Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

salariu


Recommended Posts

  • Members

salut . colegi,care ar fi tariful /km in tara? k imi zicea cineva k si-a gasit la cineva cu 0.20 lei/km. mie mi se pare putinnnn rau,ca pt un salariu de 2000 lei trebuie sa faci 10000 km /luna si pe tara mi-e greu sa cred ca se pot face atitia km ,dak ai si niste pauze,evident.

voi ce stiti???cam cat merge tariful/km?

bafta

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Depinde de firma si curse!!!

Sunt soferi care iau 1500 ron +ceva bonusuri cand si cand, dar nu fac mai mult de 3-400 km zilnic si sunt acasa in fiecare seara, altii care iau salariu, bonuri masa si 0,15 ron/km, vin acasa la cateva zile si ies pe la 2500-3000ron, altii care fac peste 10000km(in tara...cum? ;D ;D ;D numa' ei stiu ??? ??? ???) si care sar de 1000€.Deci depinde de firma cat de mult respecta oamenii, dar si cat de mult alergi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

in primul rand plata la km este ILEGALA ,deci 0,20/km nu stiu daca e mult sau putin,fiecare accepta sa lucreze cum crede de cuviinta.

 

  O firma care se respecta si-si respecta soferii plateste un salariu fix(1500-2000-2500)+diurna pe ficare zi lucrata(30-50ron/zi) si bine-nteles respectarea programului de lucru,in felul acesta doarme si patronul linistit fara sa se gandeasca daca soferul are sau nu are furtun si bidoane la camion.

  Sa lucrezi pe tara cu 0,20 ron/km este condamnare la locul de munca,esti fortat de imprejurari sa nu respecti programul si daca faci intr-o luna 10-12000 km nu te induri sa cheltui pe tigari,cafea mancare din ei trebui sa gasesti o sursa alternativa de venit care ghici unde este?? Ori la rezervor,ori la marfa(daca ai noroc sa transporti ceva care se vinde usor) deci acei patroni care aplica plata la km,singuri forteaza mana soferului sa-si completeze veniturile

,altfel daca ar sta numai din salariu la sfarsitul lunii..... :

      Drumuri bune la toata lumea!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

iulian,esti amuzant.stiai ca 99,99% din firmele de transport romanesti platesc la km??deci..... pentru ce atata tam-tam fara rost?astea sunt preturile,astea sunt conditiile,nimeni nu te obliga sa te faci sofer.

    20 bani pe km sunt cam putini,eventual poate ti se mai da si diurna pe zi de 25-30 lei.atunci e binisor pt tara.si sa respecti programul pe drumurile "romanicii",e mai greu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

10000 pe tara ???poate cu turismul.

Colegule.....se poate...eu am avut si 12000 pe tara.....asa ca....10000 e ok. Bun, e adevarat ca mergeam mort de oboseala....dar se poate....nu e regulamentar si nici sanatos....dar crede-ma ca se poate.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ha,Ha pt colegul Tirdea Iulian Laurentiu,spunemi tu domnule patriot Roman cite ore ai lucra tu pe zi din programul de 9 ore? Daca ai fii platit la ora,zi ,luna cum vrei tu si patronul pe cine ar mai alerga??? Unde mai este motivatia ta?? Avind in vedere ca esti Roman si cu foarte multe idei cind faci pauza de 45min... Toate firmele de Expeditii platesc la km,numai cursele la contract sunt platite la pret fix. Daca vrei salar fix trebe sa lucrezi la contract si nu sunt multe firme in Romania care iti ofera un contract ferm pe o perioada determinata,asa ca iati gindul de la asa ceva. In nici o tara din vest nu esti platit la salar fix,numai pe locale si acolo pina in 1.500Eu,restul este platit salar de baza (Ex.400Eu) + diurna la Km

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

din cauza asta plata pe km este de preferat. cistig mai mare la numar mai mare de km parcursi.

Ha,Ha pt colegul Tirdea Iulian Laurentiu,spunemi tu domnule patriot Roman cite ore ai lucra tu pe zi din programul de 9 ore? Daca ai fii platit la ora,zi ,luna cum vrei tu si patronul pe cine ar mai alerga??? Unde mai este motivatia ta?? Avind in vedere ca esti Roman si cu foarte multe idei cind faci pauza de 45min... Toate firmele de Expeditii platesc la km,numai cursele la contract sunt platite la pret fix. Daca vrei salar fix trebe sa lucrezi la contract si nu sunt multe firme in Romania care iti ofera un contract ferm pe o perioada determinata,asa ca iati gindul de la asa ceva. In nici o tara din vest nu esti platit la salar fix,numai pe locale si acolo pina in 1.500Eu,restul este platit salar de baza (Ex.400Eu) + diurna la Km

Sper că glumiți domnilor, deși ceva îmi spune că de fapt așa gândiți voi în mod normal.

micutu46 nu te cunosc, dar între noi fie vorba... nici n-aș vrea! Mentalitatea asta de turmă ne-a adus aici, iar tu faci din asta o calitate!!! A te adapta unor condiții grele nu înseamnă să-ți dai pantalonii jos și să te apleci... Păcat.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

micutu46,o sa fii surprins dar sunt multe firme care te platesc si la salariu fix,intrebarea colegului este normala deci nu vad de ce ai ride de el,in mod normal ar trebui sa lucram un anumit numar de ore si sa fim platiti corespunzator,nu trebuie sa ''alergam''.Legal plata se face salariu/luna calendaristica,nu tine cont de cite zile ai muncit,de citi km ai alergat,numai ca acum normalul nu mai e normal in multe cazuri

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

In multe tari se practica plata la numarul de km. Altfel ar trage firma de soferi sa mearga cit mai mult pe zi, iar plata ar fi aceeasi.

Habar nu ai ce vorbești...

De fapt... așa aș face și eu, că și'așa nu știe nimeni cine sunt, câți ani am și experiența în ETS. E și asta o modalitate de a crește numărul de postări...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

noi nu radem de nimeni ca  e diferit ,noi ne minunam cit e de diferit...prin noi  intelegem the royal we.

plata la km nu e ilegala, doar 90 %din soferi o accepta,pe acest forum s-a spus atitea despre meseria de sofer incit ar trebui un cod de procedura care sa ajute lumea sa inteleaga ce este real si ce este deformat continuu,a striga foc intr-o sala de teatru este dupa parerea mea la fel de grav ca si in a publica in continuu ,ca, daca mergi la teatru vei lua foc ... cei ce-si permit luxul de a alege sigur ca vor spune celorlalti nu e bine ce faceti ,uitati-va la noi ,va vom putea fi un lider de sindicat sau un sef de celula de criza,dar asta nu va putea umple burtile copiilor ramasi acasa,sau repara agricultura romaniei dupa seceta,nu e frumos si nici etic a condamna pe ceilalti ca muncesc(sau sa insinuezi ca se prostitueaza muncind) ,sau ca isi descarca remorcile singuri,dar ce sa faci ?perioada creditelor cu buletinul a trecut si de la spate bate un vint de toamna cri....am vazut pe acest forum, si citesc metodic ,oameni care isi cauta de lucru de 3 luni de 6 luni ,cum ii poti ajuta daca cei care muncesc nu-si impartasesc din experienta?daca nimeni nu citeste o lege si intelege spiritul ei,dar se da cu parerea despre postarea unei printari de la digi cu expresia'' stai acasa si nu conduce digi 28 de zile''?ce poate intelege un novice care vrea sa inteleaga lumea capitalista?nu  prin prisma lui Marin Sorescu dus la Craiova cu caruta...

  cineva vrea un sfat (in cazul de fata ceva legat de salar)si toti care raspund sar ca arsi cu topicuri despre morala, normalitate,si in citeva raspunsuri persoana este ignorata si se dezvolta o intreaga batalia pe efect nu cauza.e un fel de telefonul fara fir jucat de noi in adolescenta,

Draga domnilor, care ne faceti morala ,noi nu postam de dragul de a marca dar asta nu inseamna ca nu citim ,sau ca sintem de acord daca nu raspundem,

si legea spune la articolul 10 aligniatul 1si mai grav la alin 3,care pe mine ma afecteaza :(citez)

Articolul 10

1. A transport undertaking shall not give drivers it employs or who are put at its disposal any payment, even in the form of a bonus or wage supplement, related to distances travelled and/or the amount of goods carried if that payment is of such a kind as to endanger road safety and/or encourages infringement of this Regulation.

(1) Se interzice întreprinderilor de transport să remunereze conducătorii auto salariați sau care sunt puși la dispoziția lor în funcție de distanța parcursă și/sau de cantitatea de mărfuri transportată, chiar și sub formă de prime sau majorări salariale, în cazul în care o asemenea remunerare este de natură să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea prezentului regulament.

2. A transport undertaking shall organise the work of drivers referred to in paragraph 1 in such a way that the drivers are able to comply with Regulation (EEC) No 3821/85 and Chapter II of this Regulation. The transport undertaking shall properly instruct the driver and shall make regular checks to ensure that Regulation (EEC) No 3821/85 and Chapter II of this Regulation are complied with.

(2) Întreprinderile de transport organizează activitatea conducătorilor auto menționați la alineatul (1) astfel încât aceștia să se conformeze Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 și capitolului II din prezentul regulament. Întreprinderile de transport dau instrucțiuni corespunzătoare conducătorilor auto și efectuează controale periodice pentru a se asigura de respectarea Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 și a capitolului II din prezentul regulament.

3. A transport undertaking shall be liable for infringements committed by drivers of the undertaking, even if the infringement was committed on the territory of another Member State or a third country.

(3) O întreprindere de transport răspunde pentru încălcările comise de către conducătorii întreprinderii, chiar dacă aceste încălcări au fost comise pe teritoriul unui alt stat membru sau al unei țări terțe.

sursa : Regulation (EC) No 561/2006 of the European Parliament and of the Council

Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului of 15 March 2006

din 15 martie 2006 on the harmonisation of certain social legislation relating to road transport and amending Council Regulations (EEC) No 3821/85 and (EC) No 2135/98 and repealing Council Regulation (EEC) No 3820/85

privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 și (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului (Text with EEA relevance

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu am cum sa schimb eu legea si nici nu cred ca o pot face.

Dar ginditi-va la cum ar fi spre exemplu o plata de 20 de eurocenti pe km. Este una acceptabila si la soferi si la patroni. Sa luam o distanta lunara de 5000-8000 km.

Asta vine 1000-1600 de euro pe luna.

Multi de aici spun ca scot 1300-1400 de euro pe luna chiar si in tara. In cazul pe care l-am prezentat cred ca se poate face mai mult de 1300-1400 in aceleasi conditii.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Si ce daca iti da 20 de centi/km???? Nu tot plata la km este??? Ne balacim in aceeasi balta, ori cu 9, ori cu 20 de centi....si stai linistit ca nu o sa plateasca vreodata 20 centi nimeni......Plata la ora cu un minim de 7E/h si un salar de baza decent (minim 1500 RON)  nu de necalificat. JOS CU KILOMETRII, JOS CU UMILINTA!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

@ costea teodor: Te contrazici singur, întâi spui:

plata la km nu e ilegala, doar 90 %din soferi o accepta
, apoi:
(1) Se interzice întreprinderilor de transport să remunereze conducătorii auto salariați sau care sunt puși la dispoziția lor în funcție de distanța parcursă și/sau de cantitatea de mărfuri transportată, chiar și sub formă de prime sau majorări salariale, în cazul în care o asemenea remunerare este de natură să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea prezentului regulament.

De ce nu ai citat și Codul Muncii, unde la art. 161 zice: ”Salariile se plătesc înaintea oricăror alte obligaţii băneşti ale angajatorilor.”, sau art. 166 alin (4): ”Întârzierea nejustificată a plăţii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.”, sau chiar art. 170: ”Acceptarea fără rezerve a unei părţi din drepturile salariale sau semnarea actelor de plată în astfel de situaţii nu poate avea semnificaţia unei renunţări din partea salariatului la drepturile salariale ce i se cuvin în integralitatea lor, potrivit dispoziţiilor legale sau contractuale.”

Și ca să fiu clar și la obiect, toate postările mele pe acest forum au aceeași linie, nu fluctuez într-o parte sau în alta. Eu știu ce vreau și m-aș bucura să fie mai mulți ca mine. Nu mă consider ”mai sus” ca nimeni, doar pentru că-mi mențin niște standarde ridicate, dar nici nu accept acuzații mascate de fanfaronism pentru că cineva se simte deranjat de asta.

@ L6TT: Regulamentul 561 și Codul Muncii sunt argumentele mele. Nu știai...?!?

P.S. Primul link din exemplele tale reprezintă costurile/km ale unui transportator (deci o raportare a costurilor la nr. de km efectuați), iar în cel de-al doilea nu am văzut nici o afirmație clară , gen: ”în țara X se plătește Y bani/distanță, e doar o prezentare generala.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

DucuHD

tocmai ca plata la un salariu fix este umilinta. Indiferent de cit de greu muncesti la fel esti platit.

kr13t14n

mai jos in diagrama din primul link indica si costurile soferului exprimate in centi pe km.

Toate costurile de operare sint calculate in functie de distanta parcursa.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pentru eroii neamului care conduc in romania ,ups asta este tara .12000 de mile pe luna cu raba s-au saviem daca nu conduceti atat ramane mogulii de televizuine fara stiri de la 19 sunteti niste heroi post mortem daca ajungeti sa conduceti cu maimuta atatia km rupti  de oboseala ,rusine voua ca nu respectati cardul sau diagrama

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
mai jos in diagrama din primul link indica si costurile soferului exprimate in centi pe km.

Toate costurile de operare sint calculate in functie de distanta parcursa.

Deci, așa cum spuneam și mai sus... habar nu ai despre ce vorbești!!!

Untitled.jpg

Plata la km este ilegală și nu am decis eu asta, înțelegi? Degeaba vii cu exemple ca să-mi demonstrezi că pot câștiga mai mult dacă muncesc mai mult, realitatea este că patronii preferă această metodă de plată doar din cauză că:

1. nu plătesc taxe la stat;

2. pot obliga șoferul să facă aproape ce vor ei;

Continuând să aprobi această metodă, indiferent de argumentele pe care le aduci, nu faci altceva decât să denigrezi și mai mult această meserie... Ai măcar bunul simț și nu mai pretinde că ești șofer!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Alunecam spre o discutie spinoasa si interminabila unde fiecare isi va prezenta argumentele,sper ca va fi o discutie in contradictoriu fara sa se ajunga la jigniri intre noi.

ps= salariul fix nu inseamna alergatura in plus,este reglementat prin lege la un anumit numar de ore,[si nu este o umilinta]

    = noi ar trebui sa tindem toti spre plata la un salariu fix si nu reglementat la numar de kilometri[ca din anumite cauze,familie,lipsa  munca,etc acceptam este o alta problema]

    =salariul in mod normal trebuie planificat si in functie de cerintele postului,respectiv ca este diferit in functie de tonaj,plata nu poate fi facuta la fel pentru unul care conduce un bus de 3,5 si unul care conduce un tir.

Concluzie[dupa opinia mea]=cei care vin in aceasta meserie ar trebui sa tinda spre normal[e imposibil dar asta ar trebui sa ne dorim] si sa nu accepte plata la KM,ar fi mult mai multe de spus dar o sa va las pe voi sa continuati discutia in termeni amiabili,

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
Alunecam spre o discutie spinoasa si interminabila unde fiecare isi va prezenta argumentele,sper ca va fi o discutie in contradictoriu fara sa se ajunga la jigniri intre noi.

Cum eu am deja antecedente din acest punct de vedere, mă simt obligat să precizez că mi-am învățat lecția și că nu voi jigni pe nimeni. Recunosc că sunt cinic și dur în exprimare (câteodată arogant de-a binelea), dar nu voi jigni pe nimeni!

Revenind la subiectul topicului, mai fac o precizare:

Orice șofer (și dealtfel orice angajat) care ”a semnat”, de bunăvoie și nesilit de nimeni își asumă automat toate riscurile și beneficiile ce vin din hârtia semnată (și asta include și blamul colegilor); Mai ales când, după ce a semnat, devine ipocrit de-a binelea căci începe să înjure și să blesteme angajatorul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.