Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Control ARR+cantar-Necesitate,biruri in plus sau spaga?


leobango

Recommended Posts

  • Members

In urma a ceea ce a declarat primul ministru Boc la inceputul lunii martie cum ca : "cine nu aduce bani la bugetul tarii este liber sa plece(dat afara)" s-a observat chiar de a doua zi o intensificare a controalelor pe toate drumurile tarii si in special a filtrelor ARR+Cantar(capra cu 3 iezi).Ijntrebarea este: se justifica prezenta controalelor in trafic ,s-ar strange mai multi bani la buget in felul acesta sau se mareste stresul si nesiguranta asupra firmelor mici, ca de cele mari nu poate fi vorba sa fie..."amendate" in vreun fel?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

dai incolo de hoti.primii care ar trebui sa plece pt ca saracesc bugetul ar trebui sa fie ei.cit despre firmele  mici dupa ce ca darile catre statul roman sunt asa cum sunt asta le mai trebuie amenzi.iar la firmele mari nimeni nu le tine evidenta cu atit mai putin controlul asupra lor.fac CE CUM si CIND vor ei.nu degeaba la noi in romania "vechea zicala": cine fura un bou scapa si cine fura un ou face pirnaie,are o aplicabilitate de 100%.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Capra e Politia iar cei trei iezi sunt: RAR, ARR si AND!

SENSUL BUN: Poate odata cu aceste controale se va mai stavili pirateria si mersul ilegal.

SENSUL RAU: Tolerarea piratilor ptr acceptiunea spagilor.

CONCLUZIA:  Ne platim taxele, luam amenzi sau dam spaga? Cheltuielile sunt oarecum calculate piramidal, la fel si riscurile ...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Daca se incalca legea castigul pentru firma e mai mare, dar si cand vine amenda, se observa ca nu mai e asa mare profitul.Daca se merge legal profitul e mai mic, dar nici surprize nu sunt.Sincer nu stiu daca se merita stresul pentru 10% profit, nerespectand legea.

Eu unul sunt prorespectarea timpilor de odihna si a tonajului.Si se poate.Am lucrat la o firma unde camioanele ce nu mergeau la program faceau 8000-10000 de km, iar 4 dintre camioanele firmei, fiind pe card si  respectand timpii, 8000-9600 de km(la program pe Romania).Dar am impresia ca noua, romanilor nu ne place sa fim in regula.Am auzit de ex soferi"Cand imi pune card pe masina imi dau demisia, ca nu-mi place sa stau prin parcari" si unde or sa se duca.De la 1.01.2001 toate camioanele vor avea card obligatoriu.Sper sa se schimbe treaba ca eu m-am saturat sa trag 2 zile ca berila si 2 sa stau ca nu-s curse.Si atunci de ce sa ma grabesc sa fac 10 h TM-B si sa stau 2 zile dupa aceea ca nu-s curse.Cu putina organizare se poate.Totul tine de dispecerizare, dar mai va mai trece multa vreme pana sa gandim eficient.(noi ca romani).

P.S Record pe Romania 15000 de km, un sg sofer pe ruta TM-CT(descarcare si incarcare in port tot pt TM).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Si eu sunt de parere ca trebuie respectati timpii.Probabil daca se respecta timpii o sa fie si soferii mai odihniti , mai relaxati, nu asa chinuiti sau grabiti si poate si mai putine accidente.Poate nici patronii nu mai trag atat de soferi( asta in cazul in care amenzile pt. timpi se aplica si pe la firme , greseste soferul...plateste si soferul si firma  ;D ).Dumnezeu mai stie care ar fi cel mai bun sistem pentru Romania  ???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Eu stiu ca din mai 2006 sa stabilit ca autovehiculele de peste 3,50t ce vor fi inmatriculate si care intra in domeniul de aplicare a regulamentului 561/2006 sau acordul aetr vor fi dotate cu tahograf digital

Din iunie 2010, tahograful digital va deveni, de asemenea, obligatorii pentru noile vehicule utilizate, în cadrul internaţional transport de către non-UE părţi contractante AETR  care se adaugă 22 de ţări in europa  în afara UE şi în Comunitatea Statelor Independente.

(Aceasta fiind preluata si tradusa) Cat despre tahograful analog nu se spune cand va fi inlocuit .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dragii mosului, firmele mici platesc taxe si spagi si de toate ca sa supravietuiasca, bineiteles daca au de unde........ Alea mari nu sunt oprite in trafic nici de dracu si nici verificate pt ca se stiu a cui sunt.... Eu azi am avut proces cu AND Satu-Mare pt un proces de 15 000 Ron pt depasire de cantar. Daca tata era senator, credeti ca primeam amenda??? Sa fim seriosi, conducerea tarii asteia seamana din ce in ce mai mult cu Cammora italiana. Poate peste 20 ani o sa fie transporturile din Ro la nivel cat de cat decent sa se respecte toate conditiile puse de ei. Prima faza e seriozitatea, dar natiunea noastra duce lipsa de asa ceva in proportie de 80%. Pana atunci, vb aia, facem cum putem si zicem ca asa vrem... Scapa cine poate, cine nu, isi vede masinile la banci sau la leasing in curte.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • Administrators

astia au devenit un fel de BABAU pentru soferii de camioane  ;D

daca ar fi dupa mine, eu as scoate tot personalul de la aceste institutii in strada  macar 3 luni de zile 24 de ore din 24 si sa controleze tot ce este camion de marfa , unul sa nu scape neverificat.

avem pretentii de la altii sa respecte legea , dar noi tot incercam sa calcam pe langa ea ca sa nu zic alfel !

stiu ca voi fi injurat pentru asta, ca vezi doamne nu avem drumuri, nu avem parcari si multe altele , dar nu este obligatoriu sa mergi 9 ore sau 10 ore fix ,si acolo unde se termina programul sa gasesti parcarea !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu e imposibil de respectat programul,dar e greu.Stii foarte bine cat timp pierzi pe centuri si adio program,vrei sa faci pauza..gasesti parcare, dar e un turism in mijlocul ei s.a.m.d.Avem legi si taxe la nivelul CE,dar conditii mult sub...Eu in locul tau le'as da concediu 3 luni de zile,sa vezi ce linistiti si relaxati vor fi soferii romani cand nu vor mai auzi pe statie "E nunta la Mama Mare" cine stie cunoaste si as opta pt. un program cum au turcii..adica noi iti facem autostrazi si parcari mai ceva ca in Europa,si tu conduci cat ai chef si poti cu conditia sa nu depasesti 90 km/h...si cand o sa vezi ce parcari si restaurante au o sa te opresti de drag sa faci pauza chiar daca nu esti obligat.

P.S. Sunt parcari cu o capacitate de peste 200 camioane...cam la 15-20 km intre ele,chiar si mai dese,fara plata,au angajati care iti spala capul tractor cat tu bei ceaiul care ei ti'l ofera gratis sau mananci ceva.Gasesti la noi asa ceva ?Deci intai sa ofere conditii apoi sa iti impuna o lege si un regulament european.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

astia au devenit un fel de BABAU pentru soferii de camioane  ;D

daca ar fi dupa mine, eu as scoate tot personalul de la aceste institutii in strada  macar 3 luni de zile 24 de ore din 24 si sa controleze tot ce este camion de marfa , unul sa nu scape neverificat.

avem pretentii de la altii sa respecte legea , dar noi tot incercam sa calcam pe langa ea ca sa nu zic alfel !

stiu ca voi fi injurat pentru asta, ca vezi doamne nu avem drumuri, nu avem parcari si multe altele , dar nu este obligatoriu sa mergi 9 ore sau 10 ore fix ,si acolo unde se termina programul sa gasesti parcarea !

Ai dreptate. si daca am avea parcari mari din 5 in 5 km si gratuite, soferii sunt obisnuiti sa conduca 9 sau 10 ore FIX , daca li se tremina programul exact intre acele parcari la kilometrul 7,5 ?  ;D ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

eu sunt de acord cu controalele rutiere de orice fel ......dar in romania sustin soferii care muncesc sa aduca ceva pe masa copiilor , supusi birului de catre patroni ....daca la final de luna pe statu de plata rubrica km parcursi ocupa un rol semnificativ ...e logic ca ca nu respecti programu , sa faci diferite manarii sa fie multumit si sefu si tu .....

de aici eu sunt de acord cu programu de 24ore DIN MOMENTUL PORNIRII , cu respectarea timpilor de condus si odihna ....cine nu vrea sa mearga legal sa isi ia un salaiu demn , si in loc ca 2 soferi sa faca 30 mii km in mod kamikaze , mai bine 3 si legal ,

parerea mea !!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

dragi colegi..eu merg absolut legal(program +tonaj)..am fost oprit de multe ori in trafic de A.R.R...cantar...am fost controlat ,cantarit...si nici odata nu au cautat nod in papura sa ma faca sa dau spaga,culmea am fost atentionat sa raman la cabina, au revenit cu actele fara probleme si vreau sa va spun ca lucrez la o firma micuta 3 camioane, pot sa spun ca am sesizat o schimbare in bine a atitudinii celor  care fac controale

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • Members

multumesc...acum 2 zile am fost controlat la Beclean...cei de la I.S.C.T.R...cei de la control erau in parcarea de la Popasul Drumetului...se poate ca multi colegi sa fi stiut de ei....pot spune sincer ca oamenii erau cat se poate de amabili si de corecti...ba chiar i-am luat putin la rost ca stau acolo si ard gazul degeaba...daca vor sa faca control sa mearga pe un anumit tronson si vor gasi masini parcate pe marginea drumului(stai dragi colegi..nu incepeti sa ma injurati..dupa cum am spus candva....cu ajutorul celor de la control trafic se poate opri aceasta practica ilegala de a plati soferul in functie de km. parcursi)asa vor disparea firmele care merg fara licente..fara program cu tonaj etc....tu stai in parcare si respecti programul si cand ajungi la destinatie alt coleg care nu are nici o lege..deja a descarcat si a si luat cursa de intoarcere,cursa pe care ai fi putut sa o iei tu,el face bani tu stai si injuri...respect opinia fiecarui coleg dar nu accept injuraturile,zile bune si drumuri bune

Link to comment
Share on other sites

  • Members

multumesc...acum 2 zile am fost controlat la Beclean...cei de la I.S.C.T.R...cei de la control erau in parcarea de la Popasul Drumetului...se poate ca multi colegi sa fi stiut de ei....pot spune sincer ca oamenii erau cat se poate de amabili si de corecti...ba chiar i-am luat putin la rost ca stau acolo si ard gazul degeaba...daca vor sa faca control sa mearga pe un anumit tronson si vor gasi masini parcate pe marginea drumului(stai dragi colegi..nu incepeti sa ma injurati..dupa cum am spus candva....cu ajutorul celor de la control trafic se poate opri aceasta practica ilegala de a plati soferul in functie de km. parcursi)asa vor disparea firmele care merg fara licente..fara program cu tonaj etc....tu stai in parcare si respecti programul si cand ajungi la destinatie alt coleg care nu are nici o lege..deja a descarcat si a si luat cursa de intoarcere,cursa pe care ai fi putut sa o iei tu,el face bani tu stai si injuri...respect opinia fiecarui coleg dar nu accept injuraturile,zile bune si drumuri bune

Stii vorba aia cine poate, oase roade? cine nu......asta e sistemul de lucru la noi, una din cauze fiind parlamentarii, care, am vazut cu totii si unii poate chiar au simtit-o pe pielea lor, trec legile prin parlament atunci cand e nevoie cu aceeasi viteza cu care ruleaza TGV-ul francezilor. Tragic pentru noi, nu?

Iar controlorii, ies si ei sa-si faca meseria, asa cum facem si noi. Ideea e ca fiecare persoana decide si e direct raspunzatoare daca respecta sau nu legea, indiferent de categoria din care face parte.

Eu sunt de parere ca daca esti in regula cu toate (program, tonaj, acte etc.) nu ar avea motive sa se lege de viata ta.

Un coleg povestea ca ARR-ul in Ungaria i-a dat amenda pentru atestatul lui de marfa (carton) finndca avea pusa stampila dreptunghiulara cu ANULAT ANTET, iar acestea se elibereaza de catre ARR, corect? Patronul i-a spus ca nu ii da bani s-o plateasca, asa ca omul a ramas bun de plata. Eu i-am zis sa dea ARR-ul de la noi in judecata; ca si autoritate emitenta - aceasta institutie, zic eu, putea trimite o adresa ungurilor, din care sa reiasa ca la controale mai pot gasi si astfel de atestate si asta pana cand reuseau sa le schimbe.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

aici e o problema..fiecare tara are legile ei si in clipa in care ai patruns pe terotriul tarii respective le respecti altfel te alegi cu amenzi(da...binenteles ca scarbele de unguri exagereaza  )..ideea este sa te informezi inainte de a pleca...vezi cazul enuntat de tine..cred ca daca mergea la A.R.R..si intreba era mult mai bine

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members

Buna ziua

Cu deosebite placere am urmarit emisiunea pe DIGI24 legata de starea soselelor din Romania, si ami fac griji mari in aceasta privinta.

Locuiesc in vestul tarii, nu sant un specialist in domeniu dar va sugerez sa faceti o investigatie in domeniul transporturilor grele pe soselele din vestul tarii sau chiar toata Romania.

Eu am fost martor cand mai multe TIR-uri cu cereale a fost incarcate cu 60.Tone, avand in vedere ca max. 24tone sant permise.

Aceste transporturi ilegale care se fac in coloana cu calauze care coordoneaza de la distanta transporturile prin statie radio astfel ancat orice filtru sau control este evitat cu siguranta. Dealtfel si in cazul unui control din partea organelor de stat se ia spaga la greu, pe nimeni nu intereseaza actele de provenienta a marfii sau tonajul...100 Euro de TIR si la revedere.

Definitiv acesta este motivul pentru care se distrug soselele in Romania, nici nu incape indoiala, poate fi transport de cereale, mat. constructii, fier vechi....samd, toate transporturile interne sant SUPRAINCARCATE. In exterior se plateste AMENDA 1 Euro la 1Kg de supraincarcatura , in Ungaria si Austria de ex. se cantaresc permanent camioanele, astfel soselele rezista, rezista si rezista la infinit, la noi se ia spaga pentru kg in plus, este urlator la cer.

Deci: Camioane supraincarcate distrug soselele noastre, primari-edili deabia asteapta aceasta ca sa le poata repara, pt. aceste lucrari se ofera spaga in sume colosale, rezultatul este o lucrare de cea mai proasta calitate, dupa care vin din nou camioanele si tot asa se repeta de 23 de ani.

Niciodata nu vom avea sosele care le dorim de mult, si astfel banii nostri vor fi cheltuiti mai departe de acest sistem mafiot.

Aici inchei, sper sa vad curand o emisiune in care vor fi trasi la raspundere cei vinovati, statul Roman avand cea mai mare vina pt. ca pierdut de la anceput aceasta lupta cu sistemul mafiot al soselelor.

Toata stima

S.N.

Comlosul Mare, Timis

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

''Sa fiu exemplu sau luat de fraier?!'' Am sofat vreo 3 ani la prelata cursa fixa de ungaria (saptamanal) dar tot mai slab cu banii , am renuntat si am facut un scurt voiaj pe bascula intern cu incarcaturi mult peste limita ... ,program si nu prea respectat si am renuntat pt un concediu bine meritat !!!

Drumuri bune sa aveti!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.