Jump to content

ECHIPAJ - CARD DEFECT


CECOR

Recommended Posts

  • Members

Avand in vedere ca utilizarea echipajelor de conducatori auto este din ce in ce mai prezenta, initiez un subiect care poate sa ajute.

În caz de deteriorare, funcționare defectuoasă, pierdere sau furt al cardului de conducător auto, conducătorul auto are obligatia de a respecta prevederile articolului 29 si 35 (2) din Regulamentul 165/2014. Sunt suficient de bine formulate aceste prevederi si nu doresc sa le discut in aceasta pagina.

Deschid urmatorul subiect de discutie (nu este o intrebare):

Daca exista format un echipaj de conducatori auto, iar in cazul unuia dintre acestia, pe timpul desfasurarii unei operatiuni de transport, i se defecteaza cardul tahograf, cum procedeaza membrii echipajului?

   - conducatorul cu cardul bun, il muta de la slot 1 la 2 in functie de activitatile pe care le desfasoara? Conducatorul auto fara card functional o sa faca imprimari la inceputul/sfarsitul intervalului in care efectueaza activitati. Dar in acest caz se ajunge in situatia ca vehiculul sa fie condus fara un card la slot 1, doar cu card la slot 2  si tahograful o sa anunte conducere cu card introdus la slot necorespunzator.

   - conducatorul cu card bun, utilizeaza acest card doar in slot 1, atunci cand se impune, apoi nu mai introduce cardul la slot 2 cat timp colegul cu cardul defect conduce, si fac amandoi imprimari…? Dar cel cu cardul bun nu ar trebui sa faca prelucrare manuala, fiind in situatia de a utiliza aparatul tahograf.

  -  se destrama echipajul, tinand cont ca nu se introduc doua carduri valide in aparatul tahograf, deci acesta nu recunoaste un echipaj? Dar ce face cel care coboara? Este abandonat?

   - nici cel care are cardul valid nu-l mai utilizeaza, fac amandoi imprimari? Dar cel cu cardul valid era in situatia de a putea utiliza aparatul tahograf.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

De acord cu Gongy... bun tare subiectul ăsta :D

Sincer, nu știu CUM interpretează softul din tahograf datele primite și nici experiență relevantă în echipaj nu am... așa că deocamdată îmi dau cu părerea. Rog să fiu corectat dacă vorbesc aiurea.

Șoferul cu cardul bun îl va folosi DOAR în slotul 1 (pentru a evita înregistrarea de informații neconforme cu realitatea DAR MAI ALES pentru ÎNREGISTRAREA DE ACTIVITĂȚI CARE SE FAC AUTOMAT -- respectiv condusul ), evident cu completarea manuală a datelor (în tahograf, nu e nevoie de scriere pe suport de hârtie) pentru intervalele de timp lipsă. Șoferul fără card va utiliza înregistrările manuale pentru toate activitățile lui.

Repet, așa cred eu că ar trebui procedat, dar nu am citit nici o metodologie vis-a-vis de subiect.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

slabuta participare aici !

si daca soferul cu cardul bun, dupa aceasta cursa pleaca singur si este controlat ??

cum va justifica el cele 4:30 ore cat a avut cardul scos din tahograf si masina a circulat in continuare, apoi iar inca 4:30 ore conduse , si iar scos cardul ??? (eu cred ca nici un inspector nu il va crede pe cuvant ca a fost in echipaj, si nici cu hartii scoase din tahograf  nu va fi  crezut)

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 6 ore, Gongy a spus:

nici un inspector nu il va crede pe cuvant ca a fost in echipaj

Păi nu trebuie să-l creadă pe cuvânt, când au început munca taho a marcat conducere în echipaj. ULTERIOR, unul din carduri s-a defectat... nu așa e scenariul?

P.S.

În plus, de unde și până cum e treaba șoferului să justifice ce-a făcut mașina?!! Aia e treaba firmei, dacă inspectorul e curios, să se ducă să-ntrebe la firmă. Pe mine mă întreabă ce-am făcut eu, iar eu îi arăt. Punct.

Edited by cri5tian
Post Scriptum
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

era vorba acolo de cele 4:30 cat cel cu cardul bun l-a avut scos afara si apoi a facut introducere manuala !

 

si daca soferul cu cardul bun, dupa aceasta cursa pleaca singur si este controlat ??

cum va justifica el cele 4:30 ore cat a avut cardul scos din tahograf si masina a circulat in continuare ????? (eu cred ca nici un inspector nu il va crede pe cuvant ca a fost in echipaj, si nici cu hartii scoase din tahograf tot nu este de crezut)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Buna ziua.

Am lucrat ceva timp in echipaj ,nu -m-am confruntat cu o situatie de acest gen .(E interesanta !) .Cum as proceda :

Conducatorul 1 cu card valabil (l-as numi asa ) pe timpul cat se afla la volan introduce cardul sau in slot 1 .

Conducatorul 2 cel cu cardul defect introduce cardul in slot 2 (el se afla in situatia de disponibilitate /pe scaunul din dreapta ).

La schimbarea soferilor fiecare sofer va introduce cardul in slotul corespunzator si anume soferul 1 trecand in dreapta aflandu-se in pozitia de disponibilitate introduce cardul in slot 2 iar soferul 2 (cel cu card defect ) introduce cardul in slot 1 atat timp cat se afla la volan  in virtutea Art 34 alin 1 si 4 Reg 165 /2014 cu mentiunea ca acesta din urma (sofer 2 cu card defect ) va proceda la efectuarea imprimarilor care sa ateste activitatile desfasurate in conformitate cu Art 35 alin 2 lit a si b si art 34 alin 5 lit a si b si Art 37 alin 2.

Dupa mine  si in urma unei lecturi a Reg 165 ,chiar daca soferului 2 i  s-a defectat cardul in timpul cursei soferii vor trebui sa utilizeze sloturile corespunzatoare in functie de activitaea ce o desfasoara ba mai mult in conformitate cu Art 5 din acelasi regulament imi imaginez ca ap tahograf va inregistra activitatile soferului 1 in mod normal (perioada de condus ,alte activitati ,disponibilitate ,repaus  etc,iar in ce priveste soferul 2 va inregistra eroare card sau card defect dar acesta din urma face dovada desfasurarii activitatilor si implicit a respectarii legislatiei in cauza in baza imprimarilor efectuate .(Personal le-as face in dublu exemplar ,voi reveni de ce !).

Avem deci un caz de forta ,majora ,se subantelege ca ambii soferi respecta prevederile REg 561 ,165 s.a.m.d. .Nu se impune destramarea imediata a echipajului dar in virtutea Art 29 alin 4 acest lucru va trebui sa se intample ,articolul respectiv acorda 7 zile calendaristice soferului 2 (cel cu card defect ) sa solicite autoritatilor competente statului unde isi are rezidenta inlocuirea cardului ,lucru de care vor trebui sa tina cont cei doi soferi ,dispecer,intreprinderea de transport .

In cazul unui control cei doi soferi prezinta cele de mai sus iar in cazul producerii controlului in urma destramarii echpajului (pt ca am spus acest lucru va trebui sa se intample in conformitate cu Art 29 alin 4 din Reg 165 ) soferul 1 prezinta cardul sau ,un exemplar din imprimarile facute privind activitatile soferului 2 pe timpul cat acesta s-a aflat in imposibilitatea de a folosi in mod corect cardul sau si evident s-a aflat in echipaj si se poate prevala de prevederile Art 36 Reg 165.

Fiind vorba de o situatie de forta majora ,mai rar intalnita la destramarea echipajului eu unul in situatia soferului 1 (deci cel care se presupune ca ramane si continua ) as face cateva copii , foto etc a permisului soferului 2 si a cardului acestuia .

Zi buna .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu m-am lovit de situatia asta si am facut asa:

1. soferul 1 (eu) conduceam pe program nou inceput cu mine dupa o pauza de 9h in echipaj

2. sofer 2 pe pauza

3. la efectuarea celor 4h30m de conducere ale mele am schimbat cardurile si... surpriza CARD DEFECT pe tacho Siemens nu a acceptat cardul in slot nici batut, da eroare si-l scoate afara.

4. in conditiile astea am facut pauza de 45m si am continuat pe cardul meu cu mine la volan

5. am condus 55 min pana la destinatie ( oprit motorul exact in rampa de incarcare, noroc chior cu 55 min condus efectiv)

6. incarcat, stat cam 2h30m 

7. plecat la drum tot eu, condus 4h30m

8. inchis program

9. pauza 11h

10 deschis program solo

 

Nu stiu daca am facut bine dar asa a hotarat soferul principal de comun acord cu cei de la firma , eu fiind ajutor.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 4 ore, cryploy a spus:

chiar daca soferului 2 i  s-a defectat cardul in timpul cursei soferii vor trebui sa utilizeze sloturile corespunzatoare  [...] iar in ce priveste soferul 2 va inregistra eroare card sau card defect dar acesta din urma face dovada desfasurarii activitatilor si implicit a respectarii legislatiei in cauza in baza imprimarilor efectuate

Păi asta nu contravine dispoziției care zice că:

Citat

Un conducător auto nu utilizează un card de conducător auto defect sau a cărui valabilitate a expirat.

Că tocmai ai lecturat 165...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Acum 27 minute, Skywalker a spus:

Eu m-am lovit de situatia asta si am facut asa:

1. soferul 1 (eu) conduceam pe program nou inceput cu mine dupa o pauza de 9h in echipaj

2. sofer 2 pe pauza

3. la efectuarea celor 4h30m de conducere ale mele am schimbat cardurile si... surpriza CARD DEFECT pe tacho Siemens nu a acceptat cardul in slot nici batut, da eroare si-l scoate afara.

4. in conditiile astea am facut pauza de 45m si am continuat pe cardul meu cu mine la volan

5. am condus 55 min pana la destinatie ( oprit motorul exact in rampa de incarcare, noroc chior cu 55 min condus efectiv)

6. incarcat, stat cam 2h30m 

7. plecat la drum tot eu, condus 4h30m

8. inchis program

9. pauza 11h

10 deschis program solo

 

Nu stiu daca am facut bine dar asa a hotarat soferul principal de comun acord cu cei de la firma , eu fiind ajutor.

Programe , programe , programe ....Numai programe visezi ... 

1 ) cand un sofer e in dreapta , e in disponibilitate nu pauza .... 

2 ) procedeu incorect ... 

Cristian te rog  fa diferenta intre pornirea la munca ( in cursa ) cu un card defect sau expirat , lucru interzis de acel citat si defectarea , pierdea sau furtul in timpul muncii ( cursei ) care pentru a fi dusa la bun sfarsit avem derogarea prin nota de orientare 8 .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce ziceti de urmatoriul scenariu?

Cel cu cardul defect:

-       Cand se aseaza la postul de conducere, imprima doua rapoarte (identice) din memoria aparatului tahograf pe spatele caruia, in rubricile existente, completeaza numele,numarul cardului tahograf, semnatura. Mentiunea “ card defect” se scrie pe aceste print-uri. Un print il inmaneaza conducatorului care are cardul bun.

-      Cand termina operatiunea de conducere si se aseaza pe locul din dreapta, imprima alte doua rapoarte (identice) din memoria aparatului tahograf pe spatele carora face aceleasi notari. Mentiunea “ card defect” se scrie pe aceste print-uri. Un print il inmaneaza conducatorului care are cardul bun.

     Daca nu se doreste efectuare a doua print-uri, se face unul singur dar la destramarea echipajului se fac copii ale acestora si se inmaneaza conducatorului care are cardul bun.

Cel cu cardul bun:

-       Introduce cardul tahograf in slot 1 atunci cand conduce si in slot 2 atunci cand sta in dreapta, ca sofer asistent. Acesta primeste printurile completate pe spate de catre conducatorul care are cardul defect si le pastreaza. El nu completeaza nimic pe aceste print-uri.

Pentru ca aparatul tahograf nu inregistreaza activitate in “echipaj”, este necesar ca dupa desfiintarea echipajului sa existe rapoartele imprimate de soferul cu cardul defect astfel:

-       Conducatorul cu cardul defect le pastreaza si le prezinta la control in trafic 28 zile, apoi le preda la sediul companiei.

-       Conducatorul cu cardul bun, le prezinta la control in trafic 28 zile, apoi le preda la sediul companiei.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Aroganta ?? 

Cei care sfideaza regulile morale cat si practice ale forumului esti dumneata , program nu exista in vocabularul unui sofer profesionist , in particular poti folosi ce termeni vrei , aici , si repet pentru toata lumea , ca va e greu sa intelegeti doua reguli simple de comunicare si respect , folositi termenii corecti , pentru un procedeu de explicare /invatare unic si usor . 

Cat desprea a detaliia  , am facut-o si.la alte subiecte .... 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Acum 35 minute, CECOR a spus:

Ce ziceti de urmatoriul scenariu?

Cel cu cardul defect:

 

-       Cand se aseaza la postul de conducere, imprima doua rapoarte (identice) din memoria aparatului tahograf pe spatele caruia, in rubricile existente, completeaza numele,numarul cardului tahograf, semnatura. Mentiunea “ card defect” se scrie pe aceste print-uri. Un print il inmaneaza conducatorului care are cardul bun.

 

-      Cand termina operatiunea de conducere si se aseaza pe locul din dreapta, imprima alte doua rapoarte (identice) din memoria aparatului tahograf pe spatele carora face aceleasi notari. Mentiunea “ card defect” se scrie pe aceste print-uri. Un print il inmaneaza conducatorului care are cardul bun.

     Daca nu se doreste efectuare a doua print-uri, se face unul singur dar la destramarea echipajului se fac copii ale acestora si se inmaneaza conducatorului care are cardul bun.

Cel cu cardul bun:

 

-       Introduce cardul tahograf in slot 1 atunci cand conduce si in slot 2 atunci cand sta in dreapta, ca sofer asistent. Acesta primeste printurile completate pe spate de catre conducatorul care are cardul defect si le pastreaza. El nu completeaza nimic pe aceste print-uri.

 

Pentru ca aparatul tahograf nu inregistreaza activitate in “echipaj”, este necesar ca dupa desfiintarea echipajului sa existe rapoartele imprimate de soferul cu cardul defect astfel:

 

 

-       Conducatorul cu cardul defect le pastreaza si le prezinta la control in trafic 28 zile, apoi le preda la sediul companiei.

 

-       Conducatorul cu cardul bun, le prezinta la control in trafic 28 zile, apoi le preda la sediul companiei.

 

Potrivit instructiunilor autoritatilor catre persoanele desemnate acesta e scenariul corect dupa legile in vigoare , totusi , exista destule precedente in care domnii soferi au simulat defectiuni carduri la echipaje simulate pentru a efectua operatiuni ilegale , intrebarea lui gongy e justificata ,  dupa separarea echipajului.... ce garantie are un agent ca i se prezinta un fapt adevarat si nu o inscenare?  . Agentii de control , la suspiciunea unei inscenari , sau un caz real fara un procedeu corect , pot retine camionul si cere firmei sa justifice cine este acel sofer , lucruri care pot impiedica operatiunile de transport . 

Recomendarea mea ar fi ca pentru  o identificare usoara sa inscrie toate datele personale ale soferului implicat  , nume complet serie buletin , permis si card tahograf , semnatura si text ,, card defect ,, pentru ca sunt tari unde seriile documentelor difera ( ca si cazul romaniei ) ,  in cazul spaniei  buletinul /rezidenta , permisul , cardul cu aceasi serie . 

Atat in cazul unui singur sofer cat si la echipaj ,dupa 28 zile tichetele se inmaneaza persoanei desemnate care vor arhiva aceste tichete impreuna cu activitatile automate ale soferului /camionului .

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 13 ore, Mario Bandit a spus:

Potrivit instructiunilor autoritatilor catre persoanele desemnate [...]

Nah, ce fain... Și eu căutam prin 165, prin anexa cu cerințele de omologare, prin manualul de utilizare al tahografului...

Acum 14 ore, Mario Bandit a spus:

Cristian te rog  fa diferenta intre pornirea la munca ( in cursa ) cu un card defect sau expirat , lucru interzis de acel citat si defectarea , pierdea sau furtul in timpul muncii ( cursei ) care pentru a fi dusa la bun sfarsit avem derogarea prin nota de orientare 8 .

Păi bine, bine... dispoziția se referă explicit la faptul că este interzis a se începe munca cu un card defect, ok. Și asta ce înseamnă? Dacă se defectează cardul PE PARCURSUL cursei și presupunând că tahograful nu-l aruncă afară, atunci poate fi folosit?!! Eu cred că, deși referitoare la o situație specifică, dispoziția se aplică și ulterior. Dacă tahograful a raportat ''card defect'', salut, nu mai ai ce căuta cu el înăuntru (deși e un fel de paradox aici... dacă tahograful îl vede defect, nu-l primește).

Oricum, point taken. Am înțeles că trebuie să disting între situația specifică la care se referă dispoziția respectivă și situațiile ''indirecte'' sau asemănătoare (dacă le pot numi așa), care la rândul lor au alte dispoziții prevăzute.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Buna seara,eu am patit asa ceva si trebuie urmati pasii;

1-trerbuie scos bon in fiecare zi la plecare si oprire masina {terminare program } si scris pe spate exact ca la diagrama tot inclusiv daca soferul are 3 nume ATENTIE MARE se da amenda pentru ca nu sa complectat TOTUL CORECT. acest lucru este valabil 2 SAPTAMANI NICI O ZI MAI MULT deci poti merge cu cardul  DEFECT 2 SAPTAMANI cu conditia ca firma sa iti trimita o hartie semnata si stampilata de ei ca au luat la cunostiinta de acest lucru .Sunt articole si alineate care prevad acest lucru trebuie trecute in aceasta hartie si fara probleme poti merge.

Edited by cico_3504
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.