Jump to content

Notite mecanica


Recommended Posts

  • Members

Notite facute dupa chestionare de la drpciv.  Bafta la examen si sper sa fie de folos, am sa incerc sa mai adaug si altele. ;)

Mecanismul de distribuţie asigură: - deschiderea şi închiderea supapelor, la momente bine precizate, pentru evacuarea gazelor arse şi umplerea cilindrilor cu amestec carburant;

Rolul bateriei de acumulatori :- alimentează consumatorii cu energie electrică în raport de necesităţi;

Roţile directoare ale autovehiculelor cu tracţiune pe spate sunt, de regulă:  -convergente sau paralele;

Raport de compresie - raportul dintre volumul cilindrului şi volumul camerei de ardere.

Bateriei de acumulatori- alimentează consumatorii cu energie electrică în raport de necesităţi;

Caracteristici ale bujiilor - dimensiunea filetului şi valoarea termică;

- Schimbat la 15.000 – 18.000 km

- Contrul la 5.000 km

Manevrarea greoaie a volanului - griparea pivoţilor fuzetelor.

Turaţia motorului - numărul de rotaţii efectuate de arborele cotit într-un minut

Sistemul de transmisie - transmite, modifică şi distribuie momentul forţei de la motor la roţile motoare

Sistemul de transmisie - ambreiajul, cutia de viteze, arborii intermediari, diferenţialul şi planetarele

Instalaţia de pornire - demarorul, contactul de pornire cu cheie, conductoarele de legătură şi bateria de acumulatori

Încălzirea puternică a bobinei de inducţie - defecţiunilor înfăşurării secundare

Cifra octanică reprezintă-capacitatea combustibilului de a rezista la autoaprindere, atunci când este supus la temperaturi şi presiuni ridicate

Unghiul de fugă - face ca, după virare, roţile directoare să revină în poziţia iniţială

Surplusul de motorină de la injectoare este refulat: - in rezervor

Antigel - dupa 3 ani solutia trebuie complet inloculit, chiar daca densitatea acesteia inca corespunde

Termostat – apartine instalatiei de racier, porneste la 76-80 grade C

Termostat -  rolul de a inchide sau deschide circuitul lichidului de racire pentru a mentine temperatura acestuia in limitele normale de functionare a motorului, 90-95 grade celsius.

Termostat – racirea exagerata a motroului, daca ramane in pozitia deschis.

        inchis duce la – supraincalzirea motorului ;

                    - arderea garniturii de chiuloasa

Ce permite sistemul ABS - stapanirea directiei autovehiculului,

Ce permite sistemul ESP  - controlul asupra tractiunii

AIRBAG-ul asigură - protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului

Calitatea uleiului – vascozitate, punctual de congelare, de a opune rezistenta la curgere

-  schimbat conform periodicitati spus de constructor.

Rol ulei - reduce uzura motorului, prin crearea unui film rezistent de lubrifiant intre suprafetele pieselor aflate in miscare

Verificare nivel ulei – Joja – intr-e repere Min - Max

Fumul de culoare albastră - un consum exagerat de ulei

Fumul de culoare neagră - un consum exagerat de combustibil;

Blocarea motorului – Calare

Autoveh dotat cu catalizator – benzina fara plumb

Catalizator - reduce emisiile poluante

Pneuri – durata de folosire depinde : presiunea din pneuri

-  presiunea se verifica la rece

Cauză a exploziei pneului - umflarea insuficientă

Roata rezerva – max 80 km/h, sa nu parcurgi mai mult de cat este necesar

Supapele motorului in patru timpi sunt actionate de :- arborele de distributie

Alternator - ursa de energie pentru consumatori in timpul functionarii motorului si de incarcare a bateriei de acumulatori

Cutia de viteze - asigură transmiterea puterii la roţi;

- permite mersul înapoi, fără a inversa sensul de rotaţie a motorului;

              - permite staţionarea cu motorul în funcţiune.

Limitator de viteză - reducerea consumului de combustibil

Turaţia arborelui cu came, faţă de turaţia arborelui cotit, este-de două ori mai mare;

Pentru a limita riscul de răsturnare, coletele grele trebuie încărcate şi aşezate - în partea inferioară a caroseriei.

Remorcă uşoară - remorca a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

ABS-ul previne autoblocarea rotilor atunci cand franezi,limitatorul de viteza nici cum nu este un economizor de combustibil (este exact ceea ce se denumeste,adica de a limita viteza ),nu am inteles treaba cu roata de rezerva,max 80 la ora ,nu folositi mai mult decat trebuie.Pot sa dezvolt subiectul pe teme de mecanica , dar sa am cu cine.O sa fiu gica contra de cate ori se scrie ceva gresit , chiar pentru a ajuta pe cei care nu stiu(daca inveti ceva gresit la inceput ,gresit vei da si altora sfaturi),mai departe o duminica placuta

Link to comment
Share on other sites

  • Members

mmc66 crede-ma ca in cartile de legislatie alea sunt raspunsurile corecte. Din curiozitate m-am uitat si eu peste una nu de mult,iar la examen daca dai alt raspuns fata de cel care este corect in cartile lor ai toate sansele sa repeti examenul pana iesi la pensie.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Sunt si eu de parere ca mecanica "din legislatie" este cam depasita. In realitate, treburile sunt mult mai complexe, si necesita cunostinte mult mai bune decat cele de "legislatie" pentru a putea fi rezolvate. Intr-un fel, e foarte bine ca legislatia a ramas la notiunile vechi de mecanica, deoarece daca ar fi fost la un nivel mai avansat, numarul de pretendenti la pemisul de soferi profesionisti ar fi fost mult mai redus. Oricum, vad ca de pe vremea cand am dat eu examen s-au mai introdus cateva notiuni, cum ar fi ABS, catalizator, roata de rezerva...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

servus tuturor! Ca o parere personala: ca subiect este interesant si chiar ar trebuii dezvoltat! insa raspunsurile trebuiesc ,,bazate" adica reale! Exemplu : cauze pentru care un pneu poate exploda - suprapresiunea , suprasarcina , uzura prea accentuata , (in cazul semiremorcii) virajul ,, in loc" etc. Deci...........subiectul trebuie tratat cu seriozitate , altfel invatati alta meserie ...numai mecanica nu!

      Exemplu : axul distributiei se roteste de 2 ori mai putin decit arborele motor! si nu invers! Deci turetia axului cu came este mai mica decat turatia arborelui cotit !

    Exemplu: Limitatorul de viteza , nu are rolul de a reduce consumul! Ci limiteaza turatia motorului  in priza directa , astfel ca la o viteza data ca referinta viteza sa nu creasca, peste valoarea de setare!( sistem impotriva vitezomanilor)

    Exemplu:ABS are o functie precisa - nu permite blocarea rotilor in cazul franarii bruste , si , prin logica de franare controlata , functie de forta de actionare , de masa, si starea drumului , face sa fie evitat derapajul!

    Exemplu : Blocarea motorului - si calarea , sunt doua expresii diferite , astfel blocarea motorului fiind - efect cu larg inteles  , pe cand calarea se refera numai la un singur fenomen , adica blocarea motorului din cauza unei disfunctii cauzate de sistemul de ungere al motorului sau a sistemului de racire ! Cauze ce pot ,,bloca "un motor sunt multiple , de pilda , inghetarea apei in pompa de apa, patrunderea apei in ,,capul pistonului", ,,caderea "unei supape ....etc, Prin urmare ... un motor calat inseamna un motor distrus!!!

    Exemplu: Din practica stiu cu siguranta - un motor se distruge ,nu din cauza tipului de ulei de motor folosit , ci din cauza ca uleiul e depreciat sau din lipsa lui! (Nu am vazut motor ,,gripat" pe motiv ca a avut alta clasa de ulei decat cea indicata de constructor, in schimb am vazut din cauza lipsei lui, sau a deprecierii calitative a uleiului, a infestarii lui.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

oldtruker ,pentru ca am fost multa vreme plecat nu am mai intrat pe forum,dar o sa te corectez la ceea ce ai spus despre axul cu came chiar pentru a nu-i invata gresit pe ceilalti, ca axul cu came face doua rotatii in timp ce arborele cotit face una singura,probabil a fost o greseala la scris deci am inteles

Link to comment
Share on other sites

  • Members

volanta mentine un mers echilibrat al motorului, adica rotund , in al doilea si cel mai important rol il are in reducerea turatiei motorului atunci cand trebuie schimbata viteza in cutie, adica daca turatia motorului esste mare nu se va schimba viteza, pentru o schimbare de viteza trebuie redusa turatia pana la relanii sau de multe ori este nevoie de un ,sprit, daca este cv automata o sa il faca singura

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mecanica-notiuni elementare!

Uleiul pentru motor are rolul de a reduce uzura motorului, prin crearea unui filtru rezistent de lubrefiant intre suprafetele pieselor aflate in miscare.

Vascozitatea si punctul de congelare reprezinta calitatile unui ulei de motor.

Pentru intretinerea sistemului de ungere, trebuie sa efectuati verificarea si completarea nivelului uleiului din baie si sa inlocuiti uleiul dupa expirarea termenului de utilizare.

Controlul uleiului din baie se face cu ajutorul unei tije metalice numite joja, introdusa in blocul motor.

Schimbarea uleiului si a elementului filtrant se fac conform periodicitatii stabilite de constructor.

Aprinderea luminii “martor” de la bord, care semnalizeaza functionarea generatorului de curent, poate indica ruperea curelei de antrenare a pompei de apa, ventilatorului si alternatorului.

Dupa intreruperea contactului electric, motorul continua sa functioneze. Fenomenul se numeste autoaprindere electrica.

Bateria de acumulatori este descarcata daca, la aprinderea farurilor, intensitatea luminoasa a acestora scade progresiv, sau cand este actionat claxonul, acesta emite un sunet slab , intrerupt.

Ambreiajul are rolul de a realiza cuplarea progresiva si decuplarea motorului de restul transmisiei.

In pozitia debraiat, discul de ambreiaj nu atinge discul motor si rotile nu sunt antrenate in miscare.

In pozitia patinat, rotile sunt partial antrenate.

In pozitia ambreiat discurile sunt presate puternic iar rotile sunt antrenate total.

Cutia de viteze asigura puterea transmisa rotilor, permite mersul inapoi, fara a inversa sensul de rotatie a motorului precum si stationarea cu motorul in functiune.

Cutia de viteze face posibila utilizarea motorului in regimul cel mai favorabil, in functie de forta care se cere.

Este gresit sa sprijini piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul deplasarii sau asteptarea la semafor cu pedala de ambreiaj  apasata. Ele duc la defectarea frecventa a ambreiajului.

Dereglarea carburatiei, dereglarea aprinderii sau defectarea injectoarelor pot determina un consum de combustibil peste limitele normale.

Prezenta calaminei pe suprafata bujiilor si fumul albastru al esapamentului indica faptul ca mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat.

Motorul Diesel al unui autoturism poate sa emita fum ca urmare a unor defectiuni la instalatia de injectie. Organele mobile ale mecanismului motor sunt:

-pistonul, segmentii, boltul, biela, arborele cotit si volantul.

Arderea incompleta si defectuoasa a combustibilului determina poluarea mediului ambiant de catre autovehicule.

Fumul de culoare albastra emis de esapament indica un consum exagerat de ulei.

Fumul de culoare neagra emis de esapament indica un consum exagerat de combustibil.

Atunci cand conduceti un autovehicul actionat de un motor cu aprindere prin scanteie, dotat cu catalizator, trebuie sa utilizati numai benzina fara plumb.

Catalizatorul asigura o poluare atmosferica redusa, prin arderea completa a gazelor de evacuare.

Defectarea termostatului sau ruperea curelei de antrenare a pompei de apa pot determina cresterea excesiva  a regimului termic de functionare a motorului.

Temperatura lichidului de racire, care asigura performanta maxima si uzura minima a motorului este cuprinsa in intervalul 90-05 grade C.

Cele mai frecvente defectiuni ale instalatiei de racire a motorului sunt slabirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilitaorului si a pompei de apa.

Circulatia frecventa cu termostatul defect si, implicit, cu o temperatura a lichidului de racire sub 60 grade C conduce la cresterea consumului de combustibil cu 30 pana la 90 %.

Rolul termostatului este de a inchide si de a deschide circuitul lichidului de racire la anumite temperaturi.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pedala de frana se apasa greu deoarece pistonasele sunt blocate in cilidrul de frana.

Pedala de frana se duce la podea usor fara ca autovehiculul sa se franeze fie datorita prezentei aerului in instalatia de franare, fie datorita lipsei lichidului de franare.

Neeliberarea completa a franei de stationare(frana de mana sau frana de ajutor) duce la cresterea consumului de benzina pentru ca rotile din spate sunt franate si motorul trage greu, deasemenea se uzeaza garniturile de frictiune ale sabotilor  si se incalzeste tamburul din cauza frecarii.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Domnule Virgil Timis,

am invatat ce rol are uleiul din motor si cum sa verific pe joja nivelul uleiului.Nu cred ca esti sofer.Autoaprinderea ELECTRICA EXISTA NUMAI LA MOTOARELE CU BENZINA.

Si aici inchei orice discutie pentru ca nu am cu cine sa vb despre mecanica!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

volanta mentine un mers echilibrat al motorului, adica rotund , in al doilea si cel mai important rol il are in reducerea turatiei motorului atunci cand trebuie schimbata viteza in cutie, adica daca turatia motorului esste mare nu se va schimba viteza, pentru o schimbare de viteza trebuie redusa turatia pana la relanii sau de multe ori este nevoie de un ,sprit, daca este cv automata o sa il faca singura

[/quote

mersu echilibrat se realizeaza de mai multi factori] ,si greutatea pistoanelor conduce la un mers uniform,dereglarea tachetilor dar in orce caz nu volanta

cand turatia motorului este mai mare iar turatia trenului mobil este mult mai mica  nu se poate realiza cuplaju

transmiterea fortei de la motor la cardan are urmatoru traseu          motor-placa presiune--------disc ambreiaj-tren fix-----------sincroane tren mobil sau inversor[inversoru nu are sincron] de aceia mai caraie la macsalier

daca exista diferente mari de turati intre cele 3 elemente nu se poate face cuplaju motor-cardan

Link to comment
Share on other sites

  • Members

oldtruker ,pentru ca am fost multa vreme plecat nu am mai intrat pe forum,dar o sa te corectez la ceea ce ai spus despre axul cu came chiar pentru a nu-i invata gresit pe ceilalti, ca axul cu came face doua rotatii in timp ce arborele cotit face una singura,probabil a fost o greseala la scris deci am inteles

mai gandeste-te! am impresia ca nu ai fost la lectia asta si vorbesti total aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.