motorina, nu a trebuit sa spalam blidele altuia, cum am citit pe aici. Ozi buna colegii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proton , cu maxima sinceritate si modestie marturisesc ca nu fac parte din acea categorie a "soferilor adevarati". Spre norocul meu am avut sansa sa vad , sa invat ceva de la meseriasi.

Giani - sanse sa gasesti un post unde sa te perfectionezi sunt acceptabile , zic eu, chiar daca sunt prost platite si muncesti de-ti rupi oasele. Prin natura meseriei noastre ai ocazia sa intalnesti soferi de toate natiile si felurile. Eu de pilda am cunoscut f multi soferi roomani de TIR , Biga , etc care fugeau ca de naiba de autottren si mai ales de "casse mobili" pt ca era f mult de munca si greu. Sa mai adaugam faptul ca multi dintre TIR'isti (cunoscuti de mine) sunt f aroganti , infatuati si mai ales comozi? Poate din cauza asta sunt un pic cam acid ...sper totusi sa revin la sentimente mai bune fata de oameni in general. Poate intr'un viitor nu pre indepartat vom invata sa muncim ...pe bune, sa fim cinstiti si responsabili. Toate cele bune colegii.

Ma bucura raspunsul tau,la inceput am simtit o umbra de autosuficienta dar explicatia e plauzibila.Intr-adevar si soferii sunt de multe feluri ca toti oamenii de fapt;acum lucrez altceva si intr-un fel imi lipseste atmosfera prieteneasca care incepuse sa se inchege la locul de munca,asta e..n-a fost sa fie.Cateodata imi vine un dor de condus si culmea e ca ma gandesc la camionul cu remorca care m-a cam chinuit.Salutari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
salut colegi.e adevarat  ca pt .camion  cu remorca enevoie de experinta pe care eu o am dar parca tot mai mult ami place cap tractor+semiremorca.

Nu conteaza cata experienta ai pe TIR , cand ajungi pe Camion+remorca esti oricum zero. Treb sa uiti tot ce ai invatat si sa fii pregatit psihic s'o dai in bara. inevitabil vei transpira , vei injura , te vei simti mizarabil iar dupa aprox un an iti vei spune ca est un sofer mediocru si ca mai ai de invatat. App sa nu crezi ca toti cei care conduc autotren (camion+remorca) sunt si meseriasi...a se vedea soferi care lucreaza in UPS , Bartolini, DHL italia etc.

Aveti mare dreptate!

Cica daca esti meserias cu camion + remorca (5 roti) cu celelalte te joci.

Eu unul sunt la inceput,am doar 20 de ani si pana sa ajung in Germania (DHL,DEUTCHE POST) doar la scoala am condus camion + remorca si asta doar mers drept....doar cu camionul ce mai faceam o garare...

De cum am ajuns aici direct pe camion cu remorca :)) am aprox 4 luni si inafara de 5 roti nu am mai condus altceva,dar la manevre ,cand trebuie sa tragi la poarta in posta,e dificila rau plus in L...nu mai zic! Visez ca intr-o zi sa bag si eu sub containare :)

Drumuri bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai servici, nu mai poti pune conditii la angajare,iei camionul care e tras in parcare,ideea este sa te stii cu autotrenul,in rest cap tractor si semiremorca,devin o joaca pentru copii,eu votez ansamblu camion si remorca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt foarte multi camionul+remorca e acelasi lucru cu cap tractor + semiremorca. Daca unul care nu are tangenta cu soferia confunda sau nu face diferenta e una dar cand un sofer pro nu distinge intre aceste 2 tipuri de ansambluri ...de asemeni nici angatorii nu prea au habar si pun anunturi aiurea de nu mai stii pe ce urmeaza sa lucrezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu n-as sti sa va zic prea multe din experienta mea dar am un prieten din Galati fost instructor cat. B care s-a saturat de salariile mici si bataia de cap cu toti ciudatii si a vrut sa se angajeze ca sofer de tir la o firma de transport din Cluj. l-au chemat sa dea proba si noroc ca tocmai atunci a auzit de o scoala de soferi din Braila, unii Proactiv Auto care au cap tractor si semiremorca, si a luat niste ore de manevre. a fost tare multumit si a trecut si proba la Cluj . cred ca toate scolile de soferi ar trebui sa aiba cap tractor+semiremorca pt instruire pt ca transportul pe curse lungi se face numai cu tirurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capul tractor si semiremorca mi se par faine pentru ca fac o combinatie excelenta. Fiecare dupa gustul personal nici nu zic de americani care au vreo 10 - 30 de remorci prinse de 12m lungime nu mizilicuri din europa care merg cu o remorca agatata dupa un camion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte gresita informatia ta....roadtrainurile au in general 3 remorci..maxim 6 si cele mai multe sunt pe australia...aberatie 10-30 remorci asa ca pe viitor fii mai atent cu informatii false,citeste inainte de a spune ceva la care nu stii sigur raspunsul

https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j ... wK1xXhjCFw

acum terminind cu offtopicul revenim la tema data..deci...

pentru uz e mult mai eficient cap tractor cu semiremorca

Share this post


Link to post
Share on other sites

opinia difera..a ta e corecta la modul tau...opinia mea e corecta la modul meu,decizia apartine in functie de ce doreste celui care a intrebat,nu pun la socoteala costurile si manevrarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cap si semiremorca ....mai lejer!   ( nu ca manevrabilitate , ci ca munca la incarcat/ descarcat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.