Jump to content

Cabotajul este interzis pentru romani in aproape toate statele comunitare


CALIN

Recommended Posts

  • Administrators

Potrivit unui comunicat de la Comisia Europeana, aproape toate statele comunitare au cerut ca romanii si bulgarii sa nu faca transport intern pe teritoriul lor. Cu alte cuvinte, pana acum, urmatoarele state vor continua sa excluda posibilitatea cabotajului pentru noi si bulgari in 2010 si 2011: Austria, Belgia, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Lituania, Polonia, Spania si Marea Britanie.

CE nu a primit inca notificari de la Bulgaria, Cipru, Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg, Malta, Olanda, Portugalia, Slovacia, Slovenia si Suedia. Informatii sigure in acest sens vor fi facute publice la mijlocul lui ianuarie.

Detalii aici mai multe  AICI

                           

                           

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da, pe deoparte e o idee buna, astfel fiecare face transport in tara lui, dar e putin mai dificil sa te intorci in tara incarcat chiar de acolo de unde ai lasat marfa ( din orasul ala, fara a mai fi nevoit sa mergi gol zeci de km pt a gasi ceva de incarcat pt intoarcere).

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Pai nu cred ca trebuie sa incarci neaparat in satul in care ai livrat!Sa-ti dau exemplu legislatiei intre Canada si SUA!Eu,sofer canadian,am voie sa livrez oriunde in USA!Dar nu am dreptul sa fac interstate!Adica nu am dreptul sa incarc in State si sa livrez in State!Dar,dupa ce mi-am livrat in State voiajul meu incarcat in Canada,am dreptul sa incarc in State dar Doar cu destinatie externa!De exemplu,am livrat in California(acuma asta nu inseamna ca la un singur client,pot sa fac si LTL,loturi partiale,pot sa livrez si la mai multi clienti si ei pot sa nu fie neaparat toti in California,sa zicem ca am livrat unul in Nebraska,unul in wyoming,unul in Nevada si 2 clienti in California,remorca e goala,am dreptul sa incarc in State cu destinatie canada!Dar nu sunt obligat sa incarc neaparat in California,pot sa incarc si in Yuma(arizona) de ex,sau in Albuquerque (New Mexico)cu conditia sa nu livrez in State!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu stiu ca in general cabotajul este interzis, indiferent de tara transportatorului.

din sursa sigura, personal,cind nu era miros de criza pe piata nu ai voie sa faci cabotaj.

aveam o baza in Beauvais,de unde incarcam tractoare frantuzesti dar nu le duceam in Franta ,exceptie faceau soferii cu contract de munca stiintific,olandez sau englez,si in zile si ore alese cu grija, adica noaptea pe drum si dimineata la dealer.

am avut si eu citeva discutii cu un jardarm ca am incarcat in Franta si descarcam tot in Franta,dar era vorba de camioane daf,fabricate in UK si aduse in baza de un alt coleg. scorul a fost 0-0, intre timp colegul lui gasise o diagrama mai incarcata,apoi la masurat camionul s-a stabilit scorul final 1-0 pt Franta(650 euro ,lipsa girofar si placuta Convoi execptional), nu s-a mai jucat meciul retur.

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

  Pai nu cred ca trebuie sa incarci neaparat in satul in care ai livrat!Sa-ti dau exemplu legislatiei intre Canada si SUA!Eu,sofer canadian,am voie sa livrez oriunde in USA!Dar nu am dreptul sa fac interstate!Adica nu am dreptul sa incarc in State si sa livrez in State!Dar,dupa ce mi-am livrat in State voiajul meu incarcat in Canada,am dreptul sa incarc in State dar Doar cu destinatie externa!De exemplu,am livrat in California(acuma asta nu inseamna ca la un singur client,pot sa fac si LTL,loturi partiale,pot sa livrez si la mai multi clienti si ei pot sa nu fie neaparat toti in California,sa zicem ca am livrat unul in Nebraska,unul in wyoming,unul in Nevada si 2 clienti in California,remorca e goala,am dreptul sa incarc in State cu destinatie canada!Dar nu sunt obligat sa incarc neaparat in California,pot sa incarc si in Yuma(arizona) de ex,sau in Albuquerque (New Mexico)cu conditia sa nu livrez in State!

Doar in EUROPA !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Anonymous

Nu cunosc subiectul dar citind de la voi, trag si eu o concluzie...

Daca doar RO si BG au interzis la cabotaj nu cumva UE este in offsaid si trebe sa plateasca niste daune pentru discriminare?

Pe de alta parte mi se pare o solutie de chiar bun simt, dar sa fie aplicata in toate statele europene pentru toti membrii chiar si in Romania, pai nu?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu cunosc subiectul dar citind de la voi, trag si eu o concluzie...

Daca doar RO si BG au interzis la cabotaj nu cumva UE este in offsaid si trebe sa plateasca niste daune pentru discriminare?

Pe de alta parte mi se pare o solutie de chiar bun simt, dar sa fie aplicata in toate statele europene pentru toti membrii chiar si in Romania, pai nu?

Da evgheny, asa ar fi norma sa se intample peste tot, dar se pare ca nu e asa chiar peste tot :D .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • Members

salutare, in Iasi, cred ca sut zeci, daca nu exagerez vreo 20/30 de camioane moldovenesti de BL ( balti) care fac cabotaj circula toata noaptea de la ora 19:00 pana la 5 dim , si incarca,descarca oriunde pe iasi, curand am mutat niste  mobila, iau  preturi ff mici , platesti motorina, si inca ceva in ,, plus ,, la pretz de bun simt, o pizza la sofer si  rezolva pe loc:D,noaptea nimeni nu i controleaza circula in pace...

Drumuri bune!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Daca doar RO si BG au interzis la cabotaj nu cumva UE este in offsaid si trebe sa plateasca niste daune pentru discriminare?

Nu e nici o discriminare. RO şi BG sunt singurele ţări care au aderat în 2007, iar prin tratatul de aderare s-a stabilit că pentru transportul de marfă va fi interzis cabotajul pentru 3 ani, până la 31 decembrie 2009, iar la cererea unui stat membru, interdicţia poate fi extinsă pentru încă cel mult 2 ani, deci maximum până la 31 decembrie 2011.

Interdicţia este reciprocă, la transportul de marfă nici firmele din alte ţări din Comunitate nu au dreptul să practice cabotajul în RO.  La transportul de persoane, cabotajul este permis, nu a fost interzis niciodată.

Înainte de a trece la acuzaţii de discriminare, am face bine să ne informăm. Şi eventual, să avem mai multă încredere în principiile europene, pentru că Barroso nu e Tăriceanu.

  Pai nu cred ca trebuie sa incarci neaparat in satul in care ai livrat!

Cu licenţa de transport obţinută în RO., poţi să încarci în Franţa pentru Germania, acela nu e cabotaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Anonymous

Buna ziua la toata lumea,

Cabotajul este interzis doar pentru ca salariile în România si Bulgaria sunt mult mai mici ca afara ... Daca într-o zi ne-am decide toti sa cerem un salariu adevarat ...!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Anonymous

Buna ziua la toata lumea,

Cabotajul este interzis doar pentru ca salariile în România si Bulgaria sunt mult mai mici ca afara ... Daca într-o zi ne-am decide toti sa cerem un salariu adevarat ...!

Si s-a lasat linistea peste sat. Nu cumva sa deranjam patronu din somic.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members

Domnilor, faceti-ma sa inteleg : daca am un cap tractor inmatriculat in Romania si vreau sa lucrez cu el in afara, cu semi-remorcile clientului ( cel ce ma angajeaza ), ceea ce fac se va numi cabotaj ( cursele se desfasoara in toata Europa ) ? Daca da, ce posibilitati am ? Va trebui sa inmatriculez cap-tractorul, sa deschid firma.. ? care este procedura legala pentru a lucra cu masina acolo ?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

daca de exemplu incarci in spania si descarci tot in spania e cabotaj.

in continuare la ce ai zis tu, ca sa inteleaga omul despre ce este vorba:

poti lucra cu un cap tractor al tau si cu semiremorca clientului oricare ar fi aceasta dar nu poti incarca si descarca in tara in care este inmatriculata remorca(adica curse interne in tara respectiva, asta se numeste cabotaj).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut.In principiu.cabotajul va fi permis de la 1 ianuarie 2012 pe tot teritoriul UE cu respectarea legislatiei europene si normelor specifice fiecarei tari.Ma refer la transport persoane unde am intrebat special ptr ca asta fac dar cred ca si transportul de marfa are acelasi regim.Atentie patroni la tariful perceput ptr ca anumite tari au un tarif minim obligatoriu pe care trebuie sa il respecte.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

am inte;es ce este cabotajul...dar din celelalte rasp referitor la asta cineva spunea ca a luat amenda 4600 de euro ca a fost prins ca tracta remorci cu cap tractor inmatriculat RO...alta intrebare...se numeste cabotaj numai op facute in tara respectiva???adica unde este inmatriculata remorca???dar in alta tara daca merg cu ea???dupa ce am iesit dupa teritoriul cu probleme..apoi pot face op cite vreau???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.