Jump to content
Sign in to follow this  
Phraeudian

Repausuri saptamanale reduse

Recommended Posts

https://www.gov.uk/guidance/drivers-hours-goods-vehicles/1-eu-and-aetr-rules-on-drivers-hours#weekly-rest-periods

 

Citez: "The following tables are examples of how a driver’s duties might be organised in compliance with the rules on weekly rest, which allow two reduced weekly rest periods to be taken consecutively. This complies with the rules because at least one regular and one reduced weekly rest period have been taken in two consecutive ‘fixed’ weeks."

hgv-table-17.jpg

Updatat 4.Oct.2016.

Pareri?

Edited by Phraeudian

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca iei saptamina 1 cu 2 si apoi 2 cu 3 sunt colegi care considera ca este ok [legal ]  deoarece ai cel putin un repaus saptaminal redus si unul normal pe cele 2 saptamini alaturate..Eu personal il consider gresit..nu voi lua niciodata 2 repausuri saptaminale reduse unul dupa altul....stiu ca am mai discutat asta..o sa caut sa imi amintesc subiectul si pun linkul daca il gasesc.....Si incepem......:lolno:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de asta ce ziceti ?? 

:D:D 

 

4DF5791A-1776-4770-86F0-8FC9F3B84710.jpeg

 

Potrivit unor domni care viseaza a fi profesionisti daca ai stat peste 69 ore ,  acel repaus se poate considera ca repaus saptamanal normal si unu lipit lui , redus .... dezlegare de la trace , o tampenie cat casa poporului de mare .... 

In cazul in care le ceri sa arate sursa de adevar , unde scrie in 561/2006 CE aceasta considerare ca repaus saptamanal normal si redus , .... liniste ... acesti visatori de profesionisti uita de art 4 unde la definitii un repaus saptamanal normal vine a fi un repaus superior a 45 ore , fara limitari ore si puncte de considerare in caz de x sau y .... 

 

Curios e , acum ca nu se mai lipesc magneti si agentii chiar isi fac meseria , soferii cauta optimizarea legii , nu le ajunge forma legala ... cum a fost cazul rastalmacirii art 7 ( durata de conducere ) acum , probabil sa dea bine la sefu ‘ , cauta sa rastalmaceasca si punctul 8.6 ....  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

e destul de simplu...articolul 8 punctul 9 detaliaza acest aspect....

''O perioadă de repaus săptămânal care începe pe parcursul unei săptămâni şi se
continuă în săptămâna următoare poate fi alipită oricăreia dintre aceste săptămâni, dar nu
amândurora.''

si in acest caz tu vei avea atunci pe cele 2 saptamini controlate doar un repaus normal de minim 45 ore...nu macar un repaus normal saptaminal si unul redus...

 

ps

totusi...eu nu inteleg...de ce soferii accepta repausurile reduse saptaminale atit de des...eu consider ca un repaus saptaminal este de minim 45 ore..ca de aia ii zice normal...rar...dar foarte rar...atunci cind situatia o impune poti face un repaus saptaminal redus.....Angajatorii insa au dorit sa cistige timp la livrari..curse...etc...si din pacate soferii au acceptat si uite asa a aparut situatia in care avem periodic un repaus saptaminal redus urmat de un repaus saptaminal redus....sau mai nou..la multi..situatia prezentata in primul grafic...pffff....veti zice ca ''transportul''' cere aceste chestii..din pacate eu consider ca nu...pentru mine un repaus saptaminal este cel normal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă întrebările sunt:

1. Care repaus săptămânal redus se recuperează primul?

2. Când?

3. De ce?

Atunci răspunsurile sunt:

1. Cel ''alocat'' (dacă mă pot exprima așa :D ) săptămânii respective.

2. Oricând în interiorul celor 3 săptămâni care urmează săptămânii cu pricina.

3. C-așa zice 561.

În ambele exemple săptămâna buclucașă e cea de-a doua, în care apar tot câte 2 repausuri săptămânale reduse... dar am spus mai sus ce trebuie făcut :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De al doilea desen ce zici @cri5tian ?? Alea 70 ore ce sunt ?? 

 

La acest subiect , ca sa nu ziceti ca va ,, aburesc ,, eu dau cuvantul lui @CECOR , sa auziti o anomalie de practica unde o perioada lunga de repaus poate servi ca repaus aplicat blocului bisaptamanal ..... subliniez ..... o anomalie de practica .... si nu o norma generala cum se vrea a crede / impune ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Mario Bandit a spus:

De al doilea desen ce zici @cri5tian ?? Alea 70 ore ce sunt ?? 

 

La acest subiect , ca sa nu ziceti ca va ,, aburesc ,, eu dau cuvantul lui @CECOR , sa auziti o anomalie de practica unde o perioada lunga de repaus poate servi ca repaus aplicat blocului bisaptamanal ..... subliniez ..... o anomalie de practica .... si nu o norma generala cum se vrea a crede / impune ! 

 

ANOMALIE.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca pot aparea astfel de anomalii, care ar fi trecute la "legale" doar printr-o intrerupere a repausului dupa 45 h sau 24 h, si ar aparea situatia ca un conducator auto este "certat" ca nu a intrerupt repausul. Asa ca a aparut aceasta "solutie" ca un 69 sa fie considerat 45+24, ca o recomandare pentru autoritatile de control.

Chiar si autoritatea din UK, la adresa indicata de Mario:

https://www.gov.uk/guidance/drivers-hours-goods-vehicles/1-eu-and-aetr-rules-on-drivers-hours#weekly-rest-periods

face precizarea: " However, where such a rest period is of at least 69 hours in total and starts in one fixed week and ends in the next fixed week, it may be counted as 2 back-to-back weekly rests (eg a 45-hour weekly rest period followed by 24 hours) provided that no more than 144 hours (6 x 24 hours) have elapsed since the end of the previous weekly rest period and the beginning of the following weekly rest period."

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CECOR

Si ce facem cand anomalia trece ca regula ??  

Ca in ultimul timp asta se incearca sa se inteleaga , daca se permite in cazuri exceptionale ca o ,, dregere ,, de situatie , de ce sa nu o folosim acum ca tot nu mai putem manipula tahografele , cam as fac baietii asta si incearca sa dea de inteles la alti , pacat ca in loc de argumente si de un fair play legislativ trec la gargara caterinca si injosiri .  

 

Ps : te rog raspunde si la intrebarea in sine , cand opreste munca . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Face saptamana de lucru de 6X24

2. Face saptamana de lucru cel tarziu pana la finalul zilei de duminica.

Judecand in litera regulamentului, a doua varianta este cea corecta. Judecand in spiritul regulamentului si prima varianta este acceptabila.

Specialistii in drept spun ca „spiritul legii” este definit ca fiind căutarea „sensului dorit de legiuitor”, adică a afla „ceea ce a vrut să reglementeze legiuitorul” prin emiterea actului normativ în discuţie (supus interpretării)

Gasim sprijin normativ doar pentru a doua varianta (adica varianta lui Mario-Mihai este singura in concordanta exacta cu litera legii), dar anomaliile care se pot naste din aceasta interpretare au determinat specialistii Comisiei de Mobilitate si Trasnport din cadrul Parlamentului European sa ia in considerare ca valabila variant 45+24. Ei puteau sa exprime aceasta “rezolvare” doar ca o recomandare. Si a aparut in TRACE. Autoritatile nationale, care au fost interesate, au preluat aceasta “rezolvare”(si este materialul lui Mario de la www.gov.uk).

In consecinta, avand in vedere spiritul regulamentului, care nu obliga un lucrator sa presteze o activitate atunci cand este in repaus (adica, daca ar intrerupe un 69 dupa 45 sau 24 ar fi legal), solutia este cea in concordanta cu spiritul regulamentului, deci varianta 1.

Am sa verific softul de control cu privire la acest aspect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softul de control si / sau manageament recunoaste doar un repaus , probat de mine in perioadele de vacanta , interpretarea in cazul anomaliei e lasata la mana agentului de control . Softul e totusi o unealta dupa algoritmii literii legi . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Am o întrebare! Am început lucrul sambata ora 08:00 și am terminat sambata ora 20:00. Am avut  repaus săptămânal de 42h ( adică repaus săptămânal redus). Am început săptămâna de lucru luni pana joi ora 04:00. Întrebarea mea este pot sa încep din nou 6x24? Adică sa încep vineri ora 23:00

Edited by cico_3504
unit comentarii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citim..pfff..si citim degeaba..de fapt cred ca nici nu ai citit discutia pentru a intelege...in fine...nici macar 561 ca sa stii regulile de baza..dar sa nu fiu rautacios..

Stii ca maximul admis este 6x24..? adica 144 ore intre doua repausuri saptaminale,

si atunci..mie imi ies 180 ore in perioada de simbata  ora 8,00 pina simbata urmatoare,ora 20.00...ori ai uitat de vreun repaus zilnic de vreo 30 ore..ori esti in pom

posibil si sa nu fi explicat bine ca daca ma pun sa continui iar imi da cu virgula...de la ora 20 simbata adaugind un repaus saptaminal de 42 ore iese ca abia luni la ora 14 ai incepe din nou munca...nici acolo nu ai zis nimic...continui pe ideea ta...intre joi ora 4.00 si vineri 23 ar fi un alt repaus saptaminal...REDUS....ca acum ies 43 ore...

Si atunci...ia vezi ce ziceam noi pe rindurile de mai sus...sau ce zice 561 mai exact..ca el ne ghideaza...

Art 9..'O perioadă de repaus săptămânal care începe pe parcursul unei săptămâni şi se continuă în săptămâna următoare poate fi alipită oricăreia dintre aceste săptămâni, dar nu amândurora.''.....la tine nu e cazul ca e in mijlocul saptaminii

Art 8 pct 6...Pe parcursul a 2 saptamini consecutive,un conducator auto trebuie sa efectueze cel putin ::

               ---2 perioade repaus saptaminal normal sau--

                 ----o perioada de repaus saptaminal normala si o perioada de repaus saptaminal redusa de cel putin 24 ore

Socoteste-ti saptaminile calendaristice si vei observa ca nu esti ok , tu vei avea 2 repausuri saptaminale reduse..in saptamina 1 cu 2...

Oricum,opinia mea personala este sa te apuci de citit regulile de baza...nu ai cum sa muncesti 180 ore maximul admis fiind 144...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce are asta de-a face cu restul muncii pe care ai efectuat-o ulterior...?  Vad ca tot nu intelegi.. sa ma exprim mai ''plastic''....TU ai ''bagat ca mig-ul''.Nu ai reusit sa vezi ca iti spusesem ca ai lucrat pe o perioada de 180 ore...cind maximul admis este 144 ore,cu cerintele de rigoare.Tu ai in saptamina 0 concediu de L pina V apoi S si D ai muncit.In saptamina 1 ai muncit continuu pina in ziua de S ora 20, dupa care ai facut un repaus saptaminal redus...Daca iei saptamina 0 cu 1..ca doar ti-am explicat ca se calculeaza pe 2 saptamini..in acestea esti ok...cu repausul saptaminal..Esti in aer cu cele 180 de ore..deci ai de platit daca esti controlat...Continuam...In saptamina urmatoare..2...Ai muncit de L pina J ora 4 dimineata..Ulterior vrei sa iei un repaus saptaminal..dar sa incepi vineri la ora 23..adica cu un repus saptaminal redus de 43 ore...nu vrei sa mai stai 2 ore si sa incepi S dimineata dupa ora 1.[avind 45 ore minim va fi considerat normal, fiind totodata in legalitate cu saptamina 1 cu 2 ]..Si atunci..luind saptamina 1 cu 2 ai 2 repausuri saptaminale reduse...Nu e voie..legal..ca dupa ureche probabil merge.Daca nici acum nu ti-am explicat ''mura in gura'' si nu ai inteles..pfff...schimba meseria sau apucate de buchisit...Nu are rost sa muncesti si apoi sa dai banii inapoi pe amenzi raminind cu buzunarele goale.Vezi ca o incalcare a regulamentului se pedepseste controlind-ul pe sofer pe cele 28 zile.....dar se plateste si la 1 an daca se face un control la firma...Sunt destui care s-au trezit cu banii luati in acest mod..rasfoieste forumul si vei vedea,bafta

ps...ai observat sper ca nu am zis nimic de timpii de conducere,respectiv maxim 90 ore /2saptamini sau..☺️.[lipsa,ca sa descoperi tu cit] saptaminal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.