Jump to content
Sign in to follow this  
Lepricon

Cabotaj si ce inseamna cabotajul

Recommended Posts

Packing list-ul e una, dar documentul care face dovada efectuarii transportului in regim international este CMR-ul. Deci,ei au avut dreptate, fara dubii, ma refer la politistii danezi. Asa cere legea, asa trebuie facut. Si cred ca asa au considerat si cei de la DHL, din moment ce dupa acel incident pe care l-am prezentat, au procedat ca atare.

Inca ceva: organele de control daneze solicita, tot in concordanta cu legislatia, urmatoarele:

   - daca transporti marfa incarcata pentru export, dar tu nu faci efectiv livrarea, ci lasi semiremorca pentru imbarcare pe ferry, pe CMR-ul cu care executi transportul de la locul/locurile de incarcare pana in port, la delivery adress sa fie trecuta adresa portului, nu destinatia efectiva a bunurilor( si chiar le dau dreptate, daca e sa aplicam legislatia ad-literam)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, DoctorMaxx a spus:

documentul care face dovada efectuarii transportului in regim international este CMR-ul

Greșit! Dovada unui transport (național sau internațional) este contractul de transport. CMR-ul (scrisoarea de transport) este documentul cu care părțile semnatare atestă că există un astfel de contract. Informațiile de pe CMR trebuie să fie:

- minim cele prevăzute de lege (Convenția CMR) ȘI

- ÎN CONFORMITATE cu prevederile contractului de transport;

1 oră în urmă, DoctorMaxx a spus:

   - daca transporti marfa incarcata pentru export, dar tu nu faci efectiv livrarea, ci lasi semiremorca pentru imbarcare pe ferry, pe CMR-ul cu care executi transportul de la locul/locurile de incarcare pana in port, la delivery adress sa fie trecuta adresa portului, nu destinatia efectiva a bunurilor

Am spus mai sus... pe CMR scrii CE TREBUIE  scris, nu ce vrea organul danez. Organul danez nu are de unde să știe CE FEL DE TRANSPORT se desfășoară la un moment dat, el trebuie să VERIFICE dacă legea e respectată PENTRU FIECARE TRANSPORT ÎN PARTE!

Uite 2 exemple:

1. Avem așa: 1 operator de transport, 1 casă de expediții, 1 expeditor și 1 destinatar. Se întocmește un contract de transport (cu mențiunea că felul transportului va fi de tip combinat) și începe treaba. Coordonatorul de transport anunță transportatorul, acesta se prezintă la locul de încărcare, preia mărfurile, apoi livrează unitatea de transport (semiremorca) la un terminal de feribot. Ulterior, același operator de transport (folosind alt autovehicul și evident, cel mai probabil pe teritoriul altei țări deja) preia unitatea de transport și livrează bunurile. Contractul de transport se consideră executat.

În acest exemplu se va folosi un singur CMR!!! Contractul de transport prevede o operațiune de transport combinat, tu (ca și transportator) ai deja un CMR, atașezi documentele de interchange de la terminale și nimeni n-are ce să-ți facă.

Poți adăuga câți transportatori vrei tu în acel contract (unii încarcă, alții descarcă de exemplu), poți să incluzi și operatorul maritim/fluvial dacă vrei... nu face nici o diferență.

2. Avem aceiași participanți numai că de data asta casa de expediții decide să facă contracte de transport separate pentru fiecare etapă a transportului (câteodată câștigi mai bine dacă faci numai o parte din transport și nu tot. Și dacă dai de necazuri poți oricând vinde cursa și scapi de neplăceri... :P ). Deși desfășurarea operațiunilor va fi cel mai probabil identică cu situația de mai sus, în realitate va exista câte un CMR pentru fiecare contract de transport încheiat. Transportatorul care încarcă și duce vagonul la terminal va face 1 CMR cu adresa de livrare a terminalului de feribot, pentru că AȘA SCRIE ÎN CONTRACTUL DE TRANSPORT, nu pentru că așa vrea organul danez.

Evident, în acest exemplu nu mai avem mențiunea că transportul este unul de tip combinat, deci documentele de interchange vor rămâne la operatorul maritim/fluvial.

După cum vezi, contractul de transport este cel care dictează CÂTE CMR-uri se vor întocmi (și de către cine) și CE informații va cuprinde. Revin asupra exemplului 1 și fac mențiunea că întocmirea de CMR-uri separate pentru fiecare etapă a unui transport combinat ESTE POSIBILĂ, dar TREBUIE să fie prevăzută în contractul de transport (nu prea se practică din motive evidente de operativitate și nici nu se modifică/transferă responsabilitățile asumate în contract).

Industria transporturilor nu este nici pe departe așa simplă cum o vedem noi de la volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cri5tian, sa ne intelegem: tu nu ai contractul de transport la tine, deci dovada(proba) efectuarii transportului o faci prin scrisoarea de trasura CMR, care, conform Conventiei de la Geneva din 19 mai 1956 trebuie sa contina inscrise anumite date, prevazute la articolul 6, alin. 1, lit. a-k. De asemenea, o parte a acestor date ce trebuiesc inscrise in documentul de transport se regasesc in Reg. 1072/21.10.2009, art. 8, al. 3. Deci danezul nu a gresit cu nimic cand a pretins respectarea Reg.1072/2009, art.8, alin. 3, lit. e.

Ai scris intr-o postare anterioara despre "attached packing list". Acesta poate fi mentionat in scrisoarea de trasura, dar asta nu exonereaza emitentul scrisorii CMR de obligatia descrierii exacte a marfii transportate, conform paragrafelor enumerate mai sus.

Deci nu am gresit cand am afirmat ca documentul care dovedeste executarea operatiunii de transport este scrisoarea CMR.

Ai, dreptate, industria transporturilor nu e deloc simpla, dar, asa cum spunea lectorul meu de la centrul de pregatire profesionala in domeniul ADR, trebuie sa citim fiecare articol din legislatie in parte, nu sa facem lecturarea "in diagonala", chiar daca uneori mai avem aceasta tendinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa mai fac o precizare, poate nu am fost suficient de explicit in postarea in care mentionam cele 22 CMR-uri:

- au fost atat de multe deoarece denumirea marfurilor nu a incaput pe mai putine, nu pentru ca ar fi fost vorba de a se intocmi CMR-uri pentru fiecare palet; imi cer scuze daca am fost inteles gresit.

Nici pentru mine nu a fost tocmai confortabil sa umblu cu un ceaslov de 66 pagini dupa mine, dar asta a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, DoctorMaxx a spus:

tu nu ai contractul de transport la tine

Evident că nu-l am. Și tocmai de aia organul danez abuzează când îmi impune respectarea ad-literam a unei legislații neadaptate realităților curente. Pentru că până la urmă, tot mergând pe ideea de ad-literam pe care organul încearcă s-o impună, el (organul) este la rândul lui obligat să execute controlul tot în condițiile legii.

Iar atâta timp cât în lege sunt prevăzute controale în trafic ȘI la sediul firmei, dumnealui va trebui să se conformeze normelor pe care mai mult ca sigur că le are deja stabilite și în vigoare. Și pariez că pentru depistarea cu exactitate a abaterii pe care o discutăm acum, organul trebuie să ia notă despre conținutul și prevederile contractului de transport. Cum anume?!... Evident că prin controalele la sediul firmei.

Acum 9 ore, DoctorMaxx a spus:

deci dovada(proba) efectuarii transportului o faci prin scrisoarea de trasura CMR

Insiști în greșeala asta. Hai să-ți dau un exemplu, poate reușești să înțelegi.

Mă duc și încarc din Italia pentru Germania (sunt operator de transport și-mi conduc singur camionul). Se întâmplă ca expeditorul să fie la locul de încărcare, deci primesc un CMR. Ok, toate bune. Plec și în prima parcare mă opresc, ascund CMR-ul și-l înlocuiesc cu un DDT (Documento di Trasporto) făcut aiurea de mine (nu spun aici DE CE aș face așa ceva, este evident că e ceva ilegal prin care caut să păcălesc niște autorități financiare). Mă oprește Polizia, nici o problemă... uite DDT-ul... liber.

Cum știe organul că hârtia ce i-am dat-o eu e ceea ce trebuie să fie?! Cum știe că EU sunt cel care trebuia să fac acel transport?! Cum știe el că transportul este/urmează a fi unul național sau internațional?! Cum știe dacă ce fac eu este o operațiune de transport rutier, parte a unei alte operațiuni de transport rutier sau parte a unei operațiuni de transport combinat?! Cum știe cine și ce responsabilități poartă în acea operațiune?!

Dovada existenței unei operațiuni de transport o constituie contractul de transport. CMR-ul este dovada existenței acelui contract. Sunt chestiuni diferite.

Și înainte de a insista în a te contrazice cu mine, sună-ți managerul de transport (în cazul în care se ocupă și de treaba asta) și întreabă-l câte copii ale contractelor de transport (executate sau în desfășurare, la un moment dat) i-au fost solicitate de către autorități, pe o anumită perioadă de timp. Ai fii uimit de răspuns.

Cum spuneam... prin parbriz nu vedem chiar atât de multe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu chiar nu intelegi. Eu ti-am prezentat argumentele bazate pe legislatia in vigoare, incepand de la denumirea actului normativ si pana la articole si aliniate, deci dovezi palpabile si verificabile. Le-ai verificat inainte de a continua polemica? Daca ai facut-o, fa-o din nou, te rog, poate ti-a scapat tocmai esentialul, iar daca nu ai facut-o inca, poate ar fi cazul sa incepi.

Nu vorbim de modul in care interpreteaza legislatia organele de control, ci de legislatie in sine. Repet: daca insisti pe tema aceasta, te rog sa imi prezinti argumente solide in sustinerea afirmatiilor tale, asa cum am facut-o eu. Pana atunci, putem polemiza la nesfarsit pe tema asta, tu sustinand una, eu alta, dar atat timp cat nu sunt prezentate dovezi, nu ar trebui sa mai dezbatem subiectul, doar daca dorim sa avem activitate pe forum.

Chestia cu parbrizul e ca poti vedea suficient de bine prin el, daca ai grija ca, din cand in cand, sa il cureti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, DoctorMaxx a spus:

te rog sa imi prezinti argumente solide in sustinerea afirmatiilor tale

Poftim:

Citat

CAPITOLUL III: Incheierea si executarea contractului de transport

Art. 4

Proba contractului de transport se face prin scrisoare de trasura. [...]

Deci, ca să lămurim odată treaba asta... contractul de transport e miezul, mă'nțelegi? Ăla spune negru pe alb care, ce și cum face, în baza cărei legi și toată lumea semnează. Transporturile nu au loc ''din senin'' așa, ele se organizează... se decid, se calculează și se împart. Iar acțiunea în sine se face trecând prin prevederile mai multor legi, dar din toate aceste legi nu întotdeauna și nu toate laolaltă se aplică unei operațiuni la un moment dat. Și n-o să stea nimeni cu tine în mijlocul drumului sau la sediul firmei să descâlcească ce faci tu pe un drum public cu un ansamblu articulat încărcat cu mărfuri... de aceea ești obligat să spuneți ceea ce faceți, iar organul de control verifică.

Și încă ceva. Documentul în sine, CMR-ul, nu are o formă și un conținut bătut în cuie. Există un model generalist, propus de către I.R.U., dar nu e obligație legală. Tu poți să-ți creezi propriul tău format de CMR, unul în care câmpurile de la 10 la 15 să fie de fapt una sau mai multe pagini, de exemplu... singura condiție este ca informațiile cerute de lege să fie scrise acolo.

Una e să repeți ca papagalul citate din legi și alta e să înțelegi despre ce este vorba de fapt. M-ai înțeles acum, .....?

Edited by cico_3504

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ca sa fie clar:

- daca ti-am prezentat articole din legislatie ca argumente nu inseamna ca am repetat ca papagalul voiam doar sa te fac sa intelegi unde sunt  prevazute aceste reglementari(credeam ca e clar, dar...);

- tu vrei sa imi spui ca in cazul unui control in trafic organul care te verifica iti cere tie sa te justifici prin contractul de transport?

- nu, iti solicita documentele justificative pentru executarea transportului(deci CMR, nu DDT, nu delivery note, nu packing list, pur si simplu CMR-ul), restul sunt povesti;

- ceea ce ti-am scris foarte detaliat si pe inteles nu se refera la tipurile de CMR existente sau potentiale, ci se refera la ceea ce trebuie sa contina acestea, nu inteleg de ce insisti la nesfarsit in polemica aceasta, legislatia e clara si ti-am prezentat-o;

Repet: nu discutam despre situatii "soferesti" ivite(gen intocmire de doc. ilegale), cred ca forumul nu promoveaza aceste "derapaje": discutam despre legislatie in sine.

Ti-am prezentat argumente legale in sustinerea afirmatiilor mele. Ma poti combate cu contraargumente pe aceeasi tema sau nu?

Daca nu poti, nu te mai obosi sa postezi pe aceeasi tema, e fara sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ți-am explicat deja, mai mult decât băbește... dar începi s-o faci pe interesantul...

Acum 44 minute, DoctorMaxx a spus:

tu vrei sa imi spui ca in cazul unui control in trafic organul care te verifica iti cere tie sa te justifici prin contractul de transport?

Nu, nu asta vreau să spun. Și tu o știi prea bine. Așa că lasă formulatul de întrebări ridicole ca să maschezi o tentativă de insinuare. Am fost foarte clar în tot ce am scris mai sus. Ori ești atent la ce scrii și afirmi tu singur (și ulterior la punctele unde te-am contrazis), ori las-o moartă...

Repet: Organul îți va cere documentele CARE TREBUIE vis-a-vis de ceea ce vrea să verifice. Punct. Organul stabilește dacă ești în litera legii (sau nu) la un moment dat, nu stabilește el norme și metodologii de punere în aplicare și/sau desfășurare a activității, să fie clar.

Acum 2 ore, DoctorMaxx a spus:

iti solicita documentele justificative pentru executarea transportului(deci CMR, nu DDT, nu delivery note, nu packing list, pur si simplu CMR-ul)

Greșit. Habar nu ai ce vorbești. Document justificativ nu înseamnă obligatoriu CMR. Sunt transporturi care se execută fără CMR (inclusiv internaționale).

Acum 2 ore, DoctorMaxx a spus:

Ma poti combate cu contraargumente pe aceeasi tema sau nu?

Tocmai am făcut-o mai sus. Ți-am arătat că legea spune că cu CMR-ul probezi existența unui contract de transport, iar tu susții că cu CMR-ul probezi desfășurarea unui transport. Ce alte argumente mai vrei, când tu nu ești capabil să vezi o simplă diferență între două chestiuni?!!

Du-te și fă pe interesantul în parcări dacă vrei, nu veni la mine cu texte din-astea. Și până nu postezi aici dovada absolvirii unor cursuri de coordonator transporturi, noi doi nu mai avem ce discuta. Din-ăștia ca tine care completează CMR la un container gol pe șasiu sunt pline străzile.

P.S. Celor care citesc aceste postări și încă sunt tentați să ridice în slăvi orice purtător de uniformă, le urez să se și aplece atunci când semnează pentru amenzile primite. Legi sunt... clare și bine puse la punct. Dar e mai simplu să iei de bune balivernele milițienilor din afară, că vezi doamne... ăia știu, decât să citești și să-ți aperi drepturile. Nimeni nu concepe că un milițian ''din vest'' poate greși... de parcă s-au născut cu toată legislația deja în creier. Mai scutiți-mă... eu unul știu sigur că majoritatea sunt mai proști decât prevede legea, dar cine să mă asculte...

Și practic din cauza voastră s-a ajuns aici, că stați cu un zâmbet tâmp pe față și clătinați aprobator din cap la orice delirează ăla acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopa! Trecem la expresii din astea? Ok, asta spune multe despre tine.

Atentie insa, te rog, eu nu te-am jignit, deci nu vad de ce o faci. Doar atat poti? E jalnic. Daca ti-am prezentat articole din legislatie inseamna ca fac pe interesantul? Nu, tu esti cel care incearca sa aiba ultimul cuvant, fie ca ai dreptate, fie nu. Ce sa faci, asa sunt unii, nu accepta sa recunoasca cand gresesc. . Deci sa intelegem ca cei care prezinta dovezi in sustinerea afirmatiilor postate sunt, dupa parerea ta, persoane care vor sa para interesante, Baiete, ai o logica imbatabila; Nici o problema, doar e a ta.

Sa revenim: tu sustii ca organul iti cere documentele CARE TREBUIE, de acord. Ti-a cerut  pana acum cineva contractul de transport tie, ca sofer, sau doar CMR-ul? Eu am prezentat un caz care s-a petrecut in DK si am sustinut ca au avut drepate in aplicarea sanctiunilor, fiind acoperiti de legislatie vis-a-vis de neprecizarea detaliata a marfurilor transportate in cuprinsul CMR-ului.

Intrebarile pe care ti le-am adresat nu aveau tenta insidioasa, pacat ca le-ai priceput la acest nivel. Aici pe forum nu ne jignim, iar atunci cand exista un subiect asupra caruia exista niste discutii, e bine sa le pastram in limitele colegialitatii si ale bunului simt.

Nu vad de ce ti-as prezenta tie ceva documente justificative cu privire la absolvirea anumitor cursuri, nu te consider nimic altceva decat un egal, nu are rost sa facem parada de atestate si diplome. Chiar daca as avea(sau nu) ceea ce imi ceri, nu cred ca asta este relevant, conteaza doar ce stii, intr-un final.

Tu stai cu zambetul tamp pe fata cand esti oprit in trafic pentru controale de orice natura si dai aprobator din cap? Eu nu o fac, dar tu poate stii din proprie experienta cum sta treaba si aici incerci sa pari altfel.

Nu ne cunoastem, deci te rog sa iti temperezi afirmatiile si aerele de superioritate, caci nu esti cu nimic mai presus decat alti utilizatori de forum ci doar incerci sa pari. Si, intre timp, mai ia niste lectii de gramatica: "din-astia" e gresit, se scrie "din astia", eventual "dintr-astia", daca vrei. Prima lectie ti-am oferit-o gratuit, pentru urmatoarele nu ma mai obosesc.

Ai zis ca nu mai avem ce discuta pana nu iti arat documente doveditoare cu privire la absolvirea unui curs de coordonator;  eu nici macar nu discutam cu tine, eventual faceam schimb de impresii prin intermediul postarilor, bineinteles aducand argumente, ceea ce tu nu ai putut face(denumire act sau regulament, articol, aliniat, litera etc.) Daca nu poti sau nu stii, nu e problema, toti avem de invatat, dar nu te mai da atat de priceput pentru ca nu esti nici pe departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respiră adânc, să nu se rupă ceva în tine...

Gata?... Te-ai calmat?

Fii atent aici:

La 06.12.2016 la 9:45, DoctorMaxx a spus:

- daca transporti marfa incarcata pentru export, dar tu nu faci efectiv livrarea, ci lasi semiremorca pentru imbarcare pe ferry, pe CMR-ul cu care executi transportul de la locul/locurile de incarcare pana in port, la delivery adress sa fie trecuta adresa portului, nu destinatia efectiva a bunurilor( si chiar le dau dreptate, daca e sa aplicam legislatia ad-literam)

 

La 06.12.2016 la 9:45, DoctorMaxx a spus:

[...] documentul care face dovada efectuarii transportului in regim international este CMR-ul [...]

 

Acum 9 ore, DoctorMaxx a spus:

[...] iti solicita documentele justificative pentru executarea transportului(deci CMR, nu DDT, nu delivery note, nu packing list, pur si simplu CMR-ul) [...]

Trei Doamne și toate trei!

Trei afirmații de-ale tale, și toate trei greșite. Ți le-am explicat pe fiecare în parte... ți-am explicat cum trebuie ținut cont de tipul de transport, ți-am explicat ce (și cine) determină tipul de transport, ți-am explicat că legislația se aplică sau nu se aplică în anumite situații și ți-am explicat și că se poate aplica doar parțial. N-ai vrut să înțelegi, ai cerut argumente legale. Ți-am postat un citat simplu, dintr-un document legislativ în vigoare (omițând intenționat titlul acelui document)... dar l-ai ignorat pur și simplu. Dacă chiar ai fi citit legile pe care le-ai înșirat prin postări ai fi știut de unde provine acel citat...

În plus... ți-am dat indicii privitoare la procedurile de control (uită-te și vezi, am pomenit sau nu despre controalele la sediul firmei?)... le-ai ignorat și pe alea.

Ai ținut-o drept înainte, n-ai procesat absolut nimic din ce am scris eu, ba chiar ai avut e slabă tentativă de a-mi atribui oarece afirmație ridicolă și-acuma te bășici că te iau de sus. Scuză-mă... dar ești exact ca mucoșii din fața blocului ce calcă în scuipatul unui șmecher și deodată se cred invincibili. Până mai acu' ceva vreme le povesteai cum e viața de cabină la neștiutorii dornici să se angajeze și ei pe undeva și-acuma vii și-mi ții tu mie lecții de dinamica transporturilor.

P.S. Citatul pe care l-am postat este din Convenția CMR, băiete.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-am respectat, dar vad ca el e putin pe langa la acest capitol. Dovada este limbajul folosit in postari. Consider ca ce dai aceea trebuie sa primesti. Consider ca, oricum, i-am acordat prea multa atentie acestei persoane, acceptand polemica.

Polemica a pornit de la niste afirmatii facute de mine in legatura cu cabotajul. In plus fata de acestea, am prezentat un caz petrecut in DK, in urma caruia s-a aplicat o amenda destul de consistenta pe considerentul ca in CMR nu era trecuta denumirea exacta si detaliata a marfurilor transportate, ci doar "1 loading"; am specificat ca, in conformitate cu legislatia existenta, danezul a aplicat sanctiunea legal. Am fost acuzat de acest utilizator care nu isi cunoaste lungul nasului ca zambesc tamp la controalele organelor si ca din cauza unora ca mine s-a ajuns unde s-a ajuns si altele( rog a se vedea postarile).  Eu i-am explicat totul cu denumiri de acte normative, articole, aliniate etc. si acelasi om m-a acuzat ca incerc sa par interesant. Nu stiu daca este atitudinea potrivita din partea unui baietas care cand eu incepeam activitatea in campul muncii el se pregatea sa mearga in clasele primare cu ghiozdanelul in spate.

Pentru cri5tian: nu am incercat sa predau lectii in transporturi,  dezbateam doar un subiect. Tu ai adoptat o atitudine care nu iti face cinste deloc si in plus ai dovedit un caracter ce spune multe despre felul in care ii tratezi pe altii atunci cand nu aplauda la afirmatiile facute de tine, cu sustinere si trimitere exacta la legislatie, nu cu povesti de popa de santier.

Pentru moderatori: din punctul meu de vedere, disputa cu utilizatorul cri5tian e inchisa si de domeniul trecutului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logoree ineficientă... o scalzi în aceeași apă, încercând să eviți să recunoști că ai făcut afirmații false, incomplet și incorect explicate. Ți le-am citat mai sus care afirmații...

În plus, între noi fie vorba acum... nu despre jigniri e vorba aici, să fim serioși. Ți s-a aplecat orgoliul că un băiețaș și-a permis să te tragă de atenție, despre asta e vorba de fapt și de drept... În fine, s-a văzut ce știi.

Îmi cer scuze pentru ofensele și jignirile aduse. Și-mi pare rău că mi-am bătut capul cu tine, dacă știam că ești așa smiorcăit nici nu te băgam în seamă. Să-mi fie învățare de minte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, DoctorMaxx a spus:

Eu l-am respectat, dar vad ca el e putin pe langa la acest capitol. Dovada este limbajul folosit in postari. Consider ca ce dai aceea trebuie sa primesti. Consider ca, oricum, i-am acordat prea multa atentie acestei persoane, acceptand polemica.

Polemica a pornit de la niste afirmatii facute de mine in legatura cu cabotajul. In plus fata de acestea, am prezentat un caz petrecut in DK, in urma caruia s-a aplicat o amenda destul de consistenta pe considerentul ca in CMR nu era trecuta denumirea exacta si detaliata a marfurilor transportate, ci doar "1 loading"; am specificat ca, in conformitate cu legislatia existenta, danezul a aplicat sanctiunea legal. Am fost acuzat de acest utilizator care nu isi cunoaste lungul nasului ca zambesc tamp la controalele organelor si ca din cauza unora ca mine s-a ajuns unde s-a ajuns si altele( rog a se vedea postarile).  Eu i-am explicat totul cu denumiri de acte normative, articole, aliniate etc. si acelasi om m-a acuzat ca incerc sa par interesant. Nu stiu daca este atitudinea potrivita din partea unui baietas care cand eu incepeam activitatea in campul muncii el se pregatea sa mearga in clasele primare cu ghiozdanelul in spate.

Pentru cri5tian: nu am incercat sa predau lectii in transporturi,  dezbateam doar un subiect. Tu ai adoptat o atitudine care nu iti face cinste deloc si in plus ai dovedit un caracter ce spune multe despre felul in care ii tratezi pe altii atunci cand nu aplauda la afirmatiile facute de tine, cu sustinere si trimitere exacta la legislatie, nu cu povesti de popa de santier.

Pentru moderatori: din punctul meu de vedere, disputa cu utilizatorul cri5tian e inchisa si de domeniul trecutului.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti amintesc pentru ultima oara si in acelasi timp te avertizez, daca altcineva nu o face:

- tu bate-ti capul cu gramatica si legislatia pentru ca esti de-a dreptul deficitar la aceste capitole;

- daca aveai ceva personal cu mine puteai sa o faci prin PM, dar tu, alegand sa continui polemica si folosind un limbaj ca al tau prin intermediul acestui forum ai vrut sa arati ca esti miezul din franzela, cand de fapt esti doar putregaiul de pe lemn; pot si esu sa folosesc limbaj din acesta(ba chiar si mai mult de atat);

- am incercat sa fiu cat se poate de ponderat, dar cu tine nu se poate; am impresia ca tu chiar suferi de caldura in exces cu podoaba dentara la purtator;

- vad ca tu nu numai fata de mine folosesti un limbaj de mahala, ti-am mai urmarit niste postari si incercai sa pari un fel de guru, unuia ii spuneai ca e "prin porumb" in materie de regulamente cand de fapt trebuia sa ii prezinti argumente ca omul sa inteleaga unde a gresit, alteori incercai sa folosesti termeni de smecheras de cartier, ascunzandu-ti de fapt lacunele;

- tu trebuie sa te mai nasti de cel putin doua ori pentru a ma putea educa pe mine in materie de legislatie, contracte de transport si altele, asta bineinteles dupa o profunda studiere si documentare, deocamdata nu ai aceste atuuri de partea ta;

- cu smiorcaiala treaba sta cam asa: am prezentat din nou situatia in urma postarilor lui Mario si cico, nu m-am plans in fata lor pentru ca am o disputa cu un coleg care numara oi in loc sa puna mana pe carte si sa ii rog sa fie arbitrii acestei dispute;

- ai inceput cam de multisor, dupa gustul meu, cu jignirile, iar eu m-am abtinut sa-ti raspund la fel, asta pana cand ai intrecut limita; ceea ce tu nu poti intelege este faptul ca intr-o disputa, indiferent de tema, nu cel care incearca sa para mai interesant prin limbajul folosit are castig de cauza, ci cel care prezinta argumente mai solide in sustinerea afirmatiilor, bineinteles considerand ca ne adresam unor persoane cu discernamant, iar pe acest forum asta facem;

- scuzele sunt acceptate si sper ca si reciproca e valabila;

- sa-ti fie invatatura de minte, intr-adevar, dar nu asa cum crezi tu; sa nu mai jignesti persoane pe care nu le cunosti, indiferent cat de istet/inteligent/pregatit te crezi; aici, in spatiul virtual, la fel cum ar trebui sa o facem si in realitate, trebuie sa folosim un limbaj care sa reflecte si altceva decat automultumire de sine si convingerea ca suntem prea buni si prea bine pregatiti in comparatie cu cei din jur;

P.S. Stiu ca am antepostat ca am incheiat disputa cu utilizatorul cri5tian, dar chiar nu am vrut sa raman dator, nu imi place.

Acesta chiar a fost ultima inteventie pe aceasta tema.

O seara linistita si un weekend cat mai agreabil tuturor!

-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.